خسارت‌های میلیونی به‌دلیل بازی کردن «پوکمون گو» در حین رانندگی

در ۱۳۹۶/۰۹/۰۶ , 20:00:03
Pokemon Go

برای مدتی کوتاه در تابستان گذشته، بازی «پوکمون گو» با استقبال بی‌نظیری همراه شد. انجام این بازی اعتیاد، لذت و براساس اخبار جدید مصدومیت و مرگ را به همراه داشته است. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

تیتر مناسب و احساسی «مرگ با پوکمون گو»، بخش تاریک این بازی بسیار محبوب واقعیت‌افزوده را نشان می‌دهد. «مارا فاسیو» (Mara Faccio) و «جان مک‌کانل» (John McConnell) متخصصان دانشگاه پوردو اطلاعاتی را از ایالت «ایندیانا»، شهر «تیپه‌کانو کانتی» در ۱۴۸ روز اولی که بازی عرضه شد، را جمع‌آوری کردند. خسارت ناشی از  مصدومیت‌ها، خرابی‌ها و دو فرد فوت شده، تنها در این شهر چیزی بین ۵.۲ میلیون تا ۲۵.۵ دلار است. اگر این ارقام به کل ایالات‌متحده گسترش دهیم متوجه می‌شویم که چیزی بین ۲ تا ۷.۳ میلیار دلار خسارت تنها در چند ماه ابتدایی عرضه‌ی بازی وارد شده است.

گزارشات نشان می‌دهند که در این ۱۴۸ روز، ۲۸۶ تصادف اضافه نسبت به دوره‌ی مشابه در سال گذشته در شهر رخ داده است. از بین آن‌ها ۱۳۴ تصادف نزدیک به مکان‌های مخصوص پوک (pokéstops) اتفاق افتاده است.

برای اینکه متوجه شویم این آمار چگونه بدست آمده است، باید بدانیم که در دنیای پوکمون گو، ایستگاه‌های پوک (pokéstops) و باشگاه‌ها (gyms) وجود دارند. ایستگاه‌ها جایی هستند که در آن می‌توان توپ‌های پوک (pokéballs) و مهمات دیگر را جمع‌آوری کرد. باشگاه‌ها نیز جایی هستند که نبرد در آن‌ها اتفاق می‌افتد. بازی کنندگان باید تا ایستگاه‌های مشخص راه بروند اما بسیاری از آن‌ها در این کار تقلب می‌کنند و با وسایل نقلیه به ایستگاه‌های مدنظر می‌روند. سازندگان بازی برای جلوگیری از این کار، انجام بازی وقتی کاربر با سرعت بالا در حرکت است را سخت کردند؛ اگر سرعت شما خیلی زیاد باشد، نمی‌توانید در باشگاه‌ وارد نبرد شوید، اما این محدودیت برای تمام ایستگاه‌ها وجود ندارد.

با نگاه کردن به ارقام، متخصصان متوجه شدند که آمار تصادفات در نزدیکی ایستگاه‌های پوک بسیار بیش‌تر از باشگاه‌ها بوده، در نتیجه به‌نظر می‌رسد اغلب تصادفات توسط کسانی که با ماشین در پی ایستگاه بودند، صورت گرفته است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر