جان کارمک: واقعیت مجازی فاکتورهای لازم برای نوآوری را ندارد

در ۱۳۹۵/۰۷/۲۱ , 20:00:14
پلی استیشن VR

بر اساس گفته‌ی یکی از مهندس‌های مطرح دنیای تکنولوژی، برنامه‌نویسان بخش واقعیت مجازی باید خودشان را جمع و جور کنند و کارهای با کیفیت‌تری برای این بخش تولید کنند. در ادامه‌ی این مطلب با دنیای‌بازی همراه باشید.
PS VR

جان کارمک از برنامه‌نویسان دنیای واقعیت‌های مجازی خواسته تا تلاش بیش‌تر و موثرتری را برای ساخت برنامه ها انجام دهند و عهد کنند که کارشان را بهتر‌کنند.

کارمک طی سخنرانی‌ای در آخر هفته، در مراسمی که اصطلاحا آن را صنعت بازی می‌نامند، گفته بود توسعه‌دهندگان واقعیت مجازی باید به خود بیشتر سخت بگیرند. «ما نوآوری خاصی انجام نمی‌دهیم و چیز جدیدی را برای مردم به ارمغان نمی‌آوریم. وقتش است که خیلی جدی به خودمان بیاییم. واقعا می‌شود با واقعیت مجازی کار خارق‌العاده‌ای انجام داد که با محصولات عادی انجام‌پذیر نیست؟»

کارمک می‌گوید اکثر برنامه‌هایی که در حال حاضر برای واقعیت مجازی موجود هستند، هیچ چیز هیجان‌انگیزی را به کاربر ارائه نمی‌دهند و تنها دلیلی که مردم به سراغ آن می‌روند، تازگی داشتن آن است. اما بالاخره زمانی فرا می‌رسد که همه واقعیت مجازی را امتحان کرده‌اند. پس اگر این دستگاه برای آن‌ها چیز ویژه‌ای به ارمغان نیاورد، از خرید آن صرف‌نظر خواهند کرد. کارمک یکی از نقص‌های واقعیت مجازی را دیر اجرا شدن برنامه‌های آن می‌داند؛  برنامه‌هایی که ممکن است حتی با ۳۰ ثانیه تاخیر اجرا‌ شوند. به گفته‌ی کارمک «برای مثال اگر هر بار که می‌خواهید از گوشی خود استفاده کنید بالا آمدن برنامه‌ها ۳۰ ثانیه طول بکشد، مطمئنا خیلی کم‌تر از آن استفاده خواهید‌ کرد. برنامه‌هایی بودند که واقعا می‌خواستم با آن‌ها کار کنم اما به‌خاطر دیر اجرا شدن آن‌ها را کنار گذاشتم.»

مطمئنا اگر توسعه‌دهندگان دستگاه‌های واقعیت مجازی نتوانند پیشرفتی در این مسیر ایجاد کنند، پیشرفت این تکنولوژی  خیلی سخت خواهد‌ بود.


دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر