پیش‌بینی‌ها از افت شدید فروش پلی‌استیشن VR حکایت دارند

در ۱۳۹۵/۰۹/۱۲ , 13:00:21
پیش‌بینی VR

کمی پیش گروه تحقیقاتی SuperData عنوان کرد که فروش «پلی‌استیشن VR» تا پایان سال ۲۰۱۶ به ۲.۶ میلیون عدد خواهد رسید. حالا این شرکت پیش‌بینی خود را عوض کرده و اعلام کرده است که این رقم چیزی کم‌تر از ۷۵۰ هزار عدد خواهد بود. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

تنها پلی‌استیشن VR نیست که SuperData پیش بینی خود راجع به فروش‌ ‌آن را عوض کرده است، هدست واقعیت مجازی گوگل هم چنین وضعیتی دارد. پیش‌بینی فروش Google Daydream هم از ۴۵۰ هزار عدد به ۲۶۱ هزار رسیده است. پیش‌بینی‌ها اما درباره‌ی آمار فروش «آکیلیس ریفت» (۳۵۵ هزار)، «اچ‌تی‌سی وایو» (۴۵۰ هزار) و «گیر VR» سامسونگ (۲.۳ میلیون) تغییری نکرده است. SuperData اعلام کرده که در مجموع بزرگ‌ترین ضرر در بازار بازی‌ها مربوط به هدست‌های واقعیت مجازی می‌شود.

«استفانی لامز» (Stephanie Llamas)، متخصص شرکت SuperData، به  GI.biz گفته است که دلیل این افت فروش عدم ثبات تجهیزاتی و بازاریابی ضعیف بوده است. شاید صحبت‌های سونی هم در این افت بی‌تاثیر نبوده است.

سونی اعلام کرده است که VR با پلی‌استیشن پرو بهتر کار می‌کند تا با پلی‌استیشن اسلیم یا پلس‌استیشن ۴ معمولی. این یعنی بروید و پلی استیشن پرو را خریداری کنید، پس از آن پلی‌استیشن VR را بخرید. نتیجه همین می‌شود که می‌بینیم می‌بینیم. آن‌ها نتوانستند حتی ۱ میلیون از هدست خود را به فروش برسانند.

لامز در ادامه گفت که سونی باید آهسته پیش برود؛ چرا که رقابت زیادی در بازار هدست‌های واقعیت مجازی نیست. شرکت‌های رقیب یعنی مایکروسافت و نینتندو هدست واقعیت مجازی ندارند و به نظر هم نمی‌رسد که قصد تولید آن را داشته باشند. البته مایکروسافت هدست «هولولنز» را تولید کرده است اما تولید آن برای اهداف اقتصادی نبوده است.

پلی‌استیشن VR دو ماه پیش عرضه شد. این هدست به تنهایی ۴۰۰ دلار قیمت دارد و برای استفاده از آن باید پلی‌استیشن ۴ و دوربین پلی‌استیشن را هم خریداری کنید که به صورت جداگانه فروخته می‌شوند.

سونی هنوز اعلام نکرده است که چند عدد از هدست‌های خود را فروخته است. البته آن‌ها گفته‌اند که فروش VR طبق برنامه پیش می‌رود. «جیم رایان» (Jim Ryan)، متخصص پلی‌استیشن، گفته بود که انتظار می‌رود صد‌ها هزار پلی‌استیشن VR در روز عرضه به فروش بروند.

مجله‌ی Time اخیرا پلی استیشن VR را یکی از بهترین اختراعات سال ۲۰۱۶ نامیده است. شما می‌توانید نقد و بررسی پلی‌استین VR را در دنیای بازی بخوانید.


4 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. سلام دوستان ازتون خواهش میکنم من حقیقت قصد خرید وی ار رو دارم ممنون میشم کسایی که تجربش کردن اطلاعاتی در اختیار مون بزارن میخاستم ببینم چجوریه ایا واقعا اون حس طبیعی بودن تو محیط میده یا نه واقعا ازتون ممنون میشم یه توضیحی بدین :ps:

    ۰۰
  2. سلام دوستان ازتون خواهش میکنم من حقیقت قصد خرید وی ار رو دارم ممنون میشم کسایی که تجربش کردن اطلاعاتی در اختیار مون بزارن میخاستم ببینم چجوریه ایا واقعا اون حس طبیعی بودن تو حیط رو میده یا نه واقعا ازتون ممنون میشم یه توضیحی بدین :ps:

    ۰۰
  3. به نظرم استقبال مردم به خاطر جدید بود واقعیت مجازی واسشون زیاد قابل پیش بینی ولی کلا واقعیت مجازی چیزی نیست که بشه واسه کوتاه مدت روش سرمایه گذاری کرد

    ۰۰
  4. رقم پیش بینی ها رو نمی دونم ولی کلیت قضیه از همون اولم معلوم بود. ناکارآمدی و عدم وجود بازی مثل همون موو و کینکت و البته قیمت بیشتر که فروششون رو کمتر هم می کنه.

    ۰۰
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر