خانه » اخبار بازی «ناتیداگ» چگونه بازیهایش را میسازد؟ × توسط John Doe در ۱۳۹۴/۰۷/۱۲ , 17:00:22 5 شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که استودیوی «ناتیداگ» چگونه بازیهایش را میسازد یا اینکه آنها در پروسهی ساخت بازیشان به چه شکل عمل میکنند. پیرو همین موضوع، آرنی مِیر طی یک رویداد زنده پیرامون این موضوع صحبتهای جالبی کرده که در زیر میتوانید بخوانید. او توضیح میدهد که آنها در مرحلهی «پیشتولید» یک بازی، طراحان و برنامهنویسها را جمعآوری میکنند و اول دربارهی این فکر میکنند که چگونه بازیای میخواهند بسازند. طراحان در اینجا به ایجاد «طرحهای مفهومی» سطح بالا مشغول میشوند و برنامهنویسها هم به پردازش ایدههای اولیهشان. نویسندگان نیز طبق معمول عهدهدار ایجاد نمایشنامهی بازی هستند. او در ادامه میگوید: «چیزی که برای ما خیلی بزرگ است، این است که ساخت بخشهای مرتبط به گیمپلی را در همزمان با خلق داستان به جلو ببریم.» آرنی مِیر اذعان دارد که بعضی بازیها اول داستانشان ساخته میشود و سپس گیمپلی. البته عکس این موضوع هم وجود دارد ولی ناتیداگ کار ساخت این دو را همزمان انجام میدهد. او میافزاید: «طی ساخت پروسهی یک بازی، طراحان اول باید فکر کنند که چهچیز دیوانهکنندهای میخواهند بسازند. اینجاست که بقیهی عوامل تیم با ساخت ابزار مورد نیاز و چیزهای مربوط به آن وارد کار شده تا انجام ایدهها و افکار سازندگان را محقق کنند و ما بخش بزرگ کارمان بر همین پایه است. سپس وارد مرحلهی «آلفا» میشویم که از دیدگاه ما یعنی این بازی از اول تا آخر کار بدون مشکل قابل اجراست. حالا در این قسمت بهتر میدانیم که باید چهکار کنیم؛ حتی اگر محیط زیست و بقیهی بخشهای بازی از سطح پایینی برخوردار باشند. اکنون به مرحلهی «بتا» میرسیم؛ مرحلهای که میدانیم هر چه که میساختیم در بازی باشد، در بازی قرار دارد. کار ساخت تقریباً در اینجا به پایان رسیده است و بسیاری از باگها و مشکلات فنی رفع شدهاند. ما طی تمامی این مدت هم در کنار بقیهی چیزها، بهسراغ کپچر کردن و قرارگیری میانپردهها میرویم.» نویسنده John Doe 5 دیدگاه ثبت شده است دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید. ناتی داگ واقعا جادو میکنه بعدش با جادوش همه رو دیوونه میکنه استودیوی کار درستی هست بهترین بازی ها رو میسازه هیچ استودیویی نمیتونه با ناتی داگ رقابت کنه ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید من با دیدن بازی انچارتد هوس کردم برم :ps: بخرم ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید به نظرم مهم ترین نکته ی بازی های ناتی داگ، تعامل بی نظیری هست که بین داستان و گیم پلی وجود داره. مثلا توی TLOU بخش اعظمی از شخصیت پردازی جوئل و الی داخل گیم پلی و توی پیاده روی ها انجام میشه. یا همکاری هایی که این دو نفر با هم انجام میدن (مثل گذروندن الی از آب)، یا چیز های جالبی که تو مسیر می بینن و مکالمه هایی که دربارشون بینشون پیش میاد (optional conversation) حتی اگه دقت کنید اوایل هم سفر شدن این دو نفر، الی اصلا راحت نیست و هی به اینور اونور نگاه میکنه. ولی بعد که جوئل رو میشناسه و یخش آب میشه رفتارش کاملا عوض میشه. واقعا باید قدر این استودیو رو دونست :۱۵: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید “طی ساخت پروسهی یک بازی، طراحان اول باید فکر کنند که چهچیز دیوانهکنندهای میخواهند بسازند. ” ناتی داگ جادو می کنه :۱۵: :ps: :15: :ps: :14: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید پس اینو چی میگی؟ “ولی ناتیداگ کار ساخت این دو را همزمان انجام میدهد” :ps: ۰۰
ناتی داگ واقعا جادو میکنه بعدش با جادوش همه رو دیوونه میکنه استودیوی کار درستی هست بهترین بازی ها رو میسازه هیچ استودیویی نمیتونه با ناتی داگ رقابت کنه ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
به نظرم مهم ترین نکته ی بازی های ناتی داگ، تعامل بی نظیری هست که بین داستان و گیم پلی وجود داره. مثلا توی TLOU بخش اعظمی از شخصیت پردازی جوئل و الی داخل گیم پلی و توی پیاده روی ها انجام میشه. یا همکاری هایی که این دو نفر با هم انجام میدن (مثل گذروندن الی از آب)، یا چیز های جالبی که تو مسیر می بینن و مکالمه هایی که دربارشون بینشون پیش میاد (optional conversation) حتی اگه دقت کنید اوایل هم سفر شدن این دو نفر، الی اصلا راحت نیست و هی به اینور اونور نگاه میکنه. ولی بعد که جوئل رو میشناسه و یخش آب میشه رفتارش کاملا عوض میشه. واقعا باید قدر این استودیو رو دونست :۱۵: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
“طی ساخت پروسهی یک بازی، طراحان اول باید فکر کنند که چهچیز دیوانهکنندهای میخواهند بسازند. ” ناتی داگ جادو می کنه :۱۵: :ps: :15: :ps: :14: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید