تماشا کنید: آنباکسینگ اکس باکس وان اس

در ۱۳۹۵/۰۳/۳۰ , 12:00:26
Xbox One S, شرکت مایکروسافت (Microsoft), کنسول Xbox One

اگر این سؤال برای شما پیش آمده است که اکس باکس وان اس از نسخه‌های معمولی این کنسول چقدر نازک‌تر است با دنیای بازی و آنباکسینگ اکس باکس وان اس همراه باشید.

همان‌طور که قبلاً گفته شد، نسخه اس چهل درصد از نسخه معمولی نازک‌تر است که در ویدیو این چهل درصد به خوبی قابل تشخیص است. این مدل هم اکنون با حافظه‌های ۵۰۰ گیگابایتی، ۱ ترا بایتی و نسخه محدود دو ترا بایتی به ترتیب با قیمت‌های ۲۹۹،  ۳۴۹ و ۳۹۹ دلار قابل پیش خرید است.

[aparat]https://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/ljKpr/vt/frame[/aparat]


5 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. دروووود!
    به نیما و بهزاد و ایکس باکس وان اس.
    (این دیدگاه مقاله ای برای مطلب ” اکس‌باکس وان اس از مدل معمولی قوی‌تر است” نوشته شده بود.)
    در انتهای مقاله از مخاطب خواسته شده که نظرش درباره ایکس باکس وان اس و عملکرد مایکروسافت چیست؟ البته این پرسش بهتر بود از طرف مایکروسافت پرسیده میشد تا نظر بازیبازان جهان به انعکاس درآید. این موضوع درباره شرکت سونی هم صدق می کند.
    در ابتدا ببینیم ایکس باکس وان اس چه امکاناتی دارد و چه برتری هایی نسبت به برادر بزرگتر خودش ارایه می دهد. بعد ببینیم آیا لزومی دارد این کنسول(پایگاه، سکو، دستگاه یا پلتفرم) جدید به بازار عرضه شود؟ از دید بازی و بازیبازها، یک بسته مکمل برای دستگاه بازی!
    ایکس باکس وان اس دارای:
    • برای تولید بازیها با کیفیت بصری و دامنه پویایی بالاتر در حوزه تعریفی اچ دی آر، پتانسیلی برای بازی سازان آزاد شده است که بر اساس آن می توانند بر روی نرخ قاب(فریم) در ثانیه بازی تاثیر گذارند.
    • قابلیت نمایش فیلمهای ۴ کی/ الترا اچ دی(۴K) و نمایش بازیها در اندازه ۴ کی
    • دیسک نوری بلوری الترا اچ دی
    • منبع تغذیه درونی
    • چهل درصد کوچکتر از ایکس باکس وان
    • ظرفیت های متفاوت با قیمت های متنوع
    • کنترلگر درونی یا بلستر آی آر برای خاموش و روشن سازی سایر وسایل
    • دست های بازی بی سیم با میزان برد بیشتر

    همانطور که از زبان راد فرگوسن(سازنده بازی چرخ دنده های جنگی ۴ – جیرز آف وار۴) خواندید این توسعه به مانند اهرمی بر روی قابلیت پردازش تصاویر رآو(raw) اعمال شده تا نرخ قاب در ثانیه بهبود یافته و بازیهای تولیدی در قالب کیفیت بصری بالاتر و دامنه پویایی بالاتر(اچ دی آر- ذخیره داده های رنگی بالاتری در بافت ها- تولید انعکاس تابناک سطوح سه بعدی) بتوانند با حفظ قاب بر ثانیه از میزان پنالتی و تاخیرهای گرافیکی در زمان اجرای بازی بکاهند. بعبارت بهتر، بازی اجرای روان و بدون لختگی داشته باشد. و بر اساس اظهارات یکی از اعضای مایکروسافت، توانایی دسترسی به میزان محدودی از قدرت پردازش به بازیسازان داده می شود.
    به معنای دیگر، هیچگونه تغییری بر روی تجهیزات پردازشی و گرافیکی ایکس باکس وان اس اعمال نشده است. این توانایی از طریق بهینه سازی کدهای بازی و تهیه توابع گرافیکی و کتابخانه ای مبتنی بر استفاده بهینه و مترادف از تجهیزات گرافیکی و پردازشی است و متکی از شناخت کامل بر سخت افزارهای ایکس باکس وان.
    این توابع بر روی هر رشته از طناب بافته گرافیکی، رنگ و موثرهای تصویری/افکت و …، تاثیر و تغییر وارد کرده و به مدیریت پهنای باند و خطوط لوله ای هر بخش گرافیکی مبادرت می ورزند.
    و در نهایت آنچه که در برابر بازیبازها و بر روی صفحه نمایش به تصویر در می آید قاب در ثانیه است این اجزا بهبود یافته در هر ثانیه تغییر و با یکدیگر اندود شده، ترجمه و تحویل داده می شوند(رندر شدن) و با تشکیل سی قاب در ثاینه یا شصت قاب بر ثانیه بر روی صفحه نمایش بدون لختی اجرا می گردند. هر قاب به معنی یک تصویر و سی قاب متحرک به معنی تصویر متحرک!
    شرح اضافی:
    باید به یاد داشته باشیم که در خبرهای گذشته، بعضی از بازیسازان(مثال: یکی از متخصصین بازی فرقه آدمکشها یا اساسین کرید) از تلاش برای دسترسی به نرخ سی قاب بر ثانیه و ثبوت آن بر روی بازیها در ایکس باکس وان صحبت به میان آورده بودند. آنها درست می گفتند. با حفظ کیفیت اجرایی، از کمیت بصری و محتوایی بازی کاسته نشود. هر چند بازی در یک اندازه تصویری کوچکتر از نظر تعداد پیکسل در اینچ یا نقطه در اینچ به نمایش درآید. به طور حتم الان طرفدارهای دستگاه سونی منتظر هستند تا آنرا به حساب ضعف ایکس باکس ۱ در برابر پی اس ۴ واریز کنم. باید توجه داشت که رشد لوازم مرتبط با بازی و پیشرفت بازی ها در زمینه های بصری و هنری، محیط بازی، اجزای ترکیبی بازی، صفحه نمایش ها و اجزای جانبی و … از نقطه نظر آینده نگری مایکروسافت فشار بیشتری وارد آورد.
    پایان شرح اضافی.

    در کنار برنامه های کاربردی و بهینه سازی کدهای بازی، تغییر معماری و ساز و کارهاری مناسب برای دسترسی به پهنای باند و خطوط لوله ای در اجزای سخت افزاری دستگاه از آن راهکارهای اساسی است که شرکت مایکروسافت و ای ام دی در طول زمان به آن دست یافته اند. به نوعی آنرا بهینه سازی خطوط ارتباطی سخت افزاری محسوب کنید(ْآیا این نامدهی را در جای دیگری خوانده اید؟ گمان نمی کنم).
    برای تولید خروجی، اجزا سه بعدی پردازش و با موثرهای گرافیکی در هم می آمیزند و از حالت خام و غیر قابل نمایش به در آمده و یک صحنه گرافیکی با فرمت تصویری به نمایش در می آید. تکنیک های اچ دی آر به کمک فناوری اچ دی ام آی ۲ برای بازیها و تصویرها رنگ های طبیعی تر، مشکی عمیق تر و سفیدی درخشنده تر به ارمغان خواهد آورد.
    +
    ببینیم آقای هنشاو در باب قابلیت نمایش ۴ کی ، چه دربی باز کرده است. ایشان در نمایشگاه ای تری گفته است: “نه بصورت فطری، ایکس باکس وان اس قادرست که بازیهای ۱۰۸۰ پی را به ۴ کی تغییر مقیاس دهد” .
    به صورت ساده بیان کنم احتمال اینکه این دستگاه بتواند بازیهای به اندازه تصویر ۴ کی با قدرت تفکیک پذیری(رزلوشن) ۳۸۲۰ در ۲۱۶۰ پی خروجی دهد به اندازه صفر پیکسل است. تغییر مقیاس(upscale) در حالت صفت با لغت برازنده(elegant) هم خانواده شده است. لغت الگنت در علوم دریایی با واکسیل مترادف شده است. واکسیل(بدون توجه به معنی دیگر) به طناب کوچکی گفته می شود که برای کشیدن چیزی(پرچم) مصرف می شود. منظورم چیست؟ تفکیک پذیری با رزلوشن ۴ کی برای بازیهای ایکس باکس وان اس، به طور فطری، ممکن نشود و بازیبازها به کمک واکسیل مایکروسافتی بایستی به کشیدن تصویر و بزرگ نمایی(زوم) بازی ها برای بالا بردن پرچم مایکروسافت، اهتمام و احترام ورزند.
    نمایش فیلم های ۴ کی بر روی تلویزیون های پشتیبان کننده ۴ کی، برای فیلم بازهایی که دست از بازی کشیده اند لذت بخش خواهد بود.
    +
    خصیصه های مثبت منبع تغذیه درونی، چهل درصد کوچکتر از ایکس باکس وان و دست های بازی بی سیم با میزان برد بیشتر و ظرفیت های ذخیره سازی متنوع برای ایکس باکس وان اس مزیت محسوب می شود. بعلاوه اینکه دستیابی به کیفیت بصری و دامنه پویایی بالاتر، بدون رزلوشن بالاتر(به گمان من)، یک قدم کوچک و به دور از بلندپروازی های مایکروسافت است. این بسته مکمل برای بازیبازهایی که ایکس باکس وان تهیه نکرده و منتظر رفع اشکالات کنسول ایکس باکس وان و کرک شدن این دستگاه بازی بودند با ناامیدی از حصول به آرزو، می تواند گزینه مناسبی قبل از عرضه “ایکس باکس وان اسکورپیو” باشد به خصوص برای بازیبازهایی که کاسه شان از بی صبریشان لبریز شده و اشتیاق به خرید یک کنسول نسل هشتم اسلیمی دارند.
    آیا انتظار طرفداران دو آتیشه مایکروسافت بر آورده شده است؟ انتظار می رفت و می رود مایکروسافت با چند تغییر جزیی در خصیصه های سخت افزاری ایکس باکس وان به بلندپروازی های خودش جامع عمل بپوشاند و گامهای سریعتری در جهت کاهش عقب ماندگی در بخش فروش بردارد و با تولید بازیهای انحصاری مشابه برای دو کنسول ایکس باکس وان و مدل اس یا اسکورپیو با تجهیزات سخت افزاری متفاوت، حداقل در بخش سخت افزاری از رقیب خودش عقب نماند. اما بدون این استراتژی ها، نگاه ها به سوی جذب شرکت های بازیسازی برای تولید بازیهای متنوع و انحصاری از سوی مایکروسافت جلب می شود. منطقه پروازی که شرکت سونی به خوبی در آن بال گشاده است.
    دستگاه بازی ایکس باکس وان اس، برادر کوچک تر، سبک تر و سفیدتری با چشمان همرنگ برادر بزرگترش است. یک برادر دوقلو که چند وقت دیرتر بدنیا آمده است.
    +
    به انضمام…
    بد نیست در اینجا به مقایسه دو کارت گرافیکی بپردازم. اگر یادتان باشد قبل از عرضه کنسول ایکس باکس وان، در طی مقاله ای به همراه یکی از اعضای دیبازی، زنون۳۶۰ ، پیش بینی کرده بودم که قدرت پردازش گرافیکی(۱.۲۳ ترافلاپس) این دستگاه بازی با سری هفتم کارت های گرافیکی ای ام دی ، بر روی کامپیوترهای شخصی و قابل حمل/ لپ تاپ ، مطابقت دارد. حالا و در اینجا کارت گرافیکی اچ دی ۷۹۵۰ و یکی از قویترین کارت های شرکت ای ام دی به نام آر۹ فیوری ایکس به مقایسه از نظر سرعت رآو بر روی اجزا گرافیکی، در می آید تا به نتیجه گیری دیگری دست یابم.
    این اجزا:
    روشنایی: رندر موثرهای/ افکت های حامل نوری پیچیده. مثل: ماتی شفافی، بازتاب های داخلی رنگی شده، سایه نرم یا اختلاف جزیی در رنگ
    بازتاب: رندر گرافیکی با دامنه پویایی بالا. مثل: درخشش، نگاشت تن
    انطباق: رندر سطوح پر از جزییات سایه دار برای تولید بافت های پر از جزییات در اطراف سطوح با ردیابی هر پرتو شعاعی پیکسلی برای روشنایی پویای سطوح در هر لحظه.
    ام رندر: رندر شیدینگ هندسی و آرایه ها یا نمودارهای گرافیکی هدف است که با رندر یک آرایه از چند هدف مشابه، به طور همزمان همه آرایه برای اهداف رندر می شوند. همزمان رندر چندگانه اهداف با عمق استنسیل بافتها انجام می گیرد.
    جاذبه: رندر و محاسبه سیستمی ذره ای یک ان بادی، نفوذ جاذبه به هر جفت ذره و محاسبه تعامل چندین ذره در سیستم.
    اسپلاتینگ: رندر و محاسبه یک هجوم گروهی برای اجتناب از برخورد(کالیجن) ذرات و حفظ فاصله اطمینان بخش مابین ذرات، چگونگی استعمال فضای مابین ذرات و برخورد ذرات نزدیک.

    محاسبه خروجی برای کارت آر۹ فیوری ایکس (قاب/ فریم بر ثانیه) :
    روشنایی: ۲۳۱ – بازتاب: ۳۷۵ – انطباق: ۴۱۰ – ام رندر: ۲۳۸ – جاذبه: ۳۸۷ – اسپلاتینگ: ۲۴۶

    محاسبه خروجی برای کارت اچ دی ۷۹۵۰ (قاب/ فریم بر ثانیه) :
    روشنایی: ۱۱۷ – بازتاب: ۷۵.۳ – انطباق: ۱۵۸ – ام رندر: ۵۷.۶ – جاذبه: ۱۰۹ – اسپلاتینگ: ۸۲.۸

    آنچه که مسلم است تفاوت جایگاه تکنولوژی در چند سال پیش با تکنولوژی در زمان حال است. بنابراین آنچه که بازیها می توانند از منظر قدرت پردازش بهره ببرند با آنچه که در دستگاههای کنونی بازی ارایه می دهند مشخص می شود و همینطور استراتژی های کاهش قیمت دستگاههای بازی.
    =====
    خردادماه ۹۵
    برای آگاهی بیشتر، تحقیق بیشتری کنید تا از اشتباهات در امان مانید.
    پیشنهاد می کنم:
    در خبرها و مطالب “مقاله هفته: بازی های بی محتوا” و “نکات جالب درباره سرخپوست مرده” و “ده برتر: شخصیت های سیگاری” و “ده برتر: شخصیت های زن و مردی که به هم می آیند” و “لبه آینه لبه فردا” و “بازیسازی در یوبی سافت چه حسی دارد؟” و “بازیسازان ایران و مغالطه استدلال از راه سنگ” دیدگاهی نوشته ام که از دوستانم دعوت به مطالعه می کنم.

    پانوشت:
    معرفی بازیهای کوچک و مستقل شرکت های بازیسازی در نمایشگاه ای تری(به کوشش میشل استار از سی نت):
    ۱- ابزو(Abzu): اتفاقات این بازی در زیر آب دریا رخ می دهد. اگر طراحی های هنری بازی های گل(فلاور) و سفر(جورنی) خوشتان می آید منتظر این بازی و مت ناوا(طراح هنری) باشید. برای دستگاههای پی سی و پی اس ۴ از شرکت بازیهای اسکوید جیانت
    ۲- کمی شاد هستیم(We Happy Few): با یک بازی ترسناک در زمان جنگ جهانی دوم طرف هستید جاییکه خاطرات دردناک جنگ به کمک داروی شادی آور به فراموشی سپرده می شوند. شاید ایده این بازی از تلفیق بازیهای تپه آرام و ولفنشتاین آمده باشد. برای دستگاه های پی سی و ایکس باکس ۱ از شرکت بازیهای کامپولشن
    ۳- آراگامی(Aragami): مبارزی که از توانایی های مخفی کاری و کنترل سایه ها بهره می برد. برای دستگاههای پی سی و پی اس ۴ از شرکت ورکس لینس
    ۴- کله فنجانی(Cuphead): بازی اسلحه ای و با قالب و فرمت نقاشی دستی از استودیوی ام دی اچ آر برای دستگاه های پی سی و ایکس باکس ۱
    ۵- فی(Fe): برای بالانس نیروهای طبیعت با یک روباه کوچولو همراه می شوید. از شرکت بازیهای زونیک
    ۶- موزیک هارمونیکس وی آر(Harmonix Music VR): موسیقی نوازی به کمک تکنولوژی واقعیت مجازی از شرکت هارمونیکس
    ۷- چگونه بلندپرواز هستیم(How We Soar): به کمک واقعیت مجازی در دنیای افسانه ای با بالهای فونیکس پرنده بلند پروازی کنید از شرکت بلک پنی
    ۸- آمرزنده(Absolver): با یک بازی مبارزه ای و آنلاین چند نفره روبرور هستید. برای دستگاههای پی سی و پی اس ۴ و ایکس باکس ۱ از شرکت اسلوکلپ
    ۹- ومپایر(Vampyr): در نقش اول یک دکتر خون آشام در یک بازی نقش آفرینی ظاهر می شوید. برای دستگاههای پی سی و پی اس ۴ و ایکس باکس ۱ از شرکت سرگرمی دونت نود، سازنده بازیهای مرا بخاطر آور و زندگی چیز عجیبی است.
    ۱۰- ستمگری(Tyranny): در نقش سردسته ظالمان در یک بازی نقش آفرینی از شرکت سرگرمی آبسیدین
    ۱۱- درون(Inside): در دنیایی که اذهان بشر به دست اهریمن کنترلگر ذهن مورد آزمایش قرار می گیرد پسری نقش می یابد که ممکن است تنها امید بشریت برای رهایی باشد. برای دستگاه های پی سی و ایکس باکس ۱ از شرکت پلی دد ناشر بازی لیمبو
    ۱۲- رودخانه عالم زیرین: خرده های تاریکی(Styx: Shards of Darkness): ادامه بازی سروران سایه ها که در یک بازی مخفی کاری در نقش یک دیو زشت(گوبلین) ظاهر می شوید. برای دستگاههای پی سی و پی اس ۴ و ایکس باکس ۱ از شرکت سیانید
    ۱۳- باغ منیفولد(Manifold Garden): یک بازی معمایی با تغییر پرسپکتیو(تغییر عمق و چشم انداز) برای دستگاههای پی سی و پی اس ۴ و مک و لینوکس از شرکت چیر ویلیام
    ۱۴- به هم بافتن رشته های مرگ(Death Stranding): قرار گرفتن و تنها ماندن در یک وضعیت سخت و مرگبار برای شما چه مفهومی دارد؟ وقتی فاصله ای به اندازه یک چوب با رنج مرگ و دست آویزی از رشته های نجات بخش در اختیارتان باشد چه خواهید کرد؟ با کوجیما و شرکت تولیدات کوجیما از تپه آرام(سایلنت هیل) بالا نروید و همسفرش در ناآرامی دیگری شوید. برای دستگاههای پی سی و پی اس ۴

    آنباکسینگ به معنی جعبه گشایی با بهتر است رونمایی معنی گردد.

    ۲۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر