«مایکروسافت»: کنسول اکس‌باکس وان بالاترین نرخ مشارکت‌پذیری را در بازار دارد!

در ۱۳۹۷/۰۲/۱۰ , 14:30:28
«مایکروسافت»: کنسول اکس‌باکس وان بالاترین نرخ مشارکت‌پذیری را در بازار دارد!

در کنفرانسی که طی آن شرکت «مایکروسافت» نتایج و دست‌آوردهای خود در سه ماهه‌ی سوم سال مالی ۲۰۱۸ را اعلام کرد؛ آقای «ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت و خـانم «امی هوود» از برنامه‌هایشان درباره پلتفرم‌ اکس‌باکس و کنسول اکس‌باکس وان گفتند. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

در این نشست از آن‌ها خواسته شد تا درباره‌ی رشد بزرگ سودی که در حوزه گیمینگ در نتایج ارائه شده‌ی مالی این شرکت وجود دارد توضیح دهند. آقای «نادلا» دلیل این رشد را استراتژی شرکت مایکروسافت در بخش «گیمینگ» می‌داند زیرا  اتخاذ این استراتژی به  کمپانی کمک می کند تا بتواند فرصت‌های رشد و سرمایه گذاری‌ای که بر روی لایه‌های مختلف تجارت وجود دارد را به‌طور هم‌زمان و ماهرانه مدیریت کند.

به گفته‌ی آقای نادلا، کنسول اکس‌باکس وان بالاترین نرخ مشارکت و درگیرکنندگی مشتری را در بازار دارد. هـر زمان که یک بازی ویدیویی جدید عرضه می‌شود فارغ از این‌که انحصاری مایکروسافت است یا نه، این حقیقت که  پلتفرم اکس‌باکس جایی است که بهترین نوع درگیرکنندگیِ کاربر را به ارمغان می‌آورد سبب سودآوری مایکروسافت خواهد شد. به‌عنوان مالک یک پلتفرم خاص در  بازار، این شرایط مکان مناسبی برای رشد عظیم شرکت فـراهم می‌کند.

استراتژی‌ این شرکت محدود به گفته‌های بالا نیست، زیرا آن‌ها سرویس‌های اکس‌باکس لایو، میکسر و گیم پَس را دارند که می‌توانند خدماتی را به بازی‌بازها هنگام بازی یا تماشای آن‌ها بر روی پلفترم‌های مختلف ارائه کنند. و اما آخرین عنصر تاثیرگذار از نظر آقای نادلا که سبب افزایش سود در بخش سرویس Azure  شده است را دانش و تجربیاتی می‌داند که شرکت مایکروسافت در خصوص ساخت بازی‌های انحصاری دارد و این دانش را از طریق سرویس Azure در اختیار توسعه دهندگان بازی قـرار داده است. تصاحب  و خریداری The PlayFab نیز در همین راستا بوده است.

موارد اشاره شده در بالا به مثابه اهرم‌هایی‌ست که مایکروسافت در حوزه گیمینگ در اختیار دارد و سرمایه‌گذران شاهد اثـرات آن بر بخش «رایانش شخصی» و به  تدریج بر سرویس Azure خواهند بود.

خانم «هوود» همچنین اذعان داشت که انتظار دارد همان میزان تدام رشد سودی را که در گذشته در سرویس‌ها و نرم‌افزارهای اکس‌باکس شاهد بود را نیز در سه‌ماهه مالی سال جـاری میلادی ببنید. بخشی از این تدوام را حتی می‌توان در گذشته نیز مشاهده کرد. میزان رشد دورقمی برای مدتی ادامه داشت و هم‌چنان در آینده نیز ادامه خواهد داشت و با وجود اینکه امکان دارد نوساناتی در  ارقام بوجود بیاید. بازی‌های Third Party سبب افزایش آمار و ارقام خواهند شد، اما ما یک پایه‌ی مستحکم در این تجارت داریم، که حاصل وجود یک پلتفرم چالاک و سرزنده با هوادارانی‌ست که به آن باور دارند.

در پایان، بیان این نکته ضروری است که سال مالی شرکت مایکروسافت از ماه جولای آغاز می‌شود برخلاف  اغلب شر‌کت‌های دیگر که سال مالی آنها از ماه آپریل شروع می‌شود.


دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر