جزئیاتی دربارهی Monster Hunter: World روی کنسول و رایانههای شخصی
جزئیات جدیدی درخصوص عنوان تازه معرفی شدهی شرکت کپکام یعنی Monster Hunter: World منتشر شده است. با دنیایبازی همراه باشید.
براساس توئیت مدیر بخش اینترنت کپکام، Monster Hunter: World روی تمام پلتفرمها به صورت ثابت و ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد. طبق این توئیت نسخهی رایانههای شخصی این عنوان هم باید روی همین تنظیمات قفل شده و یا برای فریمریتهای پایین طراحی شود؛ به هر حال این توئیت جوابی بود برای سوالی که درمورد نسخههای کنسولی Monster Hunter: World مطرح شده بود و ما تایید میکنیم که این اظهار نظر ارتباطی با رایانههای شخصی ندارد.
همچنین کپکام برای روشن شدن موضوع عنوان کرد:
آن پست راجع به نرخفریم این بازی برای کنسولهای ایکسباکسوان و پلیاستیشن ۴ بود که ما با مردم به اشتراک گذاشتیم.
حتی شماره اول این عنوان روی رایانههای شخصی نیز با نرخفریم ۳۰ اجرا میشد که برای سختافزارهای سطح پایین و متوسط طراحی شده بود و اجباری در ۶۰ فریم بودن یا بهینهسازی بیشتر نبود؛ برای مثال، Street Fighter 5 حداکثر تا ۶۰ فریم بر ثانیه ظرفیت داشت، درحالی که کپکام عناوین Dragon’s Dogma و Resident Evil 7 را تا سقف ۱۴۴ فریم بر ثانیه نیز بهینه کرده بود. منظور این است که ما هیچ اطلاعاتی را دربارهی نسخهی رایانههای شخصی Monster Hunter: World تایید نمی کنیم، چرا که زمان انتشار آن پس از عرضهی نسخههای کنسولی بازی است.
طبق مصاحبهای که آقایان Ryozo Tsujimoto و Yuya Tokuda-کارگردان بازی- با سایت «پیسی گیمر» کردهاند، گفته شد نسخهی پیسی بازی، یک پورت از دیگر نسخهها نیست. برای همین سازندگان اظهار دارند که زمان بیشتری را صرف ساخت نسخهی PC میکنند تا مطمئن شوند بازی به حدی که امکان دارد روی رایانههای شخصی بهینه است.
همچنین در ادامه افزودند:
به اصطلاح قصد داریم کمی فراتر از نسخههای کنسولی برویم، ما در حال حاضر جایی هستیم که میخواهیم[ساخت]بازی تکمیل شود تا آن موقع بتوانیم با تمرکز بیشتری روی نسخهی رایانههای شخصی کار کرده و ببینیم چه کار هایی میتوانیم برای بازیکنهای کامپیوتر انجام دهیم؛ پس ما فعلاً نمیتوانیم زیاد درمورد این مبحث گفتوگو کنیم.
Monster Hunter: World سال آینده (۹۷-۱۳۹۶) برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکسوان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.