اطلاعات تازه از Horizon: هیچ صفحه لودینگی در کار نیست

در ۱۳۹۴/۰۵/۲۵ , 16:12:38
horizon zero dawn

اینکه تیم سازنده ی کیلزون مشغول ساخت عنوانی جهان باز باشد قطعا جالب است. گوریلا گیمز خوب می داند که اعتبار چند ساله اش در گرو  Horizon است و بس، نه کیلزون هایی که روزی ساخته. عده ای از همین الآن دست به نقد شده اند و بازی جدید آنها را تنها ترکیبی از المان هایی نظیر زندگی روباتیک و انسان اعصار پیش می دانند. “مایک نوریس” از اعضای استدیو  توضیح می دهد:

ما یک داستان جذاب داریم که حتی سوال های فلسفی در ذهن مخاطبش ایجاد می کند. ما به عنوان انسان چه کسی هستیم و اصلا انسان به دنبال چیست؟ شخصیت اصلی بازی کیست و در پی چیست؟ چیزی که ما در حال ساختش هستیم علاوه بر ترکیب زندگی روباتیک و انسان اعصار پیش یک خط داستانی خوب هم دارد!

نوریس درمورد رمز و رازهای پراکنده در دنیای بازی، دیوار یک غار را مثال میزند. در نگاه اول ممکن است تنها با یک دیوار معمولی مواجه باشید که اندکی رویش نقش و نگار دارد اما پشت این نقاشی ها حجمی از تاریخ روایت می شود. شخصیت اصلی مونث ، دنیای بی حد و مرز و روبات ها چیزهایی اند که گوریلا گیمز از روز اول شروع کارش برای بازی در نظر گرفته و بنا بر گفته های مایک نوریس این ها المان های ثابت در Horizon هستند درکنار المان های سبک RPG مانند لول آپ شدن شخصیت، کرفت کردن در دنیای بازی و انتخاب پوشش و اسلحه ی کاراکتر که روزی بطور رسمی به طرفداران معرفی شده و به آن ها پرداخته می شود.

لفظ تیراندازی همیشه ذهن را به سمت اسلحه گرم می برد اما چیزی بجز امکانات ساده و اولیه در بازی نخواهید داشت.

horizon zero dawn

حضور در نقش Aloy مساویست با دست و پنجه نرم کردن با یک سری روبات در حد و اندازه ی گودزیلای خودمان اما انتظار به رگبار بستن گودزیلا را نداشته باشید! از نظر سازنده، بازی آن ها نوعی استراتژی تاکتیکی را نیز دربر می گیرد. بازیکن به مرور بیشتر در مورد ماشین ها و نقاط ضعفشان می فهمد و با توجه به همین نکات باید با آن ها مبارزه کند. بازیکن مثل همه ی آثار جهان باز می تواند بین شهر ها تا نوک قله ی یک کوه را سفر کند، بدون هیچ صفحه ی لودینگی. بیابان، جنگل و کوهستان برای پر کردن فضای بزرگ بازی در آن چیده نشده اند بلکه بنا به ضرورت داستانی از آن ها استفاده شده و چرخه ی داینامیک آب و هوا و روز و شب نیز تکمیلشان می کند.

اعلام این خبر که هیچ لودینگی در بازی نخواهیم دید این روزها باب شده و خب انحصاری سونی هم از قافله جا نمانده. اگر جهان گردی با گرالت را تمام کرده اید منتظر گشت و گذار با Aloy باشید… ۲۰۱۶ سال خوبیست!


12 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. یکی از بازی های مورد انتظار هستش ولی من به شخصه امیدی بهش ندارم
    البته باید بازی کرد و نظر داد
    ولی با خوندن این پیش نمایش ها امیدی به بازی قوی ندارم
    اونم سازندهای بازی کیل زون چطور میخوان همچین بازی بسازن من موندم

    ۰۰
  2. یاده حرف سی دی قرمز افتادم که می گفت ویچر لودینگ نداره :۲۶: لودینگ نداشت ولی وقتی هم به پای لودینگ میرسید کاری میکرد که از زندگی پشیمون بشی
    ____________________________________________________________________
    این هم یکی از اون بازی هایی هست که تو موفق شدنش شکی نیست .
    وقتی گوریلا گیمز بسازتش دیگه …

    ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر