حمایت متخصص سابق سونی از توسعه‌دهنده‌ی «آسمان بی‌نشان»

در ۱۳۹۵/۰۹/۰۸ , 22:00:37
حمایت از «آسمان هیچ‌کس»

رئیس سابق بخش محتوای استراتژیک سونی در اروپا، «کمال احمد» (Shahid Kamal Ahmad)، جزو کسانی است که از نزدیک شاهد چگونگی ساخت بازی «آسمان بی‌نشان» بوده است. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

انتشار بازی با نظرات متفاوتی همراه شد. برخی عاشق آن شدند و برخی انتظار بیش‌تری از بازی داشتند و نقد‌های تندی نسبت به توسعه‌دهندگان بازی انجام دادند. ظاهرا امروز کمال احمد از این همه انتقاد خسته شده و در توییتر پاسخ آن‌ها را داده است. او همچنین عنوان کرد که برنامه‌ی آپدیت بازی از سال ۲۰۱۳ مشخص شده بود.

مردمی که راجع به شخصیت یکی از دوستان من خیلی راحت قضاوت می‌کنند، بهتر است دهانشان را ببندند.

فکر می‌کنم همه می‌دانیم که راجع به چه کسی صحبت می‌کنم. او سال ۲۰۱۳ با من در مورد آپدیت بازی صحبت کرده بود و حالا هم به حرفش عمل کرده است.

توسط کسانی مورد حمله قرار گرفته که اصلا او را نمی‌شناسند. او استعداد، بینش و عزم بیش‌تری را از مجموع کسانی که از او انتقاد می‌کنند، دارد.

من از کسانی که می‌دانند چه زحمتی برای این بازی کشیده شده و حرفی نمی‌زنند، واقع ناامید شده‌ام.

این افراد بی‌مصرف هستند. من ترجیح می‌دهم فقیر و بدبختباشم اما وقتی دوست و همکارم به کمک من نیاز دارد، او را کمک کنم.

این مرد و همکارانش همه‌ی تلاش خود را برای ساخت یک بازی فوق‌العاده انجام دادند.

شاید شما از لحن صحبت کردن من خوشتان نیاید. برای من مهم نیست. مهم این است که وقتی دوستم به من نیاز دارد به او خیانت نکنم و پشتش باشم.

۱- وقتی نمی‌دانید چه زحمتی برای ساخت بازی کشیده شده، به گروه منتقدین نپیوندید.

۲- برای طرفدار جمع کردن به توسعه‌دهندگان خیانت نکنید.

۳- من اسپارتاکوس هستم

همه‌ی پیام‌های بالا را کمال احمد دیروز در توییتر خود منتشر کرد.

آسمانبی‌نشان دیروز به‌روزرسانی بزرگی را دریافت کرد.  شخصا با اینکه می‌دانم آسمان بی‌نشان سلیقه‌ی همه‌ی افراد را در بر نمی‌گیرد اما نسبت به بازی نقد مثبتی داشتم. آسمان بی‌نشان یک بازی فوق‌العاده است و برای دیدن تغییراتی که در آپدیت بازی ایجاد شده، نمی‌توانم صبر کنم.

خیلی‌ها Hello Games را به‌ اینکه بازی آن طور که وعده داده بودند نبوده، متهم کردند. اما حقیقت این است که در طول زمان توسعه‌ی بازی نقشه‌ها دائما تغییر می کنند. بعضی وقت‌ها این تغییرات محسوس نیستند و کاربران متوجه آن نمی‌شوند و بعضی وقت‌ها شرایط کاملا عوض می‌شود؛ چرا که برخی ویژگی‌هایی که جذاب بودند، به کار نمی‌آیند، بودجه‌ی کافی برای ساخت آن‌ها موجود نیست یا شاید اصلا با گیم‌پلی بازی مطابقت ندارند.

میلیون‌ها دلیل برای پیش نرفتن پروژه‌ی ساخت بازی، طبق نقشه‌های قبلی وجود دارد. این یک حقیقت در مورد تمام بازی‌ها است و شاید بهتر باشد ما بازی‌ها را بر اساس ویژگی‌هایی که دارند قضاوت کنیم؛ نه ویژگی‌هایی که قرار بود داشته باشند و  حالا ندارند.


دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر