Star Wars: The Old Republic بهترین بازی سال از دید AbleGamers؛ پرخرج ترین بازی سال به گزارش لس آنجلس تایمز
Star Wars: The Old Republic در سال ۲۰۱۱ آنقدر دیر عرضه شد که بسیاری از فرصت ها برای انتخاب شدن به عنوان بهترین بازی سال را از دست داد. البته نه همه ی آن ها را … این بازی که مدت کمی است به صورت رسمی و به طور کامل قابل بازی شده است، از طرف بنیاد گیمرهای توانا (AbleGamers Foundation) به عنوان بهترین بازی سال ۲۰۱۱ انتخاب شده است. همچنین این بازی بهترین بازی “نقش آفرینی آنلاین کلان” نیز نام گرفته است. که با توجه به سبک بازی قابل پیش بینی بود.
بر اساس گزارش این بنیاد، آنها همه ساله همه ی بازی هایی که منتشر می شوند را بررسی می کنند و کاری می کنند تا همه از آن ها راضی باشند، معیار انتخاب بهترین بازی سال نیز، از نظر آن ها، “فراهم کردن ابزار کامل برای لذت بردن از بازی به نحو احسنت” است. بنابراین این ویژگی در Star Wars: The Old Republic وجود دارد.
این سازمان همچنین در مورد Star Wars: The Old Republic این چنین گفت:
“The Old Republic از ازدحام بازی ها دور استاده بود، چون این بازی عرضه ی بسیار مطلوب و همه گیری داشت. این بازی حتی برای بازیبازان دچار کورنگی گزینه های استفاده دارد، از زیرنویس به زبان های مختلف به طور کامل پشتیبانی می کند و هنگام عرضه دارای متد های مختلف برای کنترل در بازی بود. سازندگان این بازی بعد از عرضه ی باشکوه آن در صدد تهیه ی افزونه ها و بهینه ساز ها برای پشتیبانی بهتر از بازی خود هستند.”
بنیاد گیمرهای توانا یک بنیاد خیریه جهانی است که سعی در ترویج دسترسی ابزار و بخش های مخصوص برای افراد کم توان در بازی های رایانه ای دارد. شعار این گروه نیز جمله ی زیر است:
“معلولین می توانند یک زندگی بهتر را با تجربه ی چیزهای خوب در بازی های رایانه ای داشته باشند.”
.
خبر دیگر از بازی Star Wars: The Old Republic این که این بازی که ساخته ی استودیوی BioWare است و در دسامبر ۲۰۱۱ منتشر شد و به سرعت به رکورد ۱ میلیون کاربر دست پیدا کرد، امروز رکورد “کلان ترین بودجه ی ساخت” را نیز به نام خود ثبت کرد. به گزارش لس آنجلس تایمز ۲۰۰ میلیون دلار خرج ساخت این بازی شده است. این آمار در حالی منتشر شده است که مایکل پچتر در ماه می سال گذشته پیش بینی کرده بود بودجه ی ساخت Old Republic چیزی در حدود ۸۰ میلیون دلار بوده است.
تامیز در گزارش خود نوشته است که این بازی شش سال به طور مداوم با همکاری ۸۰۰ نفر در ۴ قاره ی مختلف جهان ساخته شده است. Greg Zeschuk رییس بایوویر نیز به خبرنگار تایمز گفته: “هماهنگ کردن این تعداد افراد مثل آموختن رقص باله به فیل ها است.”
با توجه به این که EA قبلا اعلام کرده بود که بازی تنها با مشترک شدن ۵۰۰۰۰۰ نفر به سوددهی خواهد رسید، و مایکل پچتر هم گفته بود که بازی در مسیر درست خود حرکت می کند، می توان گفت که با سرمایه گذاری کلان بر روی پروژه ی فوق کلانی مانند Old Republic نیز در زمان کوتاهی می توان به سوددهی رسید. بر اساس گزارش های منتشر شده این بازی تا کنون بیش از ۲ میلیون نسخه فروش داشته است.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
۲۰۰ میلیون دلار برای یک بازی هزینه کردن ۴۰۰ میلیارد تومن !!! ۸۰۰ نفر در ۴ قاره روی این بازی کار میکردن !!! ما صد سال دیگه هم به این ها در زمینه بازیسازی نخواهیم رسید !!!
نه میرسیم شاید ۵۰۰یا۶۰۰ سال دیگه طول بکشه
این پولا رو اونجا خرج نکنید ا هزارمشو بدین بچه های ایران براتون بازی مرد دونده درست کنن….به درد معلول ها هم میخوره :wink:
___
CoD Team
طبق معمول در مسائلی که به اینترنت و آنلاین ربط داره وارد نمیشم. باشد برای اهل فن :lol:
کلا EA و Bioware کارشون درسته ، چون با هزینه هایی که میکنن هم این صنعت رو دارن جلو میبرن هم این که خودشون سود میکنن و مثل بعضی شرکتا نیستن که فقط به فکر سود یک طرفه هستن و به مخاطب توجه نمی کنن. کار این شرکتا ممکنه در کوتاه مدت براشون سود داشته باشه ولی در دراز مدت ضرر میکنن.
اقا سعید خوب کردی کامنتم رو پاک کردی به هر حال سوتی بود دیگه جونم رو نجات دادی :-P
بابا نخونده نمیخواد نظر بدید … بهترین بازی سال از نظر بنیادی خیریه ای که تمرکزش روی بازی هایی هست که معلولین هم توجه می کنند … نه بهترین بازی از نظر گیم اسپات … ای خدا … شما کی میخواین …؟!
این بنیاد دیگه خیلی محو نیمه پر لیوان شد!
والا چی بگم…من که بازی نکردم ببینم چطوریه….
شاید منظورش بهترین بازی انلاین سال ۲۰۱۱ باشه…وگرنه بهترین بازیه سال رو اگه بخوان به این بدن که …
این بازی آفلاین نداره؟
آخه من جایی ندیدم این بازی رو داشته باشن
نه داداش این این بازی ها برای ماها نیست
اخه نمیدونم این بازی چی داره که اینقدر طرفدار داره