الزام خرید اشتراک ماهیانه از The Elder Scrolls Online برداشته خواهد شد، تاریخ انتشار نسخه کنسولی مشخص شد

در ۱۳۹۳/۱۱/۰۲ , 13:30:56
The Elder Scrolls Online, پی سی گیمینگ (PC Gaming), شرکت بتسدا (Bethesda Softworks)

ZeniMax تاریخ انتشار نسخه کنسولی بازی ESO را مشخص کرد. این بازی تحت عنوان The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited در نهم ژوئن (۱۹ خردادماه) برای Xbox One و PS4 منتشر خواهد شد اما از ۱۷ مارس (۲۴ اسفند) نسخه PC موجود نیز دیگر نیازی به خرید اشتراک ماهیانه ندارد و بازیکنان تنها با خرید خود بازی می توانند تا هروقت که تمایل داشته باشند از این بازی بدون پرداخت هیچ هزینه اضافی لذت ببرند.

نسخه کنسولی بازی نیز به همین شکل بی نیاز از خرید اشتراک ماهیانه خواهد بود و همه امکانات جدیدی که برای Tamriel Unlimited درنظر گرفته شده است از طریق بروزرسانی بازی برای PC نیز موجود خواهد بود. اما همان طور که Bethesda در بخش سوالات متداول گفته است، عضویت PS Plus برای PlayStation 4 و Xbox Live Gold برای Xbox One برای انجام این بازی روی این کنسول ها ضروری است. بنابرین برای نسخه کنسولی کاربران علاوه بر هزینه خرید بازی، لازم است هزینه های دیگری نیز در سرویس های آنلاین پرمیوم این پلتفرم ها متحمل شوند.

“مثل هر بازی آنلاین استاندارد دیگری روی این پلتفرم ها، دسترسی به اینترنت و عضویت در Xbox Live Gold یا PlayStation Plus برای انجام بازی ضروری است.”

تمام آپدیت های بازی پس از آن به صورت رایگان قابل دانلود خواهد بود اما توسعه دهنده ها و محتویات قابل دانلود دیگری مانند امکانات جدیدی برای سفارشی سازی کاراکتر برای خرید موجود خواهد بود.

اگرچه خرید اشتراک ماهیانه از اواسط مارس دیگر برای انجام بازی لازم نخواهد بود، اما ZeniMax این روند را با عضویتی به نام ESO Plus حفظ خواهد کرد. در این عضویت که به صورت بسته های یک ماهه، سه ماهه و شش ماهه ارائه خواهد شد، Bethesda امکانات خاصی درنظر گرفته است؛ از جمله این که سرعت پیشرفت کاراکتر بیش تر خواهد بود و این کاربران بسته به مدت اشتراک Crown جایزه خواند گرفت. Crown واحد پول جدید در بازی است که افراد با آن می توانند از فروشگاه Crown Store اقلام اضافی برای کاراکتر خود خریداری کنند.

درمجموع حرکت ESO به سمت حذف اشتراک ماهیانه و شاید در آینده تبدیل آن به یک بازی free-to-play یک حرکت پیش بینی شده است؛ زیرا جدا از موفقیت چشمگیر بازی های F2P، این بازی گرچه تلاش خود را کرده است از آخرین عنوان این سری، اسکایریم، الگوگیری کرده باشد، اما نتوانست نه به آن صورت آنلاین‌بازها را مجذوب دنیای این بازی کند و نه این که ‌سینگل‌پلیربازها را با ژانر MMO آشتی دهد. جایی که بسیاری ESO را چیزی فراتر از آن چه پیشتر از MMO ها دیده بودیم نمی دانند. شاید یکی از علت های آن همین مسئله باشد که تاد هاوارد، کارگردان خوشنام سری، و تیم او در استودیو BGS روی این عنوان مستقیما کار نکرده اند و روند ساخت پروژه تکنفره بعدی خود را دنبال می کنند.


4 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر