گزارش: عملکرد فنی بازی Monster Hunter World بر روی کنسول‌ها چندان جالب نیست

در ۱۳۹۶/۱۱/۱۶ , 15:18:37
Digital Foundry, Monster Hunter, Monster Hunter World, PlayStation 4 Pro, PlayStation Pro, پی سی گیمینگ (PC Gaming), شرکت کپکام (Capcom), کنسول PlayStation 4, کنسول Xbox One, کنسول Xbox One X

میزان وضوح تصویر و فریم‌ریت بازی Monster Hunter World می‌تواند بر روی پلتفرمی که آن را تجربه می‌کنید، متفاوت باشد. اما، هیچ یک از چهار کنسول تجربه کاملی را در زمینه عملکرد مناسب ارائه نمی‌دهند. بنا به گزارش Digital Foundry، این بازی از نظر عملکرد، چه بر روی کنسول‌های میان-نسلی و چه کنسول استاندارد نتایج مطلوبی را ارائه نمی‌دهد. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

خیلی از افراد، از تجربه بازی Monster Hunter World لذت می‌برند، اما مشکلات فنی بازی در نوع خود قابل توجه است. برای شروع، موتور توسعه این عنوان، از یک روش برای نوسازی روی کنسول‌ها استفاده می‌کند. نسخه استاندارد پلی‌استیشن ۴ بر روی وضوح تصویر ۱۰۸۰p و نسخه اکس‌باکس وان در وضوح تصویر ۸۶۴p اجرا می‌شود. هر دو نسخه به صورت ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند که گاها برای هر دو کنسول شاهد افت فریم ناگهانی نیز هستیم. بر روی پلی‌استیشن ۴، نرخ فریم بین ۳۰ تا ۲۶ هست، در حالی که کنسول اکس‌باکس وان بین ۲۶ تا ۲۴ فریم بر ثانیه را ثبت کرد. در برخی موارد نادر، کنسول پلی‌استیشن ۴ توانست نرخ فریم بالای ۳۰ را نیز برای خود ثبت کند که این موضوع برای اکس‌باکس وان صدق نمی‌کند.

حال، می‌رسیم به کنسول‌های قدرت‌مند دو شرکت «سونی» و «مایکروسافت» که انتظار عملکرد بهتری را از آن‌ها داشتیم. نحوه اجرای بازی بر روی پلی‌استیشن ۴ پرو و اکس‌باکس وان اکس دارای سه حالت کلی است؛ اولویت‌بندی با وضوح تصویر، جزئیات بصری و عملکرد بهتر که هر کدام مشخصات مختص به خود را دارد. در حالت اول، کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو در وضوح تصویر ۱۰۸۰p بازی را اجرا می‌کند که در کنسول اکس‌باکس وان اکس این مقدار برابر ۱۷۲۰p است. با توجه به وضوح تصویر بالاتر نسخه وان اکس، بازی واضح‌تر به نظر می‎رسد.

در بخش عملکرد و گرافیک هر دو کنسول وضوح تصویر را به ۱۰۸۰p کاهش می‌دهند. حالت بصری، همان‌طور که از نامش پیداست، جزئیات بازی را بالا می‌برد. در این بخش، برای پلی‌استیشن ۴ پرو نرخ فریم ۳۰ را شاهد هستیم که این عدد برای اکس‌باکس وان کمی بالاتر بوده و تا ۴۲ فریم بر ثانیه نیز برای آن ثبت شد.

در حالت عملکرد، پلی‌استیشن ۴ پرو موفق شد نرخ فریم ۴۰ را برای خود ثبت کند. مشابه همین عدد برای کنسول وان اکس هم مشاهده کردیم، که البته کنسول شرکت مایکروسافت در برخی موارد توانست نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه هم تجربه کند، اما این اتفاق هنگامی که در حال مبارزه باشید نمی‌افتد.

طبق مشاهدات، بازی Monster Hunter World در تمامی کنسول‌ها از هیچ‌گونه قفل کردن فریم استفاده نکرده و باعث می‌شود روی کنسول‌های میان نسلی شاهد نرخ فریم بالاتر از ۳۰ نیز باشیم. به طور کلی، این گزارش کیفیت سایه‌پردازی، بافت‌ها و انیمیشن‌ها را تحسین می‌کند. قابل ذکر است، این عنوان از فناوری HDR نیز پشتیبانی می‌کند و به نظر نمی‌رسد چندان با SDR تفاوتی داشته باشد.  در پایان لازم به ذکر است، نسخه رایانه‌های شخصی هنوز عرضه نشده و تنها نسخه‌های کنسولی برای تجربه فعلی این عنوان در دسترس است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر