ده برتر | ده نمایش برتر ۲۰۱۶ E3

در ۱۳۹۵/۰۴/۰۵ , 18:49:55
Days Gone, Death Stranding, E3 2016, Forza Horizon 3, Gears of War 4, Horizon Zero Dawn, kojima, Santa Monica Studio, We Happy Few, بازی Battlefield 1, بازی خدای جنگ (God of War), شرکت اکتیویژن, شرکت بتسدا (Bethesda Softworks), شرکت سونی (Sony), شرکت مایکروسافت (Microsoft), شرکت نینتندو (Nintendo), شرکت یوبی سافت (Ubisoft)

طبق روال هر سال مراسم E3 امسال هم با اجرای کنفرانس‌های شرکت‌های مختلف برگزار شد و به پایان رسید، همه شرکت‌ها در صدد ارایه و نمایش جدید‌ترین بازی‌ها و تکنولوژی‌های خود در این مراسم گرد هم آمده و به خوبی توانایی‌های خود را به رخ رقیبان‌شان کشاندند، حال مثل گذشته به انتخاب برترین نمایش‌های این مراسم می‌پردازیم؛ با دنیای بازی همراه باشید.

نویسندگان: حامد محمدپور

صادق شجاعی فرد – پارسا برنوس

Death Stranding –۱۰

death stranding

اگر کوجیما نمایشی از گیم‌پلی بازی نشان می‌داد، مطمئنا آن را هر طور که شده بود در رتبه ی یک این ده برتر جا می‌کردیم. اما از آن جایی که تنها یک تیزر نشان داد ما هم تصمیم گرفتیم تا کمی تقلب کنیم و بر خلاف سایر سایت‌ها که در ده نمایش برترشان حرفی از Death stranding نزدند و به آن رتبه‌ای ندادند ما می‌خواهیم هم درباره آن بحث کنیم و هم به آن رتبه دهیم! زمانی که «اندرو هاوس» بر روی صحنه آمد و ورود کوجیما را اعلام کرد، شاید خیلی‌ها شوکه شده بودند چرا که کوجیما تنها هفت ماه بود که کار در استدیو جدیدش را آغاز کرده بود و نشان دادن یک تیزر آن هم با همچین گرافیکی بسیار دور از انتظار بود. تنها چند ساعت پس از اتمام کنفرانس ساختن تئوری‌ها و بحث درباره‌ی تیزر شروع شد. تیزری که میخواست اصل سوم جهان، یعنی ارتباط همه چیز با یکدیگر را یادآور شود. تیزری که درون خود گناه، پاکی، بزرگی، کوچکی و زنده بودن را جا داده است. نگاه غمگینانه و سنگین «نورمن ریداس» به دوربین تا گریه‌اش برای نوزادی که در آغوش‌اش آرام گرفته است. تنها کوجیما می‌تواند این همه زیبایی را آرام آرام به نمایش بگذارد. کوجیمایی که تنها یک تیزر در کنفرانس نشان داد اما اندازه‌ی یک تریلر گیم‌پلی چندین ساعته درباره‌ی آن بحث شد؛ با اطمینان می‌توان گفت که هدف کوجیما چیزی جز این نبود. تنها آرزویی که می‌توانیم بکنیم این است که این تیزر نیز مانند P.T در طی سال آینده قابل بازی باشد.

We Happy Few –۹

we happy few

دنیایی دیوانه، شبیه به دنیای خودمان! دنیایی که در آن آدم‌هایش نقاب خنده به صورت می‌گذارند و سعی می‌کنند مشکلات زندگی و خودشان و اطرافشان را نادیده بگیرند ولی آن نقاب مسخره را بر صورت داشته باشند. در نگاه اول به بازی شاید خیلی‌ها از دنیای عجیب و غریب بازی بترسند؛ دنیایی که کاملا نماد دنیای خودمان است ولی در شکل بی‌پرده‌تری درباره‌اش بحث می‌شود. به جرئت می‌توانم بگویم یکی از بهترین و قوی‌ترین نمایش‌های امسال در کنفرانس مایکروسافت، We Happy Few بود. بازی‌ای که به بنظر می‌رسد از گرافیک بسیار جالب و عجیب و گیم‌پلی تلفیقی ساخته شده است؛ شاید داستان بازی از گیم‌پلی آن مهم‌تر هم باشد. نکته‌ی جالب نمایش بازی، عجیب بودن آن نیست؛ بلکه ساده بودن آن است. در بازی شاهد افرادی هستیم که قرص می‌خورند و نقاب شادی به صورت می‌زنند و رفیق خود را به راحتی می‌فروشند آن هم تنها برای حفظ امنیت خودشان. بازی بسیار سیاه و افسرده به نظر می‌رسد و شاید همین موضوع را بتوان یک نوآوری جدید در خط داستانی بازی ها نامید. گیم‌پلی‌ای که از بازی نشان داده شد شامل مبارزات بازی نمی‌شود و بیشتر در تلاش بود تا بتواند فضا و اتمسفر مریض بازی را به مخاطب منتقل کند. موسقی جالب بازی، انتخاب‌ها  در بازی، مبارزات و… همه و همه نوید یک بازی سرتاسر پر از  نوآوری را می‌دهند. تا جایی‌که تحقیق‌های ما نشان می‌دهند این اولین بازی جدی استدیو سازنده‌ی آن است و به راحتی می‌توان گفت به عنوان اولین تجربه، یکی از بهترین نمایش‌ها را در E3 ۲۰۱۶ به ارمغان آورد.

Forza Horizon ۳ –۸

forza horizon 3

چه نمایشی و چه شکوهی، هیجان و لذت بی‌صبرانه منتظر عاشقان سبک رانندگی است. نمایش بازی همه آن چیزی که نیاز بود را در معرض دید قرار داد. لوکیشن‌های متعدد به همراه تنوع خودروها و کلاس های خاص اتومبیل‌رانی در کنار یک گرافیک زیبا و حیرت‌انگیز تحمل صبر کردن برای عاشقان این سبک را واقعا سخت و دشوار ‌می‌کند. با توجه به سابقه درخشان تیم سازنده در نسخه‌های قبلی می‌توان امیدوار شد که قسمت جدید با توجه به نمایش‌های نشان داده شده مثل همیشه، به یک عنوان جذاب و منحصربه‌فرد تبدیل خواهد شد.

Gears of War ۴ –۷

gears of war 4

می‌شود گفت که تا قبل از این نمایش هیچ امیدی به قسمت جدید از این سری موفق و محبوب نداشتیم، اما نمایش بازی با شخصیت‌های جدید به همراه قابلیت‌های مختلفی که نشان داده شد نوید یک اثر مهیج و البته وفادار به قسمت‌های قبلی را می‌دهد. توجه ویژه سازندگان به گرافیک بازی و همکاری شخصیت‌های همراه برای عبور از موانع و کشتن دشمنان نشان از کیفیت خوب هوش مصنوعی همراهان بازی است. یک اسلحه جدید در میان نمایش معرفی شد که این امید را می‌دهد که سازندگان در کنار وفاداری به سری می‌خواهند به این فرنچایز تنوع نیز ببخشند و دل مخاطبان جدید و قدیمی را به‌دست آورند.

Days Gone –۶

days gone

سونی به کشف استعداد و پرورش آن‌ها مشهور است؛ حال در E3 ۲۰۱۶ استعدادی را معرفی کرد که شاید نمایش فوق‌العاده‌ی آن تا سال‌ها در ذهن‌ها نقش ببندد. شاید خیلی از مخاطبان بازی‌ها با نام استودیو SIE Bend آشنایی نداشته باشند. اما به زودی این استدیو قرار است به یکی از بهترین و بزرگترین استدیوهای سونی تبدیل شود. بازی قبلی آن‌ها، یعنی Uncharted: Golden Abyss که برای کنسول دستی سونی، پلی‌استیشن ویتا، منتشر شد و توانست توجه منتقدین را جلب کند و در سال‌های اخیر به یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های ویتا تبدیل شده است. Days Gone نیز اولین تجربه‌ی آن‌‌ها برای کنسول نسل هشتمی سونی است. بازی‌ای به سبک جهان آزاد که خود را میان احساسات انسانی و هزاران زامبی گم کرده است. طبق نمایش آخر کنفرانس قرار است با یک بازی هیجان‌انگیز و با گرافیک بسیار عالی روبه‌رو باشیم. جا دارد اینجا به مطلبی درباره‌ی تعداد دشمنان نیز اشاره کنیم زیرا تعداد NPCها و دشمنان در بازی بر روی پردازنده کنسول پردازش می‌شوند و از آن‌جا که کنسول‌های نسل هشتمی پردازنده چندان قوی‌ای ندارند عمدتا خیلی خوب پردازش نمی‌شوند؛ اما در نمایشی که از بازی پخش شد شاهد تعداد بسیار زیادی از زامبی ها بودیم که به نوبه‌ی خود کم‌نظیر و جالب بود. در یک جمع‌بندی کلی نمایش Days Gone یکی از بهترین نمایش‌های E3 امسال بود و شاید در آینده‌ی نه‌چندان دور این استدیو که زیر نظر «ناتی‌داگ» است به جمع بزرگان بپیوندد.

Battlefield ۱ –۵

battlefield 1

بازگشت به جنگ جهانی آن هم با طعم «بتل‌فیلد» واقعا رویایی به نظر می‌رسد، نمایش بازی نه تنها هایپ برانگیز بود بلکه صبر کردن برای انتشار بازی را سخت‌تر کرد. با توجه به نمایش بازی در مراسم امسال می‌شود به این نکته پی برد که «دایس» در تلاش است با به کارگیری تجربیات موفق گذشته و با تزریق حس و حال جنگ جهانی اول یک میدان نبرد ویژه و منحصربه‌فرد را برای مخاطبین بسازد؛ در این میان طرفداران بی‌شمار سری نیز بیشتر از آن که منتظر خط داستانی باشند در انتظار قدم گذاشتن در نقشههای جدید بخش چند نفره هستند تا شروع به سلاخی کردن همدیگر آن هم با طعم اسلحه های نیمه اتوماتیک جنگ جهانی اول بکنند.

Horizon Zero Dawn –۴

horizon zero dawn

«هورایزن» امسال نیز مانند نمایش بسیار زیبا و بحث برانگیزی داشت. اگرچه سونی آنقدر بازی‌های متنوع و جدید نشان داد که هورایزن به خودبه‌خود خیلی به چشم نیامد اما باز هم نمایشی پر قدرت و زیبا داشت. در نمایش نشان داده شده بزرگ بودن محیط بازی و المان‌های نقش‌آفرینی به نمایش گذاشته شد. از آن‌جا که ایده‌ی کلی بازی بسیار دست نخورده است سازندگان می‌توانند هر چقدر که می‌خواهند در بازی تنوع ایجاد کنند و از کسی شکایتی نشنوند. یکی از قابلیت‌های جدید و فوق العاده‌ای که به نمایش درآمد سوار شدن بر روی ربات بود. بازی پیشرفت‌های زیادی نیز در ثابت نگه داشتن فریم داشته است؛ در نمایش پارسال متاسفانه شاهد افت فریم‌های بسیار بد و زننده‌ای در بازی بودیم که خوشبختانه به گفته‌ی سایت‌های خبری، نمایش امسال با فریم‌ریت ثابت ۳۰ و حتا بالاتر اجرا می‌شد. طراحی محیط بازی نیز جای تحسین بسیار زیادی دارد که البته از استدیویی مانند «گوریلا گیمز» چنین موضوعی به هیچ‌وجه بعید نیست. اگرچه در نمایش خیلی به داستان بازی اشاره نشد اما الان کاملا می‌توانیم مطمئن باشیم که دخترک موقرمز بازی ما کاملا یک انسان یک دنده و لج‌باز است و هر کاری که خودش بخواهد می‌کند و از چیزی ترسی ندارد؛ انتخاب دیالوگ‌ها در بازی نیز بسیار جالب و کارآمد است که البته بازی به عنوان یک نقش‌آفرینی باید این قابلیت را دارا باشد. اما شیرین تر از انتخاب دیالوگ، حرف‌هایی است که دخترک با خود زمزه می‌کند؛ این موضوع می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در خو گرفتن ما با کاراکتر موردنظر داشته باشد و حتا با توجه به موقعیت‌های مختلف مخاطب را هدایت نیز کند. در یک برداشت کلی از نمایش امسال می‌توان گفت هورایزن میتواند به یکی از شاهکار های گوریلا گیمز و حتی به یکی از شاهکار های تاریخ بازی های رایانه ایی بدل شود.

Dishonored ۲ –۳

dishonored 2

Dishonored ۲ را می‌توان به عنوان نمونه کامل یک پیشرفت از قسمت اول به قسمت دوم دانست، تنها در همین نمایش مختصر می‌توان به سطح گسترده‌ای از جزییات و نکات بازی پی برد به طوری که مخاطب، مخصوصا مخاطبی که طرفدار این سری است می‌تواند در ذهن خود به رویاپردازی و بسط دادن بقیه مراحل، چگونگی راه‌ها و جزییات مختلف زیادی را در ذهن خود مرور کرده و از هجوم زیاد این سطح از گستردگی به مرز جنون برسد. به این مورد در قسمت قبل نیز توجه شده بود و از قرار معلوم این اتفاق خوب قرار است با پیشرفتی چشم‌گیر به قسمت جدید نیز منتقل شود.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild –۲

legend of zelda

با وجود اینکه نینتندو در نمایشگاه امسال بسیار کم‌فروغ ظاهر شد و کنفرانسی برگزار نکرد؛ اما موفق شد با نمایش جدیدترین بازی افسانه‌ی زلدا به نام The Legend of Zelda: Breath of the Wild نمایشگاه E3 ۲۰۱۶ را در دست بگیرد. این بازی به‌قدری توجه‌ها را به خود جلب کرد که مردم در روز سوم نمایشگاه برای تجربه‌ی آن با یکدیگر مسابقه گذاشته و حتی چهار ساعت در صف منتظر مانند. جدیدترین نسخه‌ی افسانه‌ی زلدا بزرگ‌ترین تغییرات را به خود دیده است؛ بازی به‌صورت کامل جهان‌باز شده و دست کاربر را برای هر کاری باز می‌گذارد، «نبض طبیعت» تا حدی جهان‌باز است که مخاطب می‌تواند بدون به پایان رساندن داستان و حتی دیدن یک خط آن، بازی را به پایان برساند. تنوع سلاح‌ها و تجهیزات در این نسخه به شدت بالا رفته و دست کاربر را با هر سلیقه‌ای باز می‌گذارد. نقشه‌ی بازی ۱۲ برابر نسبت به «شاهزاده‌ی سحر» (Twilight princess)، بزرگ‌تر بوده و تمام آن به هم پیوسته طراحی شده است.به‌ عنوان نکته‌ی آخر می‌توان به فیزیک و آب‌وهوای پویای بازی اشاره کرد که در مبارزات یا گسترش آتش بسیار مؤثر است. نبض طبیعت به‌صورت همزمان برای Wii U و NX منتشر خواهد شد و تجربه کسب شده در هر دو کاملاً یکسان است؛ اما تاریخ انتشار آن دقیقه مشخص نیست.

God of War –۱

god of war

پس از سال ها انتظار و سکوت و خشم، بالاخره بعد از یک موسیقی مهیب بازی‌ای معرفی شد که کسی فکرش را هم نمی‌کرد؛ شاید یکی از بهترین سورپرایز های زندگی‌ام در چند سال اخیر معرفی اینگونه‌ی «خدای جنگ» بود. انگار تمام  کنفرانس را فقط برای معرفی این بازی مزین کرده بودند، پرده‌های قرمز، صفحات مشکی، موسیقی فوق‌العاده؛ همه و همه تنها به یک هدف دور هم آمده بودند تا بالاخره شاهد خدای جنگ نسل هشتمی باشیم. در نگاه اول تنها پسری معصوم و فرمان بردار را می‌بینیم که ترس در چشمان معصوم‌اش موج می‌زند و با ترس عروسک‌های‌اش را تکان می‌دهد و خال‌کوبی روی دست‌اش توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کند، صورت‌اش زخم است و صدای‌اش نشانه‌هایی از گذشته‌ای دردناک دارد؛ شاید تا این لحظه نمایش همه‌ی ما فکر می‌کردیم قرار است تریلر جدیدی از «هورایزن» را شاهد باشیم اما ناگهان صدایی آشنا به گوش می‌رسد؛ آری! این کریتوس کبیر است که صدایش در سرتاسر سالن نمایش طنین‌اندازی می‌شود. بعد از سال‌ها دور بودن از دنیای خدای جنگ بالاخره آن را در آغوش خود گرفتیم. بازی تقریبا یک ریبوت است اما این‌گونه که از داستان پیداست کاملا با شماره‌های قبلی سری مرتبط است. در همین گیم‌پلی کوتاه شاهد تغییرات بسیار زیادی در بازی بودیم؛ زاویه‌ی دوربین تغییر کرده و از دوم شخص ثابت به سوم شخص تکمیلی عوض شده است، بازی کمی بیشتر به سوی المان‌های نقش‌آفرینی سوق داده شده و از همه مهم‌تر، کریتوس کاملا عوض شده است. در چهره کریتوس پختگی و در نگاه‌اش مهربانی خاصی موج می‌زند، معلوم نیست طی این سالیان دراز چه اتفاقی برای‌اش افتاده که این‌گونه تغییر کرده، شاید او هم یاد گرفته است که خشمگین بودن چیزی را حل نمیکند و یا شاید هم خشم انتقام‌اش فروکش کرده است. در یک جمع‌بندی کلی به جرئت می‌توانم بگویم یکی از بهترین بازی‌های معرفی شده در E3 چیزی جز خدای جنگ نبود و ما با افتخار تمام رتبه‌ی اول این سری از ده برتر را به دستان کریتوس کبیر می‌دهیم و بر ریش‌های‌اش دست دوستی می‌کشیم.


10 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. درود!
    این دفعه این ده برتر با اتفاقات روز همراه بوده و به روز است.
    اما نکته هایی که به فکرم رسیده است در ده برتر خودم ارایه می دهم :

    ۱-در قسمت ۹ گفته شده است: ” شاید داستان بازی از گیم‌پلی آن مهم‌تر هم باشد”.
    شرح: داستان به عنوان یک رکن فرعی نمی تواند مهمتر از اجزا و قوانین اصلی بازی باشد. اما در جایگاه خودش و برای یک بازی داستانگو می تواند از چارچوب قدرتمندی برخوردار بوده و مورد بررسی یک منتقد قرار گیرد.
    ۲- در قسمت ۹ گفته شده است:” بازی بسیار سیاه و افسرده به نظر می‌رسد و شاید همین موضوع را بتوان یک نوآوری جدید در خط داستانی بازی ها نامید.”
    شرح: بازیهای مختلفی بوده اند که دارای کنتراست های روایی، سیاهی و سفیدی های روایی هستند. بنابراین داستان آن بازی، یک نو آوری در خط داستانی بازیها تلقی نمی شود. بعنوان مثال: بازی مکس پین، آلن ویک، عذاب(سافرینگ)، کنستانتین، شوک زیست محیطی(بایوشاک)، گرد و غبار اتمی(فال آوت)، عملیات سیاه یا سری(کال آف دیوتی: بلک اوپس)، پروژه جادوگر بلر و …
    ۳-در مجموع از توضیحات قسمت ۹ تشکر می کنم.
    ۴-در قسمت ۷ گفته شده است:” و دل مخاطبان جدید و قدیمی را به‌دست آورند.”
    شرح: سالهای زیادی از عمر بازی چرخ دنده های جنگی نگذشته است و سن و سالی ندارد. بنابراین طرفداران این بازی خیلی قدیمی نشده اند و همینطور دلشان.
    این خاطره را در گذشته نوشته بودم و چون دوباره صحبت از این بازی شد بد نیست برای دوستان دیبازی و مجله دنیای بازی دوباره سازی کنم. سالهای قبل در ایام عید از طرف مجله مسابقه تصویری طراحی شده بود که من هم در آن شرکت کردم. در آن شماره از مجله تصویری از مارکوس فینیکس و چرخ دنده های جنگی ۳ چاپ شده بود که من همان مجله را برای صد سال بعد طراحی کردم. در تصویر خودم، بر روی چهره مارکوس فینیکس تغییراتی اعمال کرده و چهره فرزند وی را کشیدم و عنوان کردم که در شماره آینده این بازی، فرزند مارکوس فینیکس برای انتقام باز می گردد. و از قرار معلوم، فرزند مارکوس به نام جی دی فینیکس در این عنوان حضور دارد. این بازی از پتانسیل سریال سازی برخوردار است. آن تصویر من، در مسابقه اول شد. در آن تصویر، عکسهای دیگری هم طراحی شده بود و قیمت مجله برای صد سال بعد را به دلار نوشته بودم! هر چند طول عمر مجله به آنجا نکشید و انتشارش بماند برای بازماندگان دنیای بازیها!
    ۵-در قسمت ۶ گفته شده است: ” زیرا تعداد NPCها و دشمنان در بازی بر روی پردازنده کنسول پردازش می‌شوند و از آن‌جا که کنسول‌های نسل هشتمی پردازنده چندان قوی‌ای ندارند عمدتا خیلی خوب پردازش نمی‌شوند”
    شرح: این افشاگری را در کدام خبر و مجله خوانده اید؟! فکر می کنید درست باشد؟ درباره پردازنده پی اس ۴ کمی توضیح دهید. می خواهم در این باره کمی بیشتر بدانم و بر اطلاعاتم افزوده شود. اگر مطلب پردازنده را از جای دیگری تهیه می کنید آدرس منبع معتبر درج شود.
    ۶- در قسمت ۵ گفته شده است: ” نمایش بازی نه تنها هایپ برانگیز بود ”
    شرح(با چاشنی طنز): آیا کلمه “هایپ برانگیز” به معنی “اعتیاد آور” است یا معنی دیگری می دهد؟ برای بی سوادی مثل من، به پارسی بنویسید. آخر با کمی تغییر به معنی مالیخولیا می شود یا حتا به معنی فاصله ران و تهیگاه یا کفل.
    یعنی نمایش بازی بتل فیلد، کفل برانگیز بود!؟ البته این جمله را می توانید یک جمله مبارزه ای از طرف یک طرفدار ندای وظیفه(کال آف دیوتی) در نظر بگیرید(قصدم بی ادبی نبوده است و امیدوارم بی ادبی تلقی نگردد).
    ۷- در قسمت ۴ گفته شده است: ” انتخاب دیالوگ‌ها در بازی نیز بسیار جالب و کارآمد است که البته بازی به عنوان یک نقش‌آفرینی باید این قابلیت را دارا باشد.”
    شرح: خیر. این چنین نیست. همه بازیهای نقش آفرینی از انتخاب دیالوگ(مکالمه) بهره نمی برند و اجباری هم در بکارگیری این قابلیت ندارند. اما در مجموع بازیهای موفقی هستند. مثل: اهریمن( دیابلو).
    ۸- در قسمت ۲ گفته شده است: ” «نبض طبیعت» تا حدی جهان‌باز است که مخاطب می‌تواند بدون به پایان رساندن داستان و حتی دیدن یک خط آن، بازی را به پایان برساند”
    شرح: این جمله به چه معنی است؟ گمان می کنم اشتباه است.
    و ترجمه کلمه “نبض طبیعت” از ” Breath of the Wild” زیباست. اما شاید “نفس وحش” یا “نیروی وحش” مناسب تر باشد. طبیعت از گوهر، ماهیت، نهاد، حالت و سرشت می آید(مترادف است) و در انگلیسی به “Nature” گفته می شود در واقع محیط بیشتری را شامل می گردد.
    ۹- در قسمت ۱ گفته شده است: ” زاویه‌ی دوربین تغییر کرده و از دوم شخص ثابت به سوم شخص تکمیلی عوض شده است”
    شرح: بدون شرح!
    ۱۰- در قسمت ۱ گفته شده است: ” بازی کمی بیشتر به سوی المان‌های نقش‌آفرینی سوق داده شده”
    شرح: این المانهای نقش آفرینی چه بوده اند؟
    =====
    تیرماه ۹۵
    پیشنهاد می کنم:
    در خبرها و مطالب “مقاله هفته: بازی های بی محتوا” و “نکات جالب درباره سرخپوست مرده” و “ده برتر: شخصیت های سیگاری” و “ده برتر: شخصیت های زن و مردی که به هم می آیند” و “لبه آینه لبه فردا” و “بازیسازی در یوبی سافت چه حسی دارد؟” و “بازیسازان ایران و مغالطه استدلال از راه سنگ” و “اکس‌باکس وان اس از مدل معمولی قوی‌تر است” و “پرونده ای برای ای تری/ E3 ” و “سدی برای بازیسازان در جهت جهانی شدن نیست” و “به مریخ خوش آمدید. نقد بازی دووم ۴” دیدگاهی نوشته ام که از دوستانم دعوت به مطالعه می کنم.

    پانوشت۱:
    طریقه اجرا و استریمینگ بازیهای ایکس باکس وان بر روی کامپیوتر(منبع سی نت):
    ۱-برنامه های کاربردی ایکس باکس در ویندوز ۱۰ اجرا شود(Xbox app). برای اینکار در قسمت جستجو ویندوز کلمه Xbox app نوشته و جستجو شود.
    ۲-با حساب کاربری ایکس باکس وارد شوید و دکمه “اجازه اجرای بازی/ Let’s Play” فشرده شود.
    ۳-ایکس باکس وان روشن شود و به شبکه متصل شوید. و در قسمت تنظیمات به بخش اولویت ها(Preferences) بروید و گزینه استریمینگ را فعال کنید.
    ۴-در برنامعه Xbox app دکمه اتصال را فشار دهید. باید ایکس باکس در صفحه نمایش ظاهر شود(باید ایکس باکس وان را شناسایی کند). در غیر اینصورت باید بخش ورود آی پی آدرس(console’s IP address) را کلیک کنید. برای دستیابی به آی پی آدرس، از قسمت تنظیمات کنسول و بخش شبکه(Network) و بعد بخش تنظیمات پیشرفته(Advanced) آنرا بدست آورده و وارد کنید. دسته بازی ایکس باکس را به کامپیوتر وصل کرده و استریم را کلیک کنید. بازی را اجرا کنید.
    پانوشت۲:
    دعوت به مطالعه کتاب مزرعه حیوانات یا قلعه حیوانات اثر جورج اورول:
    امیدوارم ترجمه متن اصلی این کتاب را پیدا کرده و مطالعه کنید. در اینجا بخشی از کتاب برای آشنایی دوستان عزیزم ضمیمه می شود که ترجمه آن از طرف آقای آخوندی بوده است. داستان درباره حیوانات مزرعه ای است که بخاطر استثمار و استبداد کارفرمای انسانی خود، دست به قیام زده و به استقلال می رسند. قوانین حقوق حیوانی طرح کرده و به اداره مزرعه می پردازند. اما با قدرت گیری خوک های زیرکتر به دام استبداد تازه ای افتاده و در طول زمان تن به ذلت سپرده و آرمانهایشان به یغما میرود. قوانین شان تغییر یافته و در انتها فرقی بین کارفرمای خوکی وانسانی نمی یابند.
    یکی از قوانینشان این است:
    همه حیوانات با هم برابرند.
    و درانتها این قانون تبدیل با این می شود:
    همه حیوانات با هم برابرند ولی بعضی ها برابرترند.

    به طور حتم بعد از مطالعه به دانسته های شما اضافه خواهد شد. اوقات خوبی را داشته باشید.

    آقای جونز مالک مزرعه مانر به اندازه ای مست بود که شب وقتی در مرغدانی را قفل
    کرد از یاد برد که منفذ بالای آن را هم ببندد. تلوتلو خوران با حلقه نور فانوسش که
    رقص کنان تاب می خورد سراسر حیاط را پیمود،کفشش را پشت در از پا بیرون انداخت
    و آخرین گیلاس آبجو را از بشکه آبدارخانه پرکرد و افتان وخیزان به سمت اتاق خواب
    که خانم جونز در آنجا در حال خروپف بود و رفت.
    به محض خاموش شدن چراغ اتاق خواب ، جنب وجوشی در مزرعه افتاد.در روز دهان
    به دهان گشته بود که میجر پیر، خوک نر برنده جایزه نمایشگاه حیوانات، شب
    گذشته خواب عجیبی دیده است و میخواهد آن را برای سایر حیوانات نقل کند، مقرر
    شده بود به محض اینکه خطر آقای جونز در میان نباشد همگی در انبار بزرگ تجمع
    کنند. میجر پیر، همیشه او را به این نام صدا می کردند،گر چه به اسم زیبای ویلینگدن
    در نمایشگاه شرکت کرده بود، آنقدر در مزرعه مورد احترام بود که همه حاضر بودند
    ساعتی از خواب خود را وقف شنیدن حرفهای او کنند.
    در یک سمت طویله بزرگ در محل مرتفع سکو مانندی میجر در زیر فانوسی که به
    تیر آویزان بود روی بستری از کاه لمیده بود.دوازده سال از عمرش می رفت و اخیرا
    کمی تنومند شده بود معهذا خوک باعظمتی بود، و با اینکه دو دندان نیشش هیچگاه
    کنده نشده بود ظاهری مهربان و مجرب داشت . دیری نپایید که سایر حیوانات به
    تدریج آمدند و هر دسته به شیوه خاص خود در محلی قرار گرفت .
    اول سگها بلوبل و جسی و پینچر آمدند و بعد خوکها که جلو سکو روی کاه
    مستقر شدند.مرغها روی لبه پنجره نشستند و کبوترها بالزنان بر تیرهای سقف جای
    گرفتند، گوسفندان و گاوها پشت سر خوکها دراز کشیدند و مشغول نشخوار شدند.
    دو اسب ارابه ، باکسر و کلوور با هم آهسته وارد شدند، سمهای بزرگ پشم آلوی خود
    را از ترس آنکه مبادا حیوان کوچکی زیر کاه پنهان باشد بااحتیاط بر زمین
    می گذاشتند. کلوور مادیانی بود فربه و میانسال با حالتی مادرانه که بعد از به دنیا
    آمدن چهارمین کره اش هرگز ترکیب و اندام اولیه اش را باز نیافته بود.باکسر حیوان
    بسیار درشتی بود، بلندیش هیجده دست بود و قدرتش معادل قوه دو اسب معمولی .
    خط سفید رنگ پایین پوزه اش به او ظاهر احمقانه ای داده بود و حقیقت مطلب اینکه
    در زمره زیرکهای درجه یک نبود، ولی به دلیل ثبات و نیروی فوق العاده اش در کار
    مورد احترام همه بود.
    پس از اسبها موریل بزسفید، و بنجامین الاغ وارد شدند.بنجامین سالخورده ترین و
    بدخلقترین حیوان مزرعه بود. کم حرف می زد و اگر سخنی می گفت تلخ و پرکنایه
    بودمثلا میگفت : خدا به من دم عطا کرده که مگسها را برانم ولی کاش نه دمی
    می داشتم و نه مگسی آفریده شده بود. بین همه حیوانات مزرعه او تنها حیوانی بود که
    هیچ وقت نمی خندید و اگر علت را می پرسیدند می گفت :چیز خنده داری نمی بینم
    .معذلک بی آنکه نشان دهد به باکسر ارادتی داشت . این دو یکشنبه ها را بی آنکه حرفی
    بزنند در کنار هم در چمنزار پشت باغ میوه به چرا می گذراندند. دو اسب تازه جابجا
    شده بودند که یکدسته جوجه مرغابی ، که مادرشان را از دست داده بودند،جیرجیرکنان دنبال هم وارد شدند، واز اینسو به آنسو پی جایی گشتند که زیرپا لگدمال نشوند.کلوور با دو پای جلوی بزرگ خود برای آنان حصار مانندی ساخت و آنها میان آن آشیان گرفتند و فورا به خواب رفتند.
    در آخرین لحظه مالی مادیان خل سفید قشنگ که درشکه تک اسبه آقای جونز را
    می کشید در حالیکه حبه قندی میجوید با نازو ادا وارد شد، در محلی نسبتا جلو
    نشست و مشغول وررفتن با یال سفیدش شد، به این امید که به روبان قرمزی که به
    آن بافته شده بود توجه شود. بعد از همه گربه آمد که طبق معمول برای پیدا کردن
    گرمترین جا به اطراف نظری انداخت و بالاخره خود را با فشار میان باکسر و کلوور جا
    کرد ودر آن جا با خاطری آسوده به خرخر پرداخت و یک کلمه هم از سخنرانی میجر
    را نشنید.
    جز موزز زاغ اهلی که بر شاخه درختی پشت در خوابیده بود همه حیوانات حاضر
    بودند. وقتی میجر متوجه شد که همه مستقر شده اند و منتظرند، سینه را صاف و
    چنین شروع کرد.
    رفقا…

    باقی داستان در کتاب.

    ۴۱
  2. چیز های بهتر/جالب تر :
    ۱-Mass Effect Andromeda
    ۲-Halo Wars 2
    ۳-Call of Duty:Infinite Warfare
    ۴-Resident Evil VII
    ۵-Sea Of Thieves
    با تشکر از نمایش های خوب
    Prey
    Gears of War 4
    The Legend of Zelda:Breath of the Wild
    Batman Arkham VR
    Death Stranding
    Tekken 7
    و البته استدیوی دیوانه ی سانتا مونیکا و God of War
    ………………………..
    نمایش های Dishonored II و Gravity Rush II رو هنوز ندیدم
    ………………………..
    بدترین نمایش هم بدون شک بازی کردن فاینال فنسی ۱۵ در کنفرانس مایکروسافت بود.

    ۰۰
  3. ببین عشق کوجیما چه میکنه :۲۳: پارتی بازی تا کجا؟ :۲۳:

    For Honor نمایش خیلی خوبی داشت حقش بود باشه

    ScaleBound هم همینطور

    واقعا متعجبم چرا Detroit رو نذاشتین :۲۳: دیگه یه نمایش باید چیکار کنه تابیاد تو این لیست :11:

    Days Gone هم اون چنان منو به وجد نیاورد..

    به جای Forza Horizon میتونست فیفا هم باشه

    جای Horizon Zero Dawn هم باید با DisHonored عوض شه :۲۴:
    با تشکر
    ____________________
    خطاب به دوست عزیزمون scratcher:

    نمیدونم تریلر Horizon رو دیدی یا نه!
    این سوار شدن با اون سوار شدنا فرق داره :lol:
    اونا یه جورایی لباس روبات گونه بود!این حیوون روباتیه مثل اسب و گاو که سوارش شد :lol:

    ۰۰
  4. ببخشید سوار شدن بر روی ربات اولین باره توی تاریخ بازی های ویدئویی اجرا میشه؟
    از نویسنده ی دی بازی بعیده…
    دوست من پس فانتوم پین چی بود؟ پس لاست پلنت چی بود؟
    منظورتون شاید اولین بار در تاریخ معرفی بازی باشه آره؟

    ۱۳
  5. lمرسی بابت مقاله. با بعضی از موارد مشکل دارم.
    کامنت داده بودیم انگار سرور عوض شده کامنتای ما هم پرونده.
    عب نداره دوباره میدیم.
    Death Stranding –۱۰
    نمایش چند ثانیه ای و گنگ این بازی اصلا نباید تو لیست میبود. خوده تریلر جذاب بود موزیک خوبیم داشت ولی اصلا نباید جزو بهترینا میبود.
    جدا ایم بک گفتن یه نقر انقد جیغ جیغ داشت؟ اور ریتد AF
    Days Gone –۶- نمایش اونقدم خوب نبود. بنظرم دیترویت و سی اف تیفز میتون رتبه ۶ رو داشته باشن.
    Horizon Zero Dawn –۴
    اینم به همون دلیل بالا
    اسکیل باوند میتونست جایگزینش باشه.
    رتبه اول و دوم هر دو بهترین نمیایشارو داشتن. هرچند بنظر زلدا بهترین نمیاشه کله E3 بود.

    ۱۰
  6. هیچ وقت فکر نمی کردم اینو بگم ولی بهترین نمایش مربوط به زلدا بود!
    بعد از اون For Honer
    GOW
    Battlefield 1
    Sea of Thieves
    Days Gone
    بقیه بازی ها هم مکانشون تو جدول مهم نیست!
    در هر حال خیلی جالب هست اثری از See of thieves نبود ولی اثر کوجیما که کلا چند ثانیه بود و اطلاعات زیادی نداشت تو لیست هست!
    دیس آنرد هم شایسته اون رتبه نیست آنچنان که باید و شاید خوب نبود!
    در هر حال مرسی!

    ۱۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر