در Deus Ex: Mankind Divided دشمن های خود را با حرف شکست بدهید!
تیتر خبر را درست خوانده اید؛ در بازی Deus Ex: Mankind Divided میتوانید دشمنان خود را تنها با حرف زدن از جلوی راه خود بردارید که یک قابلیت جدید برای این سری میباشد. سازندگان این بازی در آخرین مصاحبه خود با GamesRadar این موضوع را اعلام کردند و اظهار داشتند دشمنان شما در بازی به قدری خوب و متعادل طراحی شده اند که میتوانید با حرف زدن آن ها را از سر راه خود بردارید. در زیر میتوانید قسمتی از این مصاحبه را مشاهده کنید:
در بازی Human Revolution به خاطر طراحی خاص باسفایت ها، معمولا آنها در کاتسین های بازی کشته میشدند. شما هیچ انتخاب دیگری در بازی نداشتید؛ هرچند این قابلیت در یک DLC به بازی اضافه شد ولی در Mankind Divided این قابلیت از اول وجود خواهد داشت.
همچنین Eidos Montreal اعلام کرده است که قابلیت کشتن باسفایت ها به صورت مخفیکاری در بازی وجود خواهد داشت که ما شاهد آن در اولین نسخه از این سری بودیم. بنابر این در بازی برای کشتن باسفایت ها و همچنین دشمنان معمولی شما دارای سه راه خواهید بود: جنگیدن، حرف زدن و مخفی کاری که با انتخاب هر کدام میتوانید در روند داستانی بازی تاثیر بگذارید.
Deus Ex: Mankind Divided در نیمه اول سال ۲۰۱۶ برای کنسول های Xbox One، PS4 و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد. نظر شما در مورد این بازی چیست؟
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
مسخرس!مگه داریم رمان تعاملی بازی میکنیم؟با حرف زدن بخوایم یکیو منصرف کنیم خیلی هندی میشه :۱۲:
.یکم برن از ARKANE یاد بگیرن…
بله بایدم همین باشه.
دمشون گرم.
تاثیر خیلی زیبایی تو گیم پلی میذاره. البته اگه درست پیاده سازی بشه.
این واقعا چیزی نیست که بخوان باهاش طرفدارهارو هایپ کنن
خیلی از بازیها همچین چیزی تو خودشون دارن
من هنوز تو فکر نمایش ای ۳ شونم
خیلی نمایش بدی ذاشت . . .
LOL
این تاپیک چه ارتباطی به نمایش بازی تو E3 داره؟ حداقل اینا توی E3 یه چیز پُرهیجانی نشون دادن؛ نیومدن از اول تا آخرِ تریلر یه سگ نشون بدن… که شما خوشت بیاد.
خیلیها الکی فقط میخوان غُر بزنن. حالا همین شماها عاشق و کشتهمردهی همین قابلیتها توی Dishonored و Crysis هستین اما حالا اینجا چون بازی اسمش Deus Exـه هی پیفپیف میکنی. نمایش بازی اونقدرا هم که میگی بد نبود فقط یهکم زیادی اکشن بود که بعدش توی تریلرهای بعد از E3 هم نشون دادن که مخفیکاری هم میشه کرد.
بعدشم وقتی میای میگی:
“خیلی از بازیها همچین چیزی تو خودشون دارن”
حداقل ۵ تا مثال بیار. حرف زدن خیلی آسونه ولی مثال منطقی آوُردن نه.
تازه این رو هم بگم که هنوز ما نحوهی پیادهسازی این قابلیت رو توی بازی ندیدیم و اصلاً نمیدونیم چهطوری قراره Implementـش کنن که اینقدر زود فاتحهی بازی رو خوندی.
P.S: خوشم میاد تو این سایت همهچی به کامنت اول بستگی داره. نفر اول هرطوری کامنت داد، زود بقیه هم تحت تاثیرش همونطوری جهت میگیرن.
قابلیت هیجان انگیزی نیست که بخواد ترقیب کنه برای بازی … اتفاقا یه قابلیت مزخرف هم تلقی میشه که گیمپلی فایت با یه باس رو از بازیکن میگیره …
عمو جان طرفت رو بد شناختی
وقتی کسی رو نمیشناسی الکی در موردش بی خود قضاوت بیجا نکن
اگر شما با آواتارت میخوای نشون بدی که فن این بازی هستی بنده سالهاست جاهای مختلف از این بازی حمایت کردم
همون موقع هم که اینجا سره اکشن شدن این بازی داشتن بحث میکردن یکی از مدافعان این بازی بنده بودم
اینی هم که اینجا دارم میگم کاملا از روی دل سوزی هستش چون دوست ندارم یکی از بهترین تجربیات زندگیم خراب کنه . . .
این قابلیت هم قبلا توی ویچر دیدیم و یا مثلا تو خود نسخه قبلی این بازی هم یجورایی بود
نمایش ای ۳ این بازی رو گفتم همین ربطش بود
با انتظاراتی که از این بازی دارم نمایشی که توی E3 نشون دادن یکی از کرپ ترین نمایش ها بود و اصلا در حد انتظاراتم نبود
منم از کسی الهام نگرفتم برای کامنت دادن کاملا نظرم رو گفتم نیازی هم نمیبینم خودم رو ثابت کنم
نه آخه حرفت غیرمنطقیه. نمایش بازی زیاد خوب نبود، قبول. اصلاً بد بود، قبول. اصلاً بدترین نمایش تاریخ رو داشت، قبول.
اما بیا واقعبین باش. اومدی نوشتی:
“خیلی از بازیها همچین چیزی تو خودشون دارن”
من نمیگم داری اشتباه میکنی فقط میگم واسه اثبات حرفت چندتا تا بازی «دیگه» مثال بزن همونطور که خودت گفتی. نه اینکه تنها دستاویزت این باشه که بیای بگی نسخهی قبلی هم «یهجورایی» (حالا نمیدونم چهجورایی) اینطوری بود؛ چون نبود و داری رسماً دروغ میگی. حتی نسخهی DC هم همچین قابلیتی نداشت.
در مورد ویچر هم باید بگم اگه منظورت انتخاب پایانی ویچر ۲ـه که باید بگم یه انتخاب کاملاً داستانی و شخصیه و ربط آنچنانی به گیمپلی نداره که بخوایم اسمش رو بذاریم باسفایت (شخصاً چون مقصر میدونستمش، بهش اجازه ندادم از دستم در بره اما این خیلی احمقانه است که مثلاً یه نفر از لحاظ شخصی و دیدگاهی لتو رو مقصر بدونه اما چون حال و حوصلهی یه باس رو نداره ولش کنه بره) اونم زمانی که اواسط بازی حتماً یهبار باید با لتو بجنگی. در مورد ویچر ۳ هم نمیدونم اما بازم اگه حتی توی ویچر ۳ بشه با صحبت کردن از یه مبارزه با باس اجتناب بکنی بازم دلیل نمیشه بیای سیاهنمایی بکنی و بگی “خیلی از بازیها همچین چیزی تو خودشون دارن” در حالی که حتی ۲ تا مثال نمیتونی بیاری.
کاری ندارم فن بازی هستی یا نه، واسه من اینچیزا بیمعنیه.
“قابلیت هیجانانگیزی نیست که بخواد ترغیب کنه برای بازی… اتفاقاً یه قابلیت مزخرف هم تلقی میشه که گیمپلی فایت با یه باس رو از بازیکن میگیره…”
ممنون که به خاطر مخالفت با من حاظری هرچیزی رو یه قابلیت مزخرف بدونی.
فقط لطف کن بگو چهطوری قابلیت مزخرفیه وقتی کاملاً «اختیاری» هستش و با توجه به نوع بازی هر بازیکن (مثلاً ممکنه یه نفر بخواد قابلیتهای Socialـش رو توی بازی ارتقاء بده) ممکنه این قابلیت در اختیارش قرار بگیره؟
شما ممکنه بخوای آدام رو از لحاظ کامبت قوی کنی و زیاد روی مهارتهای Social تمرکز نکنی در نتیجه حتی دیالوگهای مناسب در دسترست نیست که بخوای باس رو با صحبت شکست بدی. اما به فرض که اون دیالوگ در دسترست هم باشه (چه قابلیت Socialـت رو ارتقاء داده باشی و چه سازندهها خودشون اون آپشن رو بهطور کلی واسه همهی بازیکنها گذاشته باشن) بازم اگه دلت بخواد میتونی با اون باس وارد مبارزه بشی (فرضاً ازش بدت میاد و حتماً میخوای بکشیش). مشکل کجاست که میشه یه قابلیت «مزخرف»؟
تمرکز روی دیالوگ و بیش از حد روی این جور موارد یه چیزی میشه مثل HR … به نظر من مزخرفه یه چنین چیزی اضافه کردن …
HR = Heavy Rain
مطمئن نیستم اما جدای از این مسائل که طرف رو با حرف قانع کنید که فرضاً باهاتون نجنگه مسئلهی Kill Switch هم به نظرم اینجا مطرحه. توی Deux Ex قدیمی که و حتی توی همین Human Revolution هم این قابلیت وجود داشت. توی DX قدیمی یادمه یه دشمنی داشتید که کشتنش خیلی سخت بود (چندین راه واسه کشتنش وجود داشت)؛ یکی از این راهها این بود که توی ماموریتی که نهایتاً قرار بود برسید به این دختره میتونستید یه کامپیوتری رو هک کنید و Kill Switchـش رو (که یه عبارت یا جمله است که با به زبون آوُردنش، سرباز Augment شده خودبهخود داغون میشه و سازندهی اون چیپهای مکانیکی خودشون این قابلیت رو به وجود آوُرده بودن که سربازهاشون تحت فرمانشون باشه) پیدا کنید و به محض اینکه دیدینش جمله رو بگید و خلاص! و دیگه هیچ نیازی به مبارزه نبود.
این Kill Switch توی HR هم بود البته فقط از لحاظ داستانی؛ و توی گیمپلی نقشی نداشت اما چون بخش مهمی از داستان بهش مربوطه اسپویل نمیکنم. بعید نیست این Kill Switch رو دوباره توی Mankind Divided هم ببینیم و اینبار مثل DX اول توی گیمپلی و باسفایتها هم تاثیر بذاره.
ای بابا، درسته ساختار باس فایت های Human Revolution مشکل داشت ولی مواظب باشین دیگه آش رو شور نکنین :)
آخ.. چقدر این ویژگی به درد میازاکی میخوره :)))
ولی خب خیلی هایپه.. باید ببینیم تو بازی چجوری میشه
human revolution محشر بود واقعا زندگی کردم باهاش باهاش
واقعا این مساله تو تحول بشریت اذیت میکرد. کاراکترمون رو تو زمینههایی مثل هک کردن و صحبت کردن ارتقا میدادیم اونوقت ما رو مینداختن با یه غولتشن مبارزه کنیم. البته اینکه بشه باسفایتها رو بدون مبارزه رد کرد امکان جدیدی نیست ولی خیلی خوبه که میخوان به قسمت بعدی اضافش کنن.
خیلی منتظرش هستم امیدوارم مثل شماره قبل شاهکار بشه !
تشکر بابت خبر
کار شاخی نکردن … ویچر هم تقریبا همچین چیزی داشت بعضی جاها