تغییرات اساسی در بخش چند نفره‌ی «اثر جرمی: اندرومدا»

در ۱۳۹۵/۰۹/۰۹ , 14:00:10
بخش چند نفره‌ی «اثر جرمی: اندرومدا»

بخش چند نفره‌ی«اثر جرمی: اندرومدا» (Mass Effect: Andromeda) آماده است تا شما را دوباره به انجام این بازی وادار کند. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

بخش چند نفره‌ی اثر جرمی: اندرومدا به شکل قابل توجهی بهبود یافته است. به گفته‌ی وب‌سایت Game Informer، گذر از نقشه‌ها بهتر شده و حالا می‌توانید از «جت پک» برای عبور از مراحل استفاده کنید. وسیله‌ای که در زمان نبرد هم به درد می‌خورد.

تهیه‌کننده‌ی بازی، «فابریس کندومیناس» (Fabrice Condominas)، در این باره گفته‌ است:

این موشکی نیست که با آن به مکان‌های مختلف پرواز کنید. در ضمن این موشک دائمی نیست. در زمانی شروع می‌شود و زمانی هم مهلت استفاده از آن پایان می‌یابد.

ویژگی «آرام شدن» (Cooldowns) خیلی منطقی‌تر شده است؛ چرا که هر نیرو، ویژگی مخصوص به خود را دارد. در حالی‌که قبلا همه‌ی نیرو‌ها به یک Cooldown متصل می‌شدند.

«یان فریزیر» (Ian Frazier)، رئیس بخش طراحی هم می‌گوید:

اگر بخواهید می‌توانید همه چیز را به یک‌باره رها کنید، یا استراتژیک کار کنید و تا لحظه‌ی مناسب دست از کار بکشید.

یک تغییر کلی دیگر این است که شما دیگر نمی‌توانید در یک چاله پنهان شوید تا دشمن را دور کنید. AI نقشه‌های متفاوتی برای حمله کردن دارد؛ به شکلی که گروهی شما را پوشش می‌دهد، در حالی که گروهی دیگر تحت فشار است، شما را به بیرون هل می‌دهند. این‌ها به علاوه‌ی تحرکی که جت پک به شما می‌بخشد و همین‌طور نیرو‌هایی که در دسترس هستند، بخش چند نفره را کاملا متفاوت می‌کنند.

کندومیناس می‌گوید:

اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند، پویا بودن بازی است. همه چیز روان‌تر و سریع‌تر است و صحنه‌های اکشن زیادی می‌بینیم. دسته‌‌ی بازی خیلی کار‌آمدتر شده. همه‌ی این‌ها توسط ما طراحی شده؛ می‌خواستیم که سرعت بازی بالاتر برود و بتوان به راحتی شرایط را کنترل کرد.

بسته‌های کارت (Blind card packs) به بازی برگشته‌اند و می‌توانید با حساب کاربری خود در بازی آن‌ها را خریداری کنید. با این کارت‌ها می‌توانید سلاح و تحهیزات جنگی مشخصی را بخرید.

فریزر در این باره توضیح می‌دهد:

اگر دوست ندارید کارت‌ها به صورت تصادفی برای شما انتخاب شوند، می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. مثلا اگر سلاحی را دیدید و واقعا دوستش داشتید، می‌توانید آن را بخرید.

برای کاربرانی که می‌خواهند مدتی طولانی این بازی را انجام دهند، Prestige XP معرفی شده است که مزایای بیش‌تری از  XP معمولی دارد.

درباره‌ی ارتباط منابع مالی‌ بدست آمده در بخش تک‌نفره با چندنفره، به گفته‌ی Game Informer، «پیچک‌ها» (Tendrils) به بخش بعدی بازی منتقل می‌شوند. در ضمن گزینه‌ای در منوی بازی تک نفره وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد مستقیما به بخش چندنفره انتقال پیدا کنید. این احتمالا به صحبت‌های کندومیناس راجع به مرحله‌های شامل ماموریت‌های جانبی مرتبط است.

می‌توانید یک تیم را برای انجام مرحله‌های جانبی بفرستید یا اینکه خودتان از طریق بخش چند نفره مرحله را به اتمام برسانید.

برخلاف «اثر جرمی ۳» Mass Effect 3 که کاربران را به بازی چندنفره تشویق می‌کرد، در Andromeda هیچ اجباری برای این کار نیست و کاربران می‌توانند به راحتی به بازی تک‌نفره ادامه دهند.

فریزر می‌گوید:

اگر انتظارات شما برآورده نشده باشد، حتما ما اشتباهی انجام داده‌ایم.

در اثر جرمی ۳ همواره می‌توانستید کارت‌های بیش‌تری جمع کنید و مرحله‌های بیش‌تری را پشت سر بگذارید اما زمانی فرا می‌رسد که تنها دلیل برای بازی کردن این است که از آن لذت می‌برید.

به نظر می‌رسد تمام این تغییرات برای این است که کاربران برای مدت طولانی به بازی متعهد بمانند. آیا این تغییرات می‌توانند توجه شما را جلب کنند؟


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر