بازی ترکمن چای (اطلاعات تکمیلی)

در ۱۳۹۰/۰۹/۰۶ , 19:00:30
ترکمن چای

به نقل سایت «میرمهنا»:

بازی رایانه ای ترکمنچای که به عنوان دیگر بازی ایرانی با موضوع ملی گرایانه می باشد  که در استودیو بازی سازی پویانما طراحی و تولید گردیده است. ترکمنچای دیگر بازی ایرانی است که توانست با تکیه بر تجربه ساخت بازی میرمهنا به عنوان محصول مکمل این بازی رایانه ای در ۱۱ مرحله آماده عرضه به بازار داخل و خارج از ایران گردد.

بعد از میرمهنا بازی رایانه ای ترکمنچای به عنوان دیگر بازی با موضوع ملی با ریشه تاریخی می باشد. در این بازی رایانه ای که موضوع مبازرات عباس میرزا و مردم آذربایجان علیه نیروهای تزاری روس را در ۲۰ صحنه سینمائی داخل بازی روایت میکند. این بازی ایرانی در حال ترجمه  به زبانهای فارسی , ترکی  , ارمنی , انگلیسی ,  روسی ,  آلمانی و فرانسه  می باشد که امید میرود به زودی وارد بازار اروپا و آسیا گردد.

مرتضی رضایی مدیر پروژه بازی ترکمنچای اضافه کرد داستان این بازی حدود نیم قرن بعد از حماسه آفرینی های میرمهنا در جنوب کشور, این بار توسط آذری های دلاور در شمال غرب کشور صورت میگیرد.

در بازی ترکمنچای با شخصیت های موثر در دفاع مردمی آذری ها و همچنین شخصیت عباس میرزا ولیهد , آشنا میشویم که به روایت بخشی از مبارزات تاریخی آن زمان مرتبط با عهد نامه ترکمنچای و عهد نامه گلستان که توسط کشور روسیه به ایران تحمیل شد می پردازد.

ایشان ویژگیهای بازی “ترکمنچای” را در  مکانیک ها و گیم پلی های جدید و تنوع سلاح ها دانست همچنین  بهبود صحنه های سینمائی و بهینه کردن روند بازی را از مزیت های این بازی ایرانی دانست .

بازی ترکمنچای از یک تیم ۱۴ نفره از متخصصان حرفه ای و طراحان بازی های ویدئویی رایانه ای  بهره میگیرد.

از دیگر محصولات که تولید آن در استودیواسپریس پویانما به تازگی کلید خورده است بازی آرش کمانگیر و میرمهنا ۲ می باشد .
.

بخشی از سناریو و گفته های “آراز” شخصیت اصلی در بازی ترکمنچای.

من سالهای زیادی رو توی جنگ بودم. بهترین سالهای عمرم رو. جنگ هایی که یا اجنبی ها به ما تحمیل کردن و یا خیانت یه عده و بی کفایتی یه عده دیگه باعث روشن شدن آتیششون شد. جنگ هایی که هم من خیلی از مهمترین چیزهای زندگیمو توش از دست دادم، هم خیلی از مردم کشورم و هم خود کشورم.

ما با تمام توان از کشورمون دفاع کردیم، اما شاید تمام توانمون کافی نبود. ما با دشمنمون مردانه جنگیدیم و از جون مایه گذاشتیم. من وجدانم راحته که کم فروشی نکردیم. این وسط فقط عده کمی بودن که خائن و یا بی کفایت بودن. اما مشکل اینجا است که اون افراد خائن و بی کفایت در نتیجه جنگ, مؤثرتر از کسانی بودن که وطن پرست بودن و تمام زندگیشون رو برای دفاع خرج کردن.

ما توی جنگ شکست خوردیم و خیلی خسارت دیدیم. این یه حقیقته. ما قسمت های زیادی از خاک کشورمون رو از دست دادیم و استقلال کشورمون تحت تأثیر نتیجه جنگ قرار گرفت. کسی نمی تونه منکر خسارت هایی بشه که نه تنها به مردم، بلکه به سرزمینمون وارد اومد.

ضررهایی که ما توی این جنگ بهمون وارد شد و حقارتی که کشیدیم مثل یه بغض شد تو دل تمام مردم با وجدان این سرزمین. من و تمام مردم این بغض رو به فرزندانمون و اونها هم به فرزندانشون انتقال می دن. این بغض نسل به نسل با ما است تا روزی اگه دوباره اجنبی فکر تجاوز به خاک ما از سرش گذشت، سر باز کنه. وقتی اون بغض سر باز کنه، فرزندان ما اون رو سر دشمنشون خالی می کنن و من می دونم که اونها مردونه خواهند جنگید. فرزندان ما از ما درس می گیرن و یک ذره از خاکمون رو تسلیم دشمن نخواهند کرد.

من، آراز، قول می دم که ترکمنچای؛ عقده ای شده که خودش مانع تکرار خودش خواهد بود. فقط نسل به نسل باید منتقل بشه. باید داستانش به هر زبانی تعریف بشه تا غبار تاریخ اون رو محو نکنه.

ترکمن چای

30 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

    1. تعداد اسلحه ها توی این بازی بیشتر از بازی قبلیه. (البته میرمهنا هم ۶ تا اسلحه داشت، فقط در یک لحظه ۲ تا بیشتر نمی شد حمل کرد (البته قبول دارم که اسلحه ها شبیه هم بودن و همون ۲ تا به نظر میومد)).

      ۰۰
    2. تعداد و تنوع اسلحه ها توی این بازی بیشتر از بازی قبلیه. (البته میرمهنا هم ۶ تا اسلحه داشت، فقط در یک لحظه ۲ تا بیشتر نمی شد حمل کرد (البته قبول دارم که اسلحه ها شبیه هم بودن و همون ۲ تا به نظر میومد)).

      ۰۰
  1. اکشن اول شخص ( با تفنگ سر پر اکشن بازی کنیم با هر شلیک یکبار باید بایستیم تا فرایند عمل پر کردن اسلحه همان {ریلود خودمان} ببینیم یا با یه مقدار دست کاری تاریخ میشه اسلحه های کال ۱ در بازی دید ) بازی civil war یادتون هست درنسل قبلی کنسول ها چه بازی ……..

    ۰۰
  2. حرف ها آراز خوبه (البته یه کم طولانی و تکراری ، برای تحریک میهن پرستی دوتا جمله هم کفایت می کنه فقط باید جا و زمان مناسبی داشته باشه )
    احتمالا نوید یک شخصیت پردازی خوب رو می ده ولی خدا کنه که شخصیت های جانبی خوبی هم توی بازی باشه ..شخصیت اصلی با شخصیت های جانبی و دشمنانش هست که شناخته میشه ….
    …………………………………………………………………………..
    میر مهنا خوب بود اما مشکلات فنی زیادی داشت( توی صدا گذاری ، گرافیک ، نور پردازی ، و .. ) که نمی شد بر طرفشون کرد ..در واقع میر مهنا قربانی این شد که بشه سکویی برای پرتاب و ساخت بازی های بهتر دیگه ..شاید توی نسخه دوم این اشکالات فنی هم بر طرف بشه …
    ……………………………………………………………………………
    بهر حال خوبیش اینه که با اون یه بازی جا نزدند و دارن به کارشون ادامه می دن ..بهتره که داستان خوبی برای این بازی داشته باشن و تنوع اسلحه مناسب که توی میر مهنا شاید همچین چیز هایی نبودیم …اینها استانداردی برای شوتر های اول شخص قدیمی شده …نیازی نیست این بازی با COD مقایسه بشه ولی حداقل باید با ندای خوارز که دیگه مقایسه بشه ( البته نسخه اول این بازی ) …

    ۰۰
    1. داستان پردازیش خوبه و از این حرف های میهن پرستانه در تاریخمون زیاده ولی زمان عهدنامه ترکمنچای بدرد بازی اکشن اول شخص نمی خوره ( چه اسلحه های می خوان تو بازی بگذارن حتما شمشیر وقمه + تفنگ سرپر با نواخت یک تیر در ساعت )

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر