نتیجه تحقیقات تاثیر بد بازیهای کامپیوتری بر کودکان را رد کرد

در ۱۳۹۴/۰۱/۱۳ , 11:30:55

بر اساس تحقیقات جدید، میزان ساعت انجام بازیهای ویدئویی تاثیر بیشتری بر رفتار کودکان خواهدداشت تا نوع بازی‌ای که انجام می‌دهند.

بر اساس گزارشی از محققان دانشگاه آکسفورد، کودکانی که بیش از ۳ ساعت در روز به انجام بازیهای ویدئویی بپردازند، بیشتر از سایرین در معرض ناهنجاریهای رفتاری و درگیریهای فیزیکی و عدم تمایل به رفتن به مدرسه قرار میگیرند.

اما بر اساس این گزارش، صرفاً رابطه مستقیمی بین انجام بازیهای کامپیوتری خشن و پرخاشگری در زندگی واقعی و همینطور تاثیر در عملکرد تجصیلی کودکان وجود ندارد. این در حالی است که انجام این بازیها به مدت کمتر از یک ساعت در روز، می‌تواند باعث بهبود توانایی کودکان در روابط اجتماعی باشد. کسانی که این مدت را صرف انجام بازی به صورت رقابتی و یا co-op می‌کنند، کمتر از بقیه با مشکلات احساسی روبرو می‌شوند.

دکتر Andy Przybylski از دانشگاه آکسفور در این مورد میگوید: ما میتوانیم ارتباط‌هایی بین نوع بازیها و رفتار کودکان ببینیم، همینطور برای ساعت انجام این بازیها. با این حال نمیتوانیم دقیق بگوییم که انجام بازیها تاثیر خوب یا بدی دارد. همچنین میدانیم که ریسک حاصل از انجام این بازیها بسیار کم است.

 

در روزهای گذشته خبری داشتیم مبنی بر اینکه برخی از مدارس انگلستان انجام بازیهای ۱۸+ را برای کودکان ممنوع و اعلام کردند که در صورت انجام آن را به پلیس گزارش خواهندداد.


16 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. یادش بخیر بچه که بودم روزی ۷-۸ ساعت بازی میکردم بعضی وقت ها هم ۱۲
    الان تا میرم سر دستگاه اعضای خانواده منو جر میدن :'(

    ۳۰
    1. آدم تا وقتی بچس و درک درستی از بازی نداره هیچکس هیچی بهش نمیگه
      ولی همین که بزرگ میشه و تازه یکم انگلیسی یاد میگره میتونه بازی رو بفهمه
      به ناگه جر میخورده :11:

      ۰۰
  2. همیشه اعتقادداشتم بازی کردن روی هوش بچه ها تاثیر مثبت میذاره نه فقط بچه ها بلکه جوون ها :!:

    ۴۰
  3. کودکانی که بیش از ۳ ساعت در روز به انجام بازیهای ویدئویی بپردازند، بیشتر از سایرین در معرض ناهنجاریهای رفتاری و درگیریهای فیزیکی و عدم تمایل به رفتن به مدرسه قرار میگیرند……..اگر طبق استاندارد باشه مخاطب های بازی های رایانه ای بیشتر باید جوانان و نوجوانان باشه. مسلما اثر این بازی ها روی افراد کم سن و سال بیشتره چون بچه هنوز به شخصیت اصلی خودش دست پیدا نکرده و اون شخصیتش شکل نگرفته اما افرادی که سن بیشتری دارن کم تر تحت تاثیر قرار میگیرن چون بلاخره شخصیت و حالت های رفتاری تو سن های بالا یک شکلی گرفته که کمتر از این چیزا تاثیر بگیره متاسفانه تو ایران همچین چیزایی مورد توجه قرار نمیگیره طوری که میبینی بچه ۱۰ ساله داره عنوانی مثل gta بازی میکنه و والدینش هم راضی از اینکه بچه سرگرمه بعد اگر دوروز دیگه این بچه یغه ی یه نفرو تو مدرسه یا خیابون بگیره میزارن پای این بازی ها ….
    اما مسلما بازی ها همش تاثیر منفی ندارن و تاثیر مثبت هم دارن هرچند ناچیز

    ۹۰
    1. بله…. و از اون مهم تر این که بچه نمیتونه به درستی فرق بین حقیقت و بازی رو تشخیص بده و این میتونه باعث اتفاقات جبران ناپذیری بشه

      ۱۰
  4. واسه ما که نتیجه تحقیقات اهمیتی نداره
    ما فقط تو خوشی خودمون غوطه ور میشیم
    کسی هم نمیتونه جلومونو بگیره

    ۳۰
    1. خدایی الان من نمیتونم گاد آو وار جدید که میاد (همون بازسازی ) رو از ترس بابام بازی کنم چون زمان که بچه بودم اومدم یکش رو بازی کردم جلوی بابام کلن پلی استیشنم رو جمع کرد همراه خودم :۲۴:

      ۴۰
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر