ارزش سهام نینتندو پس از معرفی «سوییچ»، ۶.۵ درصد افت کرده است

در ۱۳۹۵/۰۷/۳۰ , 21:00:37
افت سهام نینتندو

آیا کنسول دستی/خانگی «نینتندو» خلاقیت لازم برای رسیدن به موفقیت را دارد؟ قبل از معرفی سوییچ توسط نینتندو، سهام این شرکت با رشد مواجه شده بود، اما حالا که یک روز از معرفی این کنسول میگذرد سهام نینتندو افت کرده است. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

تبادل سهام «توکیو» برای امروز به پایان رسید و در پایان آن ارزش سهام نینتندو با ۶.۵ درصد افت مواجه شد. این افت، رشد ۴.۵ درصدی سهام نینتندو در ابتدای هفته را پاک می‌کند.
افت سهام نینتندو را می‌شود به چند چیز نسبت داد. دکتر «سکران توتو» Serkan Toto، یکی از تحلیل‌گران آسیایی، در موفقیت نینتندو سوییچ مردد است.

«آیا واقعا ایده‌ی یک کنسول دستی/خانگی در سال ۲۰۱۶ خلاقانه است؟ بیشترین نگرانی من در مورد تعداد افرادی است که همچین دستگاهی به دردشان می‌خورد. به غیر از هواداران دو آتشه‌ی نینتندو چه کسی حاضر به خرید سوییچ خواهد بود؟ سوییچ فاقد ویژگی‌های جذاب است. به نظر من نینتندو کار بسیاری سختی برای قانع کردن بازی‌کنان عادی، که بیشتر با موبایل‌‌شان بازی می‌کنند، دارد. به طور مثال در ژاپن تعداد افرادی که با موبایل بازی می‌کنند بیش از ۲ برابر کاربران کنسول ها است. حتی پلی‌استیشن۴ هم در کشور خودش با مشکلات زیادی رو‌به‌رو شده است. عوض کردن این روند کار بسیار سختی برای نینتندو خواهد بود.»

گفته می‌شود آمدن بازی «سوپر ماریو»، که در حال حاضر برای iOS موجود است، به نینتندو می‌تواند در استقبال از سوییچ تاثیرگذار باشد اما توتو با این نظریه مخالف است.

«واقعا بعید می‌دانم کاربران حاضر باشند برای بازی‌کردن عنوان‌های رایگان پلتفرم موبایل، روی یک کنسول، چند صد دلار بپردازند. انجام این کار بسیار بعید است.»

«جوست ون‌درونن» (Joost van Dreunen) یکی از تحلیل‌‌گران شرکت «سوپر دیتا» (Superdata) هم گفته به موفقیت سوییچ شک دارد.

«من نینتندو را به خاطر مخاطب قرار دادن گروه نوجوانان برای خرید سوییچ تحسین می کنم. این کنسول بیش‌تر کاربران کم سن و سال را هدف قرار داده است. هرچند سوییچ ظاهری جدی‌تر از سایر کنسول‌های نینتندو دارد اما داشتن توانایی‌هایی مانند انجام بازی‌های چند نفره دقیقا همان چیزی است که از نینتندو سراغ داریم. به نظر من ویدیویی که دیروز منتشر شد خیلی طبیعی‌تر می‌شد اگر به جای افراد بزرگسال، بچه‌ها را در حال بازی با سوییچ می‌دیدیم.»

Nintendo switch

«پیرس هاردلینگ»، تحلیل‌گر شرکت IHS، می‌گوید:

«نینتندو سوییچ راه‌حلی از نینتندو برای به دست گرفتن بازار رو به رشد بازی‌های موبایل و تبلت است، دستگاهی که همان ویژگی‌ها را با ترکیب کنسول‌های سنتی و بازی در صفحه نمایش بزرگ را به ارمغان می‌آورد.  نینتندو باید سعی کند تجربه‌ای متفاوت را با برآوردن انتظارات همه‌ی کاربران، رقم بزند»

HIS پیش‌بینی می‌کند نینتندو سوییچ ۲.۸ میلیون نسخه را در ابتدای عرضه، در مارچ ۲۰۱۷، خواهد فروخت.

از این تحلیل‌گران درباره‌ی قیمت کنسول نینتندو هم سوال شد که آن‌ها قیمتی ۳۰۰ دلاری را برای آن حدس زدند. می‌تواند خبر کامل راجع به قیمت سوییچ را اینجا مطالعه کنید.


4 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. نینتندو باید مشکلات گوشی ها یا تلفن همراه ها رو بررسی کنه و ازشون استفاده کنه،یعنی دقیقا وقتی یه نفرگفت : خب چه فرقی با گوشی داره؟
    بتونی قاطع چند تا دلیل محکم بهش بگی که قانع بشه!

    ۰۰
  2. تنها نگرانی باتری و third party با توجه به نفوذ زیاد انویدیا بین بازی ساز ها حل شده است فقط باتری مشکل سازه احتمالا به پاوربانک نیاز داره

    ۰۰
  3. عملا نسل آینده کنسول رو کلید زده! کیفیتش هم فوق العاده بودش یا لااقل الان در زمان معرفی فوق العادست! افت سهام دلیلش چیه نمی دونم

    ۰۰
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر