بنیانگذار آرکین استودیو از سِمَت خود کنارهگیری کرد
اخیراً متوجه شدیم، «آقای رافائل کولانتونیو» از سِمَت خود در استودیو «آرکین» کنارهگیری کرد؛ برای کسب اطلاعات بیشتر با دنیایبازی همراه باشید.
آقای کولانتونیو، بنیانگذار استودیو «آرکین»، پس از ۱۸ سال حضور فعال، درحال خارج شدن از این شرکت است. وی متن کنارهگیری خود از این شرکت را در سایت Bethesda.net به صورت عمومی منتشر کرد. در اینجا، بخشی از این متن را بخوانید:
۱۸ سال اخیر برای من یک تجربه و ماجراجویی شگفتانگیز بود. از ساخت اولین عنوان در آرکین استودیو یعنی Arx Fatalis که به سال ۱۹۹۹ برمیگردد، تا سال ۲۰۱۰ که به شرکت «زِنیمَکس» (ZeniMax) پیوستیم و [از آنجا] مجموعهی «دیسانرد» (Dishonored) و عنوان «پرِی» (Prey) را روانهی بازار کردیم که تحسین منتقدان را به همراه داشت. دیگر زمان آن فرا رسیده که با پسر خود وقت بگذرانم و به آن فکر کنم که چه چیزی در من و آیندهی من مهم است.
طراح ارشد آقای «هاروی اسمیت» به نظارت و فعالیت تیم در شهر آستین ادامه خواهد داد، درحالی که آقای کولانتونیو، کنار تیم در شهر لیون، فرانسه به جای آقای اسمیت به تیم مدیریت کمک خواهد کرد. همچنین کولانتونیو عنوان نکرد که این کنارهگیری وی، فقط از شرکت «آرکین» خواهد بود و یا به کلی از صنعت بازیسازی خداحافظی کرده است.
آقای کولانتونیو پیش از شروع کار در آرکین، در شرکتهای «الکترونیک آرتز» و «اینفوگریمز» فعالیت داشت. در سال ۱۹۹۹ وی به همراه تعدادی از دوستانش، استودیو «آرکین» را تاسیس کرد و پس مدتی فعالیت روی بازیهایی همچون «ندای وظیفه: جنگ در جهان» (Call of Duty: World at War)، «بایوشاک ۲» (BioShock 2) و همچنین تعدادی بازی بزرگ که به دلایلی لغو شدند، مانند عنوان LMNO که سفارش آقای استیون اسپیلبرگ بود، توانست عنوان «دیسانرد» را در سال ۲۰۱۲ عرضه کند که بازخوردهای خوبی از سوی منتقدان دریافت کرد.
وی اظهار داشت:
درطول زندگیام لحظات مهم زیادی داشتم، زمانهای سخت زیادی وجود داشت که از آن گذر کردم ولی میتوانم بگویم که پیوستن [آرکین استودیو] به شرکت زِنیمَکس موهبتی بود که سبب شد آرکین به فرصتهای تازهای دست پیدا کرده و خود را به سطوح بالاتر و جهانی برساند.