پرچمدار جدید سونی موبایل معرفی شد؛ XPeria XZ2 Premium با سیستم جدید دوربین

در ۱۳۹۷/۰۱/۲۸ , 22:07:38
شرکت سونی (Sony)

سونی در نمایشگاه MWC قول داده بود که یک گوشی با دوربینی مخصوص شرایط نوری ضعیف معرفی خواهد کرد. انتظار می‌رفت که این گوشی کمی زیر سایه‌ی معرفی پرچمداران سامسونگ قرار گیرد، اما علاوه برآن معرفی پرچمدار جدید خود شرکت، یعنی XZ2 نیز این سایه را پررنگ‌تر کرد. موردی که آنقدر هم عجیب نیست. به هر حال سونی هرگز در بازاریابی خوب نبوده است. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

خیلی طول نکشید که سونی به قولش عمل کرد. البته می‌توان حدس زد که سونی دوست داشت «اکسپریا اکس زد ۲ پریمیوم»‌ را در نمایشگاه MWC معرفی کند، اما مراحل ساخت این گوشی تا آن زمان کامل نشده بود. درواقع عرضه‌ی این پرچمدار تا تابستان  طول خواهد کشید.

شرکت سونی (Sony)

وقتی گوشی روانه‌ی بازار شود چند برتری نسبت به XZ2 خواهد داشت. مهم‌ترین آن‌ها بهبود دوربین است، به هر حال با سونی طرف هستیم. این شرکت ادعا می‌کند که گوشی قادر است تصاویر را در شرایط نوری فوق ضعیف (ultra-low-light) با ISO که تا ۵۱،۲۰۰ می‌رسد، ثبت کند. رقم ISO برای ثبت ویدیو به ۱۲،۸۰۰ می‌رسد. در کنفرانس‌های خبری امروز صبح گفته شد که گوشی به کمک سنسور دوگانه‌ی دوربین  خود و استفاده از پردازنده‌ی اختصاصی AUBE این کار را انجام می‌دهد.

اگر این گفته درست باشد با ویژگی حیرت‌انگیزی طرف هستیم که قطعاً سیستم عکاسی در شرایط نوری ضعیف پرچمدار جدید سامسونگ را شکست خواهد داد. سونی در گذشته نیز با دوربین‌های خودش ما را به شگفتی وا داشته است.

نکات دیگری که درباره‌ی پرچمدار سونی قابل اشاره هستند عبارتند از: صفحه‌نمایش ۴K HDR که در پرچمداران سونی به یک استاندارد تبدیل شده است، در کنار کیفیت فیلم‌برداری ۴K. ظاهر گوشی نیز شباهت زیادی با دیگر مدل‌های خانواده‌ی XZ2 دارد، ظاهری بهبود یافته نسبت به نسخه‌های مربعی شکل گذشته. ضمناً یک باتری قدرتمند ۳۵۴۰ میلی‌آمپری در کنار اسنپدراگون ۸۴۵، ۶ گیگ رم و ۶۴ گیگ حافظه‌ی داخلی به همراه قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه تا سقف ۴۰۰ گیگ از دیگر ویژگی‌های XZ2 Premium هستند.

باتوجه به سنت سونی در استفاده از تکنولوژی پیشتاز در بخش دوربین،  می‌توان گفت باید در آینده‌ی نزدیک شاهد استفاده‌ی سایر شرکت‌ها از تکنولوژی شرایط نوری فوق ضعیف باشیم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر