اسکوئر انیکس قصد دارد از عنوان Nier: Automata یک فرانچایز بزرگ بسازد
شرکت «اسکوئر انیکس» (Square Enix) توانایی زیادی در آینده بازی NierR: Automata مشاهده میکند، و باور دارد که این عنوان میتواند به یکی از مطرحترین عناوین این شرکت تبدیل شود. در ادامه با دنیای بازی همراه شوید.
بنابر گزارش سالانه مالی شرکت که در اواخر ماه مارچ ۲۰۱۷ منتشر شد. بازی اکشن نقشآفرینی Nier: Automata که با همکاری «پلاتینیوم گیمز» (Platinum Games) توسعه یافت، ثابت کرد که توانایی موفقیت جهانی را داراست و درمجموع فروش دیجیتالی و فیزیکی توانست فروش بیش از ۲ میلیون نسخه را بهدست آورد که فراتر از انتظارات سازندگان آن بود.
آقای «یوکو تارو» (Yako Taro) کارگردان بازی Nier: Automata است که پیشازاین نیز بر روی عناوین Drakengard و Nier اورجینال کار کرده بود. بازی Nier برای نخستین بار در رویداد E3 برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۳ و اکسباکس ۳۶۰ معرفی شد و با فروش ناامیدکنندهاش اسکوئر انیکس را برای ساخت دنباله آن سرد کرد.
اگرچه اسکوئر انیکس قصد ساخت ادامه بازی را نداشت اما بازی از ایده جذاب و متفاوتی برخوردار بود. بنابراین پلاتینیوم گیمز وارد عمل شد و به آقای تارو پیشنهاد ساخت یک نسخه فرعی از بازی بهشرط تغییرات عمده در ژانر و اکشن بازی را داد که نتیجه آن شد Nier: Automata که برای دارندگان پلیاستیشن ۴ و رایانههای شخصی هماکنون قابلدسترس است.
با در نظر گرفتن آنچه که گذشت اسکوئر انیکس به این باور رسید که Nier نه تنها به یک بازی موفق تبدیل شد بلکه از آن بهعنوان یکی از مورداحترامترین عناوین نسلهشتم نام برده میشود. و به جهانیان یک بار دیگر کیفیت بالای بازیهای ژاپنی را یادآوری کرد. همچنین نشان از قابلیت این فرنچایز برای موفقیتهای آینده داد.
زمانی که خالقان اصلی سری با مجله Famitsu در مورد گام بعدیشان صحبت کردند، آنها گفتند که بازسازی نسخه اصلی Nier در اولویت قرار دارد اما تصمیم نهایی را اسکوئر انیکس خواهد گرفت.