عملکرد بی نظیر دایرکت اکس ۱۲ در مقابل دایرکت اکس ۱۱

در ۱۳۹۳/۱۲/۰۱ , 15:00:58

در طول چند روز گذشته آقای Brad Wardell مدیرعامل شرکت Stardock از طریق توییتر خود جزئیاتی جالب درباره دایرکت اکس ۱۲ منتشر کرده که نشان می دهد تحولی بزرگ را می توان با آن شاهد بود. برای مشاهده ادامه خبر با دنیای بازی همراه باشید.

او اظهار داشت که طی آزمایش اخیر آنها متوجه تفاوت بیش از ۱۰۰ فریم در ثانیه در دایرکت اکس ۱۱ و ۱۲ شده اند. Brad Wardell این افزایش عملکرد را رویای کنسول ها می داند. وی در توییتر خود می گوید:

تستی که برای مقایسه دایرکت اکس ۱۱ و دایرکت اکس ۱۲ با یک پردازنده هشت هسته ای انجام شده: دایرکس ۱۱: ۱۳Fps و دایرکس ۱۲: ۱۲۰Fps

البته Brad Wardell همچنین در پاسخ به سوال چندی از کاربران بیان کرد که او از پردازنده Intel Core i5 و پردازنده مشخص نشده AMD به صورت کراس فایر بهره برده است. زمانی که یکی از طرفداران پرسیده آیا سیستم PC وی نزدیک به سیستم XBOX ONE بوده که Brad Wardell پاسخ داد:

نه این چیزی فراتر از کنسول ها بود.

در حالی که مشخص نیست سیستم استفاده شده دقیقا چه پردازنده هایی داشته اما سوالی دیگر بدون پاسخ این است که اگر چند کارت گرافیک مورد استفاده قرار گیرد آیا عملکرد بهتر خواهد شد یا خیر.

علاوه بر این ها یک کاربر دیگر از Brad Wardell درباره مزایای دایرکت اکس ۱۲ پرسشی کرده و Wardell سپس این پاسخ را داد:

کاری که دایرکت اکس ۱۲ انجام می دهد، اینه که به گونه ای چند کارت گرافیک را مدیریت می کند که آن ها بسان یک کارت گرافیک واحد کار می کنند.

شرکت مایکروسافت، Stardock و چند شرکت دیگر در GDC امسال اطلاعات بیشتری را در این زمینه منتشر خواهند کرد.


25 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. سلام و درود
    اولین پستم یا کامنتم هستش_امیدوارم در خدمت همه عزیزان باشم.

    دایرکت ایکس های جدیدتر نیاز به سخت افزارهای جدیدتر و قدرتمندتر دارند!!!دقت کردین؟
    شاید مایکروسافت میخواد با این سیاست،کاربران را به سمت نسخه سیستم عامل جدیدتر بکشاند!مطمئننأ میتونستن اون رو توی ویندوز۷ پیاده و قابل اجراش کنن!
    هزار حرف دیگه هم دارم…
    بدرود

    ۰۰
  2. البته شاید تاثیر حداقلی رو جعبه داشته باشه(بهره وری بهتر سخت )افزار…اما اینطورم نیست که رم ddr3 رو به رم gddr5 تبدیل کنه ( ۱ گیگ رم gddr5 از ۴گیگ رم drr3 کارامدتره اینم هست )….بنظرم بیشتر بدرد pc دارا میخوره تا جعبه..

    ۰۰
    1. بله پیشفرض بروی وین ۱۰ نصب هست و با اپدیت های ویندوز، اپدیت میشه!
      برای استفاده از تمامی پتانسیل ها و دسترسی بازی ها به قابلیت های لو لول کارت گرافیک های پشتیبانی کننده DX12 لازمه که کدنویسی بازی ها نیز براساس DX12 انجام بشه! بنابراین بروی بازی های قدیمی و حتی عناوین DX11 هیچ نوع بوستی در پرفورمنس شاهد نخواهیم بود!!!

      ۴۰
    2. اولین بازی هم احتمالا فیبل لجنز خواهد بود.
      فعلا فقط بازیهای انریل ۴ و یونیتی رو ساپورت میکنه.شاید در اینده انجینهای دیگه هم اضافه بشن.

      ۱۰
    1. یک موضوع دیگه ای هم که هست (چون شما از نشان اکس باکس استفاده کردید در پاسخ به شما میگم) اینه که به نظر نمیرسه این API روی X1 تفاوت زیادی ایجاد کنه. بعضی از بازیسازا معتقدند کنسول مایکروسافت همین الآن از API های دسترسی پایینی استفاده میکنه که API دسترسی بالایی مثل DX12 احتمالا بهبود عملکرد چندانی برای کنسول نخواهد داشت.

      ۲۲
    2. در جواب شما فرشاد جان…
      فیل اسپنسر و تیم اکس باکس بارها به این موضوع اشاره کردن که DX12 قرار نیست بروی اکس وان جادو کنه، ولی شک نکنید بهبود های زیادی رو شاهد خواهیم بود!!! این موضوع مشخص هست.
      در مورد دسترسی لو لول به سخت افزار نیز، API اکس وان در زمان لانچ مشکلات بسیار زیادی داشت، و گزاف نیست اگه اون رو لو لول ندونیم، در این رابطه میتونم به حرف های سازنده بازی مترو اشاره کنیم که API اکس وان و استفاده از DX11 در اون رو یه افتضاح دونستن!!! اگرچه بعد از لانچ کنسول مایکرو با اپدیت های گسترده و ارتقا مداوم SDK کنسول رو تو مسیر درستش قرار داد، نتیجه اش هم عناوینی همچون FH2 بودن!!! با DX12 شرایط تازه برای اکس وان نرمال خواهد شد ;)
      در مورد این بخش:
      “API دسترسی بالایی مثل DX12”
      DX12 یک API لو لول هست… هدف از طراحیش این بوده!

      ۲۱
    3. جناب خرمی Dx12 علاوه بر اکس وان برای گوشیهای لومیا هم خواهد اومد. تاثیرش رو ما هنوز نمیدونم پس نمیشه گفت تاثیر چندانی نداره چون بالاخره هر API تاثیر مثبتی بر روی عملکرد سخت افزار مقصد میذاره.
      اپل از API Metal استفاده میکنه واس همین بازیها و گرافیکشون بهترین هستن.

      ۱۱
    4. این ویرایش هم که بعضا کار نمیکنه.
      ایفون با اینکه قویترین سخت افزارو نداره ولی بازیها رو به بهترین نحو اجرا میکنه هر چند سخت افزارش هم قویه ولی قویترین نیست.
      DX12 هم از همون ابتدای کار از انریل ۴ و یونیتی پشتیبانی میکنه.

      ۱۲
  3. من که از خدامه هم ps4 هم Xone و هم PC ازش بیشترین بهره رو ببرند ولی بیشترین نفع رو pc بازا میبرند و همنظور که گفته شده دیگه از حالا به بعد باید به فکر SLI و کراس فایر بود!! اگر دایرکت اکس ۱۲ بتونه روی کنسولا ۲۰ فریم هم اضافه کنه شاهکار کرده بنظرم و میتونه خیلی به تجربه بهتره این نسل کمک کنه!! راستی یه دس مریزادم به مایکروسافت بگم که از لجن خودشو به کجا رسوند دم ساتیا نادلا و فیل اسپنسر گرم،امیدوارم با وین ۱۰ بازم بازی سازها با pc آشتی کنن! هرچند همین الانشم هستند بزرگانی که آشتی هستن و هستن بزرگانی دیگر که با هزار ناز و هزار تا اکراه بعد از سالی برای pc بازی میزنند،کسی به راک استار نگاه چپ نکنه :۲۴:

    ۲۴۳
    1. Dx12 فقط بر روی دستگاه های ویندوز ۱۰ اجرا خواهد شد. یعنی گوشیهای ویندوز ۱۰ و اکس وان و pc
      Ps4 شاملش نمیشه.
      در ضمن چند کارت گرافیک هزینه بسیار بالا هم برای خنک سازی و هم برای پاور نیاز داره. احتمالا کارتهای مولتی GPU مد نظر هست.

      ۹۲۰
    2. شما گفتی باید به فکر SLI بود. منم میگم لزومی نداره بلکه یه کارت مولتی GPU و حتی تک GPU هم با DX12 عملکرد بالاتری پیدا میکنن.
      بحث پول به کنار صدای سیستم و گرمای تولید شده هم بالاتر میره.

      ۹۴
    3. این حسئله فقط مربوط به مایکروسافته و شامل سونى نمى شه. هر چند تا جایى که من شنیدم به XO هم ربط خاصى نداره و کلا یه مقوله مربوط به PC هست. هر چند که بازهم یه جا خوندم که براى رسیدن به کیفیتى که صحبتش هست، کامپیوتر متفاوتى از سیستم هاى ما مى خواهد.

      ۴۱۱
    4. Hanna
      کلا این “یه جا” کدوم جا ها هستن؟ چون اطلاعات اشتباه میدن! DX12 برای همه دستگاههای وین ۱۰ منتشر خواهد شد.
      حتی از کارتهای قدیمی تر مثل سری ۴۰۰ با معماری Fermi هم پشتیبانی میکنه ولی شاید میزان ارتقای اونها کمتر باشه.

      ۱۱۲
    5. @M.R.P
      ۲۰ فریم به کنسول اضافه کنه! احتمالش هست برای X1 تاثیرش بسیار کم باشه به دلیلی که در زیر هم در جواب یکی از کامنت ها عرض کردم گرچه فعلا در حد حرف و حدیث هست این مباحث. در کل آینده این API برای ویندوز پی سی هستش باتوجه به این که ویندوز ۱۰ هم آپدیت رایگان برای ۷ و ۸ خواهد بود امیدواریم به سرعت استفاده بشه و مثل DX11 نشه که راحت چندسالی طول کشید تا به استاندارد تبدیل بشه.

      ۱۰
    6. با این دیسلایکهای بدون دلیل کاملا مشخصه جو سایت و رفتار بعضی ها .. من الان متوجه نشدم کجای حرف میلاد غلطه که یازده تا دیسلایک گرفته … وچن تا کامنت دیگه هم همینطوور ؟؟؟ :11: :11:

      ۳۳

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر