بایوور: بازی Anthem، به صورت تک نفره نیز قابل بازی خواهد بود
استودیوی بازیسازی بایوور (Bioware) بیشتر بخاطر ساخت آثار تکنفره شناخته میشود، گرچه این استودیو تجربه اندکی هم در ساخت بخش چندنفره نیز دارد. آقای کیسی هادسون در نوشتهای در وبلاگش پیرامون حالت تکنفره بازی Anthem اطلاعاتی را منتشر کرده است؛ در ادامه همراه دنیایبازی باشید.
آقای کیسی هادسون (Casey Hudson) رییس بایوور درباره بازی Anthem در وبلاگش اینگونه نوشته است:
ما جهانهایی از جنس ماجراجویی، درگیری و کشمکش و یاریکنندگی و دوستی میسازیم که الهامبخش شما خواهد بود در داستانی که خودتان قهرماناش هستید.
به هر شکلی که ما این جهان را طراحی کنیم،ما همیشه به دنبال آن هستیم که حس تجربهی یک سفر با همراهان فراموشنشدنی را به ارمغان بیاوریم.من پیشتر درباره بازی Anthem گفتم که داستانش به گونهای است که شما میتوانید آن را با دوستانتان تجربه کنید.
سوالات و نگرانیهای از سوی کاربران حول محور «داستان» در بخش چندنفره بازی وجود داشت.چند تا از سوالات مشخصا اینها بودند: (( اگر من نخواهم با افرادی که بصورت تصادفی همراه من میشوند بازی کنم چه؟))، (( اگر من دوستانی نداشته باشم که بتوانم با آنها به انجام بازی بپردازم چه باید بکنم؟)) و (( من میخواهم که تنها فردی باشم که تصمیمات درون بازی را میگیرد و اینکه از آنجایی که این بازی چندنفره است آیا داستاناش عمیق و درگیرکننده خواهد بود؟))
تصور من این است که این نگرانیها درباره بازی به این دلیل است که آثار پیشین در سبک چندنفره نتوانستهاند به خوبی مشکلات اشاره شده را حل کنند.اما در ما بایوور این مشکلات را میبینیم و ساختار بازی طوری طراحی شده است که پاسخ و راهحل مناسبی برای این مشکلات ارائه کند.
ما فکر میکنیم وقتی که شما کنترل داستان بازی را بر عهده داشته باشید یک تجربهی بینظیر و یکتا را خواهید داشت.اما داستان شما در جهانی روایت میشود که همواره توسط دیگر بازیکنان بخش چندنفره در حال تغییر است.بله،این عنوان قرار بود که بهترین جنبههای بازی در کنار دیگران را برای شما به ارمغان بیاورد اما شما این امکان را خواهید داشت تا با دوستان به بازی بپردازید یا اینکه به تنهایی.درست است، ما در تلاشیم تا کار متفاوتی را اینجا انجام دهیم.ماموریت ما در این بازی ساخت نوآوریها و تجربههای تازه است.همچنین ما تیمهایی را استودیوی بایوور داریم که آینده بازیهای ساخته شده توسط ما را پیشبینی میکنند و این تیمها دیدگاهی در طراحیِ بازی دارند که متفاوت با رویکرد بازیهایی نظیر Anthem است.یکی از این رویکردها شباهت بسیاری به بازی Dragon Age دارد.در حالیکه ما دست به امتحان چیزهای جدید میزنیم،من امیدوارم که شما در این مسیر ما را همراهی کنید و سوالاتتان را درباره بازی Anthem را به ما در میان بگذارید تا آن را طوری بسازیم که همهی ما از محصول نهایی راضی باشیم.
پیش از رویداد E3 2018 ،شرکت EA رویداد سالانهی خود به نام EA Play را برگزار میکند که استودیوی بایوور جزییات بیشتر از بازی خود را در آنجا آشکار خواهد کرد.احتمالا آقای هادسون از مسائلی که در وبلاگ خود به آنها تاکید داشت نیز در آنجا اطلاعاتی بیشتر منتشر میکند.
تاکنون ما اطلاعاتی کمی از بازی در اختیار داریم.اما به سرعت داریم به زمان انتشارش نزدیک میشویم،پس از اعلام تاخیر انتشار این عنوان از سال ۲۰۱۸ میلادی به مارچ ۲۰۱۹( اسفند ۹۷ تا فرودین ۹۸) تغییر کرده است که برای پلتفرمهای رایانههایشخصی،پلیاستیشن ۴ و اکسباکس وان عرضه در زمان تعیین شده عرضه خواهد شد.
در پایان اشاره میگردد شرکت EA برنامههایی برای در دسترس قرار دادن بازی پیش از انتشار رسمی در دو فرم «دسترسی اولیه» (Early Access) یا بتا در نظر دارد. اگرچه اخبار پیرامون این موضوع نیز نامشخص باقی مانده است.