شایعه: کوجیما به دلیل وسواس و خرج زیاد روی بازی MGSV: TPP از کونامی اخراج شده است

John Doe توسط John Doe
در ۱۳۹۴/۰۵/۰۶ , 06:43:00
MGS, MGSV, متال گیر سالید

دیگر نیازی نیست که به اختلافات «کوجیما» و «کونامی» اشاره شود که این روزها نقل محافل و سایت‌ها شده است، اما با این وجود چیزی که همه‌ی طرفداران می‌خواهند بدانند، این است که دلیل اخراج کوجیما از کونامی چیست؟ در راستای همین موضوع، به‌تازگی شخصی به اسم Rika Muranaka طی یک پادکست با Destructoid، دلیل این موضوع را خرج زیاد کوجیما و همچنین تاخیرهای پی‌درپی‌اش روی بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain عنوان می‌کند که موجب نارضایتی کونامی شده است!

کوجیما نه‌تنها می‌خواهد MGSV: TPP به بزرگ‌ترین و بهترین ساخته‌اش در طول این ۳۰ سال تبدیل شود، بلکه هنوز هم مشغول کاروساز و بهینه کردن موتو پایه‌ی بازی‌اش یعنی FOX Engine است. همین هم عاملی شده تا پروسه‌ی ساخت بازی به‌درازا کشیده شود.

ریکا در ادامه‌ می‌گوید کوجیما شخصی کمال‌گراست و دوست ندارد برای «پول» چیزهایی از بازی‌اش را حذف کند یا به‌ تکامل نرساند؛ زیرا او هر چه‌قدر هم بازی‌اش فروش برود در کونامی پاداشی دریافت نمی‌کند و همیشه حقوقش ثابت است. کوجیما پولی کلان برای ساخت حدود ۳۰-۴۰ تا آهنگ خرج کرد؛ اما به این دلیل که از آن‌ها راضی نبود استفاده‌ی‌شان نکرد تا بالاخره به همان چیزی برسد که در منزلت MGSV: TPP است.

ریکا در این پادکست اذعان دارد: «‌به‌نطر من دلیل اصلی این موضوع، برمی‌گردد به حقوقش. او می‌داند که هر قدر عنوانش فروش رود سهمی در فروش بازی [یا پاداشی] ندارد؛ بنابراین بدون هیچ نگرانی‌ای پول خرج می‌کند، تاخیر می‌زند، قابلیت‌های فراوان به بازی می‌افزاید و خلاصه طوری عمل می‌کند تا بازی‌اش به بهترین چیزی که می‌خواهد تبدیل شود. کونامی هم از چنین وضعیتی ناراضی بود؛ چرا که [به‌ تاخیر انداختن] هیچ سود و اثری روی آن نمی‌توانست بگذارد. کوجیما از هم بودجه‌ی زیادی برای ارتقای «فاکس انجین» استفاده کرد و همین عاملی شد تا بازی به تاریخ‌های دیگری موکول شود. همه‌ی این عوامل دست‌به‌دست هم می‌دهند تا کونامی از کوره در برود.»

«فکر می‌کنم کوجیما خالقی فوق‌العاده است و شاید هم بهترین سازنده‌ی این دوران‌ اما طرز تفکرش با کونامی که خیلی تجاری می‌اندیشید فرق دارد. کوجیما می‌توانست با کاهش وضوح شاخ و برگ درختان در هزینه‌ی تولید صرفه‌جویی کند اما این کار را نکرد. او واقعاً می‌خواهد همه چیز بازی‌اش در بالاترین سطح ممکن قرار بگیرد. من ۳۰-۴۰ تا آهنگ برای‌اش ساختم اما وی از هیچ‌کدامشان استفاده نکرد. او به‌خوبی می‌دانست طرفداراها چه چیزی می‌خواهند بشنوند و ببینند.»

ریکا موروناکا سالیان زیادی است که با هیدئو کوجیما در ارتباط است و از جمله‌ی کارهایش می‌شود به ساخت چند آهنگ برای نسخه‌های قبلی سری بازی‌های «متال گیر» اشاره کرد. مطمئناً این صحبت‌ها در حد یک شایعه است و امید می‌رود با انتشار بازی، بالاخره کوجیما در این مورد شفاف‌سازی‌ کند تا متوجه‌ی این ماجراها شویم. او قرار بود مثل گذشته در این نسخه هم نقشی داشته باشد اما بخاطر این که کونامی نمی‌توانست به او حقوقی بدهد از همکاری در این بازی کناره‌گیری کرد.

طبق تجزیه و تحلیل‌های Destructoid، می‌شود به این نتیجه رسید که دلیل اخراج کوجیما از کونامی، خرج کردن پولی زیاد بوده تا بتواند این بازی را به بهترین درجه‌ی ممکن برساند. از آن جهت هم که کونامی وضعیت مالی خوبی ندارد، وسواس زیاد کوجیما و تاخیرهایش را به‌ضرر خود دید؛ بنابراین موجب چنین اتفاق تاسف‌باری شد.

بازی MGSV: TPP در اول سپتامبر سال ۲۰۱۵ (مصادف با ۱۰ شهریور ۱۳۹۴) برای پلفترم‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس‌ وان، اکس‌باکس ۳۶۰، پلی‌استیشن ۳ و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.  

93097fee-2f60-42c7-8b00-b4f58a92d0f1
شاید بتوانی اسم‌ها را پاک کنی، اما خاطره‌ها را هرگز…

12 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. اگه واقعا دلیل اخراج کوجیما خرج زیاد برای اینکه بازی با کیفیت تر باشه بهتر همین که کوجیما از کونامی جدا بشه یک سازنده بزرگ بازی مثل کولیها نمیتونه واسه اینکه ناشر پول نداره بازی بی کیفیت بده بیرون اگه این کار رو میکرد اشتباه بزرگی میکرد چون سابقه کاریش رو به باد میداد
    واقعا برای کونامی متاسفم چون بازی فروشش تضمین شده هست مخصوصا الان که مولتی پلتفرم منتشر میشه یعنی سود چند برابر هر چقدر خرج کرده باشه قول میدم ۲ برابرش رو توی هفته اول فروشش به دست میاره
    همین بهتر که کوجیما از کونامی جدا بشه بره توی یک استودیوی بهتر کار کنه که قدرش رو بدونن و بتونه اونجا شاهکارهاشو بسازه

    ۱۰
  2. به هر حال کونامى مى دونه فروش این بازى به دلیل سبک خاص، پیچیدگى داستانى، نیاز به پیشنیاز براى درک داستان و سختى بالاتر به هیچ وجه مثل GTA فروش نمى ره. از سمت دیگه ضرر پولى که در زمان خوابیده هم بسیار زیاده. راکستار هر دو یا سه سال یه نسخه از بازى GTA داره و متال گیر تقریبا ٨ سال. نمى شه خیلى به کونامى که الان تو وضعیت خوبى هم نیست گیر داد. مشکل از نوع قرارداد کوجیما و شرکت هست وگرنه هم بازى با سرعت بیشترى بیرون مى ومد و هم هر دو طرف کمتر ضرر مى کردن.

    ۰۰
  3. هنوز رفتار کونامی در مقابل کوجیما واسم غیرقابل هضمه! نمیتونم باور کنم با یکی از برترین و نابغه‌ترین بازیسازای جهان اینطور رفتار بشه…
    در کنارش یکی از پر استقبال‌ترین بازی‌ها (پی‌تی/سایلنت هیلز) ساختش لغو بشه!
    جای تعجب داره واقعا!!!
    تا خود کوجی در مورد این مسائل حرفی نزنه نمی‌تونم چیزی رو کاملا باور کنم.

    ۱۰
  4. به نظرم صبر و حوصله رو باید از یوبی سافت یاد بگیره کونامی تا بتونه بازی های باکیفیتی رو عرضه کنه… :'( :۱۸: :lol:
    ولی خب دلیل جدایی واقعا مسخرست.. نمونه بارزش همین وارنر براس و راک استدی.

    ۱۰
  5. اگه کونامی نمیتونه خرج کنه مثل این که خبر نداره بازی حسابی پر فروشه همون شماره های قبلی روی هم کلی فروختند همین کافیه ام حی اس ۴ که ps3 رو بالا کشید این که مولتی پلتفرم هست الانم که ماشالله بازار داغه حسابی میتونه بفروشه والا مهم ترین بازیشم هست .
    از همین الان کیفیت بازی مطمعنه . والا مهم ترین عامل موفقیت کونانی هم کوجیماست اگه بره که دیگه حدود ۸۰٪ کونامی تابود میشه .

    ۱۰
  6. مطمئنا کونامی به طور جدی دنبال این بوده که از بازی بعد از عرضه هم به عناوین مختلف پول در بیاره
    DLC های متعدد برای بخش داستانی و آنلاین
    که مطمئنا کوجیما هم زیربار این جور چیزا نرفته
    هر جور نگاه کنی اگه بخواد از زیر سلطه ی ناشر های این شکلی بیاد بیرون به غیر از یه تعداد خاصی از ناشر ها راه دیگه ای نداره
    Take Two – SCE – ZeniMax
    به غیر از این ۴ تا شرکت دیگه ای رو نمی شناسم که پروسه های طولانی مدت و پرخرج رو ساپورت کنه
    در واقع پروژه های استدیو های زیرمجموعه این شرکت ها همیشه همین شکلی هستن
    در هر صورت از این که تونست به هر ضرب و زوری که شده فانتوم پین رو تموم کنه خوشحالم
    و امیدوارم بعد از کونامی واقعا بره یه جای درست و حسابی…

    ۳۰
  7. فکر نمیکنم دلیلش این باشه
    شرکتی که دنبال پول باشه خودش خوب میدونه هر چقدر خرج کنه تهش سود بسیار خوبی میکنه نمونش gtav

    احتمال زیاد بنظرم اختلاف بیشتر میتونه سره صحنه های جنسی بازی باشه
    یادمه کوجیما گفت بازی قراره صحنه زیاد داشته باشه ولی خوب کونامی به هر حال به ضررش تموم میشه البته این در حدسه.
    ولی در کل احتمالش کمه بخاطر ولخرجی کوجیمارو انداخته باشه بیرون چون ممکنه تو همون هفته اول پولی که خرج کردن برگرده

    ۰۰
  8. ناشر موظفه که خرج کنه قرارنیست یه بازیه آشغال بسازه که یکی از بهترینهای این صنعته بنظرم اینا باید اساسین بدن بیرون یا کالاف!واسه بازی به این بزرگی و جزئیات زیاد وقت لازمه فقط دوسال داستانش طول کشیده،بحرحال بهتره که کونامی همون بزنه تو کار موبایل و کوجیما جایی بره که واسه بازی و ایده هاش ارزش قائل بشن که مسلما اینطوری بازی هم فروش خوبی خواهد داشت و هم در آینده مخاطبین بیشتری و جذب میکنه.

    ۳۰
  9. خدایا کونامی رو بکش :11:

    کوجیما به دلیل وسواس و خرج زیاد روی بازی MGSV: TPP از کونامی اخراج شده است…

    ۲۰
  10. شاید ولی
    برای شروع ساخت بازی برآورد هزینه میشود
    کونامی هم نهایت حداکثر بودجه بازی در نظر میگیره
    به هر حال عنوانی پرفروش هستش و سود خوبی به همراه خودش داره
    ——————————————————————-
    مبحث وسواس باشه کوجیما روی نسخه های قبلی هم وسواس بیشتری داشت
    البته این رو هم همه میدونند که کوجیما تنبل هستش و بسیار کند
    کونامی چندین دهه است با این وضعیت کوجیما کنار آمده
    ——————————————————————-
    ژاپونی ها هم به ارشد و زیر دست خیلی اهمیت میدهند کسی که سمپای باشه
    ( معمولا سمپای ها زورگو و تک حرف هستند و فشار زیادی به پایین دستی ها می آورند
    اینقدر که ممکن زیر دستی ها به فکر خودکشی بیفتند یا خودکشی کنند )
    زیر دستش هر چقدر هم براش مفید باشه روزی حرف سمپایش گوش نکنه و بی احترامی بکنه
    براشون مهم نیست اون شخص چه کسی هستش به راحتی ازش میگذرند

    ۲۰
  11. جدا از این که دلیل اخراج خیلی مضحکه، فکر کنم کونامی یادش رفته MGS4: Guns of the Patriots چه بازی Console Sellerای بود و تونست PS3 هم تا حدودی از اون وضعیت‌های اوایلش در بیاره. حالا بماند که MGSV: TPP با مولتی‌پلتفرم شدنش طیف وسیعی از گیمرها رو هدف قرار داده و هم تا حدودی عامه‌پسندتر شده تا افراد بیش‌تری جذبش بشن که همین باعث می‌شه کل خرج‌های کوجیما روی این بازی برای کونامی یه چیزی فراتر از جبران‌شدن بره.

    همون بهتر که کوجیما از کونامی بره؛ بره جایی که قشنگ بتونه هر طور که می‌خواد بازی‌اش رو بسازه نه این که بخاطر بی‌پولی یه ناشر این همه سال بسوزه و بسازه آخرش هم بعد از ۳۰ سال به خاطر این که می‌خواد بازیش کامل بشه و طرفدارها رو خوش‌حال کنه اخراجش کنن و حتی اسم استودیوش رو تغییر بدن و اسمش هم که به کل حذف کنن از رو کاور…

    ۱۲۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر