خانه » اخبار بازی زمان عرضه همزمان PS4 با XBOX720 × توسط Hamedgh در ۱۳۹۰/۰۹/۰۸ , 08:30:05 256 زمان عرضه همزمان PS4 با XBOX 720 به نقل از سایت رادار تکنولوژی/TechRadar : شرکت سونی اعلام کرد که در جنگ میان کنسولها و عرضه نسل جدید کنسول خود عقب نمانده و PS4 هم زمان با عرضه کنسول XBOX720 مایکروسافت، به بازار عرضه خواهد شد. این در حالیست که دو کنسول قبلی سونی و مایکروسافت، تقریبا به فاصله یکسال از هم به بازار آمدند. جیم ریان/Jim Ryan رییس اروپایی شرکت پلی استیشن به سایت یورو گیمر/ Eurogamer اظهار داشته: “هنوز هم از دوران حیات کنسول PS3 باقی مانده است. اگر به PS2 نگاهی بیندازید تا اینک در حدود صد و پنجاه میلیون دستگاه در سراسر جهان فروخته شده است. که اکثریت این دستگاهها، قیمت صد و بیست یورو را داشتند. در حالیکه کنسول PS3 با قیمت صد و نود و نه یورو در انگلستان عرضه می شود و هنوز هم فروشگاههای آنجا از عرضه باز نیفتاده و تقاضاهای قابل توجهی دارند.” — Hamedgh/حامد.ق.ت/ ۷ -۹-۱۳۹۰ پانوشت: در صورت استفاده از این مطلب در سایتهای دیگر از ذکر نام منبع و گردآورنده اش دریغ نورزید. نویسنده Hamedgh برتراند راسل: میخواهم دو مطلب را بیان کنم، یک امر فکری و یک امر اخلاقی. آن مطلب فکری که میخواهم بیان کنم این است: وقتی در مورد مسئلهای تحقیق میکنید یا به فلسفهای میپردازید، فقط از خود بپرسید که امورِ واقع چیست و این امورِ واقع چه حقیقتی را تأیید میکند، هیچوقت اجازه ندهید که آنچه دوست دارید باور کنید یا آنچه گمان میکنید که اگر پذیرفته شود اثرات اجتماعی مفیدی خواهد داشت، شما را منحرف کند؛ بلکه صرفاً به این امر توجه کنید که امورِ واقع چیست؟ مطلب اخلاقی که میخواهم بیان کنم بسیار ساده است: عشق خردمندانه است و نفرت ابلهانه؛ در این جهانی که بیشتر و بیشتر به هم وابسته میشود، بایستی بیاموزیم که نسبت به هم "رواداری" داشته باشیم، بایستی بیاموزیم که این واقعیت را برتابیم که برخی اشخاص چیزهایی می گویند که ما دوست نداریم. فقط بدین طریق میتوانیم در کنار هم زندگی کنیم و اگر بخواهیم با همدیگر زندگی کنیم نه اینکه با همدیگر به استقبال مرگ برویم، بایستی نوعی شفقت و نوعی رواداری را بیاموزیم که برای تداومِ زندگیِ انسان در این سیاره مطلقاً ضروری است. 256 دیدگاه ثبت شده است دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید. در مورد psn شکی نیست بهتره یعنی هیچی هیچی نباشه رایگانه ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید ولی خدا وکیلی اگه بازیهای PS 3 مثل Xbox و PC با داشتن قیمت پایین و بروز بودن و روی تمام قفسه مغازه ها بود بازم میگیفتید Xbox بهتره؟؟؟ ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید Xbox Live در مقابل PlayStation Network دوباره باید متذکر شوم که در اوایل کار رقابتی بین این دو وجود نداشت.ولی psn گام های بزرگی به صورت پیاپی در ارتقای کیفیت خود برداشته. من عناوین اختصاصی psn را (Flower, flOw, echochrome, Wipeout HD, Shatter, Fat Princess, etc.) بهتر از عناوین live می دانم. psn همچنان رایگان است.و همانند Live با ثبات و قابل اطمینان.اگرچه live دارای زرق و برق بیشتری است هیچ کدام نمی تواند باعث فاصله ای قابل ملاحظه بین live و psn شود. و اگر گردشی در ps home کنید , که با سرعت بسیاری در حال بزرگتر شدن است , به نظر من برتری با psn است.و اگر هم قبول ندارید مطمین هستم با اینکه این دو حداقل در موقیعیت تقریبا مشابهی هستند موافقید ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید لایو ماله مایکرو سافت و اینترنت کل دنیا زیر نظر این شرکت اگه برای لایوکم بزاره که دیگه مسئولینش واقعا باید میرفتن میمردن . ۰۰ این خبری که گذاشتید مال فن بازیه PS VS XBOX نیاید بگید : انقدر فن بازی در نیارید. سال ۱۴۲۰ سعید میرابی در سن ۶۳ سالگی با عصا ( کیفیت کنسول پی اس ۱۰ سونی ۱۰۰ برابر کنسول جعبه مجهول ۲۸۸۰ مایکرو سافت ) البته اگه کنسولی تا اون موقعه موجود باشه و در اینده فکر کنم کنسول نابود بشه همه با شبکه مورد علاقه خودشون بازیهارو انجام میدن یا وصل میشن به سایت مثلا کوجیما پرو متال گیر بازی میکن یا کپکام رزیدنت اویل بازی میکنن این اینده است . ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید پردازنده RISK:همان طور که می دانید هر CPU به مجموعه ایی از دستورات نیاز دارد تا بتواند کار خود را انجام دهد. مجموعه دستورات انتخابی برای یک کامپیوتر تعیین کننده ساختار برنامه ها در زبان ماشینی است. کامپیوترهای قدیمی دستورات کوچک و ساده ایی درون خود داشتند. اما به مرور زمان به تعداد این دستورات اضافه شد و در کامپیوتر های امروزی بیش از ۱۰۰ الی ۲۰۰ دستور پیچیده قرار گرفته است.اما از اوایل دهه ۱۹۹۰ سازندگان به دستورات کوچکتر و ساده تری روی اوردند تا بتوانند سریع تر در CPU اجرا شوند و سرعت کار را بالا ببرند. این نوع کامپیوترها را که تعداد دستور محدودی درخود جای داده اند راRISK می گویند که مهمترین ویژگی ان ها به شرح زیر است: ۱- دستورات کم ۲- مسیر های ادرس دهی کم ۳- انجام دستورات در یک سیکل ساعت ۲- پهنای باند (Band Width GB/S) : تمام بازی ها شامل اطلاعاتی از قبیل گرافیک،فیزیک،هوش مصنوعی و … هستند و انتقال این اطلاعات مثلا از GPU به رم اختصاصی خود مقداری پهنای باند نیاز دارد.(برای انتقال بیت ها) حال اگر اطلاعات گرافیکی و … به دلایلی همچون اعمال فیلتر های گوناگون چند ضلعی های بیشتر رزولوشن بالاتر و … حجیم تر باشند ، پهنای باند بیشتری مورد نیاز هست که در صورت تامیین نشدن ان ها تعدادی از بیت ها جا می مانند و باعث افت فریم بازی و ایجاد Artifact و … می شود. VMX:(Dector Multimedia Extension) -3 : مرکز اصلی پردازش اطلاعات در CPU است که با نام SIMD نیز شناخته می شود که تمام اطلاعات رندر شده و نشده توسط این قسمت کنترل و پردازش می شوند. (وظیفه پردازش با VMX است) FLOPS (Flosting Point Operatiions Per Second) -4 : نمادی برای اندازه گیری قدرت محاسباتی در کامپیوتر در هر چرخه است که زمان هر چرخه برابر یک هرتز می باشد. پهنای باند درXbox360 : FSB (Front Side BuS ) -5 : مشخصه ایی است برای اندازه گیری پهنای باند و مقدار اطلاعات رد و بدل شده بینCPU وGPU و RAM را دارد. هر چه فرکانس FSB بالاتر باشد پهنای باند نیز بیشتر است. در پردازندهXenon این قسمت و قسمت PHYبا هم یک کار را انجام می دهند و به خاطر همین امر پهنای باند در X360 بیشتر می باشد. با این تفاوت که PHYیا Physical interface laye ادرس دهی فیزیکی میکنند اما FSB تنها به تبادل اطلاعات می پردازد. واحدPHY یک تست کننده و بر طرف کننده خطا نیز وجود دارد که PHY را مجهز به واحد BIST BUILT میکند. ۶- Thread : دسته ایی از اطلاعات را در نظر بگیرید (که خود شامل اطلاعات گرافیکی یا هوش مصنوعی یا فیزیک بازی است.) هر Thread کمترین ارتباط را با این بسته دارد. در هر بازی از ۲ نوع Thread با نام های HOST و Data Generation برای رندر استفاده می شود. قسمت HOSTبرای مولفه های اصلی (مانند موتور بازی) و خود قسمت DG را نیز کنترل می کند. قسمت DGنیز وظیفه توازن اطلاعات اصلی و نگه داشتنObject Geometry را در خود دارد و یک لیست برای اطلاعات Vertex که بعدا توسط GPU در خواست نشود یا در رم ذخیره می گردد یا توسطCPU به حافظه کش (Cash) می رود. ۷- OI/ex یا South Bridge: که در هر کامپیوتری وجود دارد و بیشتر با نام South Bridge شناخته می شود و در واقع مرتبط کننده پردازندهCell و وسایل خروجی و ورودی به کل دستگاه هست. مثلاBlu-Ray وSixAxis ودوربین ومودم اینترنت و… را بهCPU متصل می کند. توجه داشته باشید که درCell این قسمت برای ارتباط برای ارتباط SPE وPPE به نیز به کار می رود که درXenon این قابلیت وجود ندارد و هسته ها در Xenon از طریقCash کل CPU پیغام می فرستد و از نتایج کار یکدیگر از طریق پیام ها اگاه می شوند. و حالا میرسیم به مقایسه دو غول رقیب یعنی xbox360 و PS3 CPU -1 یا همان Cell درPS3 چی هست و چگونه عمل میکند: پردازنده Cell که برای PS3 انتخاب شده است از ۲۳۴ میلیون ترانزیستور (در مقابل ۱۰/۶ میلیون PS2 که با نام Emotion engin شناخته می شود.) توسط سه شرکت عظیم IBM-SONY-TOSHIBA ساخته شده است. Cell پردازنده تک هسته ایی است که هفت پردازنده جانبی یا همان SPE ان را همراهی میکنند. تمام هشت پردازنده دارای سرعت ساعت ۳/۲GHZ هستند (سرعت ساعت درPS2 های قدیم ۲۴۹MHZ و در PS2 های جدید ۲۹۹MHZ می باشد.) حافظه Cashان ها هم به دو قسمت مجزا تقسیم میشود (Cash اول فقط ۳ KB می باشد!! این رقم در X360 به ۱MB نیز می رسد) همچنین حافظه کاش مرکزی درCell 52 KB میباشد که برای چنین پردازنده پر قدرتی بسیار کم است. حافظه هسته های جانبی SPE که خود با نام SRAM شناخته میشود ۲۶KB برای هر کدام است.در ضمن در هر پردازنده Cell هشت عدد SPE وجود دارد که در این کنسول فقط از ۷SPE استفاده میشود و اخری مانند یک بازیکن ذخیره است که اگر هر SPE به هر دلیلی از کار بیافتد SPE ذخیره به جای ان کار خواهد کرد از این ۷SPE تنها ۶ عدد وارد محاسبات گیم خواهند شد و هفتمین SPE وظیفه اختصاصی و مهم اجرای لینکس در پشت صفحه و تامین امنیت را دارد. محاسبات ریاضی کل پردازنده (ممیز شناور) به عدد ۸/۱TFLOPS میرسد (این مقدار در PS2 برابر ۶/۲GFLOPS می باشد.) گفتیم درPS3 این عدد برابر ۸/۱ میباشد و دلیل ان هم استفاده نکردن از دو SPE است که اگر از انها هم به صورت هماهنگ با بقیه استفاده میشد این عدد به۳/۸ افزایش میافت!! که در نوع خود بی نظیر است (این رقم از یک CPU اور کلاک شده ۲/۴GHZ هم بیشتر است!!!) Cell به ۲۵۶MB حافظه مخصوص XDR (همان رم) ساخت Rambus دسترسی دارد که فرکانس این مقدار رم نیز۳/۲ GHZ است که بهCell اجازه میدهد در هر ثانیه ۲/۶GB/S تبادل اطلاعاتی با رم داشته باشد. این مقدار درPS2 برابر ۳ MB است. توجه داشته باشید که XDR همان RDRAM بوده که در کامپیوتر های مخصوص به کار می رود. این رقم برای FSB معادل ۵/۲ GB/S برای خواندن اطلاعات و به همان مقدار برای نوشتن اطلاعات است.(Cell امکان دسترسی مسقیم به حافظه را دارد.) در Cell برای هر SPE یک عددVMX با ثبات ۱۲۸ موجود است. ۲- CPU یا همان Xenon در XBOX360 چیست و چگونه عمل میکند: خب حالا میرسیم به CPU مخصوص X360 که توسط IBM ساخته شده است. و با لقبXenon شناخته میشود و دارای ۱۶۵ میلیون ترانزیستور (در مقابل ۹ میلیون Xbox که با نام Xbox Pentium 3 شناخته میشود)۱MB Cash سطح دوم به صورتShare بین سه هسته منطقی و دو عدد Hardware Threads برای هر هسته میباشد و در کل ۶ عدد Hardware Threads وجود دارد.Cash سطح اول نیز ۶۴KB برای هر هسته است که در نوع خود بسیار عالی میباشد(برای چنین پردازنده ایی) و همچنین ۳KB برای دستورات و ۳KB برای پردازش اطلاعات. Xenon در هر ثانیه ۵۱۲MB حافظه Share Ram و حافظه گرافیکی ۶/۲۱ GB/S تبادل اطلاعاتی دارد که FSB و PHY ان با فرکانس بسیار عالی و باور نکردنی ۴/۵ GHZ کار میکند!!(این مورد واقعا عالی هست و میتوان ان را همانند CPU های بسیار قوی و اورکلاک شده یاد کرد دلیل عرضه بازی های مثل Crysis و Alan Wake روی X360 به خاطر همین فرکانس و پردازنده میباشد) توان عملیاتیXenon برابر۱TFLOPS است (درXBOX تنها۲/۹ GFLOPS میباشد) که به گفته کلیفی بلزنسکی (کارگردان بازی Geow 2 ) ، در حال اجرای بازی فوق العاده سنگینGears Of War 2 تنها ۷۰ الی ۷۵ درصد قدرت محاسباتی Xenon مورد استفاده قرار میگیرد. هر چند این عدد در مقایسه با Cell خیلی کمتر هست اما در عمل Xenon قدرت بیشتری دارد.درXenon برای هر هسته یک VMX با ثبات ۱۲۸ وجود دارد. در ضمن ۳۸۴ بیت رجیستر درXenon وجود دارد. هر دو CPU در هنگام بی کار بودن خط لوله های PIP LINE رو خاموش میکنند تا در مصرف برق صرف جویی شود. هر دو CPU تا پایان سال ۲۰۰۶ به صورت ۹۰NM ساخته می شدند اما از اغاز سال ۲۰۰۷ ،Xenon با فناوری ۶۵NM ساخته شد که گرمای کمتری دارند و فشار بسیار کمی روی سیستم خنک کننده ابی وارد میکند. در مقابل Cell نیز از اواسط سال ۲۰۰۷ با فناوری ۶۵NM به عنوان قلب تپنده درPS3 قرار گرفته است. ۴.چگونگی کارکرد پردازنده RISC در این دو کنسول؟ یکی از مشخصه های پردازنده RISK توانایی ان در به کار گیری یک خط لوله دستورالعمل است. به دلیل اینکه دستورات این گونه پردازنده ها ساده است تعداد دستورات کمتری در یک سیکل ساعت اجرا می شوند (که سرعت انجام این کاربرابر با سرعت یک دستوردر هر پالس ساعت است) و دستورات انتقال داده (که البته تنها به Load و Store محدودند) به سه یا چهار مرحله برای بار گذاری در خط لوله نیار مند هستند. البته این طور نیست که دستورات در یک پالس ساعت از حافظه بر داشت و یا اجرا شوند. بلکه اغاز هر دستور با یک پالس بوده و هدف خط لوله برای انجام این کار حرکت به سوی اجرای دستورات در هر پالس ساعت است. یک خط لوله (خط لوله Cell ) پردازنده PPE همانند پردازنده P4 بیشتر وقتش را صرف این میکند که دستورات را به هسته اجرایی (محل اجرای دستورات) برساند. اما بر خلاف P4 که یک و نیم چرخه ساعت تاخیر یا Latancy داشت این خط لوله دو چرخه ساعت تاخییر دارد. این زمان زیاد نیست اما افزایش زمان تاخیر باعث خالی ماندن PIP LINE و اجرای دوباره دستورات می شود. در ضمن این اتفاق زمانی می افتد که زمان تاخیر بیش از ۴ مرحله زمانی گردد. ۴.برنامه نویسان چگونه از قدرت سخت افزاری این دو کنسول استفاده می کنند؟ شباهت های این دو پردازنده در بعضی قسمت ها اتفاق عجیبی نیست. پردازنده Xenon نیز مانند Cell یک RISK است. منتهی با این تفاوت که برنامه نویسان برای برنامه ها و کامپایرهایی که میخواهند روی Xenon اجرا شوند باید وقت بیشتری بگذارند. چون اولا باید برنامه ها را به صورت موازی بین سه هسته پخش کنند و دوم اینکه از هر سه هسته حد اکثر استفاده را ببرند و طوری وظایف هسته ها را مشخص کنند که تداخلی به وجود نیاید. مثلا میتوانند پردازش AI (هوش مصنوعی) را بین سه هسته تقسیم کنند و خود این سه هسته از طریق پیغام فرستادن به Cash و مطلع شدن از وضع یکدیگر کار را پیش ببرند. در حالی که در Cell یکSPE میتواند روی فیزیک کار کند و دیگری بر روی صدا و دیگری بر روی هوش مصنوعی و در حقیقت هیچ توازنی بین ان ها وجود ندارد و این بستگی به سلیقه برنامه نویس دارد که از هرSPE چه استفاده ایی ببرد. البته زیاد خوشحال نشوید! چونCel l تنها دوThread را میتواند انجام دهد و برنامه نویسان باید زحمت بیشتری بکشند و فیزیک و AI را بسیار فشرده تر کنند و این خود به معنی پایین امدن کیفیت کار میشود (در ضمن به خاطر همین است که بازی ها روی X360 براق تر هستند) تا Cell بتواند انها را همزمان با کار های دیگر انجام دهد. در ضمن هر دو CPU با کمبود فضای Cash رو به رو هستند و برنامه نویسان باید از۱MB حافظه Cash برای فیزیک، کنترل ، هوش مصنوعی ،کنترل شخصیت ، موتور بازی ، و کد های گرافیکی بیشترین استفاده را ببرند و خود این کار یعنی جنگ درست حسابی با سخت افزار! البته این مشکل در مورد هسته اصلی Cell حاد تر نیز هست. ۶.و در اخر نتیجه گیری کدامشان X360 یا PS3: مانند Cell ، Xenon نیز تحولی اساسی در پردازنده ها به وجود اورد که به کلی با نسل قبلی پردازنده ها تفاوت دارد. هر چندXBOX 360 بیشتر روی MULTI THREADING (انجام چند کار به صورت هم زمان) تاکید دارد که البته قدرت انجام چنین کاری را نیز دارد. البته نباید فراموش کرد که Xenon از بین ۶ THREAD تنها میتواند ۴ عدد THREAD سنگین و حجیم را با حد اکثر قدرت انجام دهد و سه عدد دیگر باید عملیات نه چندان سنگین (مثلا غیر گرافیکی) باشد تا انجام عملیات دچار مشکل نگردد. همان طور که می دانیم هر CPU ، دو دسته عملیات انجام می دهد. یک مورد مسایل کم اهمیت تر مانند :AI ، کنترل شخصیت و … یک مورد دیگر پردازش و طبقه بندی اطلاعات بازی و اطلاعات گرافیکی و فرستادن ان به GPU برای پردازش. در اینجا باز همXenon برتری دارد و به لطف Cash دوم بزرگتر هسته های اصلی، میتواند تعداد بیشتری از عملیات مانند فیزیک، هوش مصنوعی, و کنترل شخصیت ها در مقایسه با Cell ذخیره و … انجام دهد و این به این معنی است که بازی ها روی X360 دارای فیزیک، هوش مصنوعی، کنترل شخصیت بهتری هستند. اما در مقابلCell نیز در پردازش و طبقه بندی اطلاعات گرافیکی در مقابل Xenon و به لطف ۷ عدد SPE برتری دارد. اما مگر همه چیز یک بازی در گرافیک خلاصه میشود؟ توجه داشته باشید محققان با سونی قرار دادی امضا کرده اند که بر مبنای ان از قدرت پردازنده Cell در زمان اتصال بدون فعالیت به شبکه برای پژوهش و شبیه سازی استفاده کنند. گفته می شود قدرت محاسباتی ۱۰۰۰ پردازنده Cell بیشتر از قدرت محاسباتی ابر کامپیوتر بلوجین (سریع ترین ابر کامپیوتر جهان) می باشد!!!! ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید مسایل کم اهمیت تر مانند : هوش مصنوعی و کنترل شخصیت و…… زنون می تواند تعداد مسایل کم اهمیت تری مانند فیزیک و هوش مصنوعی و کنترل شخصیت هارو در مقایسه با سل ذخیره و مسائل کم اهمیت تری زیادی رو انجام دهد . اگه اینها کم اهمیته بله همه چیز در گرافیک خلاصه میشود !!!!؟ (با این کامنتی که گذاشتی بهت حق میدم اشتباه کنی :wink: ) پس بدانید که سل چقدر قویه و اگر زنون قدرت محاسباتی بالائی داشت دانشمندان ازاین زنون هم می تونستن استفاده کنن شاید هم مایکرو سافت بنا به دلائل مالی رضایت نداده خیلی خیلی خیلی پول پرسته مایکروسافت ۰۰ سعید جان زنون پردازنده گرافیکیه ۳۶۰ هست نه پردازنده مرکزیش!! ۰۰ واقعا زشت میرید از سایتای دیگه copy&paste میکنسد بعد جای دیدگاه مینویسید؟!! :-D :-D :-D ۰۰ شما برای خرید هر دستگاهی دلیل می خواید حالا من هرو این دستگاها رو خریدم اصلا کارمه چون مغازه دارم XBOX , PS3 هر دو باسنسور حرکتی هیچ فن بازیم در کار نیست دلایل خرید XBOX مهترین و اصلیترین ضعف نرم افزای شدید و سریع هک شدن و تنها انحصاری بدرد بخور geow3 دلایل خرید ps3 برای من اول ازهمه درایو بلوری با قبلیت پخش فیلمهای ۱۰۸۰pو ۳ِD (بلوری پلیر سامسونگ بدون ساپورت ۳d اللان ۲۵۰ هزار تومنه) بازیهای انحصاری گردن کلفت که نیازی نیست بگم دوستان زحمت کشیدن (مه حد اقل یه فرقی با pc داشته باشه) uncharted 3 غول گرافیکی تاریخ بازیهای رایانه ای که هنوز گرافیک واقعی غول سیاه (لقب ps3 در شرق آسیا ) نشون نیمیده یا شهکار heavy rine سخت افزار قویتر و با دوامتر هارد با قابلیت تعویض wifi, bluthoos قبلیت پخش انواع فرمتهای صوتی و تصوری که تا حالا اومده و همچنین قبلیت انتقال اونا به هارد دستگاه که خیلی مهمه (xbox نمیشه ضعف نرافزاری داره ) دسته بهتر و سبکتر به ۳ دلیل ۱- باتری های اتمی قوی ۲-ژیرسکپ وشتاب سنج ۳- حساس به فشار بودن تمام کلیدها دردسته ps3 (ایکس باکس هیچ کدوم از اینارو نداره) شبکه آنلاین مجانی برای بازی دمو و تریلر که xbox برای هر اکانت باید ۵۰ دلار بدید سنسور حرکتی بهتر و کارآمد تر برای نسل حاضر دقیتر و سریعتر و دارای بازیهای اکشنی مثل killzone , socom و….. اماکینکت دریغ از یه بازیه اکشن ۲۰۰ دادم دستگاه برا رقصیدن ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید :roll: ایول :oops: ۰۰ من جان دادم پدر و مادرم رو برای خری ps3 راضی کنم الان داره ps4 می یاد. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :-| ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید {ببخشید خرید ps3} خرید رو اشتباه نوشتم ۰۰ اخی بیچاره پس دوباره بایدجان بدی تاراضی شون کنی برات ps4 بخرن فکر کنم این دفعه بمیری ۰۰ حامد جان گرفت!! ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید با با بیخیال ول کنید این فن بازی هارو مس بچه های ۷ ساله ÷ریدینبهم کسی نمی تونه این دو کنسول رو مقایسه کنه چون این مقایسه بی نتیجه میممونه اخه اقا/خانم u g k فکر کردی با مقایسه این دو کنسول از لحاظ سخت افزار برتری مشخص میشه؟ نه نه اصلابه اینچیز ها نیست اگه از لحاظ بازی هم بگیم شاید یکی از هیلو یا little big planet خوشش نیاد من یک ایکس باکس ۳۶۰ داتم خدا رحمتش کنه فن چیزی هم نیستم راست pcباز ها هم بدانند که اونا دارن مرطب کنسولشون رو اوز میکنن کنسوله اونا یک ایکس باکس/یلی استیشن که سال به سال قطعات توشو عوض میکنن ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید نه دوست عزیز من با این مقایسه نخواستم که برتری کنسولی رو مشخص کنم . من یه مقایسه از دوتا کنسول گذاشتم که همه چیز معلوم بشه وبعضی دوستان که درباره قطعات دو کنسول اطلاعات کمی دارند یکم اطلاعاتشون رو ببرن بالا و یکم منطقی تر حرف بزنن. ____________________ محسن از انجمن PS 3 IS GOD ۰۰ یکبار نظرات من وآقا حامد رو به دقت بخون کاملا مشخص میشه که چه گروهی اطلاعات کمتری دارند.برای مثال فقط یبار اجمالی نظرات پددیه کاربر محترم ps3 را بخون.بهر حال من با دلیل و مدرک صحبت کردیم و کو گوش شنوا محسن جان. ______________________________ Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۱ MEA Co. All rights reserved :arrow: انجمن حقوق بگیران مایکروسافت ۰۰ پدیده ی xbox تو :mrgreen: ۰۰ نه روزبه جان من منظورم تو نبودی من منظورم کسایی هستش که بدون اطلاعت درباره ی سخت افزاردو کنسول یا درباره ی بازی ها میان نظر هایی میدن که باعث ایجاد بحث هایی میشه که از همون اول بد شروع میشه. البته اینو بگم که من خودم عاشق بحث کردن بخصوص درباره ی بازی ها هستم ولی یه بحث دوستانه بدون هیچ بی احترامی به همدیگه .ولی متاسفانه بعضی در این سایت یه بحث خوب رو به منزله ی یه جنگ و دعوای حسابی میدونن.که به نظر من این طرز فکر یکم ایراد داره. _______________________ محسن از انجمن PS 3 IS GOD ۰۰ حالا همه چی مشخص شد؟ اصلا کنسول به گرافیک مشخص نمیشه به امار فروشه که ایکس باکس بهتر و بیشتر فروخته ۰۰ گل گفتی ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید نمایش بیشتر
ولی خدا وکیلی اگه بازیهای PS 3 مثل Xbox و PC با داشتن قیمت پایین و بروز بودن و روی تمام قفسه مغازه ها بود بازم میگیفتید Xbox بهتره؟؟؟ ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
Xbox Live در مقابل PlayStation Network دوباره باید متذکر شوم که در اوایل کار رقابتی بین این دو وجود نداشت.ولی psn گام های بزرگی به صورت پیاپی در ارتقای کیفیت خود برداشته. من عناوین اختصاصی psn را (Flower, flOw, echochrome, Wipeout HD, Shatter, Fat Princess, etc.) بهتر از عناوین live می دانم. psn همچنان رایگان است.و همانند Live با ثبات و قابل اطمینان.اگرچه live دارای زرق و برق بیشتری است هیچ کدام نمی تواند باعث فاصله ای قابل ملاحظه بین live و psn شود. و اگر گردشی در ps home کنید , که با سرعت بسیاری در حال بزرگتر شدن است , به نظر من برتری با psn است.و اگر هم قبول ندارید مطمین هستم با اینکه این دو حداقل در موقیعیت تقریبا مشابهی هستند موافقید ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
لایو ماله مایکرو سافت و اینترنت کل دنیا زیر نظر این شرکت اگه برای لایوکم بزاره که دیگه مسئولینش واقعا باید میرفتن میمردن . ۰۰
این خبری که گذاشتید مال فن بازیه PS VS XBOX نیاید بگید : انقدر فن بازی در نیارید. سال ۱۴۲۰ سعید میرابی در سن ۶۳ سالگی با عصا ( کیفیت کنسول پی اس ۱۰ سونی ۱۰۰ برابر کنسول جعبه مجهول ۲۸۸۰ مایکرو سافت ) البته اگه کنسولی تا اون موقعه موجود باشه و در اینده فکر کنم کنسول نابود بشه همه با شبکه مورد علاقه خودشون بازیهارو انجام میدن یا وصل میشن به سایت مثلا کوجیما پرو متال گیر بازی میکن یا کپکام رزیدنت اویل بازی میکنن این اینده است . ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
پردازنده RISK:همان طور که می دانید هر CPU به مجموعه ایی از دستورات نیاز دارد تا بتواند کار خود را انجام دهد. مجموعه دستورات انتخابی برای یک کامپیوتر تعیین کننده ساختار برنامه ها در زبان ماشینی است. کامپیوترهای قدیمی دستورات کوچک و ساده ایی درون خود داشتند. اما به مرور زمان به تعداد این دستورات اضافه شد و در کامپیوتر های امروزی بیش از ۱۰۰ الی ۲۰۰ دستور پیچیده قرار گرفته است.اما از اوایل دهه ۱۹۹۰ سازندگان به دستورات کوچکتر و ساده تری روی اوردند تا بتوانند سریع تر در CPU اجرا شوند و سرعت کار را بالا ببرند. این نوع کامپیوترها را که تعداد دستور محدودی درخود جای داده اند راRISK می گویند که مهمترین ویژگی ان ها به شرح زیر است: ۱- دستورات کم ۲- مسیر های ادرس دهی کم ۳- انجام دستورات در یک سیکل ساعت ۲- پهنای باند (Band Width GB/S) : تمام بازی ها شامل اطلاعاتی از قبیل گرافیک،فیزیک،هوش مصنوعی و … هستند و انتقال این اطلاعات مثلا از GPU به رم اختصاصی خود مقداری پهنای باند نیاز دارد.(برای انتقال بیت ها) حال اگر اطلاعات گرافیکی و … به دلایلی همچون اعمال فیلتر های گوناگون چند ضلعی های بیشتر رزولوشن بالاتر و … حجیم تر باشند ، پهنای باند بیشتری مورد نیاز هست که در صورت تامیین نشدن ان ها تعدادی از بیت ها جا می مانند و باعث افت فریم بازی و ایجاد Artifact و … می شود. VMX:(Dector Multimedia Extension) -3 : مرکز اصلی پردازش اطلاعات در CPU است که با نام SIMD نیز شناخته می شود که تمام اطلاعات رندر شده و نشده توسط این قسمت کنترل و پردازش می شوند. (وظیفه پردازش با VMX است) FLOPS (Flosting Point Operatiions Per Second) -4 : نمادی برای اندازه گیری قدرت محاسباتی در کامپیوتر در هر چرخه است که زمان هر چرخه برابر یک هرتز می باشد. پهنای باند درXbox360 : FSB (Front Side BuS ) -5 : مشخصه ایی است برای اندازه گیری پهنای باند و مقدار اطلاعات رد و بدل شده بینCPU وGPU و RAM را دارد. هر چه فرکانس FSB بالاتر باشد پهنای باند نیز بیشتر است. در پردازندهXenon این قسمت و قسمت PHYبا هم یک کار را انجام می دهند و به خاطر همین امر پهنای باند در X360 بیشتر می باشد. با این تفاوت که PHYیا Physical interface laye ادرس دهی فیزیکی میکنند اما FSB تنها به تبادل اطلاعات می پردازد. واحدPHY یک تست کننده و بر طرف کننده خطا نیز وجود دارد که PHY را مجهز به واحد BIST BUILT میکند. ۶- Thread : دسته ایی از اطلاعات را در نظر بگیرید (که خود شامل اطلاعات گرافیکی یا هوش مصنوعی یا فیزیک بازی است.) هر Thread کمترین ارتباط را با این بسته دارد. در هر بازی از ۲ نوع Thread با نام های HOST و Data Generation برای رندر استفاده می شود. قسمت HOSTبرای مولفه های اصلی (مانند موتور بازی) و خود قسمت DG را نیز کنترل می کند. قسمت DGنیز وظیفه توازن اطلاعات اصلی و نگه داشتنObject Geometry را در خود دارد و یک لیست برای اطلاعات Vertex که بعدا توسط GPU در خواست نشود یا در رم ذخیره می گردد یا توسطCPU به حافظه کش (Cash) می رود. ۷- OI/ex یا South Bridge: که در هر کامپیوتری وجود دارد و بیشتر با نام South Bridge شناخته می شود و در واقع مرتبط کننده پردازندهCell و وسایل خروجی و ورودی به کل دستگاه هست. مثلاBlu-Ray وSixAxis ودوربین ومودم اینترنت و… را بهCPU متصل می کند. توجه داشته باشید که درCell این قسمت برای ارتباط برای ارتباط SPE وPPE به نیز به کار می رود که درXenon این قابلیت وجود ندارد و هسته ها در Xenon از طریقCash کل CPU پیغام می فرستد و از نتایج کار یکدیگر از طریق پیام ها اگاه می شوند. و حالا میرسیم به مقایسه دو غول رقیب یعنی xbox360 و PS3 CPU -1 یا همان Cell درPS3 چی هست و چگونه عمل میکند: پردازنده Cell که برای PS3 انتخاب شده است از ۲۳۴ میلیون ترانزیستور (در مقابل ۱۰/۶ میلیون PS2 که با نام Emotion engin شناخته می شود.) توسط سه شرکت عظیم IBM-SONY-TOSHIBA ساخته شده است. Cell پردازنده تک هسته ایی است که هفت پردازنده جانبی یا همان SPE ان را همراهی میکنند. تمام هشت پردازنده دارای سرعت ساعت ۳/۲GHZ هستند (سرعت ساعت درPS2 های قدیم ۲۴۹MHZ و در PS2 های جدید ۲۹۹MHZ می باشد.) حافظه Cashان ها هم به دو قسمت مجزا تقسیم میشود (Cash اول فقط ۳ KB می باشد!! این رقم در X360 به ۱MB نیز می رسد) همچنین حافظه کاش مرکزی درCell 52 KB میباشد که برای چنین پردازنده پر قدرتی بسیار کم است. حافظه هسته های جانبی SPE که خود با نام SRAM شناخته میشود ۲۶KB برای هر کدام است.در ضمن در هر پردازنده Cell هشت عدد SPE وجود دارد که در این کنسول فقط از ۷SPE استفاده میشود و اخری مانند یک بازیکن ذخیره است که اگر هر SPE به هر دلیلی از کار بیافتد SPE ذخیره به جای ان کار خواهد کرد از این ۷SPE تنها ۶ عدد وارد محاسبات گیم خواهند شد و هفتمین SPE وظیفه اختصاصی و مهم اجرای لینکس در پشت صفحه و تامین امنیت را دارد. محاسبات ریاضی کل پردازنده (ممیز شناور) به عدد ۸/۱TFLOPS میرسد (این مقدار در PS2 برابر ۶/۲GFLOPS می باشد.) گفتیم درPS3 این عدد برابر ۸/۱ میباشد و دلیل ان هم استفاده نکردن از دو SPE است که اگر از انها هم به صورت هماهنگ با بقیه استفاده میشد این عدد به۳/۸ افزایش میافت!! که در نوع خود بی نظیر است (این رقم از یک CPU اور کلاک شده ۲/۴GHZ هم بیشتر است!!!) Cell به ۲۵۶MB حافظه مخصوص XDR (همان رم) ساخت Rambus دسترسی دارد که فرکانس این مقدار رم نیز۳/۲ GHZ است که بهCell اجازه میدهد در هر ثانیه ۲/۶GB/S تبادل اطلاعاتی با رم داشته باشد. این مقدار درPS2 برابر ۳ MB است. توجه داشته باشید که XDR همان RDRAM بوده که در کامپیوتر های مخصوص به کار می رود. این رقم برای FSB معادل ۵/۲ GB/S برای خواندن اطلاعات و به همان مقدار برای نوشتن اطلاعات است.(Cell امکان دسترسی مسقیم به حافظه را دارد.) در Cell برای هر SPE یک عددVMX با ثبات ۱۲۸ موجود است. ۲- CPU یا همان Xenon در XBOX360 چیست و چگونه عمل میکند: خب حالا میرسیم به CPU مخصوص X360 که توسط IBM ساخته شده است. و با لقبXenon شناخته میشود و دارای ۱۶۵ میلیون ترانزیستور (در مقابل ۹ میلیون Xbox که با نام Xbox Pentium 3 شناخته میشود)۱MB Cash سطح دوم به صورتShare بین سه هسته منطقی و دو عدد Hardware Threads برای هر هسته میباشد و در کل ۶ عدد Hardware Threads وجود دارد.Cash سطح اول نیز ۶۴KB برای هر هسته است که در نوع خود بسیار عالی میباشد(برای چنین پردازنده ایی) و همچنین ۳KB برای دستورات و ۳KB برای پردازش اطلاعات. Xenon در هر ثانیه ۵۱۲MB حافظه Share Ram و حافظه گرافیکی ۶/۲۱ GB/S تبادل اطلاعاتی دارد که FSB و PHY ان با فرکانس بسیار عالی و باور نکردنی ۴/۵ GHZ کار میکند!!(این مورد واقعا عالی هست و میتوان ان را همانند CPU های بسیار قوی و اورکلاک شده یاد کرد دلیل عرضه بازی های مثل Crysis و Alan Wake روی X360 به خاطر همین فرکانس و پردازنده میباشد) توان عملیاتیXenon برابر۱TFLOPS است (درXBOX تنها۲/۹ GFLOPS میباشد) که به گفته کلیفی بلزنسکی (کارگردان بازی Geow 2 ) ، در حال اجرای بازی فوق العاده سنگینGears Of War 2 تنها ۷۰ الی ۷۵ درصد قدرت محاسباتی Xenon مورد استفاده قرار میگیرد. هر چند این عدد در مقایسه با Cell خیلی کمتر هست اما در عمل Xenon قدرت بیشتری دارد.درXenon برای هر هسته یک VMX با ثبات ۱۲۸ وجود دارد. در ضمن ۳۸۴ بیت رجیستر درXenon وجود دارد. هر دو CPU در هنگام بی کار بودن خط لوله های PIP LINE رو خاموش میکنند تا در مصرف برق صرف جویی شود. هر دو CPU تا پایان سال ۲۰۰۶ به صورت ۹۰NM ساخته می شدند اما از اغاز سال ۲۰۰۷ ،Xenon با فناوری ۶۵NM ساخته شد که گرمای کمتری دارند و فشار بسیار کمی روی سیستم خنک کننده ابی وارد میکند. در مقابل Cell نیز از اواسط سال ۲۰۰۷ با فناوری ۶۵NM به عنوان قلب تپنده درPS3 قرار گرفته است. ۴.چگونگی کارکرد پردازنده RISC در این دو کنسول؟ یکی از مشخصه های پردازنده RISK توانایی ان در به کار گیری یک خط لوله دستورالعمل است. به دلیل اینکه دستورات این گونه پردازنده ها ساده است تعداد دستورات کمتری در یک سیکل ساعت اجرا می شوند (که سرعت انجام این کاربرابر با سرعت یک دستوردر هر پالس ساعت است) و دستورات انتقال داده (که البته تنها به Load و Store محدودند) به سه یا چهار مرحله برای بار گذاری در خط لوله نیار مند هستند. البته این طور نیست که دستورات در یک پالس ساعت از حافظه بر داشت و یا اجرا شوند. بلکه اغاز هر دستور با یک پالس بوده و هدف خط لوله برای انجام این کار حرکت به سوی اجرای دستورات در هر پالس ساعت است. یک خط لوله (خط لوله Cell ) پردازنده PPE همانند پردازنده P4 بیشتر وقتش را صرف این میکند که دستورات را به هسته اجرایی (محل اجرای دستورات) برساند. اما بر خلاف P4 که یک و نیم چرخه ساعت تاخیر یا Latancy داشت این خط لوله دو چرخه ساعت تاخییر دارد. این زمان زیاد نیست اما افزایش زمان تاخیر باعث خالی ماندن PIP LINE و اجرای دوباره دستورات می شود. در ضمن این اتفاق زمانی می افتد که زمان تاخیر بیش از ۴ مرحله زمانی گردد. ۴.برنامه نویسان چگونه از قدرت سخت افزاری این دو کنسول استفاده می کنند؟ شباهت های این دو پردازنده در بعضی قسمت ها اتفاق عجیبی نیست. پردازنده Xenon نیز مانند Cell یک RISK است. منتهی با این تفاوت که برنامه نویسان برای برنامه ها و کامپایرهایی که میخواهند روی Xenon اجرا شوند باید وقت بیشتری بگذارند. چون اولا باید برنامه ها را به صورت موازی بین سه هسته پخش کنند و دوم اینکه از هر سه هسته حد اکثر استفاده را ببرند و طوری وظایف هسته ها را مشخص کنند که تداخلی به وجود نیاید. مثلا میتوانند پردازش AI (هوش مصنوعی) را بین سه هسته تقسیم کنند و خود این سه هسته از طریق پیغام فرستادن به Cash و مطلع شدن از وضع یکدیگر کار را پیش ببرند. در حالی که در Cell یکSPE میتواند روی فیزیک کار کند و دیگری بر روی صدا و دیگری بر روی هوش مصنوعی و در حقیقت هیچ توازنی بین ان ها وجود ندارد و این بستگی به سلیقه برنامه نویس دارد که از هرSPE چه استفاده ایی ببرد. البته زیاد خوشحال نشوید! چونCel l تنها دوThread را میتواند انجام دهد و برنامه نویسان باید زحمت بیشتری بکشند و فیزیک و AI را بسیار فشرده تر کنند و این خود به معنی پایین امدن کیفیت کار میشود (در ضمن به خاطر همین است که بازی ها روی X360 براق تر هستند) تا Cell بتواند انها را همزمان با کار های دیگر انجام دهد. در ضمن هر دو CPU با کمبود فضای Cash رو به رو هستند و برنامه نویسان باید از۱MB حافظه Cash برای فیزیک، کنترل ، هوش مصنوعی ،کنترل شخصیت ، موتور بازی ، و کد های گرافیکی بیشترین استفاده را ببرند و خود این کار یعنی جنگ درست حسابی با سخت افزار! البته این مشکل در مورد هسته اصلی Cell حاد تر نیز هست. ۶.و در اخر نتیجه گیری کدامشان X360 یا PS3: مانند Cell ، Xenon نیز تحولی اساسی در پردازنده ها به وجود اورد که به کلی با نسل قبلی پردازنده ها تفاوت دارد. هر چندXBOX 360 بیشتر روی MULTI THREADING (انجام چند کار به صورت هم زمان) تاکید دارد که البته قدرت انجام چنین کاری را نیز دارد. البته نباید فراموش کرد که Xenon از بین ۶ THREAD تنها میتواند ۴ عدد THREAD سنگین و حجیم را با حد اکثر قدرت انجام دهد و سه عدد دیگر باید عملیات نه چندان سنگین (مثلا غیر گرافیکی) باشد تا انجام عملیات دچار مشکل نگردد. همان طور که می دانیم هر CPU ، دو دسته عملیات انجام می دهد. یک مورد مسایل کم اهمیت تر مانند :AI ، کنترل شخصیت و … یک مورد دیگر پردازش و طبقه بندی اطلاعات بازی و اطلاعات گرافیکی و فرستادن ان به GPU برای پردازش. در اینجا باز همXenon برتری دارد و به لطف Cash دوم بزرگتر هسته های اصلی، میتواند تعداد بیشتری از عملیات مانند فیزیک، هوش مصنوعی, و کنترل شخصیت ها در مقایسه با Cell ذخیره و … انجام دهد و این به این معنی است که بازی ها روی X360 دارای فیزیک، هوش مصنوعی، کنترل شخصیت بهتری هستند. اما در مقابلCell نیز در پردازش و طبقه بندی اطلاعات گرافیکی در مقابل Xenon و به لطف ۷ عدد SPE برتری دارد. اما مگر همه چیز یک بازی در گرافیک خلاصه میشود؟ توجه داشته باشید محققان با سونی قرار دادی امضا کرده اند که بر مبنای ان از قدرت پردازنده Cell در زمان اتصال بدون فعالیت به شبکه برای پژوهش و شبیه سازی استفاده کنند. گفته می شود قدرت محاسباتی ۱۰۰۰ پردازنده Cell بیشتر از قدرت محاسباتی ابر کامپیوتر بلوجین (سریع ترین ابر کامپیوتر جهان) می باشد!!!! ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
مسایل کم اهمیت تر مانند : هوش مصنوعی و کنترل شخصیت و…… زنون می تواند تعداد مسایل کم اهمیت تری مانند فیزیک و هوش مصنوعی و کنترل شخصیت هارو در مقایسه با سل ذخیره و مسائل کم اهمیت تری زیادی رو انجام دهد . اگه اینها کم اهمیته بله همه چیز در گرافیک خلاصه میشود !!!!؟ (با این کامنتی که گذاشتی بهت حق میدم اشتباه کنی :wink: ) پس بدانید که سل چقدر قویه و اگر زنون قدرت محاسباتی بالائی داشت دانشمندان ازاین زنون هم می تونستن استفاده کنن شاید هم مایکرو سافت بنا به دلائل مالی رضایت نداده خیلی خیلی خیلی پول پرسته مایکروسافت ۰۰
شما برای خرید هر دستگاهی دلیل می خواید حالا من هرو این دستگاها رو خریدم اصلا کارمه چون مغازه دارم XBOX , PS3 هر دو باسنسور حرکتی هیچ فن بازیم در کار نیست دلایل خرید XBOX مهترین و اصلیترین ضعف نرم افزای شدید و سریع هک شدن و تنها انحصاری بدرد بخور geow3 دلایل خرید ps3 برای من اول ازهمه درایو بلوری با قبلیت پخش فیلمهای ۱۰۸۰pو ۳ِD (بلوری پلیر سامسونگ بدون ساپورت ۳d اللان ۲۵۰ هزار تومنه) بازیهای انحصاری گردن کلفت که نیازی نیست بگم دوستان زحمت کشیدن (مه حد اقل یه فرقی با pc داشته باشه) uncharted 3 غول گرافیکی تاریخ بازیهای رایانه ای که هنوز گرافیک واقعی غول سیاه (لقب ps3 در شرق آسیا ) نشون نیمیده یا شهکار heavy rine سخت افزار قویتر و با دوامتر هارد با قابلیت تعویض wifi, bluthoos قبلیت پخش انواع فرمتهای صوتی و تصوری که تا حالا اومده و همچنین قبلیت انتقال اونا به هارد دستگاه که خیلی مهمه (xbox نمیشه ضعف نرافزاری داره ) دسته بهتر و سبکتر به ۳ دلیل ۱- باتری های اتمی قوی ۲-ژیرسکپ وشتاب سنج ۳- حساس به فشار بودن تمام کلیدها دردسته ps3 (ایکس باکس هیچ کدوم از اینارو نداره) شبکه آنلاین مجانی برای بازی دمو و تریلر که xbox برای هر اکانت باید ۵۰ دلار بدید سنسور حرکتی بهتر و کارآمد تر برای نسل حاضر دقیتر و سریعتر و دارای بازیهای اکشنی مثل killzone , socom و….. اماکینکت دریغ از یه بازیه اکشن ۲۰۰ دادم دستگاه برا رقصیدن ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
من جان دادم پدر و مادرم رو برای خری ps3 راضی کنم الان داره ps4 می یاد. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :-| ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
با با بیخیال ول کنید این فن بازی هارو مس بچه های ۷ ساله ÷ریدینبهم کسی نمی تونه این دو کنسول رو مقایسه کنه چون این مقایسه بی نتیجه میممونه اخه اقا/خانم u g k فکر کردی با مقایسه این دو کنسول از لحاظ سخت افزار برتری مشخص میشه؟ نه نه اصلابه اینچیز ها نیست اگه از لحاظ بازی هم بگیم شاید یکی از هیلو یا little big planet خوشش نیاد من یک ایکس باکس ۳۶۰ داتم خدا رحمتش کنه فن چیزی هم نیستم راست pcباز ها هم بدانند که اونا دارن مرطب کنسولشون رو اوز میکنن کنسوله اونا یک ایکس باکس/یلی استیشن که سال به سال قطعات توشو عوض میکنن ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
نه دوست عزیز من با این مقایسه نخواستم که برتری کنسولی رو مشخص کنم . من یه مقایسه از دوتا کنسول گذاشتم که همه چیز معلوم بشه وبعضی دوستان که درباره قطعات دو کنسول اطلاعات کمی دارند یکم اطلاعاتشون رو ببرن بالا و یکم منطقی تر حرف بزنن. ____________________ محسن از انجمن PS 3 IS GOD ۰۰
یکبار نظرات من وآقا حامد رو به دقت بخون کاملا مشخص میشه که چه گروهی اطلاعات کمتری دارند.برای مثال فقط یبار اجمالی نظرات پددیه کاربر محترم ps3 را بخون.بهر حال من با دلیل و مدرک صحبت کردیم و کو گوش شنوا محسن جان. ______________________________ Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۱ MEA Co. All rights reserved :arrow: انجمن حقوق بگیران مایکروسافت ۰۰
نه روزبه جان من منظورم تو نبودی من منظورم کسایی هستش که بدون اطلاعت درباره ی سخت افزاردو کنسول یا درباره ی بازی ها میان نظر هایی میدن که باعث ایجاد بحث هایی میشه که از همون اول بد شروع میشه. البته اینو بگم که من خودم عاشق بحث کردن بخصوص درباره ی بازی ها هستم ولی یه بحث دوستانه بدون هیچ بی احترامی به همدیگه .ولی متاسفانه بعضی در این سایت یه بحث خوب رو به منزله ی یه جنگ و دعوای حسابی میدونن.که به نظر من این طرز فکر یکم ایراد داره. _______________________ محسن از انجمن PS 3 IS GOD ۰۰
حالا همه چی مشخص شد؟ اصلا کنسول به گرافیک مشخص نمیشه به امار فروشه که ایکس باکس بهتر و بیشتر فروخته ۰۰