آیا MGS V: The Phantom Pain دچار افت کیفیت شده است؟!
در این مدت بیشتر از هر زمان دیگری از نمایش های عنوان Metal Gear Solid V: The Phantom Pain لذت بردیم که البته همین نمایشهای بیشتر شبهاتی را نیز بوجود آورد. مهمترین مسئله ای که الان اکثر طرفداران سری بازی های Metal gea Solid نگران آن هستند،افت گرافیک و جزئیات است که به گفته برخی،تریلر های منتشر شده در چند وقت اخیر دارای افت کیفیت نسبت به نمایش های گذشته بوده اند. در همین راستا برخی از کاربران سایت Twitter سوالاتی مربتط با این موضوع را از آقای Ken-ichiro Imaizumi،تهیه کننده این عنوان،پرسیدند که ایشان نیز در پاسخ به برخی سوالات اینطور پاسخ دادند:
پاسخ اول: اگر شما با پروسه بازی سازی آشنا بودید،می دانستید که افت گرافیک در این برهه دور از ذهن است.
پاسخ دوم: ما همیشه تا آخرین فرصت بر روی افزایش کیفیت کار می کنیم.
پاسخ سوم: شما مطمئنید که تریلر را با بالاترین رزولوشن و بصورت ۶۰ fps مشاهده کرده اید؟!
احتمالا این صحبت های آقای تهیه کننده باید شما را نیز درباره این موضوع قانع کرده باشد. با این حال این عنوان،MGS V: The Phantom Pain،برای انتشار در تاریخ یکم سپتامبر سال جاری میلادی برای کنسول ها و در پانزدهم سپتامبر برای PC آماده خواهد شد.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
من کهچیزی ندیدم بعدش هم این قد افت عادی تو زمان عرضه درست می شه با لاتر هم می ره شک نکنید
سری متال گیر هر زمان که عرضه می شد بهترین گرافیک زمان خودش رو داشت و حتی تا یکی دو سال بعد هم هیچ بازی پیدا نمی شد که گرافیک بهتری ارائه کنه. جایزه ی بهترین گرافیک سال ۲۰۰۸ رو با وجود اون همه بازی به متال گیر دادن.
اما این قسمت از این قائده مستثنی هست!
گرافیک بازی در بهترین سطح خودش نیست.و به نظر من حتی در کنار بهترین گرافیک ها هم قرار نمی گیره و به نسبت زمان عرضه گرافیک نسبتا معمولی داره
اما از نظر فنی فوق العاده پایداره. ۶۰ فریم روی رزولوشن ۱۰۸۰ برای کنسول های نسل جدید و ۳۰ فریم روی رزولوشن ۷۲۰ برای کنسول های نسل قدیم. که به خاطر وسعت بازی قابل ستایش هست.
همین نمایش های گیم پلی رو با آخرین کیفیت ببینید. بازی مشکل لود نشدن تکسچر نداره. بازی مشکل DOF نداره و تا چند صد متر کاملا قابل دید هست.
و البته تمام افرادی که برای پیش نمایش بازی رفته بودن این پایداری رو ستایش کردن.
==============
متوجه حرف افرادی که گفتن گرافیک دانگرید شده هم نمیشم!
نمایش E3 امسال تو نورپردازی رو رنگ بندی یه سر و گردن از نمایش سالهای قبل بالاتر بود…
اون خبرنگار هایی که رفتن و بازی رو بازی کردن گفتند گرافیک بازی شگفت انگیز هستش.
این چیزا دیگه عادی شده
واقعیتش بعید هم نیست، از اونجایی که بازی قراره ۶۰ فریم اجرا بشه احتمال این میره که کمی Downgrade برای تسهیل فریم ریت بازی صورت بگیره امیدوارم حتی اگر این موضوع حقیقت هم داشته باشه برای نسخه PC که دو هفته بعدش قراره منتشر بشه یک پج Hi-res در نظر بگیرن یا همون موقع انتشار بازی Option های خاصی برای PC بازها داشته باشن. :۱۵:
دو سال پیش وقتی تریلر افغانستان رو نشون دادن بازی ۶۰fps بود،اما فرقی که نسبت به دوسال پیش داره رنگ بندی تصویره.
اگه یادتون باشه قبلأ رنگها سرد بودن اما الان از فیلتر جدید رنگ استفاده شده که رنگها گرمتر بنظر میرسن(که اتفاقأ بهتر شده) و کیفیت بافت ها/دورنما(دراو دیستنس)/field of view/کیفیت سایه ها در نسخه ی کنسولی دست نخورده،خودتون مقایسه کنید متوجه تغییر رنگ میشید.
دو سال پیش تا الان خیلی فرق داره، اون موقع هنوز بازی به مراحل پایانی نریسده بود و کلی کار باید روش انجام میشد. کما اینکه موارد زیادی هستن مثل همین ویچر ۳ که با اینکه طی چند سال ساخت همون ۳۰ فریم بوده ولی Downgrade یا به قول سازنده ها تغییر در سیستم Rendering بازی صورت گرفته (البته با اینکه این Downgrade صورت گرفته ولی ویچر همچنان گرافیک عالی ای داره).
توی کامنت اول هم گفتم افت نسبی کیفیت برای نگه داشتن ۶۰ فریم غیر منطقی نیست و امکانش وجود داره (البته نمی گم که حتماً صورت گرفته) اما لذت ۶۰ فریم ثابت خیلی بیشتر از کمی افت کیفیت گرافیکی هست.
Lennox عزیز
کامنتت خیلی دو پهلوئه،یکی به نعل زدی یکی به میخ،الان من با توجه به کامنت شما استنباطم اینه؛شما ته دلت احتمال دانگرید شدن میدی وگرنه اینقد بیکار نبودید که الکی بنویسید اما بخاطر اینکه طرفداران mgs نتونن به شما چیزی رو نسبت بدن محتاطانه نظر دادید.
در مورد کامنت شما باید بگم نه تنها بازی پسرفت نکرده بلکه با عوض کردن رنگ سرد با رنگهای گرم خیلی بهتر شده،همچنین هیچوقت نسخه ی pc دانگرید نخواهد شد با توجه به اینکه همه ی نمایش ها از روی کنسول بوده و اون گرافیک رو به نمایش گذاشته و همچنین گراوند زیرو که معنی پورت کردن بازی برای pc رو به شرکت های دیگه یاد داد(واقعأ خوب پورت شده بود)
در ضمن شما ویچر رو برای دانگرید شدن مثال زدید که مثال خوبیه اما ویچر یکسال قبل از انتشارش بود که خبرنگارا متوجه دانگرید شدن گرافیک بازی شدند.
در صورتیکه mgs وقتی دو ماه پیش توسط خبرنگارا تست شد،اکثرأ میگفتن بازی پیشرفت گرافیکی داشته و حتی تعجب میکردن که چرا وقتی پروسه ی ساخت بازی تمام شده باید چندماه برای انتشارش صبر کنن(البته بخاطر بازی کوجیما با تاریخه و اصرار داره در سپتامبر بازی رو منتشر بکنه) البته خود کوجیما میگفت بخاطر تمام کردن mg:o دوماه دیگه بازی منتشر میشه.
در کل حتی اگه حرف شما مبنی بر اینکه بخاطر رسیدن به ۶۰fps ممکنه کمی دانگرید شده باشه رو قبول کنیم،بنظرتون چطور دوماه پیش خبرنگار ها متوجه نشدن؟؟در حالیکه دانگرید شدن ویچر رو فهمیدن.
بنظر من سوالاتی که یک نفر در مورد دانگرید شدن بازی در توییتر از تهیه کننده بازی پرسیده به هیچ وجه قابل استناد نیس و جای نگرانی نداره(حتی یک درصد) هروقت یک سایت معتبر مثل دیجیتال فاندری مقایسه کنه جای بحث نیست و باید قبول کرد.
مطمئن باش دوست عزیز اگه دانگرید شده بود تا الان سایتای معتبر متوجه میشدن،چون حساسیت روی این بازی بشدت بالاست.
بازی اگه دانگرید شده باشه از حداقل ۶ ماه قبل از انتشار مشخص میشه
ویچر رو تو VGA پارسال فهمیدیم که دانگرید شده
واچ داگز رو از تریلری که اوایل سال ۲۰۱۴ منتشر کردن متوجه دانگریدش شدیم
و بقیه نمونه ها
الان کمتر از دو ماه به انتشار متال گیر مونده
کیفیت تکسچر ها و مدل کاراکتر ها که هیچ افتی نداشته
کیفیت درخت ها و گل و گیاه بازی هم که نسبت به اولین نمایش افغانستان بازی خیلی بهتر شده
کسایی که احساس دانگرید شدن بازی رو می کنن به این دلیله که درست و حسابی دنبال تریلر های بازی نبودن
زمانی که فانتوم پین رونمایی شد یه جورایی اولین بازی واقعا نسل جدید بود و نسبت به بقیه بازی هایی که سال ۲۰۱۳ رونمایی شدن گرافیک بهتری داشت. اما رفته رفته بازی های نسل جدید با گرافیک بهتر رونمایی شدن (مثل آنچارتد ۴ یا هورایزون) که گرافیک بهتری داشتن. به خاطر همین اونایی که تریلر ها رو فقط یه بار دیدن الان وقتی همون گرافیک رو می بینن احساس افت گرافیکی می کنن
من تمام ویدئو های گیم پلی بازی از زمان رونمایی تا همین آخری رو با آخرین کیفیت دارم و دائم نگاه می کنم
فاکس انجین کار خودش رو به خوبی انجام داده…
برادر Alizade
خودم از طرفدارهای این سری هستم، بالا هم گفتم احتمال افت کیفیت با توجه به تلاش برای ۶۰ فریم بودن بازی دور از ذهن نیست. برای نسخه PC دانگرید نسبت به کنسول که غیر منطقیه ولی از اونجایی که Ground Zeroes بهینه بود و روی خیلی از سیستم ها فریم ریت بالایی می داد سازنده ها می تونن Option های اضافه ای برای PC بازها در نظر بگیرن.
در مورد تستی که خبرنگار ها انجام دادن، متاسفانه منبع خوبی برای استناد نیست. قاعدتاً کونامی خبرنگارها رو دعوت نمی کنه که بیاد بد بازی رو بگن قصد تبلیغ بازی رو دارن یا از قبل با هم به یک توافق هایی رسیدن. حتی اگر که کاملاً مثبت نگاه کنیم خود خبرنگار ها هم دوست ندارن رابطه ی خودشون را با شرکتهای بازی سازی خراب کنند.
در کل باید منتظر بود تا بازی بیاد و موقع انتشار معلوم میشه که چی کار کردن.
به جهنم! هیچ فرقی نمی کنه گرافیکش چطوری باشه.
چیزی که مهمه گرافیک هنری بازیه که در سطح خوبی هست.
گرافیک فنی کمترین و پست ترین معیار منه.
_
من این بازی رو با افتخار بازی می کنم و
در آینده به نوه هام فخر می فروشم که سالها پیش این شاهکار رو بازی کردم.
و قطعا اون ها حسودی خواهند کرد.
اتفاقا به نظر من تو تریلر ۲۰۱۵ کیفیت بالاتر رفته بود!
دقیقا.
این تریلر آخری با نمایش E3 2013مو نمیزد من هزاربار دیدمشون واسه مثال میتونید گیم پلی افغانستان ۲۰۱۴وبا این تریلر مقایسه کنیدتا بفهمیدچقدرپیشرفت داشته.
اینا فقط میخوان بازیو تخریب کنن جریان ویچر شده بود حالا ویچر افت داشت ولی نه اون چیزی که قبل از عرضه شدنه بازی درموردش بحث شده بودهرکس نمیدونست فکرمیکرد چی شده گرافیک.
اینو یه بچه هم میتونه تشخیص بده که تریلر جدید خیلی گرافیک زیباتری داره، واقعا خوب جوابشونوداده :۲۵:
مگه متال گیر هم میتونه افت کیفیت داشته باشه؟
مگه برای ps3و xbox360 هم نمیاد این بازی؟چرا اثری ازشون نیست؟؟؟۱۰شهریور ۹۴………..
خدا کنه که حقیقت نداشته باشه
امیدوارم