اطلاعات بسیار زیادی از بازی MGSV: The Phantom Pain منتشر شد
طی دو روز گذشته شرکت کونامی در شعبه ی لس آنجلس استدیوی کوجیما پروداکشنز (که اکنون دیگر نام کوجیما را یدک نمی کشد) فضایی را برای سایت ها و نشریات فراهم کرد تا خبرنگاران بتوانند برای چند ساعت نسخه پنجم فرنچایز متال گیر را تجربه کنند. پیش نمایش های نوشته شده توسط این خبرنگار ها در روز نهم ژوئن منتشر خواهد شد. اما کونامی اجازه داد تا مقداری از اطلاعات توسط خبرنگار ها و وب سایت ها از طریق توویتر منتشر شود. حجم توویت های نوشته شده بسیار زیاد است. برای همین لیستی از مهم ترین نکات دریافت شده از این توئیت ها تهیه کردیم که می توانید در ادامه آنها را مشاهده کنید:
- “خرس” هم جزئی از حیات وحش بازی است. بعضی از خبرنگار ها با این موجود در کوهستان های افغانستان برخورد کرده اند.
- “دوش” گرفتن و “حمام” کردن واقعا بخشی از بازی است! بعد از پایان بعضی از ماموریت ها اسنیک نیاز دارد که به پایگاه اصلی بازگردد و دوش بگیرد.
- بازی از چندین بخش تشکیل شده که خبرنگار ها تنها اجازه داشتند اولین بخش را تکمیل کنند. هر بخش از تعدادی ماموریت اصلی و فرعی تشکیل شده. تعداد این ماموریت ها برای بخش اول یازده عدد است. به طور میانگین تکمیل این بخش حدود ده ساعت به طول انجامیده است.
- در آغاز و پایان هر ماموریت به شکل یک سریال تلویزیونی تیتراژ پخش می شود.
- طبق گفته ی یکی از خبرنگار ها ماموریتی در بازی وجود دارد که از نظر ساختار به فیلم های دیوید لینچ شباهت دارد.
- طبق گفته های یک وبسایت چینی، روند اصلی گیم پلی بدون ماموریت های فرعی حدود ۱۵۰ ساعت است.
- این وبسایت چینی لیست ماموریت های اصلی بخش اول را منتشر کرده که در پایان متن می توانید آنها را بخوانید.
- در کنار هر ماموریت اصلی تعداد زیادی ماموریت فرعی وجود دارد که ترتیب و یا اجباری برای انجام آنها وجود ندارد و هر زمان که بازیکن بخواهد می تواند آنها را انجام دهد. برای پیدا کردن این ماموریت ها باید از طریق بازجویی سرباز ها و یا گشت و گذار در محیط اقدام کرد.
- از جمله آیتم های قابل جمع آوری در محیط می توان به الماس ، طرح های ساخت وسایل (Blueprint) ، نوار کاست مربوط به موسیقی های دهه ۸۰ و چیزهای دیگر اشاره کرد.
- طبق گفته های این خبرنگاران تنوع اسلحه های بازی و ارتقای آنها بسیار زیاد است.
- وسعت نقشه ی افغانستان به قدری بزرگ بوده که این خبرنگار ها طی گشت و گذار هرگز به لبه های محدود کننده ی نقشه برخورد نکردند
- شخصی سازی و ارتقا برای تمام دارایی های اسنیک وجود دارد. از دست آهنی تا دوربین دو چشمی و اسب و…
- شخصی سازی پایگاه بسیار عمیق است. می توانید بین سکو ها پل درست کنید. ارتش های خودتان را شخصی سازی کنید. گروه های نظامی درست کنید و به هر کدام وظیفه ی خاصی محول کنید. می توانید انجام بعضی از ماموریت ها را به نیروهایتان واگذار کنید.
- برای گسترش و ارتقای پایگاه نیاز به نیرو های کارآمد تر دارید. برای پیدا کردن آنها یک ارتقا برای دوربین دوچشمی وجود دارد که به وسیله ی آن می توانید از مهارت های سرباز ها آگاه شوید.
- طی یکی از ماموریت ها باید به دژی نفوذ کنید که Emmerich در آن مخفی شده. این دژ توسط یک تک تیرانداز با نام Quite محافظت می شود.
- یک ارتقا برای iDroid وجود دارد که باعث می شود موسیقی با صدای بلند در محیط پخش شود. طبق گفته ی یکی از خبرنگار ها این کار در روند مخفی کاری تداخل ایجاد می کند اما برای ورود دراماتیک و پر سر و صدا کاربرد دارد.
- کنترل اسنیک نسبت به GZ پیشرفت داشته است.
- نگهبان ها در طول روز کمتر هستند و دید بهتری دارند. اما در شب تعدادشان بیشتر می شود. دید اسنیک نیز در شب محدود تر است.
- وقتی اسنیک از یک محیط روشن وارد محیط تاریک شود باید مدتی صبر کند تا چشمانش عادت کنند. برعکس آن نیز وجود دارد.
- طبق گفته های یکی از خبرنگار ها فصل مقدمه ی بازی به شدت تنش زاست.
- یکی از ماموریت ها در اطراف یک معبد قدیمی جریان داشته که یادآور فیلم های ایندیانا جونز بوده.
- اکثر خبرنگار ها روی بزرگی نقشه و آزادی عمل زیاد بازی تاکید کرده اند. حتی یکی از آنها اعتقاد داشته که عادت کردن به این میزان از آزادی عمل سخت است.
- بعضی از تکسچر ها نسبت به GZ دچار افت شده اند.
- فریم ریت بازی در طول گیم پلی همچنان روی ۶۰ قفل است. اما در حین کات سین ها ممکن است پایین بیاید.
- اتمسفر بعضی از ماموریت ها به شدت درگیر کننده است.
- طبق گفته های این افراد فانتوم پین پر از نشانه های کوجیمایی است و ایده های او در تمام بازی وجود دارند.
- تعدادی از خبرنگار ها بر این عقیده اند که فانتوم پین سرسخت ترین مدعی دریافت عنوان GOTY است.
- اولین برخورد با کوایت به شکل یک باس فایت است و درون دره ها و آبگیر ها اتفاق می افتد.طبق گفته ی نویسنده جهان باز شدن بازی مبارزه با باس فایت ها را زیبا تر کرده است.
- اگر زیاد به کشتار بپردازید چهره ی شما در میان افراد به عنوان یک قهرمان مخدوش خواهد شد.
- امکان جمع آوری گل و گیاه مخصوصا گیاهان دارویی وجود دارد.
- در طول ماموریت خبرنگار ها با ابرسرباز هایی مواجه شدند که آنها را Skull خطاب می کنند.این گروه از سرباز ها همان Those Who Don’t Exist از تریلر سال ۲۰۱۳ هستند. ظاهرا بخشی از بدن این سرباز ها ماشینی بوده و سرعت زیادی هم دارند.
- در طول بازی چیزهایی وجود دارد که طرفداران سری را به شدت خوشحال خواهد کرد.
- مقدمه ی بازی مربوط به فصل معروف خروج از بیمارستان است. طبق گفته های خبرنگار ها این بخش به شدت استرس زا بوده است.
- در بازی سلاحی به نام Honey Bee وجود دارد که یک موشک ردیاب است.
- بازی حتی در روند ماموریت های اصلی هم ترتیب اجباری ندارد. نویسنده ی مجله ی پلی استیشن ادعا کرده اول ماموریت شماره ی ده را به اتمام رسانده بعد به سراغ شماره ی هفت رفته. روند بازی حتی در انتخاب ماموریت ها هم غیر خطی است.
در کنار این اطلاعات اکثر نویسنده ها وعده ی اطلاعات باور نکردنی برای روز نهم ژوئن را داده اند.
این هم لیست یازده ماموریت اول به علاوه ی مقدمه که بالاتر به آن اشاره شد(خطر اسپویل):
[toggle state=”close” ]Awakening – Revenge ۲- Phantom Limbs ۳- Diamond Dogs ۴- A Hero’s Way ۵- C2W ۶- Over The Fence ۷- Where Do Bees Sleep ۸- Red Brass ۹- Occupation Force ۱۰- Back Up, Back Down ۱۱- Angel With A Broken Wing ۱۲- Cloaked In Silence[/toggle]
منتشر شدن این اطلاعات در اینترنت به علاوه ی تایید اکثر حضور کوجیما در تمام قسمت های پروژه توسط خبرنگار ها امید کاربران را نسبت به بازی افزایش داده و روند پیش خرید ها از سر گرفته شده است. منتظر منتشر شدن اطلاعات بیشتر در روز نهم ژوئن باشید.
نویسنده: سجاد زارعی
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
:۲۱: :۲۱: :۲۱: :۲۱: بی خیال استاد به سایر سازنده ها رحم میکردی :۲۱: ۱۵۰ ساعت اکشن مخفی کاری + ماموریت های فرعی + بخش آنلاین + :۲۱: :۲۱: :۲۱: :۲۱: :۲۱: :۲۱:
عالیه :۱۵:
با این تفاسیر صبر کردن برای بازی واقعا سخت شده
چقدر با جزئیات ، پل زدن ، دوش ، گرفتن ، محبوبیت میان سرباز ها استاد شر مندمون کردی :۱۵: بیا سونی داری تو کونامی حیف میشی
یا حضرته عباس !!!
عجب اطلاعاتی مشتی بود ، خیلی حال کردم باهاش مخصوصا اینکه فهمیدم کوجیما به فیلمهایه دیوید لینچه کبیر هم علاقه منده . . . امیدوارم اون مرحله ای که به فیلمهایه لینچ شباهت داره، مربوط بشه به فیلمه Dumb land اش . . . مخصوصا که به اتمسفره کارایه کوجیما هم حسابی میخوره :lol:
خرس :۲۱: اصلا فک نمیکردم تو بیابونایه افغانستان هم خرس وجود داشته باشه ولی خب ، مطمینا رویارویی با خرس مطمینا شدیدا میتونه فان باشه :۱۵:
یعنی یکی از بهترین اخباری که درباره این بازی میتونستم بشنوم همین عمق داشتن
شخصی سازی تو بازیه . . . حتی کمپمون رو هم میتونیم شخصی سازی کنیم :۱۵:
واقعا دیگه این بازی داره رویایی میشه بدجور . . .
دیگه وقتی هم که منتقدا بیان بگن این بازی سرسخت ترین عنوان برایه کسبه Goty امسال هستش دیگه آدم یجورایی حساب دستش میاد که ، بعله دیگه فک نکنم بازی بتونه قد علم کنه جلو این بازی ، کار برایه بتمن افتضاح سخت شد . . .
اینی هم که بازی پر هستش از المانها و علایمه کوجیمایی ، شدیدا باعثه شور و شعف تو وجوده بنده شد ، واقعا خوشحالم که بعد از این همه کش و قوس این بازی هنوز هم مدعیه اصلی برایه Goty هستش .. .
وسعتش هم که بدونه هیچ سر و صدایی یجورایی داره به آدم میگه که همچین دسته کمی هم از ویچر نداره ، فکرشو بکنید ؛ منتقدین بعد از ۱۰ ساعت بازی نتونستن به انتهایه نقشه برسن ، وااااآو
بازی بدونه مراحله فرعی ۱۵۰ ساعت گیمپلی خواهد داشت :۲۱: واقعا عجیبه ، کوجیما تو اولین بازیه جهان بازی که ساخته تونسته به این همه عمق و وسعت برسه ، با تمامه مراحله فرعیش من به شخصه تخمین میزنم ۲۵۰ ساعت گیمپلی خواهد داشت که برایه من با گشت و گذارها و ول چرخیدنهاش تو نقشه میکنه یه چیزی بالایه هزار و پونصد ساعت . . . :۲۱: :۲۱: :۱۵: :۱۵:
به طرزه عجیبی منتظره این بازی هستم ، واقعا این اطلاعاتی که امروز از این بازی اومد بدجور منو هایپ کرد ، واقعا انتظار برایه عرضه این بازی برایه من کشندست :۱۵: :۱۵: :۱۵: :۱۵: :۱۵: :۱۵: :۱۵: :۱۵:
حالا اینا فقط نقشه ی افغانستان رو دیدن
نقشه ی آفریقا هم هست
و معلوم نیست فقط همین دو تا باشه همه احتمال میدن یکی دو تا لوکیشن مهم دیگه هم داره
اون خرس رو هم تو کوهستان های افغانستان بهش برخورده…
راستی اشاره نکردن که رویه چه پلتفرمی بازیش کردن ؟
بخاطر ۶۰ فریم بودنش میگم . . .
لید پلتفرم PS4 هس
اگه پی سی بود که اصلا از فریم دهی حرفی نمیزدن :۱۲: :۱۲:
چون با کنسول بازی کردن دارن شاره میکنن به فریم دهی
۶۰ فریم عالیه عالی
مناظر طبیعی افریقا و استتار بیگ باس هوش از سر ادم میپرونه :۱۵: :۱۵:
بازی از اول با قول ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم روی ps4
۷۲۰ و ۶۰ روی Xb1
۷۲۰ و ۳۰ فریم برای نسل قبل
و ۴k و ۶۰ فریم هم برای PC
Ground Zeroes هم همین سیستم اجرا شد
ABI RAZOR
یعنی اینی که گفتی ، راست باشه یه شیرینی مشتی پیشه من داری :۲۴:
با این توصیفات کلا پنجره هایه جدیدی رو به زندگیه من باز شد . . .
این بازی اگه با این همه ازادی عمل و وسعت ، ۶۰ فریم هم باشه ، کلا از خدا دیگه هیچ چیزه اضافه ای نمیخوام (البته فقط برایه ۳ ماه تابستون رو :۲۴: ) . . .
سه ماه تابستون چیه برادر آخر تابستون میاد بازی!
بروس وین@
میگم واس پلات این و بتمن یه سال وقت میخاد
اوف ریدل های بتمن
ساید میشن های مخفی!!
۷۲۰ و ۶۰ روی Xb1
نسل هشتم :۱۸:
Venom Snake
برادر دقت کن :۲۳:
من منظورم این بود که از خدا فقط بریه ۳ ماهه تابستون چیزی نمیخوام وگرنه روز شماره این بازی گوشه دستاپمه
آهان!
همین اطلاعات کافیه…بهترین بازی تاریخ!!!
واوو…
باور نکردنیه! بیشتر از این از بازی تعریف نمی کنم.
با اینکه گوتی شدن هر یک از بازی ها ارزش بازی دیگری رو کم نخواهد کرد و عملا مقایسه ی بازی ها با هم کار اشتباهی است، اما ببینم متال گیر با نویسندگی و کارگردانی همزمان کوجیما میتونه گوی رقابت رو از ویچری با ۱۶ ساعت موشن کپچر صحنه های وسوسه کننده و عوام فریبانه و نویسندگی سه نفر بگیره؟
_ با تشکر فراوان از سجاد
رقابت اصلی بین بتمن و متال گیر هس :۲۴:
هاهاها. البته که بتمن رو فراموش نکردم ونخواهم کرد.
در متن (لازم) بود اسم ویچر آورده شود.
خوبی تاریخ انتشار متال گیر اینه که با فاصله ی زیاد از همه ی مدعی های عنوان GOTY عرضه میشه
آخرین مدعی که بتمن باشه با حدود دو ماه فاصله زود تر از متال منتشر میشه
و تجربه نشون داده این عامل تاثیر گذاریه تو انتخاب ها برای جایزه دادن
درسته. تجربه نشون داده منتقد ها آخرین غذایی که خوردند رو یادشون می مونه. :lol:
بتمن هم معلوم نیس تاخیر بخوره نخوره!!
بیفنه اگوست عالی میشه :lol: :lol:
حیف اون کونامی قدرنشناس که بخواد ناشر این بازی باشه :۱۲:
“وقتی اسنیک از یک محیط روشن وارد محیط تاریک شود باید مدتی صبر کند تا چشمانش عادت کنند. برعکس آن نیز وجود دارد.”
واویلا :۲۱: :۲۱:
دیگه کوجیما ترکونده. دمش گرم
حیف که دیگه مث اسنیک ایتر تو زاویه ی اول شخص یه چشمی نگاه نمی کنه!
این بازی خیلی عالیه.اطلاعات جالب و قابل انتظار بودن، همون طور که اکثرشون پیش بینی شده بود.
کوجیما قراره بترکونه!هر چه قدر هم که این بازی بیش تر سر و صدا کنه و معروف بشه، طرفدارای کوجیما راحت تر می تونن از کونامی انتقام بگیرن.چون به سادگی عمق حماقت اونا نشون داده میشه و میرن زیر یه علامت سوال بزرگ.خدا کنه گرافیک بازی هم یه کم بهتر شده باشه که دیگه میشه معرکه! :۱۸: :۱۵:
فقط مسئله اینه که از الآن غمم گرفته این بازی چن تا DVD هست و چه جوری باید رو PC اینستالش کرد!؟فک کنم کل کامپیوتر پر بشه!
من چه جوری تا اون موقع صبر کنم خداااا!!؟؟