انگلستان تا سال ۲۰۴۰ فروش ماشین‌های با سوخت فسیلی را منع می‌کند

در ۱۳۹۶/۰۵/۰۵ , 16:00:48

فرانسه تنها کشوری نیست که به‌ دنبال توقف ساخت خودروهایی که با سوخت فسیلی کار می‌کنند است. انگلستان هم می‌خواهد تا سال ۲۰۴۰ فروش وسایل نقلیه‌ با سوخت فسیلی را قطع کند. دلیل این کار بهبود کیفیت هوا است. دولت ادعا می‌کند که آلودگی‌ هوا بزرگ‌ترین خطر محیطی است و سلامت مردم را تهدید می‌کند و کاهش فروش وسایل نقلیه با سوخت فسیلی به‌سرعت به کاهش آلودگی کمک می‌کند. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

این حرکت زیر‌مجموعه‌ای از برنامه‌ی سه میلیارد پوندی دولت انگلستان است که شامل تکمیل اتوبوس‌ها، اصلاح کردن جاده‌ها و حتی بهتر کردن طرح چراغ‌ قرمز‌ها تا آلودگی به حداقل برسد.

این احتمال وجود دارد که افراد به‌خاطر رانندگی در مکان‌های مخصوصی (مکان‌هایی که دولت طرح‌های کاهش آلودگی را انجام می‌دهد) جریمه‌ شوند اما دولت می‌خواهد از رفتارهایی که به معنی جریمه‌ راننده‌ها است دوری کند.

البته همه با این برنامه موافق نیستند. Greenpeace (شرکتی غیر دولتی که در زمینه‌ی آلودگی‌های زیست محیطی کار می‌کند) در گفت و گو با Guardian اعلام کرده است که این برنامه فاصله‌ی زیادی با هدفش که کاهش سریع آلودگی است، فاصله دارد. باید منطقه‌هایی برای هوای پاک وجود داشته باشد و به منابع مالی بیش‌تری هم برای کاهش آلودگی نیاز است. این موضوع در زمان کوتاه مطمئناً برای ماشین‌ها جواب‌گو نیست. شما تا سال ۲۰۴۰ انگیزه‌ای برای رها کردن ماشین‌ خود ندارید.

با این همه این قدم بزرگی است. انگلستان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای ماشین جهان است و ممنوع کردن استفاده از ماشین‌های فسلی هم باعث می‌شود تولیدکنندگان در محصولات خود تجدید نظر کنند. این موضوع برای خودروسازهایی داخلی مثل Aston Martin یا  Jaguar کار خیلی سختی نخواهد بود؛ چرا که آن‌ها از همین حالا به دنبال تولید ماشین‌های برقی هستند اما آن‌‌ها باید در دو دهه‌ی آینده با بسیاری از موتورهایی که در حال حاضر می‌سازند خداحافظی کنند. در مجموع با ظهور خودروهای برقی دنیا دارد به این سمت حرکت می‌کند و انگلستان با این حرکت فقط روند این حرکت را تسریع کرده است.


2 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر