استودیوی Avalanche و ساخت یک عنوان AAA برای کنسول های نسل بعد

در ۱۳۹۰/۰۳/۳۱ , 17:49:37

استودیوی Avalanche سازنده ی سری بازی های Just Cause هفته ی گذشته اعلام کرد شعبه ی جدیدی با نام Avalanche New York (واقع در آمریکا) را تشکیل داده است که در حال ساخت یک عنوان AAA است و قرار است در سال ۲۰۱۴ بر روی کنسول های نسل بعد ( پلی استیشن ۴ و ایکس باکس ۷۲۰ ) منتشر شود. David Grijns مدیر این استودیو به مجله ی Edge می گوید : ” هیچ کسی نمی داند بازار بازی های رایانه ای تا ۳ سال آینده به کدام سو خواهد رفت.” او اضافه می کند : ” با این حال هر اتفاقی بیفتد ما خیالمان راحت است چرا که خودمان را برای رویارویی با آن آماده خواهیم کرد.”
همین هفته بود که جک ترتون رئیس بخش تفریحات و سرگرمی سونی در آمریکا گفت شرکت نینتندو با کنسول Wii U خود در نمایشگاه E3 چیز خاصی نشان نداد که سونی نیازی برای عرضه ی کنسول نسل بعد داشته باشد. ضمن این که استودیوی کرایتک نیز شایعه ی ساخت بازی بر روی ایکس باکس جدید را رد کرد.

Christofer Sundberg مدیر عامل استودیوی Avalanche به مجله ی Edge گفت صنعت بازی های رایانه ای بهترین بازی بازی ها از لحاظ بصری نیاز ندارد بلکه به بازی هایی نیاز دارد که به طور کلی و از همه ی جهات بهترین باشند. او می گوید : ” اگر راهی وجود داشته باشد که سازندگان بازی بتوانند در مدت کمی (چند سال) قدرت کنسول ها را به چالش بکشند خیلی خوب است اما این روز ها ظاهر بصری بسیاری از بازی ها بسیار خوب بوده و نیازی به بهتر شدن ندارند.” او ادامه می دهد : ” چیزی که از همه جالب تر و مهم تر است پیدا کردن راه هایی است که سازندگان و ناشران بازی بتوانند با پیدا کردن آن ها به طراحی بازی , طراحی گیم پلی های جذاب تر و توزیع بهتر بازی ها برای مشتریان بپردازند نه این که صرفا بازی هایی با کیفیت گرافیکی و بصری بهتر تولید کنند.”

Saint Angel


40 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. من امدم هر کسی اینجا اعدا می کنه تا… الان مقایسه بین گرافیک و گیم پلی هست خوب بازی ندای وظیفه چنگاوران نوین ۲ و هیلو ریچ بهترین داستان و گیمپلی رو داشت و گرافیک آنچنانی نداشت ولی تا ۶ ما جز اولین های فروش بود ولی بد کمپای و کریسیس۲ گرافیک خیلی بالایی داشت فقط ما اولی فروش کردن و فروششون از این دوتا خیلی پایین تر بودند کنسول wiiu قدرت هشتاد در صد گرافیکش ازps3 و x360 بالاتر هست خوب بسته دیگه آنچارتد به اون گرافیکی حالا دو برابرش کن شما نیتندو مشتری های خواص خودش رو داره

    ۰۰
    1. اگه دقت می کردی منظور اون این بود بازی هایی که تنها برای x360باشه تموم شده و از این به بعد همه ی بازی های خفن واسه کینکت میاد.
      این همه واسه کینکت خرج نکردن که یه ساله جمش کنن.
      ——————————
      MW3 fighters

      ۰۰
    1. این حرف خوبیه اما همه که این نظر رو ندارند بالاخره گرافیک یکی از اصلی ترین چیز های بازیه به جدول فروش بازی ها هم که نگاه کنی می بینی بازی هایی که از نظر گرافیک برتر بودن از نظر فروش هم برتر بودن
      اما اگه یه شرکت بیاد یه بازی با بهترین داستان و اکشن در حد اولمپیک بزنه اما گرفیکش در حد گرافیک های امروزی نباشه بازی به فروش خوبی نمی رسه

      ۰۰
    2. حرف من این نیست که اصلا به گرافیک بازی توجهی نشه. من میگم که این روزا بازیسازا تا حدی دغدغه‌ی جلوه‌های بصری بازیها رو دارن که همه‌ی بازیا شبیه هم شدن. شرکتی هم که به قول شما یه بازی با بهترین داستان و اکشن در حد المپیک میسازه شک نکنید که به اندازه‌ی کافی متخصص گرافیک هم استخدام می‌کنه. قبول دارم که قدم زدن تو جزیره‌ی بازی کرایسیس یا نیویورک در کرایسیس ۲ به لطف گرافیک قوی لذت بخشه، اما این رو هم در نظر بگیرید که تداوم لذتی که از گیم پلی و مجموع سایر المان‌های بازی به انسان دست میده بیشتره. بازی که به تمام جنبه‌های آن توجه شده خیلی بهتر از بازیه که یک یا دو ویژگی در آن به کمال رسیده باشه. حتی گیمر‌های حرفه‌ی هم یه روزی از گرافیک بازیها و تکراری بودن آنها هم خسته میشن. برادر من یه غیر گیمره و ۳۵ سال سن داره، بازی مثل کیلزون نمیتونه حتی ۱۵ دقیقه اون رو سرگرم کنه اما Peggle Nights تونست اون رو ۶ ساعت بی‌وقفه درگیرش خودش کنه. بدون اینکه چشم از مانیتور برداره. بازم میگم که هدف اصلی بازی باید سرگرم کردن مخاطب باشه. به نظرتون یه گیمر تا چند ساعت می‌تواند با نگاه کردن به محیط بازی سرگرم بشه؟
      (لازم به ذکر است که بازیهایی که در بالا به عنوان مثال نام بردم همه خوبن و قصد من ایراد گرفتن از آنها نبود)
      ……………………………………………
      احمد نظامی پور

      ۰۰
    3. آقای gamer irani !! گرافیک هیچوقت مهم ترین عنصر نبوده و نیست.
      به گرافیک باید با توجه به عناصر دیگه توجه بشه . باید با توجه به سبک بازی و …. به گرافیک توجه بشه. مثلا یه بازی پلتفرمر مثل کربی یا ماریو با همون گرافیک فانتزیشون قشنگن نه با گرافیکی در حد کرایسیس!! ولی بر عکس یه بازی اکشن اول شخص مثل ندای وظیفه باید گرافیک شاخی داشته باشه. به هر صورت بحث در باره ی گرافیک چیزی نیست که من و شما دربارش نظر بدیم . کار هر کس نیست خرمن کوفتن. . . . . .

      ۰۰
    4. راستی اون آمار رو از کجا آوردید؟؟؟ شاید بازی ای مثل کرایسیس که گرافیک شاخه داره خوب بفروشه اما اگه بازی ای گیم پلی خوب و . . . داشته باشه هر چن گرافیک شاخی نداشته باشه بازم خوب می فروشه . البته گفتم گرافیک باید مطابق با عناصر دیگه باشه نه این که عناصر دیکه با گرافیک تطابق داده بشه.

      ۰۰
    5. شما باید این حرف و به سعید زعفرانی بزنید که گفته گرافیک رکن اصلیه
      اگه به جواب من به آقا سعید هم توجه داشته باشید من گفتم:همه چیز گرافیک نمی شه

      ۰۰
  2. دوستان ساختن کنسول نسل جدید به این سادگیا نیست! چون اونا باید کنسولی طراحی کنن که بتونه حداقل ۳سال یا بیشتر از لحاظ سخت افزاری قوی باشه و بتونه نیاز بازی سازها رو برآورده کنه.ولی بهتره که شرکت های سازنده بازی از الان روی طرح های خودشون کار کنن تا به محض ورود کنسول های نسل جدید به بازار سریع شاهد بازیهای نسل بعدی باشیم.بهر حال از سال دیگه کم کم زمزمه های کنسول های نسل جدید مایکروسافت و سونی شنیده میشه.روزبه از انجمن حقوق بگیران مایکروسافت

    ۰۰
  3. سلام
    من بعید میدونم این استودیو بتونه یه بازی AAA بسازه
    اونم وقتی که سری Just Cause اصلا بازی درجه یکی نبود
    البته نمیشه از چند نوآوریش گذشت اما کلا استودیوی مطرحی نیست !
    ولی سوای بازی که کلا روی هوا طراحی شده ( پتانسیل لازمه رو نداره ) هوش مصنوعیش واقعا برام آزار دهنده بود
    البته بازم نظر شخصی هست

    ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر