بازی انحصاری Reset برای PC رونمایی شد

Vahid توسط Vahid
در ۱۳۹۰/۱۱/۲۳ , 21:24:20
پی سی گیمینگ (PC Gaming)

به تازگی استودیوی Theory Interactive (یک استودیوی مستقل کوچک) از یک بازی کاملاً جدید به نام Reset برای PC رونمایی کرده است. Reset یک بازی معمایی اول شخص Co-Op (همکاری) تک نفره است. بله درست خواندید!

احتمالاً شما هم خنده تان گرفته است. چه طور یک بازی می تواند هم زمان هم Co-Op باشد و هم تک نفره؟ اگر به بلاگ بازی سر بزنید و به بخش About بروید خنده تان قطع خواهد شد. سازندگان در این بخش گفته اند:

“شما می پرسید چه گونه ممکن است یک بازی هم تک نفره باشد و هم Co-Op؟ مکانیک بی نظیر بازی Reset در این است که شما می توانید زمان را به عقب برگردانید (به زمان گذشته سفر کنید) تا معما ها را به صورت Co-Op حل کنید البته Co-Op با خودتان! گیج شدید؟ این چیز عجیبی است؟”

نکته ی جالب دیگر این بازی گرافیک خارق العاده ی بازی است. کافی است نگاهی به اسکرین شات های خیره کننده ی بازی بیندازید. ضمن این که سازنده بازی ادعا کرده این تصاویر همگی بدون تغییر و دست نخورده و کاملاً Real-Time هستند. هر چند واقعاً بعید به نظر می رسد چنین چیزی امکان داشته باشد اما فعلاً می توانید به حرف سازنده ها اعتماد کنید.

برای دیدن تصاویر در سایز اصلی بر روی آن ها کلیک کنید.

چیزی که از تصاویر بازی می توان فهمید به جز گرافیک عالی بازی این است که ظاهراً شما کنترل یک ربات را به دست خواهید گرفت. همچنین که تاکید زیادی بر روی مکانیکی و رباتی بودن محیط ها و اشیاء وجود دارد و به نظر می رسد معما های بازی هم یک همچین حالتی داشته باشند. محیط های بازی هم به نظر طبیعی می رسند و البته شباهت زیادی به مکان های متروکه دارند.

سازنده های بازی گفته اند Reset به صورت انحصاری برای PC عرضه خواهد شد. بازی بر روی موسیقی هم تاکید خواهد داشت. گفته شده موسیقی بازی دارای اتمسفری آرام و خاص است. تاریخ انتشار بازی هنوز مشخص نیست.

اطلاعات دیگر در مورد بازی:

انجین: Praxis

سازندگان : Alpo Oksaharju و Mikko Kallinen

سایت رسمی: reset-game.net


106 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. اگر بازیش شبیه پرتال و خواب آور هستش بدون قطره ای خون و ذره ای خشونت که من از الان تحریمش می کنم !!! یکبار در اوایل بازی پرتال بعلت بی خود بودن گیم پلیش نیم ساعت دچار بی هوشی مطلق شدم برای همین بازی پرتال رو هم تحریم کردم بخاطر عدم خشونت و خونریزی در بازی !!!( انجمن Martial Art’s )

    ۰۰
    1. فکرکنم همونی باشه که میگی..پرتقال دیگری درراه است..اما گرافیکش و انحصاری بودنش به آدم کلی انگیزه میده….بذار دوتا اسکرین شات عرضه شه ایشاالله رنگ خون رو هم میبینیم.

      ۰۰
    2. این جناب البرت وسکر هستش از طرفداران سرسخت بازی هستش من یکم مراعات پرتال کردم !!! بعدا بیشتر پرتال می کوبیمش باهم تا یکم سبک بشیم برادر !!! ولی این بازی بنظرم با اون توضیحات ابتدایش صحنه های از پرتال در ذهنم تداعی میکرد و احتمالا اینهم باید عین پرتال باشه !!! خوبه که در کنار یکدیگر می تونی مشت محکمی بر دهان پرتال بزنیم و والو هم نمی تواند غلطی بکند !!! ( انجمن Martial Art’s )

      ۰۰
    3. اوه اوه.ایشون از طرفداران پرتال هست؟ :roll: :roll: این پرتال عجب بازی توپیه. :lol:
      دادش بیخیال بن میشیم میره.من تازه دو هفتس که ستاره گرفتم. :oops: :lol:

      ۰۰
    4. نه جناب.اینطور که شما میگید نیست.قبلا سرهمین بازی باشاهین بحث طولانی داشتیم که هیچکدوممون قانع نشدیم :lol: .آقا سلیقه بعضی هاهم اینه دیگه.بازی مثلBULLETSTORMیاددآیلند یا امثال این بازی ها بازی های باخشونت بالایی هستند.کسایی مثل منکه عاشق این بازی ها وخون و خونریزی هاست حال و حوصله ی اون معماهای پرتال رو نداره واین بازی رو حوصله سربر(چه واژه ای :lol: )میدونه ازطرفی بازی ای مثلLAباوجود اون فکری بودن و دقت لازم بودنش چنان جذابیتی باداستان وروند بازی ایجاد کرده بود که آدم کیف میکرد.(اگرهردو معمایی بودن پس چرا LAحوصله کسی سر نبرد)بانظر آقاهادی هم کاملا موافقم..شایان جان اینکه میگی محیط بازی در خدمت فضاسازی آزمایشگاهی است که مو جب تکراری شدنش میشه.پس هنر بازیساز چیه؟؟باید بتونه جلوی این تکرارارو بگیره
      کسایی مثل شاهین هم معتقداند که بازی هایی مثل بولت استرم خیلی روند بازی سریعه و نیازآنچنانی به فکرکردن نداره پس این بازی باحال نیست که البته اینم تاحدودی منطقیه..

      ۰۰
    5. ترول نکن پسر جان … اگر یه دلیل درست برای من بیاری که پورتال بازی خوبی نیست و دلیلت واقعا خوب باشه من نقد و بازی و سایت و .. رو کلا میذارم کنار میرم تیله بازی …

      ۰۰
    6. بیخیال حالا ! همه میدونن Portal بازی خوبیه ! یه سری هم همینجوری میان نظر میدن درحالی که شاید ۱دقیقه هم بازی نکردنش !

      ۰۰
    7. من بگم؟ :-D
      بازی خوب که هست(عالیه) ولی شاهکار نیست…محیطا تکراری بودن و گیم پلی هم خسته کننده میشد بعد از یه مدت….فقط یه در باز میکردی و معما بعد در بعدی و بعدی و بعدی…گرافیک بازی هم “خیلی” ساده بود و چندان چنگی به دل نمیزد

      ۰۰
    8. پدر جان تیله بازی با زامبی درست کردن خیلی فاصله داره !!! :-D اصلا در کلاس البرت وسکر نمی گنجد از اینجور بازیها بخواهد بکند !!! گیم پلی بشدت خواب آور وخسته کننده بود !!! معماها کاملا ساده اونهم بازی که بر پایه حل معما بنا شده !!! این روند حل کردن معما در هر مرحله تکراری و عذاب آور میشه !!! روزی اگر از من خواستن حرف بکشن بهترین گزینه برای من بازی کردن پرتال هستش سریع اعتراف می کنم !!! یک بازی خوب فقط داستان نیست بازی خوب باید اول از همه گیم پلی خوب داشته باشه که پرتال بشدت از این مورد رنج می برد !!! خوب حداقل دید من اینطوریست شاید دیگران بخاطر لطافت روحی از پرتال نهایت لذت بردن !!! ( انجمن Martial Art’s )

      ۰۰
    9. هادی طراحی محیط ها در خدمت اتمسفر و فضاسازی خاص و آزمایشگاهی بازی هستش…
      خوب به هرحال بازی معماییه و باید معما پشت هم بیاد اما اضافه کردن عناصری مثل ژل ها…جعبه های بازتاب دهنده و … باعث شده بود تجربه ی هر معما با دیگری متفاوت به نظر بیاد
      در خصوص گرافیکم توی ذوق نمیزد فقط انیمیشن راه رفتنه شخصیت اول بازی بد بود

      ۰۰
    10. میدونم شایان ولی این مشکل مخصوصا تو اوایل بازی خیلی تو چشم میزد!محیطا خیلی شبیه بود :-?
      اونم درسته ولی غولاخر(!) بازی رو که یادت میاد؟نابود کردنش اونم با استفاده از پورتال ، یجورایی مخلوط جنگ و معما بود که خیلی جالب بود….میتونستن از اون صحنه ها به بازی اضافه کنن که جلوی خسته کننده بودن در اوایل بازی رو بگیره

      ۰۰
    11. جناب دی جی دانیال عزیز فکر کنم من چیزی حدود ۵۰ بار با اسانسورسش به مرحله بعدی رفتم یعنی فکر کنم بیشتر از یک دقیقه برای این بازی وقت گذاشتم + نیم ساعتی که خوابم برده بود !!! ( انجمن Martial Art’s )

      ۰۰
    12. اقا من دیگه تسلیم شدم.
      اومدم ۲۰ خط ثابت کردم که گرافیک بازی شاهکاره و در بازی های معمایی هم خسته شدن یه چیز طبیعیه هر کاری کردم ثبت نشد!
      ای خدا!

      ۰۰
    13. سعید خان شما که به نظر گیمر قدیمی به نظر میای چجوری ۱بازی فاخر مثل پورتال رو خواب آور میدونی
      دیگه حداقل گیمرای قدیمی چیزی بیشتر از خونریزی براشون مهمه
      اگر ملاک چیزی باشه که شما میگی فقط بازی های Beat ’em up خوبن و کسل کننده نیستند

      ۰۰
    14. نکسوس جان روند بازی بشدت برای من تکراری میشه !!! این تکراری شدن و حل کردن زیاد معماهای ساده ارزش بازی رو بشدت آورده پایین !!! خوب بنظرم قدیمی بودن دلیلی بر لطافت نداره و دلیل نمیشه که به خشونت در بازیها گرایش نداشته باشم چون اساسا من همیشه بیشتر به سمت بازی های کشت و کشتاری کشش بیشتری داشتم از ابتدا !!!
      در زمان اتاری موقع انتخاب بازی من همیشه ریور راید یا زیر دریایی رو به دزد و پلیس یا عبور از خیابان <== ( اسم این دوتا رو واقعا یادم نیست بخاطر اینکه انگلیسی در زمان ۸ سالگی بلد نبودم ) ترجیح می دادم .
      در زمان کمودور ۶۴ بی خود بازی کابال با اون محیط تخریبی بازیش که در زمان خودش بتلفیلدی بود یا بازی (نو مرسی) که سبک ریل شوتر داشت در زمان خودش بازی شاخی بود و بازی شمشیری مبارزه ای بربریان که در انتهای هرمبارزه میشد کله حریف از تنش جدا کرد به بازی پسر روزنامه ای ترجیح میدادم.
      در زمان نینتندو دبل دراگون و دراگون نینجا و ترتلز به ماریو بی خود ترجیح می دادم
      در زمان سگا شورشها و ایسات و پردیاتور و کامبت و رمبو به بازی مثل تینی تون ترجیح میدادم.
      خوب این هم علت کششم به بازی های خشن تر ( انجمن Martial Art's )

      ۰۰
    15. خیلی خب … من یه توضیح کلی میدم در مورد پورتال ۲ … اول این که هر گیمری باید ببینه چی از بازی میخواد بعد بره سراغش، پس اگه این بازی برای یه نفر خواب آور بوده باشه، مشکل بازی نیست. هر چند دلایلی میشه آورد برای این که بازی به هیچ وجه نمی تونه خواب آور باشه، که الان صرف نظر می کنم.
      بازی اکشن متناسبی داره. یه بالانس به شدت کار شده و هوشمندانه بین معماها، اکشن بازی و بخش های run هست که الان میگم چی به چیه … اول از همه، بازی ریتم خوبی داره … هم توی داستان این ریتم به چشم میاد و هم توی سختی معماها … معما ها قرار نیست مغز آب کن باشند و بازی به ماشیناریومی تبدیل بشه که هنوز که هنوزه خیلی ها تمومش نکردن. چون پورتال ۲ از معماها برای روایت داستان استفاده می کنه و ما این رو در هیچ بازی دیگری نمی بینیم (حداقل در این چند سال، به استثنای برخی بازی های مستقل) از طرفی گیم پلی بازی مرتباً تغییر می کنه … اضافه شدن ژل ها، تونل انرژی، ربات ها و … و … که کوچکترین اثر مثبتشون در آوردن بازی از یکنواختیه. بعد از اون، گیم پلی بازی توی معما حل کردن گیر نمی کنه. بازی شما رو به کارهای دیگه هم وا میداره … مثل اون مرحله ی تخریب آزمایشگاه که واقعا زیبا بود. شخصیت پردازی کارکتر ها در بازی عالی است. هر دو بدمن بازی به خوبی پرداخت میشن و بازی از این جهت جذابه … بازی تم “نیمه جان” ی داره، شخصیت اول حرف نمی زنه، در برخی مراحل یه صدا به عنوان راوی کمک می کنه به قصه و … تنوع محیطی در بازی از نقاط قوته … اگر دقت کرده باشید، در ابتدای بازی محیط ها کوچک هستند، هر چه جلو میریم فضا ها بازتر میشن … بازی در یک آزمایشگاه و محیط اطرافش اتفاق میفته، با این وجود تنوع محیط ها واقعا بالاست و از این نظر اصلا ایرادی بهش وارد نیست. البته متریال محیط ها کاملا شبیه به همه و ممکنه این شما رو به اشتباه بندازه که خب اشتباهه …! در مورد گرافیک بازی باید بگم که ما از این بازی گرافیک نسل هفتمی رو می بینیم که فارغ از کیفیت تکسچر، کیفیت دیداری به شدت عالی رو به ما نشون میده. بافت ها و جنس ها به خوبی پرداخته شدن، قدرت موتور درصحنه های ریل تایم سنگین به خوبی به رخ کشیده میشه و این که ما در این بازی یک AAی باور نکردنی رو مشاهده می کنیم. با این حال، اگر ضعف قابل توجهی در گرافیک پورتال ۲ هم بود (که بدون شک نیست) ایراد نبود. بازی در این سبک به گرافیک هیچ احتیاجی نداره، مگر برای گیمرهای خواب آلود. ضمن این که همه ی این بحث هایی که شما کردید، در مورد بخش تکنفره ی بازی بود که باید بگم سخت در اشتباهید و جذابیت، سرعت و کششی که بازی در بخش co-op داره رو نه تنها در بخش تکنفره اش بلکه در هیچ بازی پازل دیگری نمی بینیم.
      دفعه ی بعد هم خواستید چنین نظراتی در مورد شاهکاری این چنینی بدید، حتما بگید نظر شخصیتونه، نه این که بیاید بازی رو بکوبید … خواب آور بودن بازی چیزیه که برای شما محرز شده و نه کس دیگه …

      ۰۰
    16. من یه نکته به حرفای سعید اضاف کنم.. پورتال ۲ اوج تکامل صنعت بازی های رایانه ای هست و من افتخار می کنم در نسلی به سر می برم که چنین شاهکاری ساخته شده.. حالا چرا شاهکار..؟
      .
      بازی با به کار بردن همه المان های یک بازی استاندارد حتی گامی فراتر از طیف ساده بازی سازی گذاشته و اوج هنر این کار رو در گیم پلی مشاهده می کنیم..
      .
      من امروز اینترنتم برگشت به زندگی و با آخرین کامنت سعید ( زعفرانی ) متوجه نوشتت شدم ( سعید میرابی جان ).. یکی بار هم راجع به این بازی با هم بحث کرده بودیم اما با توضیحات شما بخش گیم پلی رو به قدری ضعیف توصیف کردی که باورش امکان پذیر نیست..
      .
      تنها بازی ای که به گیم پلی دادم ۱۰ و تنها بازی که بخش Co-op رو هم به سرانجام رسوندم.. خیلی عجیب بود نظرت ها..!
      .
      سعید ( زعفرانی ) خوب نوشت من فقط به صداگذاری بی نظیر بازی هم اشاره کنم که به شدت با ترکیب شدن به بخش های مختلف موفق شد یک مجموعه بی نظیر از تکامل ایده های ناب در قالب المان های اصلی رو خلق کنه..
      .
      ——————————————————
      Oяіgіиαℓ ® ™
      ║▌│█│║▌║││█║▌│║█║
      Jeиeяƛℓ ShƛwƝ © ۲۰۱۲™

      ۰۰
    17. Oяіgіиαℓ ® ™
      ║▌│█│║▌║││█║▌│║█║
      Jeиeяƛℓ ShƛwƝ © ۲۰۱۲
      :?: :?: :?: :?: :!:
      درمورد پورتال هم بار دیگر اینرو اضافه کنم که اولش هم گفتم..به سلیقه اشخاص هست.کسی که عاشق خون وخونریزی هست عادیه که ازاین بازی خوشش نیاد.
      شاهین وقتی میگی این بازی شاهکاره دلم میخواد خفت کنم ۸-O 8-O :twisted: :lol: .اگه این شاهکاره امثال بتمن وآنچارتد چی هستن پس.؟!!…

      ۰۰
    18. شما ثابت کن بازی شاهکار نیست! این که یه نفر از سبک بازی خوشش نیاد دلیل بر بد بودن بازی نیست اصلا و ابداً … نقد هم سلیقه نیست … کما این که سلیقه هم درش دخالت داره تا حدود اندکی ولی خب بیشتر باید فنی باشه تا سلیقه ای. بتمن شاهکاره، شاهکار بودن اون بازی به معنای نفی شاهکار بودن این یکی نیست.(یعنی نمیشه بگیم چون یه فیلم مثل Godfather شاهکاره، پس دیگه فیلم شاهکار نداریم!! خیلی استدلال ضعیفی هست واصلا منطق پشتش نیست.) دلایل برای شاهکار بودن یا نبودن پورتال ۲ رو هم گفتیم دیگه … آنچارتد هم شاهکار نیست.

      ۰۰
    19. ببخشید آقای زعفرانی که بی دلیل حرفم رو زدم.اینجا حق باشماست.ولی خداییش شاهکار…؟؟؟ :roll:
      لابد هست دیگه…..آخه نیست :-x ..درکل ولش کن.
      مرسی از توضیحاتت

      ۰۰
    20. گفتم که .حرفم آنچنان بادلیل و منطق نیست..چون خیلی هارو میشناسم که ازاین بازی خوششون نمیاد فکر میکردم نشه این بازی رو شاهکار دونست..
      اما بتمن…چه دنیایی بود…….
      بالاخره شما چار چیز بیشتر میدونی..ماهم حرف شما رو قبول میکنیم.. شاید بهتر باشه یه بار دیگه بازیش رو برم اینبار بازیش رو تموم کنم.ولی انجام بازی ای بدون خون وخونریزی……….

      ۰۰
    21. خب این طبیعیه که هر گیمری از یه ژانر خاصی بیشتر خوشش میاد و اون ها رو بیشتر بازی می کنه و مسلما بیشتر بهش می چسبه، همین نکته ی خون و خون ریزی، خیلی مهمه … ببین پورتال ۲ چه شاهکاریه که بدون شلیک حتی یک گلوله این قدر عالی بوده، بدون این که قطره ای خون از دماغ کسی بیاد!

      ۰۰
    22. بازی یعنی گیم پلی درست حسابی که پرتال در این زمینه نتوانست خواسته های منو بر اورده کند !!! و بازی مانند قرص خوابی با دوز بسیار بالا بود و اصلا شاهکار محسوب نمی شود .
      تم هاف لایفی : اصلا حتی نزدیکش هم نبود شباهت به هاف لایف که جای خودش !!!
      ( انجمن Martial Art’s )

      ۰۰
  2. ما کی حال کردیم باب همش انحصاری هایه خفن میره برا PS3 و XBOX. راستی یه نمونه Co-Op پلتفرمر هم من بازی کردم. Braid. می تونی Shift رو بگیری توی زمان بیای عقب در حالی که یه شیء رو که تو آینده گرفته، دستته!

    فکر کنم این بازی از این سبک های مدرن داشته باشه. هیچی به Machinarium نمیرسه!

    ۰۰
  3. i,,,,,,,,l
    هوووووووووووووووووم….به قول دوستان خوب چیزیه…
    خوبه است نمیردیم و عمری را سر این pc گذاشتیم و بالاخره دیدیم که یک بازی توپ برایش عرضه میشود.
    ولی واقعا چیز زیباییه اگه اسکرین شات هاش دست نخورده باشه و…از نظر گرافیکی واقعا شاخه…

    ۰۰
  4. سلام دوسان من داریوشم و از امروز میخام اسپم + توهین + ترول + فن رو بزارم کنار و جزء موعدب ترین کاربرا واقع بشم . :lol: حالا هر چقدر میخای بهم فوش بده من دیگه ادم خوبی شدم و در مقابل ظلم و توهین سکوت میکنم :lol: این خنده ها هم واسه اینه که اینه که :lol: نمیدونم ولش کن … امیدوارم لهظه های خوبی رو رو داشته باشم
    الانم احساس میکنم دارم روی ابرا قدم میزنم خیلی حال میده واییی :mrgreen:

    ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر