کوجیما و موتور بازی‌سازی جادویی

در ۱۳۹۵/۰۲/۳۱ , 18:30:44
Hideo Kojima, Kojima Productions, شرکت سونی (Sony)

از زمانی‌که هیدئو کوجیما، این بازی‌ساز جنجالی، کونامی را ترک کرد و تحت لوای سونی استودیویی جدیدی تاسیس کرد سفری آغاز نموده به دور دنیا و به استودیوهای مختلف بازی‌سازی می‌رود؛ خیلی از بازی‌بازان مشتاق بودند دلیل این کار را بدانند و حال مشخص شده است که هدف این سفرها چیست. دنیای بازی را در ادامه همراهی کنید.

دلیل این ملاقات‌ها با استودیوها و بازی‌سازان متفاوت پیدا کردن یک موتور بازی‌سازی مناسب برای توسعه بازی بعدی کوجیما بیان شده است. بر اساس حرف‌های این بازی‌ساز استفاده از موتور بازی‌سازی استودیویی دیگر زمان توسعه بازی‌اش را خیلی کاهش می‌دهد.

آقای کوجیما در حرف‌هایی در رویداد «نوردیک گیم» (Nordic Game) بیان کرده است:
«به نظر من استفاده از یک موتور بازی‌سازی بومی و ساخته شده درون استودیو بهتر است اما برای عنوان اولم ما مجبوریم از یک موتور بازی‌سازی دیگر استفاده نماییم چرا که می‌خواهیم بازی را هرچه زودتر به دست منتظران آن برسانیم. به همین دلیل من به دور دنیا سفر می‌کنم تا موتور بازی‌سازی مناسب برای کارم را بیابم.»

کوجیما از استودیوهای فرست پارتی سونی مانند «ساکر پانچ» و «کوانتیک دریم» تا استودیوهایی مانند «دایس» را ملاقت کرده و با آخرین پیشرفت‌های آن‌ها در زمینه‌ی موشن کپچر آشنا شده است. حال ما باید منتظر بمانیم تا ببینیم کوجیما کدام موتور بازی‌سازی را برای بازی بعدی‌اش می‌پسندد.


8 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. کوجیما تا کونامی بود محو انجین فاکس بود حالا مجبور شده دوره بیفته یک خوبشو پیدا کنه.بنظرم انجین های یوبی از همه بهتر هست.یا انریل ۴
    فقط سمت انجین دایس و کرای انجین نره که فاتحه..! :11:

    ۰۰
    1. مگه کرای انجین چیش؟؟؟
      اگه بازی کراسیس کرده باشی
      قدرت کرای انجینو میفهمی
      یه پیچیدگی های برای ساختن بازی داره که همه از اون مینالن
      وگرنه کرای انجین جزو بهترین موتور های گرافیکی هستش
      در نسل هفتم عالی کار کرد
      حالا نمیدونم شما از چی کرای انجین ایراد گرفتی؟

      ۰۰
    2. همین که کسی جز سازنده ش نمیتونه باهاش کار بکنه عیب ش هست
      ضمنا کرای انجین فقط گل و گیاه خوب میسازه :lol:

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر