بتسدا: هواداران تصمیم نمی‌گیرند که چه باید بکنیم

در ۱۳۹۶/۰۷/۰۹ , 15:00:58
Todd Howard

بتسدا به هواداران شاکی و منتقدان اجازه نمی‌دهد که نظر خود را بر اینکه بتسدا چه باید بکند، تحمیل کنند. در ادامه با دنیای بازی همراه شوید.

طی مصاحبه آقای Pete Hines بازاریاب شرکت بتسدا با سایت GamesRadar میگوید:

ما به توقعات و خواسته‌های هواداران کاملا آگاهیم. اما اجازه نمی‌دهیم که علاقه آنان به بازی‌هایی نظیر Skyrim، FallOut و Doom برنامه‌های آینده این شرکت را تحت شعاع قرار دهند.

درنهایت ما تلاش می‌کنیم و دست به کارهایی می‌زنیم که فکر می‌کنیم برای بازی‌هایی که می‌سازیم بهتر است. زیرا صادقانه بگویم که این تنها کاری‌ است که بر آن کنترل داریم.

وی در ادامه افزود:

چند روز پیش از آغاز رویداد E3 2017 من سراغ Todd Howard خالق Skyrim رفتم و به او گفتم همه می‌خواهند سراغ The Elder Scrolls 6 را از ما بگیرند. باید به من کمک کنی، باید به من کمک کنی و از هدف استودیو بگویی، و کی The Elder Scrolls 6 معرفی و منتشر می‌شود تا تلاش کنیم توقعاتشان را برآورده سازیم.

احتمالا معرفی Skyrim برای سوئیچ، Fallout و Doom وی‌آر درزمانی که طرفداران انتظار معرفی The Elder Scrolls 6 را می‌کشیدند موجب گریه آن‌ها شده است. اما آقای Hines برای توجیه اقدامات شرکت کار خود را به یک دستگاه فروش‌خودکار تشبیه کرده و می‌گوید:

این شبیه دستگاهی نیست که با انداختن یک سکه انتظار یک نوشیدنی را داشته باشید.

به نظر می‌رسد بتسدا انتظار دارد تا هواداران به آن‌ها اعتماد کنند و به آن‌ها فرست و آزادی لازم را برای خلاقیت بدهند. یا یک ایده جدید، یا امتحان چیزهای مختلف. نه اینکه تنها به تکرار یک الگو بپردازند.

او برای قانع کردن هواداران از موفقیت‌های اخیر شرکت دیگری مثال می‌آورد. او به تحسین شرکت Guerilla Games برای کنار گذاشتن KIllzone و رفتن سراغ Horizone Zero Dawn می‌پردازد:

احتمالا بازی مورد علاقه من در امسال خواهد بود.

من فکر می‌کنم شرکت‌های بسیاری دست به این اقدام زده‌اند. و اگر تصمیم این کار بر عهده هواداران بود شما هیچ‌وقت نمی‌توانستید به تجربه بازی Horizon Zero Dawn بپردازید. که نیازی نمی‌بینم که توضیح دهم چه بازی باورنکردنی‌ای است؟

من فکر می‌کنم که این برای شرکت‌های بسیاری صحت دارد. درسته؟ شما هیچ‌وقت با The Last Of Us مواجه نمی‌شدید اگر ناتی‌داگ تنها به ساخت بازی Uncharted بسنده می‌کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر