صحبتهای تازهی کوجیما در مورد بازی Death Stranding
هیدئو کوجیما اخیراً در رویداد RTX شهر سیدنی، صحبتهایی را در مورد بازی جدید خود مطرح کرده است که در ادامه به جزئیات آن میپردازیم. در ادامه با دنیایبازی همراه باشید.
با توجه به خبر منتشر شده از سایت DualShockers، کوجیما در مورد همکاری خود با شرکت سونی گفته است که پیشنهادهای متعددی را قبل از پیوستن به سونی دریافت کرده بود؛ کسانی که کمترین فعالیتی در زمینهی بازیهای رایانهای نداشته و با پیشنهاد «پول زیاد» به او درخواست همکاری داشتهاند. کوجیما در نهایت سونی را برای همکاری انتخاب کرد چون با روال این شرکت کاملاً آشنا است و سونی به او آزادی کامل برای طرحهای خلاقانه داده است؛ او به این نکته اشاره کرد که هر شرکتی با نمایش دادن «نورمن ریداس» بصورت برهنه موافقت نمیکرد و از اعتماد کامل سونی به خود واقف بود. کوجیما در ادامه اضافه کرد که کار کردن با شرکت بزرگی مانند سونی، احتمال موفقیت اثر را نیز چند برابر میکند.
طی مصاحبه با کوجیما، از او پرسیده شد که بازی Death Stranding از واقعیت مجازی پشتیبانی میکند یا خیر؛ او پاسخ داد:
در حال حاضر بازی Death Stranding از هیچگونه پلتفرم واقعیت مجازیای پشتیبانی نمیکند.
در مورد امکان ساخت دنبالهی بازی نیز سوال پرسیده شده و کوجیما در پاسخ گفت که برنامهای برای دنبالهی بازی وجود ندارد و با توجه به وضعیت بازی در آینده، تصمیم خواهد گرفت.
کوجیما در ادامهی صحبتهای خود به جهان باز بودن بازی اشاره کرد و علاوه بر آن، انتخابهای متعددی برای پیشروی در بازی وجود خواهد داشت. او در این مورد گفت:
کاربران فکر میکنند که با این نوع بازیها (جهان باز) آشنایی کامل دارند، اما پس از چند ساعت بازی کردن Death Stranding متوجه میشوند که این عنوان کاملا با بقیه فرق دارد.
کوجیما به وضعیت فعلی بازی نیز اشاره کرد؛ روند ساخت بازی در مراحل ابتدایی خود قرار دارد وتیم حاضر در استودیو کوجیما پروداکشنز در حال توسعه و ارزیابی چارچوب بازی روی سیستمهای مختلف هستند. با توجه به عدم قطعیت تاریخ انتشار بازی، شخصی از او پرسید که آیا انتشار بازی در نهایت به پلیاستیشن ۵ موکول میشود یا خیر؛ کوجیما در جواب خود گفت که این بازی برای پلیاستیشن ۴ خواهد بود و با توجه به اینکه هنوز پلیاستیشن ۵ توسط سونی معرفی نشده است، این نظریه حدس و گمانی بیش نیست.
کوجیما در آخر مصاحبهی خود با مقایسهی مدیومهای دیگر، به این موضوع اشاره کرد که بازیهای رایانهای پتانسیل این را دارند که فراتر از کتابها و فیلمهای سینمایی قدم بردارند.