نسخه پلی‌استیشن ۴ بازی LawBreakers تایید شد

در ۱۳۹۶/۰۳/۰۲ , 13:00:31
بازی LawBreakers

بازی LawBreakers یکی از عناوین شوتری است که توسط طراح پیشین بازی Gears of War یعن کلیف بلیزنسکی و استودیوی او (باس کی پروداکشنز) در دست ساخت قرار دارد و بجز رایانه‌های شخصی، برای پلی‌استیشن ۴ نیز منتشر خواهد شد. در ادامه همراه دنیای بازی باشید.

پیش از این استودیوی باس کی پیرامون نسخه کنسولی این بازی مردد و اعلام کرده بود که به شریک بزرگی جهت انجام آن نیاز دارد اما اکنون این استودیو تصمیم گرفته است که این کار را توسط تیم‌های داخلی خود صورت دهد. آرژان بروسز به عنوان یکی از مدیران استودیوی باس کی اعلام داشت:

بررسی‌های ما نشان دادند که جهت ساخت نسخه کنسولی این بازی با توجه به کنترل‌های پیچیده که برروی گیم‌پلی آن تاثیر گذار خواهد بود و بازی را به مرحله اجرایی خواهد رساند، تنها بایستی به تیم‌های داخلی خود متکی باشیم هیچکس در خارج از استودیو توان انجام آن را نخواهد داشت. شما نیاز دارید تا کلیف در مقابل تلویزیون باشد و کنترلر را در دست بگرید و نظر خود را پیرامون بازی اعلام کند.

بروسز ادعا کرد که ساخت بازی برای پلی‌استیشن ۴ منجر به انحراف آن‌ها از ساخت این بازی برای رایانه‌های شخصی نخواهد شد و در واقع بازیکنان رایانه‌های شخصی از مزیت‌های آن بهره‌مند خواهند شد. او گفت که بازی LawBreakers اکنون به شکل نرم‌تری برروی رایانه‌های شخصی اجرا می‌شود.

یکی از چالش‌هایی که در ساخت نسخه کنسولی بازی LawBreakers وجود دارد، سازگاری کنترل‌های موس و کیبرد با کنترلر است و میزان سختی آن توسط بلیزنسکی به‌صورت «قابل توجه» توصیف شده است. او به توضیح روند ساخت اولین بازی Gears of War در استودیوی اپیک گیمز اشاره داشت و نحوه هدف‌گیری دشمنان با کنترلر که تیرها به خطا نروند را مثال زد؛ او اعلام کرد:

در یک بازی که براساس مهارت استوار است، شما دوست دارید که بازیکنان اقدام به کسب مهارت نمایند و دوست ندارید که با خود بگویند «بازی در این بخش به من کمک کرد.» در برخی از بازی‌ها شاهد چنین موضوعی هستیم و با قرار دادن قابلیتی نظیر قفل شدن هدف برروی دشمنان کار را آسان خواهند کرد و من نمی‌خواهم بازی داشته باشم که چنین کاری را انجام دهد. می‌خواهم بازی را در اختیار داشته باشم که تقریباً کار با آن آسان بوده و به میزان کمی در آن به بازیکنان کمک شود؛ این چالشی است که انجام آن نیاز به تکرارهای زیاد دارد و حس شتابی را منتقل خواهد کرد که همراه با این پرسش از خود خواهد بود که آیا سرعت من کافی است؟ این می‌تواند موضوع جالبی باشد.

انجام کارهای بالا منجر به متفاوت بودن بازی خواهد شد چون شما همواره با استفاده از موس و کیبرد مسیر خود را به پایان نخواهید رساند و با وجود گیج کننده شدن بازی، من باز هم از نسخه پلی‌استیشن ۴ آن لذت خواهم برد.

پس از معرفی این بازی برای پلی‌استیشن ۴، بعید نیست که برای سایر کنسول‌ها نیز شاهد معرفی این بازی باشیم چراکه استودیوی باس کی به این موضوع اشاره کرد که استودیوی آن‌ها شامل تیم کوچکی از ۶۵ نفر می‌شود و همچون ۵ استودیو با تعداد ۱۰۰۰ نفر اعضای سازندگان بازی Call of Duty نیستند پس بدلیل منابع محدود، تصمیم گیری بر آن شد که تنها کار را برروی یک کنسول آغاز کنند و زمانی که از آقای بلیزنسکی پرسیده شد که آیا احتمال عرضه نسخه‌هایی برای اکس‌باکس وان یا نینتندو سوئیچ نیز وجود دارد یا خیر او اعلام کرد هر چیزی ممکن است.

استودیوی باس کی جزئیات زیادی را ارائه نکرد اما کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو به عنوان مقصد این بازی معرفی شده است که بتوان از نرخ فریم بالایی استفاده نمود. همچنین آقای بلیزنسکی وجود قابلیت کراس پلی را در این بازی رد کرده است.

در کنار اخبار جدیدی که برای نسخه پلی‌استیشن ۴ بازی LawBreakers منتشر شد، استودیوی باس کی بار دیگر تکرار کرد که این بازی دارای مدل «فری تو پلی» نیست که در بازه‌ای از زمان، استفاده از این مدل مطرح شده بود و بجای آن، قیمت این بازی از ۳۰ دلار در دسترس قرار خواهد گرفت که شامل کلیه محتویات آینده آن به رایگان خواهد بود؛ محتویاتی نظیر شخصیت‌ها، نقشه‌ها و حالت‌های جدید که در دسترس کلیه بازیکنان قرار خواهند داشت.

همچون سایر بازی‌های امروزی، استودیوی باس کی آیتم‌هایی را برای شخصیت‌ها و سلاح‌های بازی در نظر گرفته است که قابلیت خرید را خواهند داشت گرچه هنوز قابلیت انجام این خرید نامشخص است که یکی از ابهامات این است که آیا قابلیت دریافت این محتویات بصورت رایگان و در جریان بازی امکان‌پذیر است یا خیر؛ آقای بروسز در این رابطه اعلام کرد:

فکر می‌کنم که بایستی سیستم قانع کننده‌ای را برای بازیکنان در نظر بگیریم.

به عنوان یک بازی شوتر و حضور شخصیت‌های مختلف که هر کدام دارای قابلیت‌های منحصر بفرد خود هستند، بازی LawBreakers مستقیماً با بازی Overwatch مقایسه می‌شود و اصلی‌ترین رقیب آن شناخته می‌شوند.

Overwatch بازی بزرگی است اما حالتی همچون پیکسار دارد و بازی ما آنگونه نیست. در این عنوان با چیزی فراتر از یک بازی با حضور شخصیت‌هایی با توانایی‌های مختلف که قابلیت تیراندازی را دارند مواجه هستید. مقایسه این دو بازی همچون مقایسه پپسی و کوکا کولا است و مردمی که تفاوت میان آن‌ها را می‌دانند.

هنوز تاریخ عرضه‌ای برای بازی LawBreakers مشخص نشده است اما باس کی امیدوار است که دو نسخه رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن ۴ بصورت همزمان منتشر شوند. بتای این بازی برای رایانه‌های شخصی در جریان است و انتظار می‌رود که حداقل یک دوره بتا نیز برای پلی‌استیشن ۴ در نظر گرفته شود.


دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر