مشاهده‌ی صدها ویدئو هم خطری برای لو رفتن بازی No Man’s Sky ایجاد نمی‌کند

در ۱۳۹۴/۰۴/۲۲ , 22:30:13
Hello Games, No Man's Sky

ویدئوها و تریلرهایی که از بازی‌ها منتشر می‌شود، بهترین راه برای آشنایی با خصوصیات آن‌ها است و می‌تواند در تصمیم نهایی ما برای خرید یا عدم خرید یک بازی نقش برجسته‌ای داشته باشد. تقریبا هیچ بازی تولید نمی‌شود که در جریان ساخت خود، ویدئوهایی از داستان، گرافیک، وضعیت چندنفره و مکانیک‌های خود منتشر نکند و به موازات این‌که هر روز به پیچیدگی بازی‌ها و مدت‌زمان لازم برای ساخت آن‌ها افزوده می‌شود، سازندگان لازم می‌دانند این‌کار را هرچه بیشتر انجام دهند تا مخاطبان خود را در جریان لحظه‌به‌لحظه‌ی روند تولید بازی قرار داده باشند. این فرایند از این جهت که باعث می‌شود افراد بتوانند، هرچه بهتر بازی‌های موردعلاقه‌ی خود را بشناسند و با اطمینان کافی، دسترنج خود را برای خرید آن‌ها هزینه کنند پسندیده است اما از یک طرف، این خطر وجود دارد که بخش قابل‌توجهی از بازی لو رفته و گیمر را از یک تجربه‌ی ترو‌تازه محروم می‌کند. شاید خیلی‌ها ترجیح دهند درمورد بازی‌هایی که کیفیت آن‌ها را تضمین‌شده می‌دانند، هیچ ویدئویی را از بازی نبینند تا هیچ چیز از آن‌را به قول معروف اسپویل نکرده باشند. بازی No Man’s Sky یکی از معدود بازی‌هایی است که به گفته‌ی سازنده، خود را از گزند لوث شدن مصون می‌بیند.

دقت کنید که دنیای وسیع No Man’s Sky، مثل برخی از بازی‌های دیگر روی سیستم کاربر به‌صورت تصادفی پردازش نمی‌شود؛ بلکه همه در یک جهان یکسان بازی خواهند کرد. جهانی چنان وسیع که گفته شده عمر خورشید منظومه‌ی شمسی برای زیرورو کردن آن کفاف نخواهد داد. به همین دلیل است که کارگردان بازی شان موری، می‌گوید مهم نیست که همه‌ی ویدئوهای منتشرشده را هم دیده باشید، چیزی برای بازیکن لو نرفته است. او در مصاحبه‌ای با گاردین در این‌باره گفت:

«در این نسلی که از هر بازی ویدئو ضبط شده و روی یوتیوب آپلود می‌شود، ما می‌خواستیم یک بازی بسازیم که حتا اگر همه‌ی ویدئوهای آن را ببینید، چیزی برای شما اسپویل نشده باشد.»

موری ادامه داد: «از طرفی هم می‌خواستیم چیزهایی که بازیکنان اکتشاف می‌کنند، معنادار باشند تا بتوان آن‌ها را با بقیه‌ی بازیکن‌ها نیز به اشتراک گذاشت، بازیکنانی که بجای این‌که هرکدام درون ابعاد تصادفی خود باشند، همگی در یک جهان یکسان حضور دارند.»

تمام ویدئوهایی که از بازی منتشر شده است، مربوط به گیم‌پلی و تجربه‌ی بازی است اما لزوما تجربه‌ی خود شما نخواهد بود چون معلوم نیست شما از کجای این هستی سردربیاورید. موری می‌گوید: «هر دفعه که No Man’s Sky را دیده‌اید، دقیقا خود من بوده‌ام که بازی می‌کردم، هدفون گذاشته بودم و سعی می‌کردم فیلمی ضبط کنم که با موسیقی تناسب داشته باشد. دیگر صادقانه‌تر از این هیچ راهی نبود که بتوانیم بازی را نشان مخاطب دهیم.»

محیط محدود و لو رفتن بازی، احتمالا چیزی نیست که موفقیت No Man’s Sky را تهدید می‌کند؛ بلکه از لحظه‌ی معرفی، حرف‌وحدیث این بازی چنان زیاد بوده و به قول معروف بازی در سطحی هایپ شده است که ناخودآگاه، انتظارات را از خود به‌شدت افزایش داده است؛ انتظاراتی که لزوما ریشه در حرف‌های استدیوی مستقل Hello Games ندارد و به‌نظر می‌رسد هرچیزی را که قول آن داده شده است همان‌طور در بازی تجربه خواهیم کرد.

No Man’s Sky همزمان برای PS4 و PC عرضه خواهد اما هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای بازی وجود ندارد.


5 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر