«وان‌پلاس ۵T» با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، تنظیمات جدید دوربین و جک هدفون معرفی شد

در ۱۳۹۶/۰۸/۲۸ , 15:53:46
LG, OnePlus, شرکت اپل, شرکت سامسونگ (Samsung)

با معرفی پرچمدار جدیدش و کم کردن حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش، «وان‌پلاس» نیز امروز به جمع جذاب‌ترین‌های ۲۰۱۷ اضافه شد. اما آن‌ها دیگر تغییرات ۲۰۱۷ را با حفظ جک هدفون زیر پا گذاشتند. گوشی جدید وان‌پلاس که «۵T» نام دارد تنها کمی بلندتر از وان‌پلاس ۵ است، درحالی که به جای صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی از صفحه‌نمایش OLED شش اینچی استفاده کرده است. وان‌پلاس همچنین در این گوشی با اختصاص دادن دوربین دوم به عکاسی در نور کم، سیستم دوربین دوگانه‌ی خود را بهبود بخشیده و ضمناً گوشی از همان طراحی زیبا و تر و تمیز ۵ در بدنه‌ی پشتی استفاده می‌کند. اگر شما عاشق وان‌پلاس ۵ بودید و فقط یک صفحه‌نمایش بدون حاشیه از آن می‌خواستید، این گوشی بهترین گوشی برای شماست. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

از آن‌جایی که بزرگ‌ترین تغییر وان‌پلاس ۵T صفحه‌نمایش آن است، در ابتدا به آن می‌پردازیم. صفحه‌نمایش ۵T با نسبت تصویر جدید ۱۸:۹ و رزولوشن عجیب ۲۱۶۰*۱۰۸۰ در عین فوق‌العاده بودن، آشنا هم هست. تراکم پیکسلی ۴۰۱ این صفحه‌ تضمین کننده‌ی تصاویر تمز و شفاف است و شاید به دلیل تلاش زیاد وان‌پلاس برای نمایش درست رنگ‌ها، در نگاه اول حتی نتوانید بگویید که این یک صفحه‌ی OLED است. اینجا یک درجه‌بندی عظیم از رنگ‌بندی وجود دارد، از جمله sRGB، در نتیجه اکثر کاربران از کار کردن با این صفحه‌نمایش راضی خواهند بود. چیز نا آشنا در مورد این صفحه‌نمایش بلند بودن آن است که امسال و با عرضه‌ی گوشی‌هایی مثل گلکسی اس۸، ال‌جی جی ۶، گوگل پیکسل ۲ اکس‌ال و آیفون X در حال محلوبیت پیدا کردن است.

LG, OnePlus, شرکت اپل, شرکت سامسونگ (Samsung)

پس از وقتی که در مراسم معرفی گوشی با آن گذراندم، باید بگویم ارگونومی دستگاه هرگز باعث اذیت من نشده است. بله، حسگر اثرانگشت حالا به پشت دستگاه انتقال یافته اما هنوز هم بسیار سریع عمل می‌کند. وان‌پلاس یک ویژگی جدید که اجازه می‌دهد با چهره‌ی خود دستگاه را آنلاک کنید (face-unlocking) را نیز در این گوشی قرار داده است. این ویژگی از دوربین جلو استفاده می‌کند و از نظر پیچیدگی حتی نزدیک  به Face ID اپل هم نیست اما با این وجود با سرعت و دقت شگفت‌انگیزی کار می‌کند. اگر راحتی کار را از امنیت آن مهم‌تر بدانیم، حتماً‌استفاده از آن را پشنهاد می‌کنم.

صفحه‌نمایش ساخت سامسونگ من را تحت تأثیر قرار داده است. بعد از زجر کشیدن از دست صفحه‌نمایش‌های OLED الجی که در ال‌جی وی‌۳۰ و پیسکل ۲ اکس‌ال از آ‌ن‌ها استفاده شده بود، اینکه وانپلاس از پنل سامسونگ برای صفحه‌نمایش ۵T استفاده کرده، خبر خوبی است. تولید رنگ‌ها، زاویه دید و شفافیت این صفحه‌نمایش را دوست دارم و آن را در کنار بهترین صفحه‌نمایش‌های سال و نزدیک گلکسی اس ۸ و آیفون X قرار می‌دهم.

 

تغییر جای حسگر اثرانگشت به پشت دستگاه شاید برای همه‌ی کاربران خوشایند نباشد و وان‌پلاس هم گفته که حسگرهای کوچکی را برای قرار دادن در جلوی دستگاه تست کرده بود. حسگر دقیقاً‌ در مرکز قرار گرفته، جایی که باید باشد، و به راحتی می‌توان آن را با انگشت سبابه لمس کرد. وان‌پلاس از لایه‌ی سرامیکی برای پوشاندن این حسگر استفاده کرده و رنگ آن را به شکل ماهرانه‌ای مطابق با رنگ بدنه‌ی آلومنیومی درست کرده است. یک نکته‌ی مهم این است که وان‌پلاس ۵T در حال حاضر فقط در رنگ مشکی عرضه‌می‌شود.

در مورد حس در دست گرفتن ۵T چیز خیلی جدیدی وجود ندارد؛ چرا که این گوشی بسیار شبیه به وان‌پلاس ۵ است. شرکت از همان ضخامت ۷.۳ میلی‌متری قبلی استفاده کرد. باتری ۳،۳۰۰ میلی آمپری با قابلیت شارژ سریع Dash Charge در این گوشی هم وجود دارد و همچنان شاهد حضور نداشتن شارژ بی‌سیم و قابلیت ضدآب در پرچمدار جدید وان‌پلاس هستیم. وانپلاس به من گفت که هنوز زمان استفاده از شارژ بی‌سیم فرا نرسیده که در این مورد تا جدی با آن‌ها موافق هستم. شاید سال آینده با پشتیبانی تمام پرچمداران مثل آیفون یا گوشی‌های سامسونگ و الجی این شرایط عوض شود.

از نظر مشخصات سخت‌افزاری تشخیص دادن تفاوت بین ۵T و ۵ سخت است. همان پردازنده‌ی «اسنپدراگون ۸۳۵» و گرافیک «آدرنو ۵۴۰» و همان دو گزینه‌ی انتخاب برای رم و حافظه‌ی داخلی برگشته‌اند: می‌توانید نسخه‌ی دارای ۶۴ گیگ حافظه‌ی داخلی و ۶ گیگ م یا نسخه‌ی ۱۲۸ گیگ حافظه‌ی داخلی و ۸ گیگ رم را انتخاب کنید.  پشتیبانی از کارت حافظه در این گوشی وجود ندارد اما می‌توامید از دو سیم‌کارت به‌صورت همزمان استفاده کنید. استفاده از بلوتوث ۵ که می‌تواند در آینده کاربردی باشد و همچنین حضور جک هدفون را در ۵T دوست دارم.

LG, OnePlus, شرکت اپل, شرکت سامسونگ (Samsung)

اگر صفحه‌نمایش را کنار بگذاریم، بزرگ‌ترین پیشرفت وان‌پلاس ۵T سیستم جدید دوربین آن است. به جای استفاده از ترکیب یک لنز عریض و یک لنز تله‌فوتو، گوشی جدید با یک دوربین مخصوص «شرایط نوری ضعیف» عرضه‌ می‌شود. لنز اصلی فرقی نسبت به وان‌پلاس ۵ نداشته است اما دوربین جدید از یک لنز با گشادگی f/1.7 استفاده می‌کند و می‌تواند نور بسیار زیادی را جذب کند. وان‌پلاس می‌گوید که دوربین در شرایط نوری ضعیف به‌صورت اتوماتیک از دوربین دوم استفاده می‌کند. وان‌پلاس قابلیت پرتره که در وان‌پلاس ۵ وجود داشت را در ۵T نیز قرار داده که خوشبختانه بسیار بهبود یافته است.

در بخش نرم‌افزار وان‌پلاس با عدم استفاده از اندروید ۸.۰ اوریو کاربران را نا‌امید کرده است. در حال حاضر گوشی به اندروید ۷.۱ نوقا مجهز است و شرکت قول داده که هرچه زودتر آپدیت اندروید ۸.۰ را برای آن منتشر کند. یک ویژگی جدید و جذاب که وان‌پلاس برای ۵T قرار داده، «برنامه‌های موازی» است. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که نمونه‌های مختلفی از یک اپلیکیشن را اجرا کنید. این ویژگی در برنامه‌هایی مثل WhatsApp و توییتر و زمانی که می‌خواهید به چند حساب کاربری مختلف دسترسی داشته باشید، کاربردی است.

وان‌پلاس ۵T از سی آبان در اروپا، هند و ایالات متحده عرضه می‌شود. قیمت نسخه‌ی ۶۴ گیگابایت آن ۴۹۹ دلار بوده و نسخه‌ی ۱۲۸ گیگی هم ۵۵۹ دلار قیمت خواهد داشت. با توجه به این‌که پرچمداران اپل و سامسونگ از قیمت‌های ۱۰۰۰ دلاری برخوردارد هستند، این قیمت نباید برای کاربرانی که به‌دنبال تکنولوژی‌های جدید و حاشیه‌های اندک هستند، رقم زیادی باشد.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر