برگزاری جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران یک رویداد بزرگ فرهنگی است

در ۱۳۹۰/۰۳/۳۰ , 11:01:55
IBM

نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای ۸ الی ۱۲ اردیبهشت ماه در برج میلاد تهران برگزار شد. استقبال پرشکوه مخاطبان از این نمایشگاه و جشنواره فراتر از انتظار بسیاری از IBMکارشناسان فرهنگی بود تا آنجا که برخی از کارشناسان در طی بازدید از نمایشگاه، برگزاری این رویداد را اتفاقی کم نظیر که مشابهی در کشور برای آن وجود ندارد قلمداد کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان سیاست گذار و کارشناس درباره برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای که توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد، مواردی را مطرح کردند که تکرار آن خالی از لطف نیست. آنچه در پی می‌آید نقطه نظرات این عزیزان درباره برگزاری این رویداد است:

 

علی عباسپور تهرانی (رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی):

جشنواره بازی های رایانه ای به آشنا شدن افراد جامعه با این صنعت در کشور کمک می کند و موجب آشنایی متخصصان این صنعت در بخش خصوصی و دولتی می شود و آنان را از توانمندی های یکدیگر مطلع می سازد. اگر جشنواره بازی های رایانه ای برنامه ریزی مناسب و هدفمندی داشته باشد، می تواند در ارتقاء صنعت بازی های رایانه ای کشور مفید واقع شود و موجب حضور و فرهنگ سازی ما در سطح بین المللی شود.

یکی دیگر از اثرات مفید برگزاری چنین جشنواره هایی اقبال و توجه کودکان و نوجوانان به بازی های تولید شده بومی در کشور خواهد بود.

 

محمدقیوم دهقانی (نماینده مردم ایرانشهر و سرباز در مجلس شورای اسلامی):

جشنواره بازی های رایانه ای در کشور کمک زیادی به حفظ بازی های سنتی مناطق مختلف کشور می کند.

جشنواره بازی های رایانه ای انگیزه و اشتیاق سینماگران برای ساخت فیلم هایی با کیفیت و پرمحتوا و مناسب که قابلیت تهیه نسخه بازی را داشته باشد ، مضاعف می کند.

قابلیت ها و ظرفیت های کشور در عرصه بازی در برگزاری جشنواره بازی های رایانه ای مشخص و زمینه ارتقای توان اقتصادی عرصه هنری به خصوص در سینما با اجرای این برنامه به وجود می آید. این جشنواره زمینه آشنایی تهیه کنندگان سینما با عرصه بازی را نیز فراهم می کند.

 

علیرضا سلیمی (دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی):

نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای فرصتی مناسب برای رفع خلاء های موجود در تولید آثار بومی در این عرصه است.

خلاء حضور موثر در عرصه بازی های رایانه ای در سال های گذشته سبب شده تا غرب از این فرصت برای بهره برداری های فرهنگی اعتقادی خود استفاده کند و نخستین جشنواره بازی های رایانه ای می تواند فرصتی برای پرکردن این خلاء باشد.

 

نورالله حیدری (سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی):

برگزاری نخستین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران گامی موثر در راستای تولید بازی های بومی و متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی است.

 

جواد آریانمنش (نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی):

جشنواره بازی های رایانه ای  فرصت مناسبی برای تبادل دانش و انتقال تجربیات متخصصان داخلی است و زمینه انتقال توانمندی های جمهوری اسلامی به دیگر کشورها را میسر می سازد.

جشنواره بازی های رایانه ای نیازمند حمایت های جدی تر دولت برای تولید آثار فاخر بومی است تا با بهره گیری از تولیدکنندگان داخلی آثار مطلوب و قابل قبولی را ارایه کند.  این جشنواره پیام ارزشمند دینی، اسلامی و انقلابی کشور را  به کودکان ، نوجوانان و دنیای امروز ارایه می کند.

جشنواره بازی های رایانه ای با هدفگذاری صحیح و اصولی می تواند خیلی مفید باشد زیرا تولید بازی های رایانه ای در کشور ما از عمر کوتاهی برخوردار است و یک صنعت جوان تلقی می شود.

 

عزت الله دهقان (عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی):

توجه به پیشرفت و رشد کشورهای غربی و شرقی در فناوری های رایانه ای، این جشنواره بستری را برای متخصصان بومی فراهم ‌می‌کند تا خلاقیت ‌و نوآوری ‌و استعداد خود دراین ‌زمینه‌ را ایجادکند.

جشنواره بازی های رایانه ای تهران، شرایط مناسبی را برای تولید آثار داخلی منطبق بر ارزش های مورد پسند جامعه فراهم می‌کند، از طرفی شرایطی برای کودکان فراهم می شود تا آنان این آثار را جایگزین مضامین‌ مخرب ‌وارداتی ‌غرب ‌کنند.

 

نصرالله ترابی (عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی):

این جشنواره با برنامه ریزی درست خود، نتایج مثبتی در صنعت سینما و حوزه بازی های رایانه ای در ایران خواهد داشت.

جشنواره بازی های رایانه ای تهران فرصت مناسبی برای روی آوردن هنرمندان و متخصصان کشور برای ساخت آثار بومی منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی است.

 

سیروس برنا بلداجی (نماینده بروجن در مجلس شورای اسلامی):

نخستین جشنواره بازی های رایانه ای در نوع خود منحصر بفرد است زیرا زمینه بهره برداری از توان و استعدادهای نخبگان و متخصصان داخلی را در زمینه طراحی وساخت این بازی ها فراهم می کند.

با توجه به تجانس و هم سنخی فرهنگی که در حوزه تمدنی ایران وجود دارد این جشنواره می تواند تحول بزرگی در حوزه صنعت کشور بوجود آورد.

برگزاری جشنواره بازی های  رایانه ای می تواند ارزش افزوده قابل توجهی در کشور تولید کند و مشارکت فزاینده مردم  و  بخش خصوصی در این زمینه را بیش از پیش مهیا سازد.

 

علی محمد موسوی (عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی):

جشنواره بازی های رایانه ای نوع سلیقه و استقبال مردم را نسبت به بازی های رایانه ای در اختیار متخصصان امر قرار می دهد و متخصصان می تواننداز این تجربیات برای  ساخت آثار بهتر و با کیفیت تر استفاده کنند.

برگزاری جشنواره بازی های رایانه ای ضمن آشنایی متخصصان داخلی با یکدیدگر زمینه  انتقال تجربیات و دانش آنان  با یکدیگر را فراهم می کند.

این جشنواره به متخصصان داخلی امکان می دهد با استفاده از  مبانی دین مبین اسلام و ارزش های فرهنگی کشور و جوامعی که از نظر فرهنگی به ما نزدیک هستند، آثار بومی فاخر و ارزشمندی تولید کنند.

رویدادهای فرهنگی زنجیره وار به یکدیگر متصل اند  و به طور طبیعی اگر یک بخش فعال باشد روی سایر قسمت ها تاثیر گذار خواهد بود،  به همین دلیل برگزاری این جشنواره مسلماً بر صنعت سینما و ساخت فیلم های با کیفیت‌تر و پرفروش تر تاثیرگذار خواهد بود.

 

سعدالله نصیری قیداری (عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی):

جشنواره بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند از بعد اقتصادی و فرهنگی موجب توسعه و غنا بخشیدن در بخش صادرات فن آوری مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد  و  ابعاد اقتصادی مناسبی را برای کشورمان در پی داشته باشد. برگزاری جشنواره بازی های رایانه ای اقدامی  مهم و موثر در حوزه فعالیت های فرهنگی و صنعتی کشور به حساب می آید زیرا بازی های رایانه ای یکی از عوامل موثر جنگ نرم افزاری و تهاجم فرهنگی غرب است تا با استفاده از آن فرهنگ سکولار خود را در کشور گسترش دهند.

این جشنواره قطعاً در توسعه بازی های رایانه ای بومی فاخر موثر خواهد بود و تاثیر زیادی بر توسعه فرهنگ کشور خواهد داشت.

افزایش کیفیت فیلم های سینمایی در جذب مشتری در سینما ها موثر است و این جشنواره باعث ایجاد رقابت در فیلمسازان برای تولید آثار پرفروش خواهد شد تا از فیلم های آنان انیمیشن و بازی های رایانه ای ساخته شود.

 

 


11 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. با سلام!
    آه خدای من! نمایندگان مجلس سنا! مستشار ، مستشار کجایی! اینها اینکاره بودند ما نمی دونستیم.
    نقل قول از بلوتوث کبیر ، نوشته شده در پاورقی کتاب تاریخی گنجشک خان!
    ———–
    دست چینی از دیالوگهای ملودرام نمایندگان بومی!

    (زمینه انتقال توانمندی های جمهوری اسلامی به دیگر کشورها) /// شرح : منظورشان اینست که بعد از ده سال بازی کرایسیس ۱۲ بر اساس فناوری ایرانی ساخته میشود.

    (از طرفی شرایطی برای کودکان فراهم می شود تا آنان این آثار را جایگزین مضامین‌ مخرب ‌وارداتی ‌غرب ‌کنند) /// شرح: منظورشان اینست که بچه های امروزی از دیدن کارتونهای اسپایدر من و لاک پشتهای نینجا و ماهواره دست کشیده و همگی متفق الجمع فرهنگ بومی تبلیغ نشده را درک کرده و وارد فاز معرفتی میشوند.

    ( از بعد اقتصادی و فرهنگی موجب توسعه و غنا بخشیدن در بخش صادرات فن آوری ) /// شرح : منظورشان اینست که بیاییم گلیم به تن ربات ساخت کشور کنیم. آخه خود فناوری درآمدزاست ، در دنیای مادی امروزی میتواند فرهنگ ساز شود . این فرهنگ ما آدمهاست که باید تغییر کند تا از فناوری درست استفاده کنیم تا باعث کشتن روح معنوی انسانها نگردد.

    (با توجه به تجانس و هم سنخی فرهنگی که در حوزه تمدنی ایران وجود دارد ) /// شرح : شما اگر منظورش رو فهمیدید که چه ربطی به بازیها دارد به من هم بگویید. شاید منظورش اینست که با توجه به تجانس و هم سنخی فرهنگ ما ، می توانیم آنرا به کشورهای دیگر صادر کنیم. باید به اطلاع این نماینده محترم رساند که با توجه به تجانس و هم سنخی فرهنگ ما ، کشورهای دیگر توانسته اند
    فرهنگشان را به ما وارد کنند.

    (برگزاری جشنواره بازی های رایانه ای می تواند ارزش افزوده قابل توجهی در کشور تولید کند) /// شرح : بدون شرح ….ارزش افزوده مال کیه چیه ، اینها چیه ، کــیــــــــــــــه !!!
    (جشنواره بازی های رایانه ای در کشور کمک زیادی به حفظ بازی های سنتی مناطق مختلف کشور می کند.) /// شرح : منظورشان اینست که بازی گرگم به هوا و الک دولک و خر پلیس و تیله بازی رو تبدیل به بازیهای رایانه ای کنیم.

    (یکی دیگر از اثرات مفید برگزاری چنین جشنواره هایی اقبال و توجه کودکان و نوجوانان به بازی های تولید شده بومی در کشور خواهد بود. ) /// شرح : منظورشان اینست که غده بومی بودن نوجوانان عزیز و گیمری یکهو باد می کند و بازیهای “گاد آف وار” ، “فیفا” و عناوین دیگر را گذاشته و می آیند پای صحبتهای نمایندگان و از آنها سرمشق می گیرند. اصلا بگذارید خلاصتان کنم مگر بازیهای “گاد آف وار” و “فیفا” و “بتل فیلد” و بازیهای دیگر کجا نشر و توزیع می شوند. می خواهی بگویم؟ دکه فیلم مجاز فروشی سر نبش …. ! نماینده برخاسته از این مردم و بومی من ! این بازیها همینجا به تولید انبوه میرسه و بعضی از آنها از وزارت ارشاد مجوز گرفته و نشر می شوند.حالا بگو بومی و فاخر . آخه فاخرتر از “رزیدنت اویل” . آخه بومی تر از “مکس پین” . ما گیمرها اونها رو بیشتر از همسایه خودمون می شناسیم. چرا؟ آخه چرا ما رو تو این موقعیت قرار می دید!!!
    ———–
    بخش تبریکات :
    با تشکر از همه نمایندگان عزیز که سعی در اظهار نظر در همه زمینه ها کرده و باعث پیشرفت در بازیهای ملی ، بومی جنوب ، بومی شمال ، بومی شرق ، بومی غرب ، شهری ، شهرک غرب نرسیده به ایران زمین ، ته کوچه ای ، که همگی دارای دو خصلت فاخر و اسلامی هستند ، شده و امید است که نظرات آنها را شرکتهای خارجی و غیر بومی شنیده و به پیشرفت روزافزونتری نائل آیند.

    از طرف یک هواخواه کنسول ندیده و بازی نکرده در سبک فاخر و در سبک نا فاخر آن.
    ———–

    با تشکر از همه دوستان گیمری!

    ۰۰
    1. حق با تو دوست من. خوبه نمایندهای محترمی که در این زمینه فعالیت دارن یه سری به سایت بزنن ونظرات دوستان رو ببینند.

      ۰۰
  2. باهاتون شرط می بندم بازی ایرانی هیچ تکونی نخوره یعنی اصلا به این حمایش ها و… توجه ای نمی شه.
    مثلا دوستای یداداش من یه بازی در حد تیم ملی ساخته بودن اما بودجه شون این قدر کم بود صرف نظر کرد واسید بودجه شو بگم ۵۰ میلون اما گرشاسب چی؟؟؟
    حدود ۵۰۰ میلین یا مثلا میر مهنا چی این همه خرج شد اخر نیومد بیرون. :mrgreen:
    من که بازی ایرانی در حدا killzone هم بشه من نمی خرم اصلا جنس ایرانی (توی زمینه بازی وسرگرمی )نمی خرم چون هیچ حمایتی برای ما وجود نداره
    یک بازی سازی که ۳ ماه می شیه بازی می سازه وکل یخوش حال که بازی ساخته با اونی که سر demo بازی فقط ۱ سال تلاش کرده ایا بودجه اولشون باید برابر باشه؟؟؟
    خدا کنه صحبت من رو حذف نکنن بالاخره باید قبول کرد صنعت بازی سازی ما ۱ تریلیون از بازی سازی غرب عقب خیلی هم عقبه.

    ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر