یک بازی دیگر از سازندگان «میر مهنا»

در ۱۳۹۰/۰۹/۰۵ , 23:02:40
اسپریس پویا نما

بازی رایانه ای «ترکمنچای» به زودی میهمان خانه ها می شود.

بازی رایانه ای ترکمنچای به عنوان دیگر بازی ایرانی با محوریت ملی گرایی طراحی و تولید شده است. این بازی ایرانی که در راستای ارزش گذاری به قهرمانان ملی طراحی شده، توانسته با تکیه بر تجربه ی ساخت بازی «میرمهنا» به عنوان محصول مکمل این بازی رایانه ای در ۱۱ مرحله آماده عرضه به بازار داخل و خارج از ایران شود.

(لازم به ذکر است، متن ارسالی توسط دنیای بازی ویرایش شده. درضمن هیچ عکسی از بازی برای ما نیامده و این که بازی در چه مرحله ای است هم مبهم است.)


32 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. بهترین قرارداد تاریخ ایران تبدیل به بهترین بازی ایرانی میشه؟ :lol:
    از انتخاب سوژه معلومه، بازی بعدیشون هم دوران پرشکوه سلطنت شاه سلطان حسین خواهد بود!
    خداکنه برای بازی سبک ورزشی هم مدیریت فوتبال رو انتخاب کنن ملت حالی ببرن با “کفاشیان ولبخندسقوط” :mrgreen:

    ۰۰
  2. من نمیگم چون دیر وارد شده همه چیز رو چشم بسته قبول کنیم. من فقط می گم بهشون فرصت بدیم تا این مرحله رو پشت سر بزارن و بتونن پیشرفت کنن. نه اینکه اینقدر ساز مخالف بزنیم تا بیچاره ها بزارن فرار کنن برن دنبال مسافر کشی! :-D دنیا هم برو سایت اقای اقاجانی به ادرس uncocoder.com ببین دست کیه. من نمی گم حتما حق با منه. قضاوت اینکه ایرانی ها می تونن با پول نمیگم حالا زیاد ولی کافی می تونن یه بازیه خوب بسازن یا نه با خودت.

    ۰۰
  3. دوستان برای پیشرفت کردن نمیشه پورتال زد! به هر حال این بازیهای به قول شما شکست خورده باید ساخته بشه که تجربه به دست بیاد. بایهای دو بعدی کمکی به پیشرفت فنی بازیسازا نمی کنن! درسته که مشتری بیشتر دارن اما خب همه ی بازیسازای خارجی این مرحله رو طی کردن و چون همزمان با پیشرفت این صنعت اونا هم پیشرفت کردن کسی بهشون نمیگه چرا کال اف ۱ اینقدر گرافیکش پایینه یا کسی بهشون نگفت ساخت بازی ۳ بعدی رو ول کنید برید سوپر میت بوی بسازید! اگه اونا به جای ساختن کال اف دیوتی بی کیفیت با بودجه پایین رو ول می کردن الان شما کال اف ۸ نداشتین که بزنین تو سر بازیهای ایرانی. من بازیسازای ایرانی رو توجیه نمی کنم. ولی بهشون حق میدم. تنها اشتباهشون این بوده که دیر شروع کردن.

    ۰۰
    1. کال اف دیوتی که شما دوست عزیز DragonCola مثال می زنید در زمان خودش فکر نکنم بی کیفیت بوده وشما دارید گرافیک اون زمان رو با الان مقایسه میکنید ؟؟؟ من نظرم اینه که باید بودجه ی کافی را در اختیار بازیسازان قرار بدن و مطمئن باشند که این سرمایه ای که خرج می کنند چند برابر بهشون بر میگرده فقط اگه کیفیت را بالا ببرند .

      ۰۰
    2. خیلی جالبه چون من دقیقا همین رو میگم! ۱۰۰ درصد کال دیوتی ۱ در زمان خودش بی کیفیت نبوده! میرمهنا هم همینطور! اگر در زمان کال اف ۱ میومد راحت کال اف رو از نظر گرافیک می خورد! ولی چرا الان اخ و پیفه! چون یه کم دیر اومده یعنی وقتی ایران شروع به بازیسازی کرده که خارجی ها خیلی وقت پیش روع کرده بودن و بازیهای خوبشونو ساختن فرستادن بیرون! همه نظرشون اینه اگه پول کافی در اختیار بازیسازا باشه بازی خوب ساخته میشه! من نمی خوام بازی la noir رو زیر سوال ببرم. اون بازی ، بازی خوبی بود چرا چون زیاد پول خرجش شده بود. تو ایران هم وضع همینه. تو می گی تخصص من می گم ایرانی ها دارن. فقط فقط کافیه بری مطالب سایت اقای اقاجانی رو بخونی و یکم باهاش صحبت کنی ببینی دنیا دست کیه؟!!

      ۰۰
    3. اینکه دیر ایران وارد عرصه بازی سازی شده که دلیل نمی شه دیگه هرچی بازی بی کیفیت ساختند بگیم به خاطر ورود دیر هنگام ایران به عرصه بازی سازی بوده حرف های شما هم با بخشاش موافقم .راستی دنیا دست کیه شما بگو.

      ۰۰
    4. ببین فرض کن کال آف نبود، بتل فیلد هم نبود، اصلا بازی سه بعدی نبود. من همون ماریوی بیست سال پیشم می زنم تو سر میرمهنا. می دونی چرا؟ چون اون بهت لذت می داد. ولی میرمهنا نه. یعنی عنصر اصلی بازی رو نداشت.

      ۰۰
  4. دوستان! این حق طبیعی همه ی ماست که نظر مخالف یا موافق خودمون رو بگیم! اما بعد از دیدن حد اقل یک عکس از بازی! نه اینکه چون سبک بازی اول شخص هست بگیم تقلید کال اف یا بتل هست و به درد نمی خوره! در ضمن دوست عزیز prince mahdi اینو همه می دونن اگه وقت و پول باشه ساحل عاج هم می تونه بازی خوب بسازه! اما بازیسازا زجه می زنن کو پول؟!!!!!!!!!!

    ۰۰
    1. کی گفته اگه وقت و پول باشه ساحل عاج هم می تونه بازی خوب بسازه؟؟؟ یه چیزی هم به اسم تجربه و تخصص وجود داره که از وجود پول خیلی مهمتره. همین که سازندگان میرمهنا با وجود اون بودجه ی کم قبول کردن اون بازی رو بسازن نشون میده که تخصصش رو نداشتن؛ وگرنه فهمیدن این که موفق شدن همچین پروژه ای با اون بودجه ی کم جزو محالاته اصلا کار سختی نبود. به نظرم حرفات خیلی غیرمنطقیه.

      ۰۰
    2. بله تیم سازنده ی بازی قبل از هر چیزی بودجه ای که برای ساخت بازی در اختیار دارند بررسی کنند که با این چه بازی ای می تونند بسازند. یک بازی بی کیفیت سه بعدی یا بازی با کیفیت بهتر دو بعدی با یک ایده ی ناب که نه تنها بازار داخل بلکه بازار کشور های خارجی را هم در اختیار بگیرند . باز هم میگویم ساختن بازی های بی کیفیت سه بعدی هیچ دردی از ما دوا نمیکنه به جاش باید دنبال ایده های جدیدتر باشیم .

      ۰۰
  5. خوب معلومه بازی سازی ما با بازار جهانی فاصله داره .خود همین بچه های سازنده میرمهنا توی تلوزیون میگفتن اینو که امکانات و بودجه کمی دارن و بعضی پروژه ها اصلا حمایت هم نمیشه. به نظر من مهم اینه که دارن تلاش میکن تا توی این بازار سهمی برای ایران بدست بیارن. موضوع ترکمنچای برام جذابه امیدوارم با کار کردن روی داستانش یک بازی پر مخاطب از کار درآد.

    ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر