نیمی از ۲۰ بازی پرفروش سال ۲۰۱۶ در رده بندی سنی M قرار داشتهاند
شرکت «اینترتینمنت سافتور اسوسیشن» (Entertainment Software Association) یا به اختصار «ایاسای» (ESA) گزارش سالیانه خود با موضوع «حقایقی اساسی در ارتباط با صنعت ساخت بازیهای ویدئویی و کامپیوتر» منتشر نمود که جزئیات جالبی را در مورد صنعت بازیسازی آمریکا در اختیار قرار میدهد. در ادامه همراه دنیای بازی باشید.
پیش از هر چیز، در این گزارش آمده است که ۶۷ درصد از منازل مسکونی دارای یک دستگاه بازی خانگی هستند و در ۶۵ درصد از آنها تنها یک نفر در هر روز اقدام به اجرای بازیها در حدود ۳ ساعت میکند. همانطور که انتظار داشتیم در حدود ۹۷ درصد از افراد، دارای رایانههای شخصی، ۸۱ درصد دارای تلفنهای همراه هوشمند، ۴۸ درصد دارای کنسولهای بازی و در نهایت ۱۱ درصد دارای پلتفرم واقعیت مجازی هستند. گروه ایاسای به نقل از «ایایدیایآر» (EEDAR) اعلام کرد که از هر ۳ نفر، یک نفر علاقه به خریدن یک دستگاه واقعیت مجازی در سال ۲۰۱۷ دارد.
از دید جمعیتی، مردان ۱۸ تا ۳۵ سال بخش اعظمی (۳۵ درصد) از بازیکنان بازیهای ویدئویی را شامل میشوند؛ این درصد برای زنان ۱۸ تا ۳۵ ساله به ۲۱ درصد کاهش مییابد. نکته قابل توجه این گزارش آن است که زنان جوان ۱۸ ساله یا جوانتر، نسبت به مردان این رده سنی از علاقه بیشتری برای اجرای بازیهای ویدئویی برخوردار بودهاند.
این گزارش اعلام میدارد که فروش بازیهایی در سبک خشونت آمیز همچنان قابل توجه، مخصوصاً برای جوانان بوده است. دقیقاً نیمی از ۲۰ بازی پرفروش سال ۲۰۱۶ در کشور آمریکا (براساس گزارش گروه «انپیدی» (NPD)) در رده سنی M قرار داشتهاند. تقسیم بندی سبک بازیهای رده بندی سنی M شامل تیراندازی ۲۷.۵ درصد، اکشن ۲۲.۵ درصد و نقش آفرینی ۱۲.۹ درصد بوده است.