«پروژه‌ اسکورپیو» بازی‌های یونیورسال پی‌سی را با وضوح ۴K اجرا خواهد کرد

در ۱۳۹۵/۰۸/۱۸ , 15:00:52
Forza Horizon 3, Gears of War 4, HoloLens, Phil Spencer, PlayStation 4 Pro, Project Scorpio, Rise of the Tomb Raider, Universal, اکس باکس (Xbox), پی سی گیمینگ (PC Gaming), شرکت مایکروسافت (Microsoft), کنسول Xbox One

یکی از منابع بسیار معتبر و نزدیک به تیم سازنده‌ی «پروژه اسکورپیو» در این مورد با یکی از نویسندگان «ویندوز سنترال» صحبتی داشته و بسیاری از شایعات قبلی در مورد این کنسول را تایید کرد. در ادامه همراه دنیای بازی باشید.

پروژه اسکورپیو اسم رمز کنسول بعدی مایکروسافت و سری اکس‌باکس است که با قدرت ۶ ترافلپسی، به راحتی از کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو با قدرت ۴.۲ ترافلپس سبقت گرفته و لقب قوی‌ترین کنسول را از آن خود خواهد کرد. فیل اسپنسر اعلام کرده بود که این کنسول قابلیت اجرای بازی‌های ۴K و واقعیت مجازی را خواهد داشت.

پروژه اسکورپیو قابلیت اجرای بومی بازی‌های یونیورسال ۴K رایانه‌های شخصی و بازی‌های اکس‌باکس وان را خواهد داشت. قبلا استودیوی کوالیشن، سازنده‌ی «چرخ‌دنده‌های جنگ ۴»، اعلام کرده بود که این بازی امکان اجرای ۴K بر روی اسکورپیو را خواهد داشت. دلیل این حرفشان با توجه به افشاهای جدید به نظر می‌رسد این است که این کنسول دقیقا بازی‌های یونیورسال رایانه‌های شخصی را به صورت بومی اجرا خواهد کرد. اگر چرخ‌دنده‌های جنگ ۴، «فورتزا هورایزن ۳» یا «خیزش مقبره‌نورد» را با وضوح ۴K بر روی یک رایانه‌ی قدرتمند بازی کرده بودید، می‌توانید درک کنید که این بازی‌ها بر روی اسکورپیو چقدر زیبا به نظر خواهند رسید.

پلتفرم جهانی ویندوز (Universal Windows Platform) خانواده‌ای از ابزارها و APIهاست که بین دستگاه‌های مختلف ویندوز ۱۰ استانداردسازی شده‌اند. برای مثال سازندگان تاکنون قادر بودند نرم‌افزارها و بازی‌هایی بسازند که با یک بار برنامه‌نویسی بدون تغییرات چندان در کدها، این برنامه‌ها را برای دستگاه‌های ویندوز ۱۰ از جمله موبایل، رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها، هالولنز و اکس‌باکس وان منتشر کنند. این منبع معتبر گفت که در اسکورپیو حتی بازی‌های پیچیده و سنگینی مانند بازی‌های نام‌برده اجرا خواهند شد که در اکس‌باکس وان‌هایی که تاکنون آمدند قابل اجرا نبود.

هم‌چنین کیت توسعه‌دهندگان اسکورپیو قادر خواهد بود خود را با اکس‌باکس وان‌های منتشرشده تاکنون نیز تطبیق دهد تا توسعه‌دهندگان بتوانند به سادگی بازی‌های خود را برای کنسول‌های قبلی نیز پورت کنند. نام این سیستم «پروژه هلیکس» است. حتی به دلیل یونیورسال بودن بازی‌های اسکورپیو، سازندگان خواهند توانست بازی‌های خود را به سادگی برای رایانه‌های شخصی نیز پورت کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر