مایکروسافت دخالتی در ساخت Gears of War 4 نداشته است
استودیو کوالیشن قبل از قبول مسئولیت ساخت جنگافزارهای ۴ مشغول ساخت عنوانی کاملا جدید بود. بعد از انتخاب این استودیو برای ساخت بازی شایعاتی مبنی بر دخالت مایکروسافت و مجبور کردن تیم سازنده به ساخت این بازی مطرح شد. سیزنپس گران قیمت بازی و پرداختهای درون برنامهای نیز این شایعات را قوت بخشیدند. اما مصاحبهای جدید با سازندگان بازی نشان میدهد که آنها اختیار کامل داشتهاند. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.
آقایان راد فرگوسن و رایان کلون از استودیوی کوالیشن اخیرا مصاحبهای انجام داهاند که بخشی از آن را در ادامه میخوانیم: «حکم یا دستور خاصی از سوی مایکروسافت وجود نداشت که این بازی رو به گونهای خاص بسازیم. مراحل ساخت این بازیها طولانی هستن و [پرداختهای درون برنامهای] چیزهایی بودن که ما از ابتدا بهشون فکر میکردیم.»
آنها در ادامه اضافه کردند:« کار یه جوریه که شما با پرسیدن سوالاتی پلتفرم را تحت فشار قرار میدید. سوالاتی مثل «من میخوام این کارا رو تو بازی انجام بدم. آیا پلتفرم توانایی پشتیبانی داره؟» یا «این بازیها نماد های پلتفرم ما هستن. به عنوان یک استودیوی داخلی، آیا شما میتونید اینا رو روی پلتفرم عملی کنید؟» حتی زمانی که استودیوی خارجی بودیم هم چنین مسائلی رو داشتیم. وقتی قابلیت پارتیچت برای اکسباکس ۳۶۰ عرضه شد، اونا به ما گفتن «هی، اپیک! میتونید پارتیچت رو توی بازی پیاده کنین؟» ما در آن زمان حتی سعی میکردیم که از قابلیتهای جدید پلتفرم هم پشتیبانی کنیم.»
این مصاحبه، تمامی ابهامات را در مورد جریان ساخت این بازی از بین برد. در حالی که بسیاری در فروش بازی و سطح انتظارات مایکروسافت از فروش کلی شک دارند، به نظر میرسد که حداقل کوالیشن این عنوان را همانطور که میخواسته ساخته است.