انتشار نسخه پلیاستیشن ۴ «Rise of the Tomb Raider» برای کریستال داینامیک بسیار مهم بود
طی مراسم PAX West 2016 که اخیرا در سیاتل برگزار شد، چند نفر از عوامل ساخت عنوان «خیزش مهاجم مقبره» اطلاعات بیشتری را راجعبه عنوان پیشروی انتشار «خیزش مهاجم مقبره: جشن ۲۰ سالگی» اعلام کردند که سرانجام در تاریخ ۲۰ مهر ماه برای پلتفرم پلیاستیشن ۴ منتشر میشود. لطفا در ادامه خبر با دنیای بازی همراه باشید.
در زیر میتوانید خلاصهای از اطلاعاتی که منتشر شده را بخوانید:
-
تیم سازنده بازی برای مدتی به خودشان فشار آوردهاند تا قسمت «ملک اربابی لارا» را خلق کنند. توجه زیادی به جزئیات این بخش و خلق آن شده است.
-
از ملکهای اربابی قدیمی زیادی در طول تاریخ الهام گرفته شده است. این ملک شرایط خوبی ندارد؛ چراکه لارا هنوز فرصت این را نداشته که آن را از آن خود کند.
-
بخش داستانی Blood Ties یک ساعت به طول میانجامد. اگر شما همه چیز را به دقت بررسی کنید دو ساعت زمان میبرد. چیزهای زیادی برای پیدا کردن وجود دارد مانند اسناد و مدارک.
-
بخش Blood Ties تنها اولین قدم برای قابلبازی کردن مجدد ملک اربابی است. اتاقها و تجربیات گیمپلی بسیار بیشتری وجود دارد که تیم سازنده تصمیم دارد در بخش ملک اربابی لارا بگنجاند.
-
استدیو کریستال داینامیک به دنبال فرصتی بوده که اثری مرتبط با مهاجم مقبره را برای هدست مجازی VR بسازد. عرضه این بازی برای پلیاستیشن ۴ فرصت مناسبی بوده است.
-
قسمتی از بازی که مرتبط با ویآر است از نمای اول شخص بهره میبرد، درحالی که اگر از ویآر استفاده نکنید سوم شخص خواهد بود. بخش ویآر دارای دو حالت حرکتی است: حالت آزاد که همان راه رافتن عادی در حالت اول شخص است، و دومی حالت راحت است که به شما اجازه میدهد برای مقابله با بیماری حرکتی انتقال پیدا کنید. تیم سازنده پیشنهاد میدهد که آگر با ویآر آشنا نیستید در ابتدا حالت دوم را امتحان کنید. هر دو حالت اجازه حرکت به اندازه اتاق را میدهند.
-
در بخش Lara’s Nightmare بعضی از قسمتهای ملک اربابی قفل هستند. شما باید برای آزاد کردن آن مناطق به اکتشاف و مبارزه با چند غول بپردازید. بخش Blood Ties نیز دارای اکتشاف خواهد بود، و اینکه در ابتدای بازی همه مکانهای ملک اربابی در دسترس نخواهند بود.
-
محتوای این دو بخش هردو یکی هستند، اما ناحیه کوچکی از ملک اربابی تنها در Blood Ties وجود دارد. اگر شما در همان ابتدا Lara’s Nightmare را بازی کنید داستان بازی را فاش میکند.
-
نسخه پلیاستیشن بازی و نسخه بیستمین سالگرد آن هردو برای کریستا داینامیک اهمیت بسیاری داشتند، بنابراین آنها خواستند تا جایی که ممکن است خاص باشد.
-
در حالت آنلاین استقامت چندنفره شما در نقش لارا ظاهر میشوید و دیگر پلیرها در نقش نادیا. در نمایشگر دیگر پلیر نقشها برعکس میشود؛ چراکه همه دوست دارند در نقش لارا بازی کنند.
-
استدیو برای مدتی طولانی قصد ساخت بخش چندنفره را داشتهاند. آنها بخش تکنفره و چندنفره را یک تجربه متناقص با یکدیگر نمیدانند. زمانی که بخش داستانی به اتمام رسید، خوب است که یک مهاجم مقبرهی چندنفره با ارزش تکرار داشته باشیم.
-
تیم سازنده قابلیت اسلوموشن را زمانی که به دام تلهای میافتید از بخش چندنفره حذف کرده است؛ چراکه این قابلیت برای بیش از یک پلیر جوابگو نیست. برای جبران این موضوع تعداد جانهای زیاد وجود دارد. در بخش چندنفره تلهها ده برابر کشندهتر هستند.
-
زمانی که نشانه میگیرید، با فشردن یک دکمه میتوانید اجسام برای برای دوستانتان علامتگذاری کنید. شما میتوانید منابع، تلهها و دیگر چیزها را علامتگذاری کنید.
-
تیم سازنده تمایل دارد تجربیات جدید را در محتویات اضافی بگنجاند و باتوجه به بازخورد آن عناصر جدید، آنها را در بازیهای جدید استفاده کنند.
-
معماهای با ارزش تکرار بالا تاحدی از بازیهای Keep Talking و Nobody Explodes الهام گرفته که توسط استدیو Steel Crate Games ساخته شدهاند. آنها میتوانند بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ ترکیب پرسش و پاسخ را تولید کنند.
-
از تیم سازنده پرسیده شده که آیا جلد بازی یک ادای احترام عمدی به Uncharted: The Nathan Drake Collection است یا نه، آرمسترانگ پاسخ داد بیشتر بازگشتی به نسخه Definitive Edition عنوان قبلی مهاجم مقبره است.
-
درحال حاضر به جزء Blood Ties برنامهای برای عرضه محتویات قابل دانلود داستانی دیگری وجود ندارد. همینطور سازندگان از پاسخ به اینکه آیا نسخه دیگری از مهاجم مقبره در دست ساخت است یا نه اجتناب کردند.
-
استدیو کریستال داینامیک به شکلی غیر رسمی در ساخت فیلم مهاجم مقبره مشارکت دارد که قرار است در سال ۲۰۱۸ اکران شود. آنها با تیم تولید فیلم به طور متداول گفتگو میکنند و به دنبال بازخورد نمایشنامه و غیره هستند.