توضیحات فیل اسپنسر درخصوص سازگاری عقبرو در اکس‌باکس‌وان، عدم حضور مایکروسافت در توکیو‌گیم‌شو و موارد دیگر

در ۱۳۹۴/۰۴/۲۲ , 14:00:12
TGS 2015, کنسول Xbox One

یکی از مهم‌ترین مواردی که در کنفرانس خبری مایکروسافت در مراسم E3 امسال مطرح شد، موضوع سازگاری اکس‌باکس‌وان با بازی‌های کنسول خانگی نسل قبل این شرکت (backward compatibility) است که قرار است در بروزرسانی‌های نرم‌افزاری آینده اضافه شود. فیل اسپنسر طرفداران را در جریان پیشرفت این قابلیت قرار داد و توییت کرد:

«به‌زودی حرف‌های تازه‌ای برای گفتن خواهیم داشت. می‌دانیم که مردم بازی‌های بیشتری می‌خواهند اما فعلا تمرکز ما روی شبیه‌ساز (emulator) است. دیروز با تیم سازگاری عقبرو ملاقات کردم و در مورد دی‌ال‌سی‌ها، امکان انتقال فایل‌های ذخیره و بازی‌های بیشتر صحبت کردیم… بحث‌های روز گذشته درمورد تعدادی تکنولوژی‌ خاص بود که هنوز جای کار دارد اما از پیشرفت حاصل راضی هستیم.»

اسپنسر همچنین اشاره کرد در میان بازی‌های جدیدی که با اکس‌باکس‌وان سازگار خواهند شد، بازی‌های ساخت خود شرکت حضور پررنگی خواهند داشت و انتظار می‌رود فیبل یکی از اولین عناوینی باشد که این امکان برای آن فراهم می‌شود.

«در آینده بازی‌های جدیدی معرفی خواهیم کرد؛ ضمن‌اینکه بازی‌های فرست‌پارتی، حضور پررنگی در آینده‌ی BC خواهند داشت پس انتظار می‌رود از این بازی (فیبل) نیز پشتیبانی شود.»

فیل اسپنسر همچنین به مشکلات گواهینامه‌های اخذشده در بعضی از بازی‌ها به‌خصوص بازی‌های ریسینگ اشاره کرده که می‌تواند برای سازگار کردن آن‌ها با اکس‌باکس‌وان مشکل‌آفرین باشد.

«بعضی از بازی‌ها، در راس آن‌ها ریسینگ، مشکلات لایسنس دارند (موسیقی‌ها، لوگو‌ها و موارد دیگر) اما چیزی که ما می‌خواهیم پشتیبانی کامل و بی‌کم‌وکاست از سازگاری عقبروست.»

رییس اکس‌باکس سپس اشاره کرد در حال حاضر، امکان ایجاد گروه‌های بین‌کنسولی بین اکس‌باکس‌وان و اکس‌باکس ۳۶۰ وجود نخواهد داشت و چنین قابلیتی ابتدا بین ویندوز ۱۰ و اکس‌باکس‌وان دست‌یافتنی خواهد شد. فیل اسپنسر سپس ضمن اشاره به تغییرات درنظرگرفته‌شده برای رابط کاربری اکس‌باکس‌وان و بروزرسانی داشبورد کنسول، که پاییز عرضه‌ی عمومی خواهد شد، از همکاری با بتزدا برای فراهم‌کردن قابلیت نصب ماد بازی‌ها در این کنسول (در بازی Fallout 4) ابراز خشنودی کرد و گفت: «کار کردن با بتزدا عالی است چون می‌توانیم در مورد نحوه‌ی عملکرد ماد روی کنسول چیزهای جدیدی یاد بگیریم.»

در پایان صحبت‌های خود، فیل اسپنسر ضمن ابراز رضایت از روند ساخت فروتزا موتوراسپرت‌۶ و دو انحصاری دیگر در دست ساخت برای اکس‌باکس‌وان، Scalebound و Qunatum Break، از برنامه‌های مایکروسافت در شرق گفت. همان‌طور که می‌دانید، امسال برخلاف سال گذشته و برخلاف سونی، مایکروسافت در توکیوگیم‌شو حضور نخواهد داشت اما با تدارک برنامه‌ای در رویداد ChinaJoy، که سی‌ام ماه میلادی جاری آغاز به کار خواهد کرد، قصد دارد در بازار کنسولی نوپای چین طرفداران جدیدی دست‌وپا کند.

«در این مراسم تعدادی از بازی‌های جدیدی را که قرار است در بازار چین منتشر شوند نمایش خواهیم داد و وضعیت سازندگان محلی را بررسی خواهیم کرد.» در مورد بازار ژاپن همان‌طور که اسپنسر اشاره می‌کند، شرکت در مراسمی مانند توکیوگیم‌شو نمی‌تواند به افزایش فروش محصولات سرگرمی آن‌ها کمک چشمگیری کند و برنامه‌ریزی برای آن، نوعی اتلاف وقت و منابع است.

«حضور در TGS و جلب حمایت ژاپنی‌ها هیچ‌ربطی به هم ندارند. TGS برای ما صرفا حکم کمبود منابع و وقت را دارد و تصمیم ساده‌ای نیست.»


18 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. فیل اسپنسر ایکس باکس رو از سقوط حتمی نجات داد و حالا هم داره شرایطش رو روز به روز بهتر میکنه.

    ۰۰
    1. معادل پذیرفته شده برای BC همیمه دوست من که توی پاراگراف اول ابهام زدایی شده. با این وجود شما میتونید از معادل سازی ایراد بگیرید مشکلی نیست. فقط من دلیل این تیکه پرانی های شما رو نمیفهمم که واقعا چه هدفی رو دنبال می کنید. بزرگ کردن خودتون یا کوچکتر کردن بقیه؟ مطمئن باشید هیچ کدوم با این روش اتفاق نمی افته.

      ۱۰
    2. واقعیتش تیکه پرونی نیست، دارم واقعیت رو میگم. یعنی خداوند عالم زور کرده که حتماً یک معادل گنگ و نا مفهوم که خوده شما صریحاً داری میگی “ابهام زدایی” استفاده بشه. خواهشاً از این گونه معادل سازی ها استفاده نکنید. خود کلمه انگلیسی رو بیارین اگر نه هم حتماً زوره که از زبان فارسی استفاده بشه اینطوری معادل سازی نکنید. میشه راحت گفت “پشتیبانی از نسل قبل” یا “سازگاری با نسل قبل”.

      ۳۰
    3. عرض کردم که شما میتونید با منطق و دلیل ایراد بگیرید (مثل کامنت دومتون) و این خیلی هم خوبه و واقعا کمک به ما هستش. هیچ مشکلی با این قضیه نیست ما هم که خودمون رو منزه از ایراد و اشتباه ندونستیم هیچ وقت. اما میشه خیلی مسالمت آمیز این کارو کرد «اوضاع سایت داره روز به روز “بهتر” میشه» این جمله تیکه پرانی نیست؟ دوست داشتم ببینم اگر شما هم عضوی از این مجموعه بودید این جمله شما رو ناراحت نمیکرد؟ چه منطقی پشت این جمله و لحن شما هست و اصلا چه مشکلی قراره حل بشه با این حرف؟ این حرف واقعیته؟ یعنی من که الان نویسنده این خبر هستم باعث شدم سایت روز به روز «بهتر» بشه؟ خب مشکلی نداره شما بفرمایید جای بنده اوضاع رو درست کنید خیلی دوست دارم ببینم چطور باید باعث «بهتر» شدن اوضاع نشم. لطفا به ما هم یاد بدید.

      ۲۰
    4. نه عزیز این جمله که ناراحتی نداره، منظورم من فقط شما نیستی، متاسفانه نمونه های این گونه معادل سازی ها و ترجمه ها توی سایت داره رواج پیدا می کنه، و خیلی عجیب هم هست که دوستانی که خبر ها رو میزارن تلاش مضاعفی می کنند که چنین معادل سازی هایی انجام بدن، واقعیتش دلیل منطقی برای این کار نمی بینم.
      در کل شما هم عزیز ناراحت نشو، این گونه واکنش ها غیر طبیعی نیست، می تونی اینجوری ببینی که یکی مثل منی که مدت زیادی که به این سایت سر میزنه و خودش رو از کاربرهای سایت میدونه، شاید بهش بر بخوره که به این شکل خبر روی سایت بزارن.

      ۳۰
  2. مایکرو برای گیمزکام خیلی بازی های بزرگی داره احتمالا چند تا بازی هم برای کینکت معرفی کنه به نظر من اگه گیمزکام خوب پیش بره فروش xboxخیلی زیاد تر میشه

    ۲۰
  3. فیل اسپنسر مرد قدرتمند و توانایی هست اگرچه XBOX ONE در ابتدای رو نماییش خوش ندرخشید اما حالا داره سعی میکنه جبران کنه که خیلی هم پسندیدست ولی به نظر من مایکرو سافت و اقای فیل اسپنسر باید توجه بیشتری روی بازی های انحصاری کنند چون سونی یکی از برگ های برندش همین انحصاری های زیاد و جذابه

    ۱۰
  4. از بازار چین چه خبر؟ امار فروش کنسول ها توی چین منتشر شده؟
    اوایل فروش اکس باکس توی چین فروش خیلی خوبی داشت ولی بعدا هیچ خبری منتشر نشد.
    فک کنم چین پتانسیل خوبی برای اکس باکس داشته باشه.

    ۳۰
    1. چین که خودش به فنا رفته :| توش افراد پولدار کم هستن خود دولت هم محدودیت های سنگینی اعمال کرده بازار فروش فقط در هنگ کنگ مگر باشه وگرنه توی چین خبری نیست

      ۱۰
  5. کلا از موقعی که اسپنسر روی کار اومده بخوبی گند های متریک رو جم کرده!!
    خیلی ازش خوشم میاد …
    طرفدارا هم عاشقشن!!
    —————————————
    gracias el capitano :15: :15:

    ۱۶۰
    1. صددرصد باهات موافقم!
      من به شخصه عاشقشم… :۱۵: :۱۵:
      رابطمون کم کم داره به جاهای خطرناک میرسه…. :lol:

      ۷۰
    2. میگم چند وقتی خصیصه های گ… شدن درت پیدا شده :lol: کار این اسپنسره پس :lol:

      ۵۰
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر