اطلاعات زیادی از بازی Devil May Cry 5 فاش شد، بازگشت به ریشه‌ها و در انحصار سونی

در ۱۳۹۶/۰۹/۰۷ , 14:39:00
Devil May Cry 5, شرکت کپکام (Capcom)

چند هفته پیش ما شایعه‌ای از معرفی پنجمین بازی از سری Devil May Cry توسط «سونی» و «کپکام» در رویداد PlayStation Experience 2017 شنیدیم. که متاسفانه آن برنامه تغییر کرد و باید برای معرفی رسمی Devil May Cry 5 تا E3 2018 صبر کنیم. در ادامه با دنیای بازی همراه شوید.

اما این بدان معنا نیست که ما هیچ اطلاعاتی از بازی به‌دست نیاورده ایم. طبق گزارشی که در فروم سایت ResetERA آورده شده است، تیم تحقیقاتی این سایت طی بررسی‌های گسترده توانسته اند اطلاعات بسیار مهمی را از بازی ۵ Devil May Cry که طبق ادعای مدیر سایت در صداقت این اطلاعات هیچ شکی وجود ندارند.

این اطلاعات طیف گسترده‌ای را در بر می‌گیرند ازجمله تاریخ انتشار که به نیمه دوم سال ۲۰۱۸ یا اوایل ۲۰۱۹ می‌رسد، مکانیک و گیم‌پلی بازی، تنظیمات، داستان و ویژگی‌های بسیار دیگری فاش شده اند.

همچنین به‌ نظر می‌رسد که بازی دارای خصوصیات انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ باشد. هنوز به‌صورت دقیق مشخص نیست که منظور از انحصاری چه جیزی است. می‌تواند از انحصاری کامل بازی یا دارای محتوای انحصاری مانند بازی Resident Evil 7 باشد. زیرا این سایت ادعا می‌کند بخشی از سرمایه ساخت بازی را سونی پرداخت کرده است.

در زیر می‌توانید لیست اطلاعات منتشرشده را مشاهده کنید، همچنین یادآوری می‌کنیم این اطلاعات کمی دارای خاصیت اسپویل کننده‌اند:

تاریخ انتشار و مراحل توسعه

  • بازی در بازه زمانی آپریل ۲۰۱۸ (فروردین ۱۳۹۷) تا مارچ ۲۰۱۹ (اسفند ۱۳۹۷) عرضه می‌شود. درواقع بازی برای عرضه در تاریخ نوامبر ۲۰۱۸ مصادف با آبان ۱۳۹۷ برنامه‌ریزی شده است اما به دلایلی ممکن است تا اوایل ۲۰۱۹ تاخیر بخورد.
  • قرار بود در PSX 2017 از بازی رونمایی شود، اما با توجه به بازخوردهای منفی از نمایش سونی در رویداد E3 2017 سونی معرفی بازی DMCV را به E3 2018 موکول کرد.
  • یک دموی قابل بازی  پیش از انتشار در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.
  • دو سال است که بازی درحال‌توسعه است. و زمانی که بازی منتشر شود یعنی سه سال توسعه بازی به‌طول انجامید، که این میزان زمان یک رکورد در میان تمامی بازی‌های این سری محسوب می‌شود. مرحله پیش‌تولید بازی از اوایل سال ۲۰۱۵ آغاز شده است، یعنی کمی پس از انتشار بازی DMC4SE.
  • بازی دارای امتیازهای انحصاری نامشخصی برای پلی‌استیشن ۴ است. زیرا سونی مقداری از هزینه ساخت بازی را برعهده گرفته است. اما این امتیاز و محتواها هنوز نامشخص است. می‌تواند انحصاری کامی پلی‌استیشن ۴ باشد، می‌تواند انحصار کنسولی باشد یعنی علاوه بر پلی‌استیشن ۴ ممکن است برای رایانه‌های شخصی نیز منتشر شود یا می‌تواند انحصاری زمانی این کنسول باشد. اگر قرار باشد بازی در یک رویداد عمومی معرفی شود این رویداد باید مربوط به سونی باشد برای همین بسیاری از مردم انتظار داشتند تا بازی را در رویداد PSX ببینند.
  • تریلر بازی هم آماده است. طول تریلر یک دقیقه و ۵۰ ثانیه است. که البته ممکن است در E3 به زمان آن اضافه شود زیرا قرار بود تریلر اول در PSX و تریلر دوم در E3 به نمایش درآیند. در تریلر نام برده شده بر داستان، شخصیت‌ها و میان‌پرده‌ها تمرکز شده بود. همچنین لوکیشن موجود در تریلر تفاوت چندانی از شهر Fortuna در بازی DMC4 ندارد.
  • بازی بسیار جاه‌طلبانه و گسترده‌تر از نسخه‌های دیگر این سری است.

شخصیت‌ها و داستان

  • داستان DMCV پس از پایان DMC4 روی می‌دهد.
  • بیش‌از یک شخصیت قابل‌کنترل در بازی وجود خواهد داشت. قاعدتا Dante باید یکی از آن‌ها باشد، احتمالا Nero شخصیت دیگر قابل بازی خواهد بود و برای شخصیت سوم ایده‌ای نداریم که چه کسی خواهد بود.
  • در این بازی ما روی دیگر شخصیت دانته را خواهیم دید. کمی جدی‌تر خواهد بود و این‌ بار داستان برای دانته شخصی به‌ نظر می‌رسد.
  • شخصیت سومی که قابل بازی خواهد بود بسیار پرقدرت است. اما نامشخص است که او یک شخصیت کاملا جدید یا آشنا در این سری است.

گیم‌پلی

  • نسخه کنسولی بازی مانند بازی‌های قبلی DMC  با نرخ فریم ۶۰ فریم برثانیه اجرا خواهد شد.
  • مراحل بازی بسیار باز‌تر از نسخه‌های پیشین خواهد بود، اما با یک بازی جهان باز روبه‌رو نیستیم.
  • طراحی مراحل و گشت‌وگذار شباهت بیشتری به بازی Bayonetta همراه با میان‌پرده‌های اکشن دارد. در بازی QTE یا میان‌پرده‌هایی همراه با دکمه زنی وجود نخواهد داشت.
  • نوار استقامتی در بازی وجود نخواهد داشت.
  • DMCV دارای سبک Musou نخواهد بود اما قسمت‌هایی در بازی وجود دارد که شما باید با تعداد بسیار بیشتری از دشمنانتان نسبت به نسخه‌های قبلی این سری مواجه شوید.
  • امکانات آنلاین در بازی وجود خواهند داشت اما در این بازی شاهد مد چندنفره بازیکن علیه بازیکن نخواهیم بود.
  • دوربین در هنگام مبارزات بزرگ عقب‌تر کشیده می‌شود. توسعه‌دهندگان واقعا به سیستم جدید و پویای دوربین خود افتخار می‌کنند.
  • انیمیشن‌های بازی بسیار روان‌تر زیبا تر شده‌اند به‌خصوص در هنگام مبارزات. همچنین دیگر شمشیر دانته هنگامی که در پشتش آویزان می‌کند دیگر در لباسش فرو نمی‌رود. و بر فیزیک بازی حسابی کار شده است.
  • باس‌فایت ها نقش بسیار مهمی در بازی ایفا می‌کنند و یکی از غول‌ها توانایی حرکت و مقابله در مراحل مختلف بازی را دارا است.
  • واکنش دشمنان کمی متنوع شده است.
  • سیستم‌های مبارزاتی متنوعی در بازی وجود دارد ولی شما برای از پای درآوردن تمامی دشمنانتان از یک سیستم هم می‌توانید استفاده کنید.
  • محیط بازی تاثیر زیادی بر مبارزات خواهد گذاشت.
  • درصورتی‌که این یک بازی جهان‌باز نیست اما الهامات زیادی از بازی Dragon’s Dogma گرفته است.
  • سیستم جاخالی دادن بسیار متنوع‌تر و روان‌تر از نسخه‌های پیشین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر