حالت جدید پلی‌استیشن ۴ پرو با نام «حالت ارتقا» نرخ فریم بازی‌های قدیمی را افزایش می‌دهد

در ۱۳۹۵/۱۱/۱۶ , 22:30:26
Rainbow Six Siege, The Witcher 3, بازی بلادبورن (Bloodborne), بلادبورن, شرکت سونی (Sony)

درحالی‌که توضیحات رسمی به‌روز رسانی ۴.۵۰ پلی‌استیشن ۴ بیشتر به تغییرات رابط کاربری و پشتیبانی از دیسک سخت خارجی پرداخته است، کاربرانی که برای حالت بتا ثبت نام کرده بودند حالت جدیدی با نام «حالت ارتقا» (Boost Mode) را در سیستم‌های پرو مشاهده کرده‌اند که به کنسول اجازه‌ی استفاده از سخت‌افزار بهتر و قوی‌ترش را برای افزایش کیفیت عناوینی که هنوز به‌روزرسانی دریافت نکرده‌اند، به‌کار ببندد و به‌این گونه، از توانایی‌های دستگاه در جهت افزایش کیفیت بازی‌ها استفاده می‌شود. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

این قابلیت برای صاحبان دستگاه‌های پرو که در حال تست نرم‌افزار جدید بودند، بسیار غافل‌گیر کننده بود. وقتی آن‌‌ها وارد بخش تنضیمات شدند، این قابلیت را پیدا کردند. در توضیحات حالت ارتقا آمده است:« گیم‌پلی بهبودیافته را تجربه کنید که شامل نرخ فریم بالاتر برای عناوینی که قبل از معرفی پلی‌استیشن ۴ پرو (دستگاه‌های مدل CUH-7000) عرضه شده‌اند، می‌شود. این [گزینه] را در صورت برخورد با رفتار غیرعادی خاموش کنید.»

درواقع، حالت ارتقا به بازی‌های پلی‌استیشن ۴ که برای استفاده از توانایی پرو طراحی نشده‌اند، کمک می‌کند تا بتوانند روان‌تر از چیزی که از ابتدا طراحی شده‌اند، اجرا شوند. البته ما درمورد جهش از ۳۰ فریم به سمت ۶۰ فریم صحبت نمی‌کنیم، اما اگر عنوانی در گذشته با هدف رسیدن به این میزان فریم ساخته شده اما به طور کامل به آن نرسیده، حالا بسیار روان‌تر و پایدار تر به نظر خواهد رسید.

یکی از کارمندان سونی در این رابطه گفته است:« حالت ارتقا به پلی‌استیشن ۴ پرو اجازه می‌دهد که روی سرعت بیشتری از GPU و CPU کار کند تا بتواند عملکرد عناوینی که قبل از پلی‌استیشن ۴ پرو عرضه شده‌اند را بهبود ببخشد. عناوینی که با مشکلات فریم دست و پنجه نرم می‌کنند، حالا با فریم بالاتر و پایدارتری اجرا می‌شوند و زمان بارگذاری هم در بعضی بازی‌ها کوتاه‌تر خواهد شد.»

این خبر بسیار جالبی برای آن دسته از افراد است که منتظر مثال واضحی از تاثیرات و توانایی‌های بیشتر این دستگاه قوی‌تر‌شده بودند. بعد از پیدا کردن قابلیت ارتقا، کاربران با فعال کردن آن توانسته‌اند که پیشرفت‌های گرافیکی در  عناوینی مثل «ویچر ۳» و «رینبو‌سیکس: محاصره» را ببینند. این بازی‌ها به عنوان خروجی فریم پایدارتر، پیشرفت در پارگی تصویر، وضوح متغیر و زمان‌های بارگذاری کوتاه‌تر را ارائه داده‌اند.

از تغییرات این قابلیت جدید ویدیو‌های مختلفی در فضای مجازی منتشر شده است. ما نیز به عنوان مثال یک ویدیو مقایسه‌ای از بازی «بلادبورن» را برای شما قرار داده‌ایم تا بتوانید تفاوت را بهتر ببینید. لازم به ذکر است که در بخش اول ویدیو، قابلیت ارتقا غیر فعال است و در بخش دوم، ‌این قابلیت فعال می‌شود. البته با دیدن ویدیو خودتان این مساله را متوجه می‌شوید و نیاز به توضیح اضافه نیست!

[aparat]https://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/uwmdx/vt/frame[/aparat]


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر