«کوانتوم بریک» عملکرد بهتری با DirectX 11 دارد

در ۱۳۹۵/۰۷/۱۰ , 22:00:45
کوانتوم بریک

گزارشات نشان می‌دهد که نسخه‌ی پی‌سی عنوان «کوانتوم بریک» (Quantum Break) با DirectX 11 بهتر از DirectX 12 جواب می‌دهد. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

در دنیای تکنولوژی آیا جدیدتر بودن به معنای بهتر بودن است؟ نمی‌توان به این سؤال به طور قطعی پاسخ مثبت داد؛ حداقل در مورد کوانتوم بریک و DirectX. نسخه‌ی پی‌سی این بازی ابتدا در فروشگاه ویندوز با رابط برنامه نویسی DirectX 12 عرضه شد و دارای لیست بلندی از باگ‌ها و ایرادات فنی بود. اما نسخه‌ی استیم این بازی که از DirectX 11 استفاده می‌کند تجربه‌ی بسیار بهتری را ارائه می‌دهد.

گزارش کامل در این رابطه در وب‌سایت یوروگیمر منتشر شده است و در آن به برتری فنی قابل توجه DirectX 11 اشاره شده است. با وجود یکسان بودن رزولوشن و جلوه‌های ویژه میان هر دو نسخه، نسخه‌ی استیم نرخ فریم بیشتری با استفاده از کارت‌های گرافیک «انویدیا» (Nvidia) دارد؛ مثلاً در کارت گرافیک GTX 970، نرخ فریم از ۳۳ به ۴۴.۷ و در مدل GTX 1060 از ۳۹.۵ به ۴۷.۵ فریم در ثانیه افزایش می‌یابد. قابل ذکر است که در کارت‌های گرافیک AMD تفاوتی مشاهده نمی‌شود.

البته این اعداد فاصله‌ی زیادی با نرخ فریم ۶۰ که مطلوب کاربران پی‌سی است، دارند؛ اما به هر حال بهبود قابل توجهی محسوب می‌شود. چندان عجیب نیست که استودیوی «رمدی» (Remedy)، توسعه‌دهنده‌ی این بازی، استفاده از DirectX 11 را ترجیح می‌داد و تا حدودی نیز خود را از پشتیبانی این بازی در ویندوز ۱۰ دور کرده بود. سؤال اصلی این است که از آن جا که مایکروسافت به شدت استفاده از ویندوز ۱۰ و DirectX 12 را توصیه می‌کند، آیا این مشکل برای بازی‌های آتی مایکروسافت نیز وجود خواهد داشت؟

 


1 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. اینکه چیز جدیدی نیست یوروگیمر گیر داده بهش.
    توی خیلی بازی ها با کارت انویدیا با سوییچ از DX11 به ۱۲ کاهش فریم مشاهده میشه.
    ولی AMD برعکسه.
    پورت ضعیف کوانتوم بریک روی پیسی هم بماند.
    DX12 خودش مشکلی نداره مشکل از خود بازیه.

    ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر