خانه » اخبار بازی MW3 مکان نخست را به Skyrim سپرد × توسط سعید زعفرانی در ۱۳۹۰/۰۹/۲۱ , 17:09:26 180 The Elder Scrolls V: Skyrim پس از یک ماه، به صدرنشینی MW3 خاتمه داد، تا هم برتری خود را به این بازی دیکته کند و هم قانون نانوشته ای که MW2 به وجود آورد و برای مدت بسیار زیادی در صدر جدول ده بازی پرفروش انگلستان بود را باطل کند. نقش آفرینی بتسدا، هفته ی گذشته، کاهش فروش بزرگی را به خود دید، افزایش ۱۴۵ درصدی فروش این بای در این هفته را می توان از اثرات آن کاهش فروش دانست. Just Dance 3 نیز با ۴۷ درصد افزایش در فروش، این هفته پس از MW3 در رده ی سوم قرار گرفته است. آنچارتد ۳ هم برای بار دیگر به جمع ۱۰ بازی پرفروش پیوست و در رده ی نهم قرار گرفت. این بازی هفته ی قبل شانزدهم بود. در زیر لیست ۱۰ بازی پرفروش این هفته ی جزیره را مشاهده می کنید: (تا آخر روز ۱۰ دسامبر) The Elder Scrolls V: Skyrim Modern Warfare 3 Just Dance 3 FIFA 12 Assassin’s Creed: Revelations Battlefield 3 Professor Layton and the Spectre’s Call Saints Row: The Third Uncharted 3 Martio Kart 7 نویسنده سعید زعفرانی http://www.last.fm/user/SaeeD22000Z RPGThe Elder Scrolls V: Skyrimپی سی گیمینگ (PC Gaming) 180 دیدگاه ثبت شده است دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید. تازه امشب SKYRIM رو شروع میکنم :) ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید ولی فکر کنم اگه توی انگلستان نبود رتبه FIFA کمتر بود ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید تا حالا از کوه پایین رفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حتما یبارم که شده امتحان کن اون وقت گیر مردن رو می بینی یه دیشمن پیدا کن و برو خیلی عقل بلاخره دشمنه از یه جا به بعد نمی یاد و می تونی با تیر کمون بزنیش دشمن رو ببر تو اب بخصوص اون دخت متحرکا که غیب میشن ۸-O همینطوری که حرف نمی زنیم من خودم سطح ۴۴واین بازی رو هم خیلی دوست دارم ولی به ناحق دفاع نکن ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید بله باز هم می بینیم که بهترین گرافیک سال برگشته این افتخاریست برای PS3 :lol: :lol: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید ناصر جوکر عزیز میشه یه باره دیگه بگی. راستى شرمنده وقتتو گرفتم ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید ببینgod of pes عزیز شما چک کن ببین اسم زن Delephin اگه این باشه شما باید یاهاش حرف بزنی تا حرفت تمام نشه علامت نمیره اخر حرفش از شما میپرسه که ایا اماده ی برای جنگ با اژدها که احتمالا شما گفتید نه و اون همونجا ایستاده شما دوباره باها ش حرف بزنید و گزینهyes im ready رو انتخاب کنید به همین راهتی. ۰۰ در جواب به سعید باید بگم که مطمعنا به نکته رو در سبک rpgنمبدونی و اونم اینه که که در سبک rpgشما اگر میخوای بازی برات سخت بشه یا حالت نرمال پیدا کنه باید با بالا رفن لول و گذشتن از یک مرض خاص درجه بازی رو سخت تر کنبد اگر اسکایرم رو روی xbox بازی کنید با رسیدن به لول ۲۵ به شما یک اچیومنت داده میشه که با عنوان expert هست و به ان معنی که شما توانایی بازی با این درجه رو دارید و همینطور وقتی به لول ۵۰ میرسید اچیومنت با عنوان master میگیرید یه مثال دیگه در بازی dragon age ;origins درجه ای وجود داره به اسم nightmare یا کابوس وار که واقعا اگر از اول بازی استفاده بشه زجر اور و باید به همون طریقی که گفتم استفاده بشه و به خاطر همین که در بازیهایه rpg امکان عوض کردن درجه سختی در وسط بازی هم به بازیباز داده میشه . ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید من X360 بازی می کنم اسمه زنه Delphina من فکر کنم باید یه کاری برای زنه انجام بدم ولی نمی دونم چیه ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید پس اگه رو xbox بازی میکنی همون کاری که بهت گفتم انجام بده ۰۰ اگر اسم زنه Delphine باید Horn of Jurgen بد بهت بدش باید بری به شهر Kynesgrove برای مبارزه با اژدها ۰۰ با سلام! (نغمه سرایی برای دوستانی که از سختی بازیها سرودند) تراز شدن سطح تجربیات کاراکتر اصلی با دشمنان مربوط به الان و بازی اسکایریم نیست. در بازی طومارهای کلیسا: فراموشی/ TES:Oblivion نیز همین گونه بوده و بخوبی جواب خود را پس داده بود. این سری از بازیها توانسته اند در دنیای بازیها تاثیرگذار باشند. از هر لحاظ که در نظر بگیرید. مگر میزان سختی بازی ملاک بهتر بودن با بدتر بودن بازیست؟ این تراز شدن یکی از خصوصیاتش یکدست شدن کل محیط بازیست. و دیگری بیهوده بودن استفاده از کدهای تقلب! مگر یک خصوصیت و دو خصوصیت است که مدنظر قرار می گیرد؟ کاراکترها در بازیهای نقش آفرینی خصوصیات شخصیتی فراوانی دارند. اصلا ذات بازیهای نقش آفرینی در سخت کشتن اژدها و دشمنان دیگر نیست. یعنی بزرگان شرکت بتسدا بعد از اینهمه تجربه و بازی سازی بدین موضوع پی نبرده اند؟! آنهم با اینهمه متخصصی که در ساخت بازی شرکت دارند. از همان بازی طومارهای کلیسا: فراموشی/ TES:Oblivion مثال می زنم چرا که قضیه از همانجا شروع شده است. در این بازی کافیست که سطح سختی بازی را تا آخرین درجه بالا برید. با Scamp که یکی از دشمنان بازیست روبرو شوید. با دو ضربه آتشش خاکستر می شوید. حال تا دلتان می خواهد همینطوری الکی و بدون تاکتیک مشخص به او ضربه بزنید، ببیند بعد از چند بار مردن می توانید او را هلاک کنید؟!!! این بدین معنا نیست که اندازه خون یا عمر یک Scamp با یک اژدها یکی است. مسلما نیست. حال درجه سختی را در وسط قرار دهید، با چهار تا ضربه از آتشش هم نمی میرید(بستگی به لباس و کلاس شما هم دارد). اما با یک Debaser (شمشیر جادو شده) می توانید با ده ضربه او را هلاک کنید. به تمامی این موارد نوع تجهیزات مورد استفاده(لباسها و تنوع آنها) و نوع جادوها و نوع کلاسهای فراوان بازی را هم اضافه کنید تا به ترکیبی دست یابید فک انداز!!! امتحان کرده ام و می گویم. استفاده از تراز سختی باعث بکاربردن استراتژی ها و تاکیتکهای حمله و دفاع است. مگر در بازی های این سبکی، باید به هر غول و اژدهایی در برخورد اول یورش برده و در دم هلاکش گردانی!؟ این بازیها سراسر ماجراجویی در قالب نقش آفرینی است. — به نظر این حقیر در بازی Witcher2 یکی از ناملموس ترین سیستم حمله ای و بکار بردن جادوها را خصوصا در نیمی از ابتدای بازی شاهد بودیم. من مطمئن هستم بسیاری از بازیبازها در حین بازی حداقل یک لعنت به هر چی ویچره فرستاده باشند. — با تشکر از همه دوستان عزیزم! ** شخصیت اصلی: هزار سکه برای یک اسب! این که خیلی زیاده!!! /// یوگاک گرا: منظورت اینه که به اندازه کافی فقیر هستی! این قیمت برای یک اسب منصفانه است!!! — در بازی طومارهای کلیسا: فراموشی/ TES:Oblivion ** ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید بخش ویچر خوب امدی واقعا گیم پلیش اصلا روان نیست بیشتر روی گرافیک بازی کار کردن تا گیم پلی دقیقا برعکس اسکایریم ۰۰ آقا حامد شما مطمئنی؟! لول لاک توی آبلیویون؟! اون Level Scale هست که تراز دشمنا رو بالا می بره. قبلاً در مورد لول لاک توی خبر های قبلی گفتم برای اولین بازی نیست که بتسدا از این سیستم استفاده می کنه. قبلش فقط توی فال آوت ۳ بود که یکی از نقاط ضعف بازی به حساب میاد و توی آبلیویون نبود. این سیستم به هیچ وجه بازی رو یکدست نمی کنه بلکه حس آ نقش آفرینی بودن رو از بین می بره (اون هم به طور کامل که قبلاً صد بار گفتم چرا)…. در ضمن من بازی رو در حالت سختی نرمال بررسی می کنم نه در سطح آخر سختی و مسلماً همه ی بازی ها روی درجه ی آخر سخت هستند. مشکل اسکایریم اینه که در حالت نرمال (یا حتی سخت) اصلاً آدم رو به تقلا نمی اندازه تا لول آپ بشه و بازی بیش از حد ساده است (مشکلی که فال آوت ۳ هم داشت) و عملاً هیچ مشکلی برای تموم کردن بازی وجود نداره. البته تا حدودی می شه گفت به سلیقه بستگی داره و واقعآً به قول سعید دیگه نمی شه مثل قبل انتظار بازی هایی مثل «شب های نوروینتر» و … رو داشت. الان دیگه همه ی بازی ها اکشن خالص شدن. اسکایریم هم کاملاً اکشن هست. و چندین مولفه ی نقش آفرینی مهم رو حذف کردن ازش مثلاً حتی خبری از Karma هم نیست! و خوبی و بدی وجود نداره! و همه چیز توی یه Speech خلاصه شده که مثلاً اگه دزدی کردی و یه سربازی دیدت یا قانعش می کنی یا بهش پول می دی!!! مسخره است. حتی سلاح ها و آرمور ها هم مشکلی براشون پیش نمیاد تخریب نمی شن! لا اقل توی فال آوت ۳ این طوری بود! این دیگه چه مدل نقش آفرینیه!!. اسکایریم یه بازی اکشن شده که فقط الکی داخلش تراز می گیرید ولی این تراز ها هیچ فرقی براتون نداره و هر طور بازی کنید به راحتی قابل تموم کردن هست (البته اگه باگ های بازی بذاره) …. در مورد بتسدا هم تجربه ی کم من بهم نشون داده که نمی شه به هیچ شرکت بازی سازی اعتماد کرد (نمونه هاش هم موجوده) و من یکی هم بهش اعتمادی ندارم و این طور نیست که بعد از این همه بازی ساختن لزوما خرابکاری نکنه. خواست استاندارد های نقش آفرینی رو تغییر بده ولی گند زد…. آقا حامد شما می تونید از بازی تعریف کنید و بگید بازی روون و لذت بخشه (نظر من هم همینه) ولی انکار این که یکی از بهترین سری بازی های نقش آفرینی تاریخ تبدیل شده به یه H&S راحت (مثل آب خوردن) محاله! ۰۰ با سلام! با تشکر از وحید عزیزم! که در این بحث مفید و متفاوت نظرات خودش را ابراز نمود. گمان نمی کنم این نقطه ضعف بازی گرد و غبار اتمی۳ /Fallout 3 باشد. یا حداقل من اینگونه نمیدانم. تراز سطح تجربیات یا تراز میزان سطح خصوصیات هر دو در یک راستا قرار دارند چرا که بالاتر رفتن سطح تجربیات با افزایش میزان خصوصیات مختلف همراه است. اما چرا یکدستی پدید می آورد؟ از جهات مختلف که یکی از آنها را من می گویم. از سمت وسوی یکدستی در انجام سطح مبارزات با دشمنان است که دیگر شما در هر مرحله با سطح بسیار پایین تر روبرو نخواهید شد و همیشه باید منتظر مبارزات همسطح خود را داشته باشید. اگر دقت کرده باشید در بازی ویچر/Witcher یا بازیهای همین سبک، با افزوده شدن سطح کاراکتر، دیگر مبارزه با دشمنان چند سطح و مرحله پایین تر دیگر برای بازیباز جذاب نبوده و دیگر در بالاتر رفتن میزان تجربه کارکتر تاثیر فراوانی ندارند. اگر از حس و حال می افتد در اینجاست نه آنجاست!!! شما در چه چیز حس نقش آفرینی را می بینید؟ اگر در اینست که فرمودید که دچار اشتباه شده اید. اگر از سختی می گویید، که معیار درستی نیست چرا که من و بسیاری دیگر این حس و حال را در بازی گرد و غبار اتمی۳ /Fallout 3 و … به وفور بهره برده ایم. اگر حس و حال را تنها در بالاتر بردن سطح تجربیات(یا همان لول آپ) می دانید که دیگر چرا اینقدر زحمت می کشید در همان ابتدا یک کد تقلب وارد کرده و تمام! و یکدفعه حس و حال را کامل به رگهای نقش آفرینی خود واریز نمایید. یعنی تمام لذت و سرگرمی و حس و حال بازیهای فاینال فانتزی/ Final Fantasy و گرد و غبار اتمی۳ /Fallout 3 و طومارهای کلیسا: فراموشی/ TES:Oblivion و خدای قدیمی / Deux Ex و اهریمن/Diablo و دروازه بالدور / Baldur’s Gate و پیروان/ و Disciples و نیرو و جادو/ Might & Magic و افسانه / Fable و … را در همین موضوع می دانید؟ بازیهای نقش آفرینی نیز مانند بسیاری از سبکها دیگر پیشرفتی را در خود داشته اند. حتی بازیهای نقش آفرینی نوبتی که در سری بازیهای فاینال فانتزی/ Final Fantasy شاهدش بودیم نیز در همین سری پیشرفت داشته اند. شما المان پرک/Perk ها را در بازیهای بتسدا، ساده و پیش و پا افتاده نشمارید. خیلی از پیشرفتها و امکانات و حس و حال شما در آنجا نهفته و خوابیده است. بازیهای نقش آفرینی همانند بازیهای بزن و بکش و یک مسیر پیش رو را در پیش گرفتن نیست. همانند اکتشاف نشده/ Uncharted یا چرخ دنده های جنگ / GeoW نیست. نمی توان انتظار جو حاصله از درگیرهای آنها را در بازیهای نقش آفرینی منتظر نشست. خواند یک رمان بلند همانند یک رمان کوتاه نیست. رمانهای شکسپیر را نمی توان با آثار عزیز نسین یکی کرد. از کارما یا سرنوشت و حذف آن مثال زدید. در بازی گرد و غبار اتمی۳ /Fallout 3 بسیاری از این کارماها را شاهد بودیم. اصلا موج می زد، که چند تا بازی مشابه نقش آفرینی دیگر در آن می توانستند، شنا کنند(البته آن کارمایی که مد نظر منست). بعضی از همین حالات کارمایی را در پرکها شاهد هستیم. هیچ می دانستید با گرفتن یک پرک خاص توسط کاراکتر مونث در بازی گرد و غبار اتمی: نیووگاس/ Fallout:NewVegas می توانید ضارب خود را در انتهای بازی به طرز فجیع و خاص هلاک کنید؟! بعلاوه انتظار کارماهای چندگانه و چندپایانه را نمی توان از همه بازیها درخواست داشت. نمی توان از همه نقش آفرینی ها خواست که مانند نقش آفرینی های بایوویر/BioWare باشند. اشکال دیدگاهی شما دقیقا از همینجا ناشی می گردد. اگر طرفدار عصر اژدها/Dragon Age هستید و فقط با آن لبریز می شوید پس باید منتظر نسخه های بعدی آن بازی مانده و سراغ بازیهای دیگر نروید. اگر کارمای مد نظر شما همان کارمای افسانه/Fable است که در صورت بدشدن، تبدیل به شیطان شوید همین حس را می توانید در صورت شرارات در طی هر بازی نقش آفرینی در خود نیز حس نمایید. شرکت بتسدا با دیدگاه منفی شما، کوچکتر و بزرگتر نخواهد شد. آنها در بازیهای خود توانایی های خو را نشان داده و خواستند و توانستند. حالا برخی از دوستان عزیزم با آنها ارتباط برقرار ننموده و راضی نگشتند از بزرگی این بازیها کم نخواهد شد. یک نکته حیاتی را به شما دوستان عزیزم یاد می دهم، آنهم اینست که ببینید خود بازی چه میخواهد بگوید؟ نه آنکه شما چه چیزی انتظار دارید. اگر در بازی عصر اژدها/Dragon Age از کشتن اژدها دچار شعف شده ایم که نباید در تمامی بازیهای اژدها بکشیم!!!(مغز مطلب را همانند پسته از غلافش درآورید.) — با تشکر از همه دوستان عزیز و نقش آفرینم! ۰۰ سلام حامد جان. حرفات رو کاملاً متوجه شدم و می دونم منظورت چیه. راستش بعضی از حرفات رو تا حدودی قبول دارم و بیشتر حرفات رو به هیچ وجه! و خیلی چیز هایی هم که گفتی در نهایت همون طور که گفتم به سلیقه بستگی داره و بسیاری موارد مثل سختی بازی، حذف کارما و چیز های دیگه ….. ممکنه از نظر بعضیا خوب یا بد باشه. برای بعضی از گفته هات هم جواب های خوبی دارم اما همون طور که گفتم بازم بیشتر به انتظارات ما از بازی، سلایق شخصی و دیدگاهمون بستگی داره. اسکایریم هم سعی داشت ژانر نقش آفرینی رو زیر رو کنه و حداقلش اینه که در نهایت به بازی خوبی تبدیل شد. راستش این چد وقته اصلاً فرصت ندارم بیام توی نت و فعلاً هم پیشنهاد می دم با توجه به قدیمی شدن این خبر دیگه بحث رو همین جا تموم کنیم. انشالله در آینده بتونیم بازم با هم حرف بزنیم. ممنون. ۰۰ @ حامد “به نظر این حقیر در بازی Witcher2 یکی از ناملموس ترین سیستم حمله ای و بکار بردن جادوها را خصوصا در نیمی از ابتدای بازی شاهد بودیم. من مطمئن هستم بسیاری از بازیبازها در حین بازی حداقل یک لعنت به هر چی ویچره فرستاده باشند.” ترول مـــــــــــــــــمـــــــــــــــــنــــــــــــــــــــــــــوع ۰۰ کاش این بازی برای من باگ نداشت و من هم از بازی لذت میبردم ولی چه کنم که از اول این بازی برای من شد باگ وقتی کسی رو میکشتم بصورت صلیب وامیستاد یا اگر هم میفتاد نصفش میرفت تو زمین و شروع میکرد به لرزیدن شمشیر از بدن کاراکتر فاصله میگرفت یارو تو دیوار میدوید عجب باگهایی که من ندیدم خدایا حتی نذاشت من از بازی ۲ ساعت لذت ببرم در هر دو ویندوز هم برای من اینطوریبود انگار نسخه خراب مال منه :oops: :evil: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید بتلفیلد از نهم تشریف اوردن ششم واگه امروز بازیها اسونتر شدن و دیگه عین گذشته نیستند بخاطر نوجوانها و جوانهاست که تغییر ذائقه دادن و اگر مثل گذشته بازیها سخت بود سازنده ها دیگه فروش انچنانی نمی کنند که اسکایریم هم شامل این موضوع میشه .( ایا کسی گیم (هارد ریست ) روی درجه جنونش بازی کرده من در انتهای این بازی با اون باس اخرش وموجوداتی که از در و دیوار می ریختن سرم یاد دوم در سیستم داس برای ۱۵ سال پیش افتادم ). ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید نمایش بیشتر
تا حالا از کوه پایین رفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حتما یبارم که شده امتحان کن اون وقت گیر مردن رو می بینی یه دیشمن پیدا کن و برو خیلی عقل بلاخره دشمنه از یه جا به بعد نمی یاد و می تونی با تیر کمون بزنیش دشمن رو ببر تو اب بخصوص اون دخت متحرکا که غیب میشن ۸-O همینطوری که حرف نمی زنیم من خودم سطح ۴۴واین بازی رو هم خیلی دوست دارم ولی به ناحق دفاع نکن ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
بله باز هم می بینیم که بهترین گرافیک سال برگشته این افتخاریست برای PS3 :lol: :lol: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
ببینgod of pes عزیز شما چک کن ببین اسم زن Delephin اگه این باشه شما باید یاهاش حرف بزنی تا حرفت تمام نشه علامت نمیره اخر حرفش از شما میپرسه که ایا اماده ی برای جنگ با اژدها که احتمالا شما گفتید نه و اون همونجا ایستاده شما دوباره باها ش حرف بزنید و گزینهyes im ready رو انتخاب کنید به همین راهتی. ۰۰
در جواب به سعید باید بگم که مطمعنا به نکته رو در سبک rpgنمبدونی و اونم اینه که که در سبک rpgشما اگر میخوای بازی برات سخت بشه یا حالت نرمال پیدا کنه باید با بالا رفن لول و گذشتن از یک مرض خاص درجه بازی رو سخت تر کنبد اگر اسکایرم رو روی xbox بازی کنید با رسیدن به لول ۲۵ به شما یک اچیومنت داده میشه که با عنوان expert هست و به ان معنی که شما توانایی بازی با این درجه رو دارید و همینطور وقتی به لول ۵۰ میرسید اچیومنت با عنوان master میگیرید یه مثال دیگه در بازی dragon age ;origins درجه ای وجود داره به اسم nightmare یا کابوس وار که واقعا اگر از اول بازی استفاده بشه زجر اور و باید به همون طریقی که گفتم استفاده بشه و به خاطر همین که در بازیهایه rpg امکان عوض کردن درجه سختی در وسط بازی هم به بازیباز داده میشه . ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
من X360 بازی می کنم اسمه زنه Delphina من فکر کنم باید یه کاری برای زنه انجام بدم ولی نمی دونم چیه ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
اگر اسم زنه Delphine باید Horn of Jurgen بد بهت بدش باید بری به شهر Kynesgrove برای مبارزه با اژدها ۰۰
با سلام! (نغمه سرایی برای دوستانی که از سختی بازیها سرودند) تراز شدن سطح تجربیات کاراکتر اصلی با دشمنان مربوط به الان و بازی اسکایریم نیست. در بازی طومارهای کلیسا: فراموشی/ TES:Oblivion نیز همین گونه بوده و بخوبی جواب خود را پس داده بود. این سری از بازیها توانسته اند در دنیای بازیها تاثیرگذار باشند. از هر لحاظ که در نظر بگیرید. مگر میزان سختی بازی ملاک بهتر بودن با بدتر بودن بازیست؟ این تراز شدن یکی از خصوصیاتش یکدست شدن کل محیط بازیست. و دیگری بیهوده بودن استفاده از کدهای تقلب! مگر یک خصوصیت و دو خصوصیت است که مدنظر قرار می گیرد؟ کاراکترها در بازیهای نقش آفرینی خصوصیات شخصیتی فراوانی دارند. اصلا ذات بازیهای نقش آفرینی در سخت کشتن اژدها و دشمنان دیگر نیست. یعنی بزرگان شرکت بتسدا بعد از اینهمه تجربه و بازی سازی بدین موضوع پی نبرده اند؟! آنهم با اینهمه متخصصی که در ساخت بازی شرکت دارند. از همان بازی طومارهای کلیسا: فراموشی/ TES:Oblivion مثال می زنم چرا که قضیه از همانجا شروع شده است. در این بازی کافیست که سطح سختی بازی را تا آخرین درجه بالا برید. با Scamp که یکی از دشمنان بازیست روبرو شوید. با دو ضربه آتشش خاکستر می شوید. حال تا دلتان می خواهد همینطوری الکی و بدون تاکتیک مشخص به او ضربه بزنید، ببیند بعد از چند بار مردن می توانید او را هلاک کنید؟!!! این بدین معنا نیست که اندازه خون یا عمر یک Scamp با یک اژدها یکی است. مسلما نیست. حال درجه سختی را در وسط قرار دهید، با چهار تا ضربه از آتشش هم نمی میرید(بستگی به لباس و کلاس شما هم دارد). اما با یک Debaser (شمشیر جادو شده) می توانید با ده ضربه او را هلاک کنید. به تمامی این موارد نوع تجهیزات مورد استفاده(لباسها و تنوع آنها) و نوع جادوها و نوع کلاسهای فراوان بازی را هم اضافه کنید تا به ترکیبی دست یابید فک انداز!!! امتحان کرده ام و می گویم. استفاده از تراز سختی باعث بکاربردن استراتژی ها و تاکیتکهای حمله و دفاع است. مگر در بازی های این سبکی، باید به هر غول و اژدهایی در برخورد اول یورش برده و در دم هلاکش گردانی!؟ این بازیها سراسر ماجراجویی در قالب نقش آفرینی است. — به نظر این حقیر در بازی Witcher2 یکی از ناملموس ترین سیستم حمله ای و بکار بردن جادوها را خصوصا در نیمی از ابتدای بازی شاهد بودیم. من مطمئن هستم بسیاری از بازیبازها در حین بازی حداقل یک لعنت به هر چی ویچره فرستاده باشند. — با تشکر از همه دوستان عزیزم! ** شخصیت اصلی: هزار سکه برای یک اسب! این که خیلی زیاده!!! /// یوگاک گرا: منظورت اینه که به اندازه کافی فقیر هستی! این قیمت برای یک اسب منصفانه است!!! — در بازی طومارهای کلیسا: فراموشی/ TES:Oblivion ** ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
بخش ویچر خوب امدی واقعا گیم پلیش اصلا روان نیست بیشتر روی گرافیک بازی کار کردن تا گیم پلی دقیقا برعکس اسکایریم ۰۰
آقا حامد شما مطمئنی؟! لول لاک توی آبلیویون؟! اون Level Scale هست که تراز دشمنا رو بالا می بره. قبلاً در مورد لول لاک توی خبر های قبلی گفتم برای اولین بازی نیست که بتسدا از این سیستم استفاده می کنه. قبلش فقط توی فال آوت ۳ بود که یکی از نقاط ضعف بازی به حساب میاد و توی آبلیویون نبود. این سیستم به هیچ وجه بازی رو یکدست نمی کنه بلکه حس آ نقش آفرینی بودن رو از بین می بره (اون هم به طور کامل که قبلاً صد بار گفتم چرا)…. در ضمن من بازی رو در حالت سختی نرمال بررسی می کنم نه در سطح آخر سختی و مسلماً همه ی بازی ها روی درجه ی آخر سخت هستند. مشکل اسکایریم اینه که در حالت نرمال (یا حتی سخت) اصلاً آدم رو به تقلا نمی اندازه تا لول آپ بشه و بازی بیش از حد ساده است (مشکلی که فال آوت ۳ هم داشت) و عملاً هیچ مشکلی برای تموم کردن بازی وجود نداره. البته تا حدودی می شه گفت به سلیقه بستگی داره و واقعآً به قول سعید دیگه نمی شه مثل قبل انتظار بازی هایی مثل «شب های نوروینتر» و … رو داشت. الان دیگه همه ی بازی ها اکشن خالص شدن. اسکایریم هم کاملاً اکشن هست. و چندین مولفه ی نقش آفرینی مهم رو حذف کردن ازش مثلاً حتی خبری از Karma هم نیست! و خوبی و بدی وجود نداره! و همه چیز توی یه Speech خلاصه شده که مثلاً اگه دزدی کردی و یه سربازی دیدت یا قانعش می کنی یا بهش پول می دی!!! مسخره است. حتی سلاح ها و آرمور ها هم مشکلی براشون پیش نمیاد تخریب نمی شن! لا اقل توی فال آوت ۳ این طوری بود! این دیگه چه مدل نقش آفرینیه!!. اسکایریم یه بازی اکشن شده که فقط الکی داخلش تراز می گیرید ولی این تراز ها هیچ فرقی براتون نداره و هر طور بازی کنید به راحتی قابل تموم کردن هست (البته اگه باگ های بازی بذاره) …. در مورد بتسدا هم تجربه ی کم من بهم نشون داده که نمی شه به هیچ شرکت بازی سازی اعتماد کرد (نمونه هاش هم موجوده) و من یکی هم بهش اعتمادی ندارم و این طور نیست که بعد از این همه بازی ساختن لزوما خرابکاری نکنه. خواست استاندارد های نقش آفرینی رو تغییر بده ولی گند زد…. آقا حامد شما می تونید از بازی تعریف کنید و بگید بازی روون و لذت بخشه (نظر من هم همینه) ولی انکار این که یکی از بهترین سری بازی های نقش آفرینی تاریخ تبدیل شده به یه H&S راحت (مثل آب خوردن) محاله! ۰۰
با سلام! با تشکر از وحید عزیزم! که در این بحث مفید و متفاوت نظرات خودش را ابراز نمود. گمان نمی کنم این نقطه ضعف بازی گرد و غبار اتمی۳ /Fallout 3 باشد. یا حداقل من اینگونه نمیدانم. تراز سطح تجربیات یا تراز میزان سطح خصوصیات هر دو در یک راستا قرار دارند چرا که بالاتر رفتن سطح تجربیات با افزایش میزان خصوصیات مختلف همراه است. اما چرا یکدستی پدید می آورد؟ از جهات مختلف که یکی از آنها را من می گویم. از سمت وسوی یکدستی در انجام سطح مبارزات با دشمنان است که دیگر شما در هر مرحله با سطح بسیار پایین تر روبرو نخواهید شد و همیشه باید منتظر مبارزات همسطح خود را داشته باشید. اگر دقت کرده باشید در بازی ویچر/Witcher یا بازیهای همین سبک، با افزوده شدن سطح کاراکتر، دیگر مبارزه با دشمنان چند سطح و مرحله پایین تر دیگر برای بازیباز جذاب نبوده و دیگر در بالاتر رفتن میزان تجربه کارکتر تاثیر فراوانی ندارند. اگر از حس و حال می افتد در اینجاست نه آنجاست!!! شما در چه چیز حس نقش آفرینی را می بینید؟ اگر در اینست که فرمودید که دچار اشتباه شده اید. اگر از سختی می گویید، که معیار درستی نیست چرا که من و بسیاری دیگر این حس و حال را در بازی گرد و غبار اتمی۳ /Fallout 3 و … به وفور بهره برده ایم. اگر حس و حال را تنها در بالاتر بردن سطح تجربیات(یا همان لول آپ) می دانید که دیگر چرا اینقدر زحمت می کشید در همان ابتدا یک کد تقلب وارد کرده و تمام! و یکدفعه حس و حال را کامل به رگهای نقش آفرینی خود واریز نمایید. یعنی تمام لذت و سرگرمی و حس و حال بازیهای فاینال فانتزی/ Final Fantasy و گرد و غبار اتمی۳ /Fallout 3 و طومارهای کلیسا: فراموشی/ TES:Oblivion و خدای قدیمی / Deux Ex و اهریمن/Diablo و دروازه بالدور / Baldur’s Gate و پیروان/ و Disciples و نیرو و جادو/ Might & Magic و افسانه / Fable و … را در همین موضوع می دانید؟ بازیهای نقش آفرینی نیز مانند بسیاری از سبکها دیگر پیشرفتی را در خود داشته اند. حتی بازیهای نقش آفرینی نوبتی که در سری بازیهای فاینال فانتزی/ Final Fantasy شاهدش بودیم نیز در همین سری پیشرفت داشته اند. شما المان پرک/Perk ها را در بازیهای بتسدا، ساده و پیش و پا افتاده نشمارید. خیلی از پیشرفتها و امکانات و حس و حال شما در آنجا نهفته و خوابیده است. بازیهای نقش آفرینی همانند بازیهای بزن و بکش و یک مسیر پیش رو را در پیش گرفتن نیست. همانند اکتشاف نشده/ Uncharted یا چرخ دنده های جنگ / GeoW نیست. نمی توان انتظار جو حاصله از درگیرهای آنها را در بازیهای نقش آفرینی منتظر نشست. خواند یک رمان بلند همانند یک رمان کوتاه نیست. رمانهای شکسپیر را نمی توان با آثار عزیز نسین یکی کرد. از کارما یا سرنوشت و حذف آن مثال زدید. در بازی گرد و غبار اتمی۳ /Fallout 3 بسیاری از این کارماها را شاهد بودیم. اصلا موج می زد، که چند تا بازی مشابه نقش آفرینی دیگر در آن می توانستند، شنا کنند(البته آن کارمایی که مد نظر منست). بعضی از همین حالات کارمایی را در پرکها شاهد هستیم. هیچ می دانستید با گرفتن یک پرک خاص توسط کاراکتر مونث در بازی گرد و غبار اتمی: نیووگاس/ Fallout:NewVegas می توانید ضارب خود را در انتهای بازی به طرز فجیع و خاص هلاک کنید؟! بعلاوه انتظار کارماهای چندگانه و چندپایانه را نمی توان از همه بازیها درخواست داشت. نمی توان از همه نقش آفرینی ها خواست که مانند نقش آفرینی های بایوویر/BioWare باشند. اشکال دیدگاهی شما دقیقا از همینجا ناشی می گردد. اگر طرفدار عصر اژدها/Dragon Age هستید و فقط با آن لبریز می شوید پس باید منتظر نسخه های بعدی آن بازی مانده و سراغ بازیهای دیگر نروید. اگر کارمای مد نظر شما همان کارمای افسانه/Fable است که در صورت بدشدن، تبدیل به شیطان شوید همین حس را می توانید در صورت شرارات در طی هر بازی نقش آفرینی در خود نیز حس نمایید. شرکت بتسدا با دیدگاه منفی شما، کوچکتر و بزرگتر نخواهد شد. آنها در بازیهای خود توانایی های خو را نشان داده و خواستند و توانستند. حالا برخی از دوستان عزیزم با آنها ارتباط برقرار ننموده و راضی نگشتند از بزرگی این بازیها کم نخواهد شد. یک نکته حیاتی را به شما دوستان عزیزم یاد می دهم، آنهم اینست که ببینید خود بازی چه میخواهد بگوید؟ نه آنکه شما چه چیزی انتظار دارید. اگر در بازی عصر اژدها/Dragon Age از کشتن اژدها دچار شعف شده ایم که نباید در تمامی بازیهای اژدها بکشیم!!!(مغز مطلب را همانند پسته از غلافش درآورید.) — با تشکر از همه دوستان عزیز و نقش آفرینم! ۰۰
سلام حامد جان. حرفات رو کاملاً متوجه شدم و می دونم منظورت چیه. راستش بعضی از حرفات رو تا حدودی قبول دارم و بیشتر حرفات رو به هیچ وجه! و خیلی چیز هایی هم که گفتی در نهایت همون طور که گفتم به سلیقه بستگی داره و بسیاری موارد مثل سختی بازی، حذف کارما و چیز های دیگه ….. ممکنه از نظر بعضیا خوب یا بد باشه. برای بعضی از گفته هات هم جواب های خوبی دارم اما همون طور که گفتم بازم بیشتر به انتظارات ما از بازی، سلایق شخصی و دیدگاهمون بستگی داره. اسکایریم هم سعی داشت ژانر نقش آفرینی رو زیر رو کنه و حداقلش اینه که در نهایت به بازی خوبی تبدیل شد. راستش این چد وقته اصلاً فرصت ندارم بیام توی نت و فعلاً هم پیشنهاد می دم با توجه به قدیمی شدن این خبر دیگه بحث رو همین جا تموم کنیم. انشالله در آینده بتونیم بازم با هم حرف بزنیم. ممنون. ۰۰
@ حامد “به نظر این حقیر در بازی Witcher2 یکی از ناملموس ترین سیستم حمله ای و بکار بردن جادوها را خصوصا در نیمی از ابتدای بازی شاهد بودیم. من مطمئن هستم بسیاری از بازیبازها در حین بازی حداقل یک لعنت به هر چی ویچره فرستاده باشند.” ترول مـــــــــــــــــمـــــــــــــــــنــــــــــــــــــــــــــوع ۰۰
کاش این بازی برای من باگ نداشت و من هم از بازی لذت میبردم ولی چه کنم که از اول این بازی برای من شد باگ وقتی کسی رو میکشتم بصورت صلیب وامیستاد یا اگر هم میفتاد نصفش میرفت تو زمین و شروع میکرد به لرزیدن شمشیر از بدن کاراکتر فاصله میگرفت یارو تو دیوار میدوید عجب باگهایی که من ندیدم خدایا حتی نذاشت من از بازی ۲ ساعت لذت ببرم در هر دو ویندوز هم برای من اینطوریبود انگار نسخه خراب مال منه :oops: :evil: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
بتلفیلد از نهم تشریف اوردن ششم واگه امروز بازیها اسونتر شدن و دیگه عین گذشته نیستند بخاطر نوجوانها و جوانهاست که تغییر ذائقه دادن و اگر مثل گذشته بازیها سخت بود سازنده ها دیگه فروش انچنانی نمی کنند که اسکایریم هم شامل این موضوع میشه .( ایا کسی گیم (هارد ریست ) روی درجه جنونش بازی کرده من در انتهای این بازی با اون باس اخرش وموجوداتی که از در و دیوار می ریختن سرم یاد دوم در سیستم داس برای ۱۵ سال پیش افتادم ). ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید