نخستین پیش نمایش رسمی بازی The Phantom Pain لو رفت![آپدیت شد]

در ۱۳۹۴/۰۳/۱۵ , 19:42:09

خیلی دور از انتظار نبود که صفحات مجله هایی که پیش نمایش “جاه طلبانه ترین بازی سال” (بنا بر ادعای خودشان) را در خود جای داده اند زود تر از موعد مقرر شده منتشر شوند. اکنون این اتفاق افتاده و با انبوهی از اطلاعات (بخوانید هایپ) مواجه شدیم! از علاقه مندان تقاضا می شود مطلب را تا انتها بخوانند! احتمالا شما هم با من موافق هستید که بازی حتی از چیزی که انتظارش را می کشیدیم نیز فراتر رفته! این بار نیز مانند گذشته با حجم عظیمی از متن روبرو بودیم که برای سهولت در خواندن نکته برداری شده اند و شما می توانید مهم ترین آنها را در ادامه بخوانید.

{آپدیت : دوستان و خوانندگان عزیز از شما بابت ایراد در ترجمه عذرخواهی می کنم. عبارت مربوط به ۱۰۸ قطعه در منبع دچار ایراد در ترجمه بود چرا که منبع اصلی به زبان اسپانیایی خبر را منتشر کرده.اکنون رفع ایراد شده و می توانید ترجمه ی درست را در ادامه بخوانید.}

  • نویسنده ی مجله ی OPM عاشق فصل آغازین بازی شده.
  • کما نتیجه ی بمب داخل بدن پاز است.
  • بیمارستان در قبرس قرار دارد.
  • *۱۰۸ قطعه ی خارجی (از جمله انواع فلزات و قطعاتی از اجسام مختلف) بعد از انفجار وارد بدن بیگ باس شده که تکه ی تیز روی سر و تکه ای در قلب بیگ باس از جمله تکه هایی هستند که نمی توان آنها را خارج کرد و ممکن است باعث مرگ بیگ باس شوند.*
  • فصل افتتاحیه ی بازی بین نیم ساعت تا یک ساعت به طول می انجامد. در این فصل عناصر وحشت از نوع “ژاپنی” یافت می شود.
  • نویسنده ی OPM : کارگردانی کوجیما و مصمم بودن او در هدفش برای به چالش کشیدن انتظارات ما باعث خلق “هیجان انگیز ترین” چیزی شده که تا کنون Playstation به خودش دیده.
  • در هر بخش تعدادی ماموریت اصلی و جانبی وجود دارد که به اتمام رساندن تعداد کافی از آنها بخش جدیدی را در دسترس قرار می دهد. بعضی از ماموریت های جانبی از نظر محتوی داستانی شما را شگفت زده خواهند کرد آن هم در بخش هایی که اصلا انتظارش را ندارید.
  • شمال کابل و استان زئیر کشور آنگولا از مکان هایی هستند که بازی در آنها جریان دارد.Mother Base در نزدیکی سیشل قرار دارد.
  • ۱۴ پایگاه اصلی و تعداد زیادی پایگاه کوچک در نقشه ی افغانستان وجود دارد.
  • ماموریت ها در Air Command Centre آغاز می شوند که شما می توانید در آنجا همراه خود را انتخاب کنید.
  • اسب در بازی D-Horse نام دارد. همچنین سگ و رباط به ترتیب D-Dog و D-Walker نام دارند. این سه به همراه Quite چهار همراه بیگ باس را تشکیل می دهند.
  • می توانید اسب خود را صدا کنید و اگر در حال دویدن باشید در کنار شما و با سرعت شما می دود تا شما بدون کم کردن سرعت بتوانید سوار آن شوید.
  • نویسنده ی OPM اعلام کرده است که در طول بازی D-Horse نامیرا بوده. اگر چه اوایل اعلام شده بود که ممکن است همراهان کشته شوند اما ظاهرا این تصمیم تغییر کرده.
  • D-Dog می تواند بو بکشد و محل سرباز ها و یا آیتم ها را پیدا کند. می تواند غرش کند و یا در محلی بنشیند.همچنین می توانید به او لباس های مخصوص بدهید. این همراه به سختی پیدا می شود و ممکن است هیچ وقت نتوانید آن را پیدا کنید.
  • D-Walker که در بازی با نام Walker Gear هم شناخته می شود می تواند پاهای مکانیکی اش را درون خودش جمع کند و روی چرخ حرکت کند که بی سر و صدا تر است. در حالت بیگ باس می تواند از ابزار خودش استفاده کند.
  • دشمنان Walker Gear های مخصوص به خودشان را خواهند داشت که شما می توانید آنها را بربایید.
  • اولین ماموریت اصلی بازی نجات Kaz از منطقه ی Da Ghwandai Khar است که برای این کار باید از منطقه ی Da Wialo Kallai اطلاعات جمع آوری کنید.
  • وقتی درون جعبه ی معروف Cardboard Box قرار دارید می توانید روی سطح شیب دار سر بخورید. عملکردی مانند سورتمه دارد.
  • حیوانات کوچک را می توانید به جای Fulton کردن درون جیب های بیگ باس نگه دارید تا زمانی که به پایگاه برگردید.
  • می توانید به جای سربازانتان نیز بازی کنید.
  • محیط بازی طبق حرف های کوجیما فوتو ریالیستیک هستند و آسمان بازی بسیار زیبا کار شده.
  • دشمنانی که در تریلر به عنوان Those Who Don’t Exist از آنها یاد شد Parasite Unit نام دارند. این سرباز ها درون طوفان های شن حرکت می کنند. از روی دره های می پرند، تبدیل به دود می شوند و با سرعت بسیار بالا حرکت می کنند.
  • اگر از هلیکوپتر برای کمک استفاده کنید نمی توانید برای ماموریت رنک A بدست بیاورید.اما می توانید از هلیکوپتر برای پرت کردن حواس دشمن استفاده کنید.
  • “کلاه مرغی” به بیگ باس کمک می کند تا سه بار دیده شود اما آزیر خطر به صدا در نیاید.
  • نام هلیکوپتر Peqoud است که اشاره به داستان موبی دیک دارد.
  • در طول بازی به کاست پلیر هایی برخورد می کنید که حاوی نوار های موسیقی دهه ۸۰ هستند. خواننده هایی نظیر Billy Idol ، David Bowie و موسیقی دان هایی مانند Richard Wagner.
  • یکی از ماموریت ها در یک “سد” اتفاق می افتد که در این ماموریت باید محل اختفای گروهک مجاهدین را پیدا کنید.
  • در طول ماموریت می توانید به صحبت های نیرو های دشمن با رادیو گوش دهید که در مورد Quite صحبت می کنند.
  • نجات Quite یک صحنه ی کلاسیک را رقم می زند (به The End اشاره می کند).
  •  نیرو های کمکی به طور ناگهانی ظاهر نمی شوند و از پایگاه های اطراف می آیند. برای همین با تاخیر به صحنه می رسند.
  • بین ماموریت های جانبی ماموریت هایی مانند “شکار خرس افسانه ای” و یا “پیدا کردن اعضای یک گروه قدیمی که در طبیعت وحشی دچار جنون شده اند” وجود دارد.
  • کات سین طولانی دیگر وجود ندارد. اما می توانید به ساعت ها مکالمه از طریق iDroid گوش دهید.
  • بارگذاری مجدد از یک چک پوینت دشمنان علامت گذاری شده را نگه می دارد.
  • وقتی یک ابزار جدید برای بیگ باس فرستاده می شود او با ولع خاصی وارد جعبه می شود تا آن را بدست آورد.
  • بیگ باس یک عروسک بادی از خودش دارد که برای گول زدن دشمن استفاده می شود و امکان جایگزینی آن با مدل “لیزا” وجود دارد.
  • می توانید درون جعبه ای که در حال حمل توسط دشمن است بمانید تا شما را به مکان های مختلف ببرند.
  • هر ماموریت اصلی تعدادی هدف فرعی نیز دارد که بعد از یک بار اتمام ماموریت مشخص می شوند.
  • وقتی وسایل دشمن را بدزدید دیگر باز نمی گردند. نمی توانید بار ها به یک نقطه باز گردید و یک وسیله را چند بار بدزدید.
  • اگر وسایل خیلی سنگین را Fulton کنید قبل از این که آن را تقویت کنید، وسیله سقوط می کند و دشمنان اطراف خبردار می شوند.
  • برای این که بتوانید از ویژگی های هلیکوپتر استفاده کنید باید آنتن های ماهواره ای دشمن را نابود کنید.
  • هر سرباز یک سری ویژگی مثبت و منفی دارد. برای مثال ممکن است “دردسرساز” یا “لاف زن” باشد.
  • Mother Base از چهار بخش اصلی تشکیل شده است: پشتیبانی ، توسعه و تحقیقات ، اطلاعات عملیات و بخش نیرو های عملیاتی
  • متصل بودن Mother Base به اینترنت و ویژگی که اجازه میدهد دیگر بازیکنان به آن حمله کنند می تواند خاموش شود.
  • حضور Quite روحیه ی سرباز ها را کاهش میدهد. همچنین اگر بیگ باس برای مدت طولانی پایگاه را ترک کند روحیه ی سرباز ها افت می کند.
  • برای متال گیر آنلاین در زمان لانچ سه نوع کلاس وجود خواهد داشت
  • مود های محبوب متال گیر آنلاین های قبلی در این قسمت بازسازی خواهند شد.

تعدادی از دیالوگ های جالب که نویسنده های دو مجله به آنها برخوردند:

“Good news is you’re in the land of the living. The bad news is the whole world wants you dead.” – Ishmael

“You will fight like a real soldier fights. You will forget what Hollywood taught you.” – Ocelot

“Heaven’s not my kind of place anyway.” – Big Boss


83 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. یا خدا…

    این که دیگه بازی نیست زندگیه،عشقه،شاهکاره و…
    چه جوری یه فردی میتونه یه همچین بازی رو بسازه و منتشر کنه؟!چه جوری؟!
    الان وقتی بازی منتشر شد چیکار باید کرد؟آیا توانایی دارید مرحله اول رو بازی کنید و از ذوق نرید تو کما؟! :'(

    ۶۰
    1. heaven معنیش میشه بهشت (جایی در اسمان)
      تو عامیانه تقریبا میشه معنیش(خیلی مختصر)
      لیاقت من اصلا بهشت نیس
      یا مثلا بهشت به روحیات من نمیخوره

      ۱۰
  2. بارگذاری مجدد از یک چک پوینت دشمنان علامت گذاری شده را نگه می دارد.وجود این ویژگی برای من از نکات بسیار حائز اهمیت میباشد چون خسته کننده ترین کارها برای من علامتگذاری دشمنان است بقیه موارد هم خوبند
    ولی ۱۰۸ تکه خداییش تو مغزم نمیره :۱۹: :۲۱:

    ۰۰
  3. چطوری میشه همزمان اینهمه جزییات روی نسل قبل درست اجرا بشه بدون اینکه هیچ تفاوت محتوایی با نسل جدید نداشته باشه و در عین حال با یک بازی یه next-gen ای مواجه بشیم؟! من سخت مضطربم :|

    ۱۰
    1. دقیقا منم همین نظرو میخواستم بدم!
      واسه این بازی تنها و تنها دو حالت میشه در نظر گرفت: ۱ یا یک مسترپیس ماندگار ۲ یک اپیک فیل که سیاست های کونامی و سایر موارد تمامی ایده های بازی رو به سر بزنه زمین (به هرحال اختلافات از خیلی وقت پیش شروع شده که الان به رسانه کشیده شده) حد وسطی نخواهد داشت

      ۰۰
    2. اولا که کسی نگفت قراره محتوی نسل فعلی و قبلی “دقیقا” یکی باشن!
      همون طور که تو GZ محتوی یکی نبود
      هوش مصنوعی GZ نسخه نسل قبلش به جرات می تونم بگم یک سوم نسخه نسل جدیدش بود!
      بعدشم در همین حد که داره پیاده میشه دو تا دلیل داره:
      ۱ – کوجیما و تیمش برای کاری که می کنن ارزش قائل هستن.
      ۲ – فاکس انجین!
      فاکس رو اصلا دست کم نگیرید. این انجین وابسته به سیستم عامل هم نیست از صفر مطلق خودش کار می کنه
      یعنی تک تک کد هاش همون مدلی هست که تیم می خواسته و از هر سخت افزار حداکثر خروجی که بتونه رو می گیره
      دقت کنید که که فانتوم پین “اولین” بازی تو نسل جدید هست که با این حجم از جزئیات داره با ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم اجرا میشه. هنوز فرست پارتی ها نتونستن به این درجه برسن! هر کی هم که بازی رو تجربه کرده کاملا تایید کرده که بازی با همین مشخصات اجرا میشه.
      لید پلتفرمی بازی تمام مدت PC بوده اما نه با ویندوز و نه با لینوکس. با خود فاکس. خود فاکس بدون نیاز به سیستم عامل رو یه سیستم کار می کنه
      پورت بازی برای کنسول های نسل جدید که بدون کوچکترین اختلالی در عملکرد انجام شده و ساخت بازی هم طبق گزارش خبرنگار ها تمومه. یعنی هر چی داری میبینی و می شنوی از بازی کاملا نهایی هست.
      تو این مدت باقی مونده کیفیت بازی از این بیشتر نشه کمتر نمیشه
      البته تقصیر شما هم نیست
      اینقدر این یکی دو سال سازنده ها دروغ های ریز و درشت گفتن که اعتماد ها از بین رفته
      حتی کوجیما پروداکشنی که تا حالا دروغ تو کارشون نبوده
      در ضمن به این توجه کن
      این اطلاعات توسط افرادی منتشر شده که خودشون بازی رو انجام دادن. نه شرکت ناشر و یا استدیوی سازنده
      چه دلیلی داره دروغ بگن؟

      ۷۰
    1. نه تیکه نیست دقیقا همین رو گفته. اونجا که به هوش میاد تو بیمارستان دکتره براش توضیح میده
      قشنگ نوشته بود تو متن این رو
      بعدشم اگه تیکه است چه چیزیه که دقیق باید بگه ۱۰۸ تا بدن؟
      چرا مثلا نگفته ۱۰۰ تا بدن؟
      تو تریلر بیمارستان بعد از ۹ سال از کما در اومده. بعد ۹ سال دیگه کدوم زخمی جاش می مونه؟

      ۰۰
    2. تو بچگی یه تصادف کردیم هنوز جاش مونده
      اسنیک یه بمب تو صورتش منفجر شد حتما جاش میمونه
      فکرمی کنم پیوندا اکثرا رو صورتش یا اجزای داخلیش انجام شده

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر