زمزمه‌ همکاری کپ‌کام با شینجی میکامی برای ساخت Resident Evil 8 به‌گوش می‌رسد

در ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ , 11:00:28
Biohazard, Resident Evil, Resident Evil 8

اخیرا طی مصاحبه‌ای در کنفرانس خبری شرکت «بتسدا» در رویداد ۲۰۱۷ QuakeCon ایالت تگزاس، مراجعه‌کننده‌ای از «شینجی میکامی» پرسید، در صورتی که «کپ‌کام» به شما آزادی کافی برای ساخت Resident Evil 8 را بدهد احتمالش وجود دارد که قبول کنید؟ میکامی هم در پاسخ تنها در دو کلمه جواب داد: بله احتمال دارد. در ادامه مطلب با دنیای بازی همراه باشید.

قطعا صحبت‌های زیادی برای گفتن وجود داشته است اما میکامی به چند دلیل جواب را به کوتاه‌ترین شکل ممکن خلاصه کرد. یکی برای اینکه میکامی با این جواب کوتاه احترام کنفرانس بتسدا را که ربطی به این موضوع ندارد نگه‌داشته و دیگری میکامی در حال حاضر تمرکز خود را به‌عنوان تهیه‌کننده بر بازی The Evil Within 2 معطوف کرده است. همچنین، هنوز گفتگوی خاصی پیرامون این قضیه میان کپ‌کام و میکامی صورت نگرفته است.

اختلافات میکامی با شرکت کپ‌کام به زمان انتشار بازی Resident Evil 4 برمی‌گردد. در آن زمان کپ‌کام قصد داشت تا بازی ‌RE 4 را برای کنسول پلی‌استیشن ۲ منتشر کند، اما میکامی می‌خواست بازی در انحصار GameCube باقی بماند. بازی برای پلی‌استیشن ۲ منتشر شد؛ RE چهار به موفقیت‌، محبوبیت و فروش بیشتری رسید؛ GameCube از دور رقابت خارج شد، اختلافات بالا گرفت و میکامی از کپ‌کام جداشد. بسیاری معتقدند رزیدنت اویل با میکامی متولد شد و با او نیز تمام شد. اما باگذشت بیش از یک دهه برای نخستین بار طی مصاحبه‌ای میکامی به تحسین بازی Resident Evil 7 پرداخت، درصورتی‌که او نظری منفی‌ نسبت به دو عنوان قبلی رزیدنت اویل یعنی RE 5 و RE 6 داشت.

بااینکه بازی RE 7 با بازخورد های بسیار خوبی همراه بود، اما به نظر می‌رسد بازی توقعات شرکت کپ‌کام را برآورده نکرده است. پیش از انتشار بازی آنها فروش ۴ میلیون کپی را برای شش ماهه نخست انتشار بازی برنامه‌ریزی کرده بودند، اما بازی به فروش ۳.۷ میلیون نسخه بسنده کرد؛ در صورتی که دو بازی قبلی این سری [با وجود سیلی از انتقادات منفی] در همین بازه زمانی فروش بیش از ۵ میلیون نسخه را به‌دست آوردند.

نشان دادن چراغ سبز توسط میکامی به کپ‌کام باعث شده کاربران بسیاری از طریق رسانه، کپ‌کام را تشویق به همکاری دوباره با خالق سری کنند و باعث شوند بوی پول و اعتبار به مشام کپ‌کام برسد و احتمالا اختلافات گذشته به دست فراموشی سپرده شود و این خود جای امیدواری زیادی به تحقق این رؤیا می‌دهد.

این را هم اضافه کنم که آقای John Takeuchi تهیه‌کننده خلاق شرکت کپ‌کام، پیش‌ازاین دراردیبهشت ماه عنوان کرده بود: «برنامه‌ریزی برای قسمت بعدی رزیدنت اویل را آغاز کردیم، گزینه‌های زیادی پیش روی ماست اما هنوز تصمیمی گرفته نشده و داریم به آن‌ها فکر می‌کنیم» که بازگرداندن میکامی می‌تواند یکی از گزینه‌های آنان باشد. وی در ادامه افزود رزیدنت اویل هشت می‌تواند بسیار متفاوت از نسخه ۷ آن باشد، درعین‌حال می‌تواند بسیاری از ویژگی‌های آن مانند ژانر ترس و بقا را حفظ کند.

شمارا نمی‌دانم اما بهترین روزهای گیمینگ من به دوران همکاری میکامی با کپ‌کام بازمی‌گردد. نه‌تنها چهار نسخه اول ‌رزیدنت اویل بلکه بازی‌هایی مثل Dino crisis ، Onimusha و Devil May Cry همگی جزو بازی‌های مورد‌علاقه من می‌باشند که همگی نیز نتیجه همکاری میکامی و کپ‌کام بوده‌اند. که پس از جدایی، هرکدام بازی‌های زیاد و خوبی را منتشر کرده‌اند و من هم از آنها لذت بردم. اما هیچ‌کدام از آن بازی‌ها آن احساس خاصی را که تنها با آن‌ بازی ها تجربه کردم و نمی‌دانم اسم آن را چه بگذارم تکرار نشد. و بزرگ‌ترین آرزوی گیمینگ من این است که دوباره آن احساس را تجربه کنم که شنیدن خبر همکاری این دو، امید من را برای تحقق این آرزو زنده کرده است. حتا گاهی پیش خودم فکر می‌کنم که اگر میکامی از کپ‌کام جدا نمی‌شد، سرنوشت رزیدنت اویل ۵ و ۶ چگونه رقم می‌خورد. آیا مانند رزیدنت اویل ۴ با یکی از بهترین و شاید بهترین بازی نسل مواجه می‌شدیم.

نظر شما چیست؟ چه‌قدر به تحقق این شایعه امیدوارید؟ آیا میکامی بر صندلی کارگردانی RE 8 خواهد نشست؟ اگر این‌طور شود کپ‌کام چقدر به او آزادی می‌دهد؟ آیا این صحبت میکامی چیز مهمی نبوده که سروصدای الکی به پا کرده؟ ساخته‌شدن RE 8 را با میکامی ترجیح می‌دهید یا بدون او؟ آیا رزیدنت اویل به‌روزهای اوج خود بازخواهد گشت؟ یا معتقدید حتی باوجود میکامی رزیدنت‌اویل به جایگاه پیشین خود بازنمی‌گردد؟

در پایان لازم به یادآوری است آخرین نسخه رزیدنت اویل بانام Resident Evil VII: Biohazard در تاریخ ۵ بهمن ۹۶ برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان  و رایانه‌های شخصی عرضه شد. و بازی The Evil Within 2 در تاریخ ۲۱ مهر ۹۶ برای همین پلتفرم‌ها عرضه می‌شود.

خبر فوق برگرفته از منابع زیر می‌باشد:

یوتیوب – twinfinite – pcgamesn – gamerant – comicbook


5 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. ریمیک نسخه ۱ که عالی بود چه از لحاظ گرافیک و چه گیم پلی بی نقص بود بی صبرانه منتظر نسخه دوم هستم ولی تاریخ دقیقی براش مشخص نشده درسته؟

    ۰۰
  2. رزیدنت اویل یک و دو و سه و کد ورنیکا رو خیلی دوست دارم ولی خودم زیاد با چهار حال نکردم چون حس ۳ گانه و ترس بقا رو از دست داده بود و حالت اکشن گرفته بود رزیدنت ۵ هم دنبال رو چهار بود و خیلی شبیه به ۴ بود رزیدنت اویل ۶ هم که شد کال اف دیوتی و بسیار مزخرف رزیدنت اویل ۷ خوب بود از لحاظ ترسو بقا ولی چون کارکترهای قدیم توش نبودن زیاد اون جذابیت خودشو نداشت با اینکه من رو واقعیت مجازی رو درجه هارد هم تا اخرش رفتم یه نکته منفی که داشت تا بازی رو رو درجه سخت تموم نمیکردی بهت تیر بی نهایت رو نمیداد اگه همکاری کنه و بتونه یه چیزی مثه رزیدنت اویل ۳ گانه پلی استیشن ۱ بسازه که خیلی عالی میشه و ضمن اینکه بتونه رزیدنت اویل ۲ و ۳ رو با کیفیت عالی و دقیقا همون مراحل و همون اهنگا باسازی کنه با گرافیک بالا بازم عالی میشه و در قالب یه کالکشن بده بیرون برای ps4 :ps: :-)

    ۰۱
    1. capcom در سال ۲۰۱۵ به طور رسمی ساخت remake قسمت دومو تایید کرد. ازون موقع خیلی سیکرت دارن کار می کنن. اما چند ماه پیش تهیه کننده آقای Yoshiaki Hirabayashi گفت به زودی خبرایی تو راهه

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر