رزیدنت اویل ۶ به اصول باز می گردد

در ۱۳۹۰/۰۳/۲۲ , 11:29:54
default image

یکی از نمایندگان شرکت کپ کام در نمایشگاه E3 اذعان کرد که طرفداران این سری بازی از اکشن تر شدن این بازی در قسمت های گذشته ناراضی هستند و در قسمت جدید رزیدنت اویل ۶، مانند گذشته تمرکز بازی بر روی ترسناک بودن آن خواهد بود.

او در بخشی از این مصاحبه گفت “ما می دانیم که بسیاری از طرفداران خواهان صحنه های ترسناک تری در قسمت بعدی این بازی هستند و تیم طراحی هم این موضوع را به خوبی درک کرده است. ما نظرات بسیاری را بررسی کردیم و انتقادات بسیاری از گرایش رزیدنت اویل ۵ به سبک اکشن وجود داشت. من فکر می کنم که گرایش تیم طراحی رزیدنت اویل ۶ به ژانر ترسناک خالص، مورد قبول همه قرار خواهد گرفت.”

اگرچه این اظهارنظر به تنهایی چیزی را اثبات نمی کند، اما می توان گفت که رزیدنت اویل ۶ به اصول و پایه های رزیدنت اویل های قبلی باز می گردد.


70 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. با سلام!
    ببینید پروسه تولید بازیها موفق برای سالیان سال و راضی نگه داشتن طرفداران اولین سریها کار ساده ای نیست.مخاطبان این بازیها پشت کنسولهای خود نشسته اند و تنها کاری که می کنند اینه که منتظر عنوان بعدی بازی محبوب خود باشند و در این فاصله وقت خود را به بازی کردن با عناوین دیگر می گذرانند.اما شرکت سازنده بازیهای محبوب کارش بسیار مشکل است تا هم رضایت طرفداران را جلب کن و هم بتواند بازی خود را سر و پا نگه دارد تا با ایجاد تغییرات در آهنگ و ریتم بازی که گاه الزامی و اجباری است بازی خود را با مخ بر زمین نکوبد.به سری بازیهای فاینال فانتزی نگاهی دوباره کنید و ببینید که چه تغییرات اساسی کرده و سعی کرده باز جذابیت و تک بودن عناوین خود را حفظ کند.مگر چقدر میشود داستان و سرنوشت کاراکترها را کش داد بلاخره باید یه جایی آلبرت وسکر سرش به سنگ می خورد تا دل همه طرفداران هم خنک شود و هم تنگ شود.سبک و ریتم و نوع اکشن بازیها تغییر میکند ولی با همان کاراکترهای اصلی و گاهی هم برای پیش برد داستان حال و نیز ایجاد داستان و بازی های آینده کاراکترهای جدیدی در بازی خلق می شوند(مثل شیوا در رزیدنت اویل ۵) . مخاطبان قدیمی این سری از بازیها باید خاطرات خوش آن بازیها را مثل به موزه رفتن آن بازیها در ذهن و یاد خود نگه دارند و گاهی با یادآوری آنها و بازی دوباره به یاد آن دوران بیفتند.اگر همان بازیهای قدیمی دائم تکرار شوند خود همین طرفداران صدایشان بلند میشود و اگر چند شب مادر عزیزشان سوپ هشت پا و قرمه سبزی و لازانیا و ماکارانی به آنها پیشکش کند قهر می کنند و لب به غذا نمی زنند. برای همین است بازیهای دیگر و متنوعی از این سری بازیها ساخته میشود ولی ستون فقرات همان است و فقط دنده ها از آن بیرون می آیند و گاه دوباره یک برگشت و نگاه کوچکی به گذشته کرده و بعضی از المانهای کم رنگ شده رو دوباره پر رنگ می کنند تا تنوع ایجاد کنند. شرکت های سازنده این سری بازیهای محبوب یا باید پرونده این بازیها را بعد از سه چهار عنوان ببندند یا باید راهشان را به انواع و اقسام متدها ادامه دهند.بازیهای تامب رایدر و رزیدنت اویل و فاینال فانتزی و سایلنت هیل و سوپر ماریو و پرنس پرشیا و بازیهای دیگر گویای همین مطلب است.

    با تشکر از همه دوستان گیمری!

    ۰۰
  2. رزیدنت باید ترسناک و معمایی باشه.خدارو شکر بالاخره فهمیدن که زامبی کشیه محض طرفدارای این سری رو ارضا نمیکنه.حیفه بازیه بزرگی مثه این با پرداختن به کلیشه برای جذب مخاطب عام حروم بشه.مخاطب عام بازیهایی مثه left 4 deadرو واسه بازی کردن داره.
    ___________
    MW3 Fighter

    ۰۰
    1. دیابلو عزیز! اینی که شما میگی اکشن شده بود راکون سیتی ه نه رزیدنت ۶! حالا فعلا رزیدنت تو مرحله تکمیل داستان و طراحیه هنوز تا مراحل ساخت و پردازش بازی خیلی مونده.

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر